%20

نهال گردو شیلی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

89,000 تومان

  • خواستگاه : شیلی
  • شروع باردهی : سال دوم کاشت
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 7*7
  • میزان باردهی در هکتار : 2 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : ۵۰۰ الی ۱۵۰۰ متری
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : ۱۰ الی ۱۵ روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : ۷ متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

نهال گردو شیلی یکی از بهترین پیشنهادها برای دریافت محصولی با کیفیت و با حجم زیاد از باغات گردو است که توسط نهالستان برتر گردو به شما معرفی خواهد شد، کم حجم بودن پوست چوبی میوه‌ی درخت گردو شیلی از شواهدی است که اقتصادی بودن و مقرون بصرفه بودن این گردو را تایید می‌کند، گرچه اصالت این نهال گردو به آمریکای جنوبی برمی‌گردد، اما در دیگر مناطق نیز می‌تواند به خوبی رشد و باردهی داشته باشد.

خصوصیات نهال گردو شیلی

از مشخصات درخت گردو شیلی می‌توان به دیر گل بودن آن اشاره کرد؛ به طوری که در اوخر فروردین یا اوایل اردیبهشت تازه شروع به گلدهی می‌کند. یکی دیگر از مشخصات این نهال گردو، کوتاه قد بودن و همچنین داشتن پایه کوتاه است، مطلبی که درباره‌ی این نوع از نهال گردو خیلی مهم است، این است که این نهال مقاومت بسیار بالایی در مقابل سرما و به ویژه سرمای فصل بهار دارد.

یکی دیگر از مشخصات نهال‌های گردو شیلی که در اینجا به آن اشاره می‌کنیم شکل آن است؛ این نوع نهال گردو  قامت راست و گستردگی‌اش حدودا ۳ متر است، این نهال گردو نیاز به کودهی دارد که برای کود معمولا از کود‌های دامی مثل گاوی و گوسفندی و همچنین از کود طیور نیز استفاده می‌شود.

مشخصات نهال گردو شیلی

این نهال در دنیا به کاغذی ترین گردو معروف است، زیرا پوست چوبی آن بسیار نازک بوده به طوری که حتی مغز آن دیده می‌شود، خاکی که برای کاشت نهال گردو شیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا محصول خوبی ارائه شود معمولا خاک لومی است که این خاک قابلیت نفوذ خوبی دارد و می‌تواند مواد مغذی مورد نیاز درخت را به ریشه‌های آن برساند.

از مشخصات نهال و درخت گردو شیلی که باغدار باید به آن توجه ویژه داشته باشد این است که این نهال نیاز به هرس شدن و سمپاشی دارد و اگر در این امور کوتاهی شود درخت محصول خوبی را ارائه نخواهد داد، این نهال مخصوص نواحی کوهستانی معتدل، با آب و هوای سردسیر و نیمه سردسیر است.

یکی دیگر از مشخصات درخت گردو شیلی که حائز اهمیت است، مشکلی است که به سبب دمای بالای هوا به آن دچار می‌شود؛ آفتاب سوختگی برگ‌ها و میوه‌ها و سیاه و کوچک شدن مغز گردو‌ها و همچنین چروکیده شدن پوست سبز گردو‌ها در اثر دمای بالا در فصل تابستان است؛ طوری که دمای محیط ۴۲ تا ۵۰ درجه باشد و از طرفی نیز اگر رطوبت بالای ۴۵ درجه باشد سبب مشکلات این چنینی می‌شود. بنابراین در تابستان دمای پایین و هوای خنک برای رشد درختان یکی از عوامل مفید است.

نهال گردو شیلی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

فاصله کاشت

فاصله کاشت نهال گردو شیلی، هم می‌تواند باردهی آن را کاهش دهد و هم افزایش؛ چراکه فاصله کم باعث می‌شود که ریشه‌ها در زیر زمین دچار درهم تنیدگی شوند و یا نور مناسبی به شاخه برگ‌ها نرسد؛ اما در صورت فاصله مناسب بین نهال‌ها این اتفاقات رخ نمی‌دهند، برای کاشت این نوع نهال گردو در زمین‌های شیب‌دار باید فاصله کاشت ۵ در ۵ در نظر گرفته شود و اگر سطح زمین مسطح بود فاصله ۷ در ۷ مناسب است، بدین ترتیب تراکم نهال‌ها در هر هکتار ۳۰۰ نهال تخمین زده می‌‌شود.

کشور سازنده

اصل این نهال گردو  مربوط به آمریکای جنوبی و کشور شیلی است، پس مبدا فروش این نهال از این کشور بوده و به دیگر کشورها صادر شده است، کیفیت و مرغوبیت این نهال گردو سبب شده تا خرید و فروش نهال‌های گردو شیلی در نقاط مختلف دنیا انجام شود.

درصد چربی گردو

آنچه درباره‌ی درصد چربی مغز گردو شیلی گفته شده است حاکی از درصد قابل توجه‌ای چربی در این محصول است، درصد چربی بالا در مغز این گردو تا حدودی شبیه به مغز میوه‌ی نهال گردو تویسرکان است.

شکل گردو

از مشخصات نهال گردو شیلی که قابل توجه است، شکل میوه این نهال است؛ گفته می‌شود این میوه درشت و بیضی شکل است.

ضخامت پوست چوبی

نکته جالب در خصوص ضخامت پوست چوبی میوه درخت گردو شیلی این است که پوست چوبی این گردو بسیار نازک است؛ به طوری که گفته می‌شود از روی پوست چوبی، مغز گردو دیده می‌شود!

حداکثر ارتفاع درخت گردو شیلی

ارتفاع این نهال به طور متوسط در هنگام بلوغ حدودا ۷ متر است، و این مهم بدون شک نیاز به مراقبت فراوان و رعایت نکات آموزشی که توسط نهالستان برتر گردو ارائه می‌شود دارد.

تحمل خشکی

یکی از مواردی که هنگام کاشت نهال‌های گردو شیلی باید به آن توجه کرد، میزان تحمل این نهال در برابر خشکی است؛ باید بدانید که این نهال به دلیل تحمل کم در برابر خشکی برای کشت در نواحی گرم سیر و خشک مناسب است.

نیاز سرمایی

برای اینکه جوانه‌های نهال‌های گردو شیلی خواب زمستانه خود را بشکنند نیاز به ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ ساعت سرمای زیر ۷ درجه دارند. ناگفته نماند که این نهال میتواند تا دمای منفی ۱۱ درجه را نیز تحمل کند.

نهال گردو شیلی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

سهولت جدا شدن مغز از پوست چوبی

مغز میوه نهال گردو شیلی به سهولت و بدون زحمت از پوست چوبی خود جدا میشود. همانطور که در بخش نهال گردو دیرگل گفتیم، سهولت جداشدن مغز از پوست چوبی برای مصارف خانگی حائز اهمیت است.

عمر اقتصادی

در بحث عمر اقتصادی درخت گردو شیلی ژنوتیپ باید بگوییم که طبق نظر کارشناسان، این نهال حداقل ۸۰ سال عمر اقتصادی دارد.

رنگ مغز گردو

رنگ مغز میوه درخت گردو شیلی به رنگ کهربایی روشن است و البته باید بدانید که طعم مغز این گردو نیز مطبوع و خوب است.

وزن گردو

از مشخصات نهال گردو شیلی این است که مغز میوه‌اش حدودا ۷۵ الی ۸۵ درصد وزن گردو را به خود اختصاص میدهد. میتوان گفت که وزن این گردو حدودا ۱۵ گرم است، و این اقتصادی بودن این نهال گردو را میرساند و همچنین قابلیت سرمایه گذاری بر این محصول را اثبات میکند، هر کیلو از این محصول حدودا ۶۵ الی ۷۰ عدد گردو دارد.

ارتفاع از سطح دریا

نهال‌های گردو شیلی در ارتفاع ۵۰۰ الی ۱۵۰۰ متری کاشته می‌شود، اگر ارتفاع کاشت تغییر کند و زیاد شود محصول نیز کم خواهد شد.

مقاومت در برابر آفت

میوه درخت گردو شیلی نسبت به انواع بیماری‌ها و آفات بسیار مقاوم است، البته بدون شک این دلیل نمی‌شود که از مراقبت‌های هنگام کاشت و رشد نهال غافل شویم.

حداکثر عملکرد میوه در هکتار

حاصل باردهی درختان گردو شیلی در هر هکتار حدودا ۲ تن گردو است، این میزان کاملا وابسته به میزان توجه باغدار در مراقبت از این نهال گردو است.

شروع به محصول دهی

درختان گردو شیلی تقریبا زود بازده است و در سال اول بین ۲ تا ۲۵ عدد گردو می‌دهند و از سال دوم باردهی قابل توجهی خواهند داشت، همچنین در برخی منابع گفته می‌شود که باردهی اقتصادی قابل توجه از سال پنجم به بعد خواهد بود، برداشت محصول نهال گردو شیلی نیز در مهر ماه صورت می‌گیرد.

قدرت رشد

قدرت رشد درختان گردو شیلی تقریبا مانند نهال گردو دماوند متوسط است.

رقم گرده افشان

پذیرفتن کلاله در درختان گردو شیلی در اغلب مواقع همزمان نیست؛ به همین دلیل نیاز به درخت گرده افشان دارند که مناسب ترین پیشنهاد برای درخت گرده افشان فرانک فرانسوی است؛ به طوری که بین هر ۱۵ عدد نهال ۲ درخت گرده افشان کاشته می‌شود.

نهال گردو شیلی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

میزان آبیاری

میزان آبیاری در فصل بهار یعنی ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد هر ۱۰ الی ۱۵ روز یکبار است.

در فصل تابستان یعنی ماه‌های تیر، مرداد و شهریور نیاز است که هر هفته یکبار آبیاری نهال گردو شیلی صورت بگیرد.

قیمت نهال گردو شیلی

قیمت نهال گردو شیلی جهت کاشت در باغات بصرفه است، چراکه محصول این نهال مرغوبیت مطلوبی دارد و همانطور که گفتیم، محصول این نهال مقاومت خوبی در مقابل آفات دارد، نهالستان برتر گردو بمدیریت سعید قاسمی، فروش نهال گرو شیلی با قیمت مناسب و کیفیت بالا را در ضمن آموزش نگهداری و پرورش این نهال انجام میدهد.

نهالستان برتر گردو بر آن است تا نهال مرغوب را به باغداران برساند و با آموزش‌های خود، تحول شگرفی در صنعت باغداری گردو در ایران بوجود آورد.

خرید نهال گردو شیلی

برای خرید نهال گردو شیلی با قیمت عمده با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید، این مجموعه تمام ارقام نهال‌ها را تولید و به سراسر کشور عرضه می‌کند، از ارقام نهال‌های گردو تولید شده در این مجموعه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

نهال گردو چندلرنهال گردو فرنورنهال گردو تویسرکاننهال گردو فرانکتنهال گردو پدرو نهال گردو ژنوتیپ برترنهال گردو خوشه‌ای ایرانینهال گردو جمال

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال گردو شیلی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال