%40

نهال گلابی ویلیام دوشیز: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

36,000 تومان

خاستگاه : فرانسه
شروع باردهی : زود بازده و از سال دوم
زمان گلدهی : زود گل- اولایل فصل بهار
فاصله کاشت نهال : ۴ متر
میزان باردهی در هکتار : ۶۰ تا ۸۰ تن
ارتفاع از سطح دریا : ۱۰۰ تا ۲۵۰۰ متر
پایه نهال : پیوندی- پایه گلابی جنگلی
گرده افشان : نیاز به گرده افشانی
میزان آبیاری : ۱۵روزه
حداکثر ارتفاع درخت : ۴ متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال گلابی ویلیام دوشیز

میوه گلابی ویلیام دوشیز کیفیت بالایی دارد، این میوه حاوی ویتامین مختلف مخصوصا ویتامین c و ویتامین e است، نباید وجود کلسیم را فراموش کنیم، فواید زیادی که میوه گلابی برای بدن دارد باعث شده تا عرضه آن در میادین میوه و تره بار پر رونق باشد، البته نباید فراموش کنیم میوه گلابی ویلیام دوشیز نه تنها برای تازه خوری بلکه برای تهیه کمپوت نیز از آن استفاده می‌شود.

  1. درخت گلابی ویلیام دوشیز حداقل می‌تواند ۱۰۰ سال عمر مفید و دوره طلایی داشته باشد.
  2. ریشه زایی قوی درخت گلابی ویلیام دوشیز باعث شده است تا نیاز این درخت را به کود و آبیاری بیش از اندازه کاهش دهد.
  3. نهال گلابی ویلیام دوشیز به صورت بومی سازی در نهالستان‌های کشور ایران  بر پایه پیوندی و اصلاح شده تکثیر می شوند و ویژگی‌های مثبت آن را چند برابر افزایش پیدا کرده است.

خاستگاه اصلی نهال گلابی ویلیام دوشیز

نهال گلابی ویلیام دوشیز نهال غیربومی بوده و خاستگاه اولیه آن مربوط به کشور فرانسه است، این نهال فرانسوی به خاطر کیفیت بالای میوه و تجاری بودن گلابی تولید شده، نهال گلابی ویلیام دوشیز به سمت دیگر کشورهای اروپایی و آسیایی راه پیدا کرده است.

کشاورزان ایرانی که در کشاورزی حرفی برای گفتن دارند با شناختن این نهال نسبت به خرید نهال گلابی فرانسوی و احداث باغ آن اشتیاق زیادی نشان دادند، خوشبختانه به خاطر راه اندازی نهالستان تولید کننده این نهال غیر بومی توسط مراکز داخلی به صورت پیوندی و اصلاح شده تولید و به بازار عرضه می‌شود و همین امر باعث کاهش قیمت نهال گلابی ویلیام دوشیز شده است.

پایه اصلی نهال گلابی ویلیام دوشیز

انتخاب پایه مناسب برای تکثیر نهال گلابی تاثیر بسزایی در باردهی و طول عمر اقتصادی آن دارد، پایه مناسب باعث می‌شود تا ریشه زای ی نهال گلابی به نحو احسنت انجام شده و مواد مغذی را به خوبی از استر خاک جذب کند همچنین انتخاب پایه مناسب باعث می‌شود تا ۵۰ درصد از ژن‌های مثبت آن بر روی درخت تاثیر بگذارد، بنابراین برای احداث باغ تجاری و حرفه‌ای نهال گلابی ویلیام دوشیز را به صورت پیوندی و اصلاح شده بر پایه گلابی جنگلی تکثیر می‌کنند.

ویژگی نهال گلابی ویلیام دوشیز

از ویژگی بیولوژیکی درخت گلابی ویلیام دوشیز که بهتر است کشاورزان با آن آشنایی نسبی داشته باشند تا مراحل احداث باغ تجاری آن را با قدرت بیشتری طی کنند، عبارتند از:

  1. این درخت برای رشد بهتر احتیاج به رطوبت ۵۰ تا ۶۰ درصد دارد، مناطقی با اقلیم خشک یا رطوبت بالای ۸۰ درصد باعث بیماری و آفت زدگی درخت می‌شود.
  2. نهال گلابی فرانسوی ویلیام دو شیر می تواند گرمای ۴۰ درجه سانتیگراد را تحمل کند.
  3. دمای کمتر از منفی ۲۵ درجه سانتی‌گراد صدمه چندان زیادی به نهال گلابی ویلیام دوشس وارد نمی‌کند.
  4. نهال گلابی ویلیام دوشیز رشد بسیار سریع داشته و در سال دوم کاشت بارپری آن آغاز می‌شود.
  5. میوه گلابی ویلیام دوشیژ جثه متوسط داشته و وزن آن ۲۰۰ گرم است.

آب و هوای مناسب برای کاشت نهال گلابی ویلیام دوشیز

قبل از خرید نهال گلابی ویلیام دوشیز حتما تمام شرایط آب و هوایی مناسب و سازگار با این نهال را مورد بررسی قرار دهید، با توجه به مقاومت سرمایی این درخت همچنین تحمل گرمای آن، محدودیتی برای احداث باغ گلابی فرانسوی وجود ندارد.نهال گلابی ویلیام دوشیز: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

درخت گلابی ویلیام دوشیز قادر بوده بازه دمای مثبت ۴۰ تا منفی ۲۵ درجه را به راحتی تحمل کند، پس مناطق با اقلیم مدیترانه ای، مناطق گرمسیر، اقلیم معتدل و مناطق سردسیری برای احداث باغ گلابی فرانسوی بلامانع است، ولی این درخت در ارتفاعات و مناطق سردسیری رشد بهتری دارد.

فاصله مناسب برای کاشت درخت گلابی ویلیام دوشیز

با توجه به ریشه زایی درخت گلابی ویلیام دوشیز، رشد تاج و پایه کوتاه بودن درخت گلابی، فاصله مناسب  برای کاشت این درخت تنها ۴ متر از یکدیگر بوده، مخصوصاً اگر خاک باغ به اندازه کافی مغزی بوده و کشاورز مدیریت صحیحی داشته باشد، این فاصله استاندارد بوده و هیچ تداخلی در بین درختان ایجاد نشده همچنین اگر کشا‌ورز سالانه هرس درخت گلابی را به خوبی انجام دهد مانع از سایه اندازی درختان بر روی یکدیگر می‌شود.

خاک مناسب برای کاشت درخت گلابی ویلیام دوشیز

خاکی که برای احداث باغ گلابی ویلیام دوشیز مناسب بوده و بازدهی آن را تا چند برابر افزایش می‌دهد، خاک لومی شنی است، زهکشی این خاک حداقل ۱.۵ تا ۲ متر باشد، بستر باغ باید خالی از هرگونه سنگلاخ و بقایای ساختمانی مخصوصا گچ باشد، هرگونه مواد اضافی در خاک باعث صدمه به ریشه درخت می‌شود.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت گلابی ویلیام دوشیز

دو بازه زمانی متفاوت برای کاشت درخت گلابی ویلیام دوشیز در نظر گرفته اند، این نهال فرانسوی را معمولا نیمه اول آذرماه بعنی اواسط فصل پاییز به محوطه باغ انتقال داد، همچنین اواخر فصل زمستان و اوایل فصل بهار قبل از جوانه زدن درختان و بیدار شدن ریشه از خواب زمستانی، عملیات کاشت باغ گلابی به اتمام می‌رسد.

البته کشاورز به هنگام کاشت درخت گلابی در محوطه باغ باید دقت کنند تت بعد از کاشت بلافاصله سرما و یخبندان هوا اتفاق نیفتد، چون باعث صدمه به نهال تازه کاشته شده می‌شود، همچنین بعد از کاشت بلافاصله آبیاری آن را انجام دهند تا درخت بلافاصله سیراب شده و خشکی خاک ریه ضعیف و جوان آن را اذیت نکند.

کود مناسب برای نهال گلابی ویلیام دوشیز

با آغاز فصل بهار کود دهی نهال گلابی ویلیام دوشیز آغاز می‌شود، استفاده از کود اسید هیومیک و کود فولویک اسید برای شکوفایی و جوانه زنی بهتر شاخه ها و افزایش قدرت گرده افشانی تاثیر مثبتی می‌گذارد، البته برای ارتقاء سیستم دفاعی درخت در فصل زمستان، با آغاز فصل پاییز از کود پتاسه بهره می‌برند، اگر عناصر خاک باغ به اندازه و بالانس باشد، توصیه شده از کودهای طبیعی و آلی مانند کود دامی پوسیده و کود برگ استفاده کنید.

ارتفاع درخت گلابی ویلیام دوشیز در طول عمر

درخت گلابی ویلیام دوشیز ارتفاع چندان بلندی در طول عمرش ندارد، این درخت در شرایط ایده آل و سازگاری بالا تنها ۶ متر توان رشد دارد، البته بهترین گزینه برای باغداران ارتفاع ۴ متری است تا عملیات هرس، محلول پاشی و برداشت میوه را به خوبی انجام دهند، نباید فراموش کرد هر چه ارتفاع درخت کوتاهتر باشد رشد جانبی آن با قدرت بیشتری انجام می‌شود.

هرس درخت گلابی ویلیام دوشیز

هرس درخت گلابی ویلیام دوشیز از سال دوم کاشت آغاز می‌شود، باغداران با مشخص کردن اسکلت بندی درخت گلابی سعی می‌کنند ارتفاع آن را ثابت نگه داشته و رشد جانبی آن را افزایش دهند، طبق تحقیقات علم گیاه پزشکی اگر رشد جانبی درخت گلابی با قدرت بیشتری انجام شود باردهی آن تا چند برابر افزایش پیدا می‌کند، علاوه بر هرس فرم دهی هرس باردهی درخت گلابی با حذف شاخه های علفی و بی‌بار انجام می‌شود، آنها با هرس باردهی تاج درخت را سبک می‌کنند تا نور خورشید به راحتی در بین شاخه و برگ درخت نفوذ کند.

نهال گلابی ویلیام دوشیز

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت گلابی ویلیام دوشیز

دوره سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت فرانسوی گلابی ویلیام دوشیز تنها ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ ساعت در دمای کمتر از ۷ درجه سانتیگراد است، در واقع این درخت با گذراندن دوره سرمایی می‌تواند فصل بهار را با قدرت بیشتری آغاز کرده و عملکرد مناسبی از خود نشان دهد، از نظر علمی شکوفه هایی که دوره سرمایی را گذرانده باشند مقاومت بیشتری داشته و بازه زمانی لقاح آنها کمتر خواهد بود.

عمر مفید نهال گلابی ویلیام دوشیز

البته زمان فروش نهال گلابی ویلیام دوشیز کارشناسان بر این نکته تاکید دارند، نهال بذری و سنتی این نژاد تنها ۴۰ تا ۵۰ سال عمر اقتصادی خواهد داشت، ولی با تهیه نهال پیوندی و اصلاح شده گلابی ویلیام گوشی بر پایه گلابی جنگلی حداقل عمر اقتصادی و دوری طلایی این درخت ۸۰ سال خواهد بود.

سن حیات نهال گلابی ویلیام دوشیز

حداقل سن حیات نهال گلابی ویلیام دوشیز ۱۰۰ تا ۱۱۰ سال است، از عوامل تاثیر گذار بر این رقم می‌توان سازگاری درخت با محیط زیست منطقه و مدیریت کشاورز اشاره کرد.

میزان وزن هر میوه درخت گلابی ویلیام دوشیز

میوه درخت گلابی ویلیام دوشیز طعم بسیار شیرین داشته و جزو میوه‌های آبدار با پوست نازک محسوب می‌شود شکل ظاهری میوه گلابی ویلیام دوشیز مخروطی شکل بوده و جثه متوسطی دارد، میوه درخت گلابی فرانسوی ۲۰۰ گرم وزن داشته و در یک کیلوگرم پنج عدد میوه گلابی ویلیام دوشیز جای می‌گیرد.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال گلابی ویلیام دوشیز

همانطور که محدودیت آب و هوایی برای احداث باغ گلابی ویلیام دوشیز وجود ندارد، می‌توان گفت هیچ محدودیتی برای ارتفاع از سطح دریا نیز قائل نیستند، کشاورزان از ارتفاع ۱۰۰ تا ۲۵۰۰ متر قادر هستند درخت گلابی را در محوطه باغ کاشت کرده و از باروری اقتصادی آن بهره ببرند.

مصونیت و مقاومت درخت گلابی ویلیام دوشیز در برابر آفات و بیماری ها

با آزمایش و بررسی‌های فراوانی که مهندسین کشاورزی انجام دادند، مشخص شده میزان مصونیت و مقاومت درخت گلابی ویلیام دوشیز به صورت پیوندی و اصلاح شده بر پایه گلابی جنگلی بیشتر از نهال گلابی بذری و سنتی بوده، همین امر باعث پر فروش نهال گلابی پیوندی در نهالستان‌های کشور ایران شده است.

مخصوصا اگر باغدار شرایط ایده آلی را برای درخت فراهم کند سیستم دفاعی درخت گلابی به اندازه‌ای قوی خواهد بود تا در طول عمر دچار بیماری یا آفت زدگی نشود، از مخرب‌ترین بیماری و آفات درخت گلابی ویلیام دوشیز باید  به آتشک گلابی، پسیل گلابی، شانکر های عمیق و سطحی، پوسیدگی ریشه اشاره کرد.

میزان باردهی و برداشت محصول درخت گلابی ویلیام دوشیز در هر هکتار

از ویژگی مثبت و پر فروش نهال گلابی ویلیام دوشیز  می‌توان به میزان باردهی و برداشت محصول آن در هر هکتار اشاره کرد، در شرایط مناسب و ایده‌آل کشاورزی  حداقل ۶۰ تا ۸۰ تن میوه مرغوب و صادراتی از باغ گلابی برداشت می‌شود، با توجه به ارزشمند بودن این میوه در بازار داخلی و پر رونق بودن صادرات آن درآمد قابل توجهی برای کشاورزان محسوب می‌شود.

نهال گلابی ویلیام دوشیز: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

شروع باردهی محصول درخت گلابی ویلیام دوشیز

از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت نهال گلابی ویلیام دوشیز فرانسوی می‌توان به شروع باردهی این درخت اشاره کرد، درخت گلابی زود بازده بوده و از سال دوم باروری درخت آغاز می‌شود.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت گلابی ویلیام دوشیز در صورت نیاز

رقم مناسب برای گرده افشان درخت گلابی ویلیام دوشیز ارقام دیگر گلابی است که همزمان با این درخت گل دهی و شکوفایی خود را آغاز کرده باشند، ۱۰ درصد یک باغ مربوط به درختان گرده افشان بوده، یعنی برای یک هکتار زمین ۴۰ اصله نهال گرده افشان لازم است.

مدت آبیاری باغات درخت گلابی ویلیام دوشیز

نیاز آبی باغات درخت گلابی ویلیام دوشیز به اندازه‌ای کم است در ماه دوبار آبیاری آن کافی بوده و فاصله زمانی ۱۵روزه برای این باغات جوابگو است، ولی در مناطقی که تابستان گرم داشته و رطوبت هوا کمتر از 50% است و توصیه شده  در ماه دوبار آبیاری آن را انجام دهید.

روش صحیح آبیاری درخت گلابی ویلیام دوشیز

بهترین روش برای آبیاری درخت گلابی ویلیام دوشیز استفاده از آبیاری تحت فشار بابلر است.

زمان گلدهی درخت گلابی ویلیام دوشیز

زمان گلدهی درخت گلابی ویلیام دوشیز با آغاز فصل بهار شروع می‌شود.

زمان برداشت میوه درخت گلابی ویلیام دوشیز

اواخر ماه مرداد و اوایل شهریور ماه زمان برداشت میوه درخت گلابی ویلیام دوشیز است، اگر باغدار به منظور صادرات می‌خواهد میوه را برداشت کند، باید چند روز زودتر میوه ها را بچیند، چون پروسه صادرات طولانی مدت بوده و حداقل دو ماه طول می‌کشد، میوه رسیده در بین راه لهیده می‌شود.

خرید نهال گلابی ویلیام دوشیز

برای احداث باغ تجاری و حرفه ای گلابی ویلیام دوشیز بهتر است با کشاورزی سنتی و قدیمی خداحافظی کرده در عوض باغداری مدرن را جایگزین آن کنید تا علاوه بر اینکه درآمدزایی بالایی برای شما داشته باشد، هزینه مربوط به باغداری را تا نصف کاهش می‌دهد، با توجه به اطلاعات ارائه شده مشخص شد، خرید نهال گلابی ویلیام دوشیز به صورت اصلاح شده و پیوندی کمک زیادی به کشاورزان می‌کند تا کیفیت و کمیت میوه تولید شده را تا چند برابر افزایش دهد.

قیمت نهال گلابی ویلیام دوشیز

برای استعلام قیمت نهال گلابی ویلیام دوشیز و خرید اینترنتی این محصول کافی است از پل‌های ارتباطی درج شده در سایت استفاده کنید تا مستقیماً با کارشناسان فروش نهالستان در ارتباط باشید، کارشناسان نهالستان کاتالوگ مربوط به ارقام متفاوت گلابی و لیست کامل آن را در اختیار خریداران قرار می‌دهند.

اگر به دنبال یک انتخاب مطمئن هستید، بهترین نهالستان تولید کننده را شناسایی کنید که مجوز رسمی را از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کرده باشند، مشاوره و خدمات رایگان پس از فروش آنها باعث می‌شود تا شما سرمایه گذاری خود را مطمئن و با ضمانت بازگشت سرمایه انجام دهید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال گلابی ویلیام دوشیز: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال