%40

نهال گلابی درگزی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

(دیدگاه 1 کاربر)

36,000 تومان

خاستگاه : ایران
شروع باردهی :سال اول یا سال دوم کاشت
زمان گلدهی : دیر گل
فاصله کاشت نهال : 4*4 متر
میزان باردهی در هکتار : 70 تا 80 تن
ارتفاع از سطح دریا : ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا
پایه نهال : پیوندی- گلابی جنگلی
گرده افشان : نیاز به گرده افشانی
میزان آبیاری : 10 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 4 الی 5 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال گلابی درگزی

یکی از انواع نژاد گلابی که در کشور ایران به عنوان مقاوم ترین درخت گلابی شناخته شده است و دارای خاستگاه و قدمت خاصی است، می‌توان به نهال گلابی درگزی اشاره کرد، میوه گلابی درگزی طعم شیرینی داشته و جزو درشت ترین انواع نژاد گلابی است.

چون میزان بازارپسندی میوه گلابی درگزی بسیار زیاد است، بنابراین نهال این میوه در بین کشاورزان ارزش و جایگاه خاصی دارد، به طرز عجیبی سرما دوست است، مناطق معتدل نیمه سردسیری و مناطق سردسیری مکان مناسبی برای احداث باغ آن هستند، علاوه بر آن می‌توان به زودبازده بودن نهال گلابی درگزی اشاره کرد که باعث بازگشت سریع سرمای کشاورزان می‌شود.

خاستگاه اصلی نهال گلابی درگزی

علاوه بر پر بار بودن و زود بازده بودن نهال گلابی درگزی باید بگوییم این درخت بومی کشور ایران است و همین امر باعث شده تا سازگاری بیشتری با اکثر مناطق مختلف کشور ایران داشته باشد، به طوری که در اکثر اراضی کشور مطالعه و تحقیق کنید، بیشتر زمین‌های کشاورزی مربوط به احداث باغ تجاری گلابی درگزی است.

نهال گلابی دزگری- برتر نهال

پایه اصلی نهال گلابی درگزی

روش‌های گوناگونی برای تکثیر نهال گلابی درگزی وجود دارد ولی برای احداث باغ تجاری و حرفه‌ای باغداران باید مطالعات و تحقیقات لازم و انجام دهند تا بهترین روش تاثیر  برای باغات خود انتخاب برای این منظور بهتر است، نهال گلابی درگزی را از نهالستان‌های معتبر و شناخته شده که به صورت پیوندی و اصلاح شده بر پایه گلابی جنگلی خریداری کنید.

ویژگی نهال گلابی درگزی

از دیگر خصوصیات مهم نهال گلابی درگزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد، باغداران قبل از خرید نهال گلابی باید اطلاعات لازم در مورد آن را به دست بیاورند:

  • نهال گلابی درگزی پایه کوتاه است.
  • درخت گلابی برای اینکه بتواند در فصل بهار عملکرد مناسبی از خود نشان دهد لازم است تا در فصل زمستان نیاز سرمایی خود را بگذارنند.
  • درخت گلابی درگزی عمر اقتصادی طولانی مدت دارد به طوری که در شرایط مناسب حداقل می‌تواند ۸۰ سال بازدهی اقتصادی را تجربه کند.
  • نگهداری از باغ گلابی درگزی به اندازه راحت بوده، افرادی که سابقه طولانی در کشاورزی ندارند، می‌توانند گزینه اول خود را راه اندازی باغ درخت گلابی درگزی قرار دهند.
  • میوه گلابی درگزی ماندگاری بالا دارد در سردخانه می‌توان آن را ۶ تا ۷ ماه نگهداری کرد.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت گلابی درگزی

کارشناسان نهالستان زمان فروش نهال گلابی درگزی مناطقی که برای کاشت آن سازگار و مناسب است را برای کشاورزان تعیین می‌کنند، چون گلابی درگزی یک میوه سرمادوست بوده و مقاومت آن در برابر سرمای زمستان بسیار بالا است، مناطقی که برای احداث باغ آن در نظر گرفتند، مناطق معتدل، نیمه سردسیری و سردسیری است، نباید فراموش کنیم درخت گلابی برگزید سرمای منفی ۴۵ درجه سانتیگراد را به خوبی تحمل کرده و هیچ صدمه ای نمی‌بیند.

فاصله مناسب برای کاشت درخت گلابی درگزی

از آنجایی که درخت گلابی درگزی بیشتر در ارتفاعات کاشته می‌شود و اکثر مناطق دارای شیب ملایم هستند بنابراین فاصله‌ای که برای کاشت آن در نظر گرفته اند در زمین‌های شیب دار استفاده از الگوی کاشته مستطیلی با ابعاد ۳ در ۴ است، اگر زمین باغ مسطح بوده و هیچگونه شیبی نداشته باشد، بهتر است فاصله ۴ متری را رعایت کنند، نزدیکی بیش از حد مانع از رسیدن نور خورشید در فصل تابستان شده و دوری بیش از حد لقاح و باروری درخت را با مشکل روبرو می‌کند.

خاک مناسب  برای کاشت درخت گلابی درگزی

خاک مناسب برای کاشت درخت گلابی درگزی باید کاملا سبک و حداقل ۲۰ درصد آن شنی باشد، برای این منظور توصیه شده در مرحله خاک ورزی حتماً تا عمق ۱ تا ۱.۵  با استفاده از شن و کود دامی پوسیده بستر باغ را برای کاشت درخت گلابی درگزی آماده سازی کنند, همچنین جهت مغذی کردن خاک بهتر است آنالیز خاک را فراموش نکنید.

نهال گلابی دزگری- برتر نهال

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت گلابی درگزی

برای احداث باغ گلابی درگزی کاشت پاییزه آن را توصیه می‌کنند اواسط فصل پاییز زمان مناسبی برای احداث باغ گلابی است، چون در این بازه زمانی عمق خاک هنوز سرد نشده و ریشه های درخت صدمه نمی‌بیند، همچنین درخت با گذراندن سرمای فصل زمستان نیاز سرمایی خود را تامین کرده و هر چه سریعتر به سن باروری نزدیک می‌شوند، البته در صورت نیاز کشاورز می‌تواند اواخر زمستان عملیات احداث باغ را انجام دهد.

کود مناسب برای نهال گلابی درگزی

معمولا در سال اول کاشت کود خاصی برای نهال گلابی درگزی توصیه نمی‌شود، در سال‌های بعدی باغدار می‌تواند کود حاوی کلسیم، فسفر و نیتروژن را برای باروری بیشتر و کیفیت بالای گرده افشانی در اوایل فصل بهار استفاده کند، کود حاوی پتاسیم نیز برای ارتقاء سیستم دفاعی درخت گلابی اواخر فصل تابستان استفاده می‌شود.

ارتفاع درخت گلابی درگزی در طول عمر

درخت گلابی درگزی ارتفاع کوتاهی دارد و همین امر باعث شده جزو دسته درختان کوتاه قامت قرار بگیرد، کوتاه قامت بودن این درخت باعث پر فروش نهال گلابی شده است، چون از لحاظ علمی درختانی که جثه کوتاهی دارند علاوه بر اینکه باروری بیشتری داشتند، رسیدگی و مدیریت باغ آنها برای کشاورزان نیز بسیار راحت خواهد بود.

هرس درخت گلابی درگزی

برای هرس درخت گلابی درگزی شاخه های علفی و بدون بار را شناسایی کنید این شاخه ها علاوه بر اینکه تاج درخت را شلوغ کرده و مانع از گردش هوا درون تاج درخت می‌شود، بلکه بیشتر انرژی و مواد غذایی درخت را صرف کرده، کمیت و کیفیت میوه های تولیدی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، همچنین کشاورزان بهتر است شاخه‌های شکسته، بیمار و آفت زده این درختان را شناسایی کرده و آنها را خذف کنند، بهترین زمان برای هرس درخت گلابی درگزی اواسط فصل پاییز و اواخر فصل زمستان است

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت گلابی درگزی

برای اینکه درخت گلابی درگزی بتواند نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی را تامین کند باید در دمای زیر ۷ درجه سانتیگراد قرار بگیرد، از لحاظ علمی لازم است ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ ساعت این دما را تجربه کند تا نسبت به خواب زمستانی آمادگی کامل داشته باشد، همچنین درختانی که نیاز سرمایی خود را گذرانده‌اند در فصل بهار عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهند، معمولاً کارشناسان نهالستان زمان فروش نهال گلابی اطلاعات کامل در اختیار باغداران می‌دهند.

عمر مفید نهال گلابی درگزی

با توجه به تحقیقات انجام شده عمر مفید نهال گلابی درگزی اگر به صورت بذری تکثیر شود بین ۵۰ تا ۶۰ سال بوده و اگر این نهال به صورت پیوندی و اصلاح شده بر پایه نهال گلابی جنگلی تکثیر شود حداقل می تواند ۸ سال دوره طلایی داشته و باردهی مناسب و اقتصادی را تجربه کند، با توجه به سن اقتصادی نهال گلابی درگزی اصلاح شده و پیوندی قیمت نهال گلابی کاملا اقتصادی و مناسب است.

سن حیات نهال گلابی درگزی

سن حیات نهال گلابی درگزی حداقل صد سال است، ولی بعد از به اتمام رسیدن دوره طلایی باغدار نباید انتظار بازدهی اقتصادی و با کیفیت از درختان کهنسال گلابی داشته باشد.نهال گلابی دزگری- برتر نهال

میزان وزن هر میوه درخت گلابی درگزی

همانطور که اشاره کردیم میوه درخت گلابی درگزی بسیار سنگین وزن و درشت است به طوریکه هر عدد از آن حداقل ۴۰۰ گرم وزن دارد، یعنی دو یا سه عدد از میوه درخت گلابی درگزی یک کیلوگرم وزن دارد.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال گلابی درگزی

ارتفاع مناسب برای کاشت نهال گلابی درگزی از ارتفاع ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ متر از سطح دریا است، در واقع باغدارانی که به خاطر سرمای بیش از حد نمی‌توانند انواع نهال میوه را احداث کنند، بهتر است اطلاعات لازم و کافی در مورد درخت گلابی درگزی به دست آورده و به احداث باغ مشغول شوند.

مصونیت و مقاومت درخت گلابی درگزی در برابر آفات و بیماری ها

از بیماری‌های مخربی که باغات درخت گلابی را مورد تهدید قرار می‌دهند می‌توان به بیماری پسیل و آتشک اشاره کرد، ولی باغداران با خرید نهال گلابی پیوندی و اصلاح شده از نهالستان‌های معتبر بر پایه درخت گلابی جنگلی می‌توانند باغ خود را نسبت به این بیماری مصون کنند، چون این درخت سیستم دفاعی قوی دارد، با این وجود توصیه شده نسبت به بیماری شانکر پوستی و پوسیدگی ریشه  توجه زیاد شود.

میزان باردهی و برداشت محصول درخت گلابی درگزی در هر هکتار

وقتی هر میوه گلابی درگزی ۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد و در یک هکتار ۶۰۰ اصله نهال باکیفیت گلابی درگزی جای می‌گیرد، مطمئن میزان باردهی و برداشت محصول درخت گلابی درگزی در هر هکتار بسیار بالا خواهد بود، در شرایطی مناسب این درخت می‌تواند ۷۰ الی ۸۰ تن میوه باکیفیت تولید کند، یعنی نسبت به باردهی درخت گلابی درگزی، قیمت نهال گلابی کاملا منصفانه است.

شروع باردهی محصول درخت گلابی درگزی

اگر باغدار نهال گلابی درگزی را از مراکز معتبر خریداری کرده و مدیریت صحیحی داشته باشد، مطمئنا در سال اول کاشت نهایتاً در سال دوم باردهی نهال گلابی را مشاهده خواهد کرد، البته این باردهی چندان زیاد نیست ۵ تا ۷ عدد  بوده که مهندسین کشاورزی توصیه می‌کنند آنها را از شاخه ها بچیند، تا درخت انرژی خود را رشد و تنومند کردن شاخه هایشان کنند، از سال بعدی باردهی درخت گلابی درگزی چند برابر افزایش پیدا کرده به طوری که در سال پنجم یا ششم باروری اقتصادی آن آغاز می‌شود.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت گلابی درگزی در صورت نیاز

رقم مناسب برای گرده افشان درخت گلابی درگزی، ارقام مختلف دیرگل گلابی است، چون این درخت دیر گل بوده و معمولاً اواسط فروردین ماه گلدهی آن آغاز می‌شود‌، البته کشاورزان می‌‌توانند از درخت سیب دیرگل نیز به عنوان  رقم گرده افشان استفاده کنند.

مدت آبیاری باغ درخت گلابی درگزی

نیاز آبی باغ درخت گلابی درگزی در سال‌های نخستین بیشتر است، معمولا هفته‌ای یک بار باغدار باید آبیاری آن را انجام دهند، البته بعد از رسیدن به سن بلوغ و تکامل رشدی تنها  هر 10 روز یکبار  آبیاری انجام می‌دهند.

روش صحیح آبیاری باغ درخت گلابی درگزی

روش صحیح آبیاری باغ درخت گلابی درگزی روشی است که از باتلاقی شدن خاک باغ جلوگیری کرده و باعث نفوذ رطوبت و آب به لایه های زیرین خاک شود، بنابراین توصیه می شود از آبیاری قطره ای برای کاهش هزینه ها استفاده کنید.نهال گلابی دزگری- برتر نهال

زمان گلدهی درخت گلابی درگزی

درخت گلابی درگزی یک رقمی دیر گل بوده و این یکی از ویژگی‌های مثبت برای آن محسوب می‌شود، چون مانع از صدمه دیدن شکوفه ها شده و از تلف شدن آنها جلوگیری می‌کند

زمان برداشت میوه درخت گلابی درگزی

عوامل فصل تابستان زمان برداشت میوه درخت گلابی درگزی به پایان می رسد، به هنگام برداشت میوه درخت گلابی درگزی دقت داشته باشید تا از زخمی کردن و صدمه زدن به شاخه‌های بارده درخت جلوگیری کنید.

خرید نهال گلابی درگزی

برای تهیه و خرید نهال گلابی درگزی بهتر است نهالستان معتبر را شناسایی کنید تا علاوه بر اینکه نهال گلابی درگزی  شناسنامه دار را به همراه کارت گارانتی و کارت سلامت ارائه می‌دهند، کارشناسان نهالستان آماده ارائه خدمات و مشاوره رایگان به کشاورزان باشند، معمولاً نهالستان هایی که دارای باغ مادر هستند مانند نهالستان برتر نهال، مهندسین آنها بر تمامی مراحل کشت و تکثیر نهال نظارت کرده از با کیفیت بودن نهال تولیدی اطمینان دارند.

قیمت نهال گلابی درگزی

برای آگاهی از قیمت نهال گلابی درگزی می‌توانید به سایت اینترنتی نهالستان مرجع مراجعه کرده و از کارشناسان درخواست کاتالوگ داشته باشید، یا با درگاه‌های ارتباطی موجود در سایت استفاده کرده و با  کارشناسان نهالستان در تماس باشید تا آنها اطلاعات لازم در این مورد را در اختیار شما قرار دهند.

1 دیدگاه برای نهال گلابی درگزی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

  1. علی

    سلام. نهال های شما ریشه لخت هستند یا گلدانی هستند؟

    • برتر نهال

      سلام
      ریشه لخت هستن

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال