%49

نهال گیلاس نوبل : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

36,000 تومان

خاستگاه : انگلیس
شروع باردهی :2 سال بعد کاشت
زمان گلدهی : زود گل
فاصله کاشت نهال : ۴ متر
میزان باردهی در هکتار : 30 تن
ارتفاع از سطح دریا : 1300 تا 2200 ارتفاع از سطح دریا
پایه نهال : آلبالو تلخ
گرده افشان : نیاز به گرده افشانی
میزان آبیاری : 10 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

نهال گیلاس نوبل

نهال گیلاس نوبل به شکل عمودی بالا می آید و دارای یک تاج بزرگ در مرکزیت درخت است.  آب و هوای مکان شما تقریبا تعیین می کند که نهال گیلاس نوبل چقدر قرار است رشد کند.

گیلاس نوبل جزو بهترین نهال های گیلاس است که به راحتی و بدون دردسر می تواند در باغ شما پرورش یابد. چرا که  نگهداری و مراقبت از آن تا حدودی ساده است. نهال گیلاس نوبل تقریبا بلند است و شاخسارهای پهنی دارد. به شکل قابل توجهی قوی و محکم است و به مراقبت کمتری احتیاج دارد.  علاوه بر این در مقابل یخبندان مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

خواستگاه بومی :

نهال گیلاس نوبل برای نخستین بار در کشور انگلیس کاشته شد و به بهره برداری مفید رسید. گیلاس های آبدار و شیرین نهال گیلاس نوبل منجر به انتشار آن گشت و بعد از سپری شدن فاصله ای کم خرید نهال گیلاس نوبل در خیلی از نقاط دنیا منجمله ایران رواج پیدا کرد.

پایه اصلی نهال  :

جهت ازدیاد نهال گیلاس نوبل در باغ می بایست روش هایی مانند استفاده از پایه های مرسوم را بکار ببریم. بهترین پایه ها برای نهال گیلاس نوبل ، پایه تلخ و پایه های مازارد (پرونوس آویوم) هستند.

 ویژگی نهال  :

نهال گیلاس نوبل به شکل عمودی بالا می آید و دارای یک تاج بزرگ در مرکزیت درخت است.  آب و هوای مکان شما تقریبا تعیین می کند که نهال گیلاس نوبل چقدر قرار است رشد کند.

گیلاس نوبل جزو بهترین نهال های گیلاس است که به راحتی و بدون دردسر می تواند در باغ شما پرورش یابد. چرا که  نگهداری و مراقبت از آن تا حدودی ساده است. نهال گیلاس نوبل تقریبا بلند است و شاخسارهای پهنی دارد. به شکل قابل توجهی قوی و محکم است و به مراقبت کمتری احتیاج دارد.  علاوه بر این در مقابل یخبندان مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.نهال گیلاس نوبل- برتر نهال

آب و هوای مناسب برای کاشت

درختان گیلاس نوبل برای رشد خوب به آفتاب کامل و خاک حاصلخیز با زهکشی مناسب نیاز دارند. برای جلوگیری از یخبندان دیررس بهاره نهال ها را در بالای یک شیب بکارید. درختان گیلاس اگر در خاک رسی سنگین رشد کنند بیشتر مستعد ابتلا به بیماری پوسیدگی ریشه هستند. اگر خاک رسی تنها گزینه شماست، برای کمک به زهکشی آب، روی مناطق مرتفع بکارید.

آلبالوهای نوبل که برای تازه خوردن بهترین هستند، در مناطق معتدل با روزهای آفتابی و شب های خنک بهتر رشد می کنند. درختان گیلاس نوبل حداقل به 700 ساعت سرما برای میوه دادن نیاز دارند. اگر زمستان های منطقه شما سرمای کافی نداشته باشد، درختان شما ممکن است میوه زیادی تولید نکنند. وقتی منطقه و تعداد ساعات سرما را در یک زمستان معمولی تعیین کردید، می توانید درخت گیلاس نوبل را انتخاب کنید که بهترین رشد را برای منطقه شما دارد.

نهالستان پالیز با بیش از نیم دهه تجربه، دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی با تولید سالیانه بیش از ۱۰۰ هزار اصله ارقام متنوع گیلاس آماده ارسال نهال‌ گیلاس نوبل به سراسر نقاط کشور عزیزمان می‌باشد، برای خرید نهال گیلاس نوبل می‌توانید از طریق شماره‌های تماس نهالستان پالیز سفارشات خود را ثبت فرمایید.

فاصله مناسب برای کاشت

نهال گیلاس نوبل عموما اندازه بزرگی دارند، به همین جهت باید فضای مناسب در باغ برایشان در نظر گرفته شود.  شایسته است پیش از خرید نهال گیلاس نوبل شرایط درست و مناسب را در باغ در نظر بگیرید. به عنوان مثال قرار گرفتن در معرض 6 ساعت آفتاب به طور مستقیم و فاصله های مناسب کاشت به ابعاد 4 در 4 متر . نهال گیلاس نوبل را می بایست درست بکارید. اگر درست کاشته شوند، بعد از آن نگهداری بسیار ساده است.  منظم آب بدهید، با کود مناسب تغذیه کنید و نهال ها را سلامت نگهداری کنید.

بستر مناسب خاک

برای کاشت نهال گیلاس نوبل یک نقطه آفتابی با خاک همراه با زهکشی خوب انتخاب کنید. خاک را با مواد آلی غنی کنید . گودال کاشت را دو برابر عرض و به همان عمق گلوله ریشه حفر کنید. نهال را از ظرف خارج کنید، به آرامی ریشه ها را مرتب کنید و ریشه های دایره ای یا درهم را از هم جدا کنید. نهال را در گودال قرار دهید، با خاک غنی پر کنید و به آرامی سفت کنید. یک حلقه برجسته در اطراف گیاه ایجاد کنید تا آب به جایی که بیشتر مورد نیاز است برود.

اطراف پایه نهال را با مالچ ارگانیک مالچ کنید، آن را از تنه دور نگه دارید.برای اطمینان از مرطوب بودن خاک، حداقل هر 2 تا 3 روز یک بار، آن را عمیقاً آبیاری کنید . ممکن است در شرایط گرمتر نیاز به آبیاری بیشتر داشته باشید. در طول فصل رشد و گل‌دهی و میوه‌دهی، ازکودهای ارگانیک استفاده کنید.

فصل مناسب و سازگار برای کاشت

بهترین فصل برای کاشت درخت گیلاس نوبل تابستان است. درختان گیلاس نوبل در مکانی گرم و بدون یخبندان با خاکی با زهکشی خوب و کمی اسیدی رشد می کنند. گیلاس نوبل واقعاً به آفتاب نیاز دارد و کمی سایه را تحمل می کند. پس موقعیت خود را با دقت انتخاب کنید.

تولید و عرضه مستقیم ارقام متنوع با کیفیت و شناسنامه‌دار، در تخصص ماست. نهالستان پالیز اصالت نهال‌های خود را ضمانت می‌کند برای خرید نهال با کیفیت با نهالستان پالیز در ارتباط باشید.

کود مناسب با نهال

با مالچ پاشی با مواد آلی مثل کاه، منطقه ای را در اطراف درختان برای محافظت از علف های هرز نگه دارید.کود در بهار می تواند کمپوست یا یک محصول ارگانیک برای رفع کمبود مواد مغذی بر اساس آزمایش خاک باشد.

خاک با زهکشی ضعیف می تواند منجر به بیماری های قارچی ناشی از خاک مانند پژمردگی فوزاریوم و پوسیدگی ریشه شود. به دنبال کودهای مقاوم در برابر بیماری باشید و خاک را به خوبی زهکشی کنید. پرندگان عاشق گیلاس هستند و باید وقتی میوه ها شروع به رسیدن می کنند، توری یا وسایل مخصوص را در اطراف گیلاس نوبل قرار دهید. درختان را در زمستان با یک محافظ که دور تنه آن پیچیده شده محافظت کنید تا از جویده شدن پوست درخت توسط موش ها و دیگر حیوانات جلوگیری کنید.

ارتفاع درخت در طول عمر

نهال گیلاس نوبل می تواند 15 تا 20 متر ارتفاع داشته باشد. هر چند این ارتفاع معایب بسیاری برای این درختان دارد.  این درختان در فصل های سرد سال می بایست به شکل دوره ای هرس شوند. هرس منجر به رشد جدید در فصل بهار خواهد شد . در فصل برداشت نیز میوه های باکیفیتی خواهید داشت.

اصول هرس کردن علمی

در اواخر زمستان، گیلاس های نوبل را هرس کنید .شاخه های مرده، بیمار یا شکسته را هر زمان که دیدید بردارید. هنگامی که نهال مستقر شد و شاخه های داربست به طور مساوی در اطراف تنه توزیع شد، شاخه های مستقیم برای شاخه های اصلی) و شاخه های خارج شده از زمین و اطراف تنه را هرس کنید.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی :

برای ازدیاد استحکام نهال گیلاس نوبل در مقابل دمای پایین و یخبندان باید به آن یک دوره دمای پایین داد تا قادر باشد هر نوع آب و هوایی را تاب بیاورد. این نهال را معمولا 500 الی 1500 ساعت در دمای منفی 7 درجه قرار می دهند تا به این مقاومت دست پیدا کند.

نهال گیلاس نوبل- برتر نهال

نهال های گیلاس قبل از جوانه زدن باید تحت این دوره سرمایی یا فرآیند طبقه بندی قرار گیرند. در طبیعت، این نیاز در طول زمستان و در شرایط مناسب اتفاق می افتد. اما اگر دمای زمستان کاملاً مناسب نباشد و برای اینکه به نهال های گیلاس نوبل بهترین شانس را برای موفقیت بدهید، می توانید این شرایط را در یخچال ها ایجاد کنید.

عمر مفید نهال :

نهال گیلاس نوبل عمر مفید بالایی دارد که همین فاکتور آن را بین کشاورزان محبوب نموده است. نهال گیلاس نوبل می تواند بین 70 تا 80 سال عمر مفید داشته باشد و در این مدت گیلاس های درشت و خوشمزه ای را ارائه نماید.

سن حیات نهال

نهال گیلاس نوبل پس از گذراندن عمر مفید می تواند به حیات خود ادامه دهد. این درختان معمولا 80 الی 100 سال عمر می کنند.

میزان وزن هر میوه :

گیلاس های نهال گیلاس نوبل کاملا درشت، قرمز رنگ و تیره، با بافت سفت و منسجم هستند. گوشته این میوه  بسیار آبدار است و نسبت به ترک خوردگی حساسیت ندارد. نهال گیلاس نوبل در حمل و نقل بسیار مقاوم بوده و این امر را تسهیل نموده است.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال :

ارتفاع مناسب برای نهال گیلاس نوبل 100 تا 3000 متر ار سطح دریاست. ما در نهالستان پالیز به صورت کاملا رایگان با شما مشاوره قبل از خرید انجام خواهیم داد و به اصالت و کیفیت نهال ها پایبندیم. برای خرید نهال گیلاس نوبل و استفاده از راهنمایی و مشاوره دقیق کارشناسان مجرب جهت کاشت اصولی و علمی می‌توانید با نهالستان پالیز در ارتباط باشید.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها :

برای نهال گیلاس نوبل پرندگان اولین آفت هستند و مشکلات زیادی را به وجود می آورند. پس از آن مگس سیاه و مگس میوه هر دو می توانند دردسر ساز شوند و باعث پوسیدگی نهال گیلاس نوبل شوند. پرندگان می توانند در از بین بردن کاترپیلارها کمک کنند، اما هنگامی که میوه های شما شکل بگیرد به درخت حمله می کنند. به همین علت توری کشیدن روی گیلاس ها ضروری است.

بیماری های دیگری که نهال گیلاس نوبل ممکن است از آنها رنج ببرد عبارت است از شانکر، پژمردگی شکوفه، بیماری برگ نقره ای یا پوسیدگی قهوه ای.  اگر در زمستان گیلاس نوبل را هرس نکنید، درخت به بیماری شانکر برگ نقره ای مبتلا خواهد شد.

میزان باردهی محصول در هر هکتار :

نهال گیلاس نوبل می تواند 30 تن محصول در هر  هکتار تولید کند که رقم خوبی برای باغداران است. در فصل برداشت نهال گیلاس نوبل محصولات باکیفیت و پرباری را برداشت خواهید نمود و این نهال از محبوبیت خاصی بین باغداران برخوردار است.

شروع باردهی محصول  :

شروع باردهی محصول در انگلستان 20 ژوئن تا 27 ژوئن است. 1 ماه بعد از بارلت گیلاس های نوبل می رسند. گیلاس نوبل حدود 2 سال پس از کاشت شروع به تولید میوه می کند.  میوه ها را زمانی بچینید که به راحتی از شاخه جدا شوند.

ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا میوه روی درخت گیلاس نوبل ظاهر شود. در این بین، شما باید مانند هر گیاه دیگری از درخت مراقبت کنید. آن را بطور منظم آبیاری کنید و مطمئن شوید که خاک مرطوب است اما خیلی خیس نباشد. درخت را هرس کنید تا شاخه‌های بیمار را جدا کنید و آن را در ارتفاع قابل کنترل نگه دارید. از گیلاس نوبل در برابر آفاتی مانند حشرات و جوندگان محافظت کنید.نهال گیلاس نوبل- برتر نهال

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز :

ارقام بینگ، لامبرت، ناپلئون گرده افشان های رقم نوبل هستند. اکثر واریته ها به یک شریک گرده افشان سازگار برای کمک به گرده افشانی و تولید میوه نیاز دارند. با این حال، درختان خود باروری نیز وجود دارند که می توانند به تنهایی رشد کنند و میوه دهند.

مدت آبیاری درخت :

هر 10 روز یکبار باید نهال گیلاس نوبل را آبیاری نمایید. تولید و عرضه مستقیم ارقام متنوع گیلاس با کیفیت و شناسنامه دار در تخصص ماست .نهالستان پالیز با ارائه نهال برتر آماده ارسال نهال در اسرع وقت به همه نقاط ایران عزیز می‌باشد.

روش صحیح آبیاری

برای آبیاری صحیح نهال گیلاس نوبل باید در ابتدای کاشت نهال هر روز خاک را مرطوب نگه دارید تا ریشه قوی شود و آب مورد نیاز خود را ذخیره نماید. پس از استقرار می توان هر 10 روز یک بار آن را آبیاری نمود. نکته حائز اهمیت این است که در آبیاری این درخت از روش غرقابی استفاده نمی شود و بهتر است آبیاری قطره ای باشد.

زمان شکوفایی درخت :

نهال گیلاس نوبل دیرگل است و زمان شکوفایی درخت در أواخر فروردین ماه است. سرمازدگی یک تهدید واقعی برای این درختان است زیرا شکوفه ها را از بین می برد و درخت میوه نمی دهد. از گیلاس نوبل با یک پوشش پشمی یا پلاستیکی در سرما  محافظت کنید و آن را در طول روز بردارید تا حشرات درخت شما را گرده افشانی کنند.

نتیجه گیری : کیفیت اتفاقی نیست

نهالستان پالیز با بهره گیری از سال ها تجربه با مدیریت آقای سعید قاسمی بهترین و سالم ترین نهال ها را برای شما آماده می کند. این نهالستان به صورت آنلاین سفارش ها را از شما گرفته و درب منزل یا باغ شما ارسال می نماید. کلیه نهال ها شناسنامه معتبر دارند و برای همه کسانی که به فکر سلامت نهال و باغ خود هستند مناسب می باشد. این نهالستان از پیشرفته ترین تجهیزات استفاده می کند و برای رضایت مشتریان اقدامات خوبی را انجام داده است. اگر قصد خرید نهال گیلاس نوبل را دارید همین حالا با ما تماس بگیرید.

ارتباط با برترنهال