%40

نهال گیلاس شیشه ای : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

36,000 تومان

خاستگاه : کشورهای آسیای غربی
شروع باردهی : 2 سال بعد از کاشت
زمان گلدهی : میانگل
فاصله کاشت نهال : 4*4 متر
میزان باردهی در هکتار : 25 تا 30 تن
ارتفاع از سطح دریا : 100 تا 3000 متر از سطح دریا
پایه نهال : آلبالو تلخ
گرده افشان :نیاز به گرده افشانی
میزان آبیاری : 10 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 5 الی 6 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

نهال گیلاس شیشه ای

یکی از رایج ترین انواع درخت گیلاس که در سراسر کشور خواهید دید، گیلاس شیشه ای است .گل های نهال گیلاس شیشه ی در أواسط فروردین شکوفه می دهند. پس از کاشت نهال گیلاس شیشه ای 2 سال بعد باردهی آن آغاز می شود و می توانید محصولات زیادی را برای فروش برداشت کنید. باردهی نهال گیلاس شیشه ای در هر سال 25 الی 30 تن می باشد که در یک هکتار زمین می توان برداشت نمود. وزن هر میوه گیلاس شیشه ای حدودا 4 الی 5 گرم است. میوه ها پس از شکوفه دادن در طول تابستان رشد می کنند . میوه های گیلاس شیشه ای پوست نرم تر و پالپ لطیف تری دارند.گیلاس شیشه ای از نوع گیلاس قلبی است.

خواستگاه بومی : نهال گیلاس شیشه‌ای- برتر نهال

کشور فرانسه از دیرباز خواستگاه بومی نهال گیلاس شیشه ای بوده است. این نهال از فرانسه به کشورهای دیگر صادر می شود. در ایران نیز امروزه رشد و پرورش می یابد.

پایه اصلی نهال  :

برای پیوند و تکثیر نهال گیلاس شیشه ای از چند روش استفاده می شود. اما بهترین روش استفاده از پایه رویشی است. پایه  تلخ ، مازارد یا پرونوس آویوم برای نهال گیلاس شیشه ای استفاده می شوند.

 ویژگی نهال  :

نهال گیلاس شیشه ای جزو نهال های رایج بین دیگر نهال های گیلاس است. این نهال تنه محکمی دارد و می تواند آب و هوای سرد و گرم را تحمل کند. اما در آب و هوای گرم و معتدل عملکرد بهتری از خود نشان می دهد. نهال گیلاس شیشه ای در ظهرهای آفتابی و شب های خنک با خاک همرا هبا زهکشی ایده آل بهتر رشد می کند و می تواند میوه های درشت و خوش طعم تولید نماید. برای کاشت نهال گیلاس شیشه ای آن را با فاصله 4 در 4 متر بکارید تا درخت در آینده فضای کافی برای گستراندن ریشه و تنفس داشته باشد.

آب و هوای مناسب برای کاشت

درختان گیلاس شیشه ای در آفتاب کامل و خاک هایی با زهکشی خوب بهترین عملکرد را دارند.  این درختان در زمان استقرار به آب و در ماه های گرم و خشک به آبیاری تکمیلی نیاز دارند.

فاصله مناسب برای کاشت

بهترین فاصله برای اطمینان از رشد صحیح نهال گیلاس شیشه ای 4 در 4 متر  است. بسته به رشد و پرورش، آب و هوا ، شیب زمین، اندازه نهال و … فضای مورد نیاز درخت گیلاس شیشه ای می تواند متفاوت باشد. این فاصله می تواند از 2 الی 6 متر متغیر باشد.

همه نهال های گیلاس شیشه ای باید با یک پایه نگهدارنده در جای خود ثابت شوند تا ریشه های ریز پاره نشود. به خصوص برای نهال های کوچک یا ستونی شکل.

جهت کاشت درخت گیلاس شیشه ای آنها را خوب بررسی کنید، زیرا هر منطقه نیازهای خاص خود را دارد . اما به عنوان یک قاعده کلی، آنها باید به فاصله 4 در 4 متر از هم در گودالی به عمق گلوله ریشه کاشته شوند. و دو برابر عرض.

بستر مناسب خاک

برای رشد یک گیلاس شیشه ای خوش طعم، درخت باید در مکانی با آفتاب کامل کاشته شود. علاوه بر این مواد مغذی خوب نیز بسیار مهم است. خاک باید عمیق و غنی از هوموس باشد، وجود کمی خاک رس در باغ موردی ندارد. گیلاس شیشه ای نمی تواند در خاک سرد، متراکم و غرقاب زنده بماند. خاک هایی با آهک کم و مکان های خشک تابستانی بهترین عملکرد را بر روی این نهال دارند. یک مکان با خاک نامناسب می تواند منجر به آفات و بیماری هایی شود که مسیرهای گردش آب و مواد مغذی را در چوب درخت مسدود می کنند و حتی محکم ترین شاخه ها را می کشند.

در مورد درخت گیلاس شیشه ای، مانند سایر درختان میوه، در صورت کاشت مکرر در یک مکان، رشد و عملکرد آن مختل خواهد شد. این پدیده “خستگی خاک” نامیده می شود. اگر قصد دارید در محلی که قبلا درخت گیلاس کاشته شده ، درخت گیلاس شیشه ای داشته باشید، خاک باید تا حد زیادی جایگزین شود.

نهالستان پالیز با بیش از نیم دهه تجربه، دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی با تولید سالیانه بیش از ۱۰۰ هزار اصله ارقام متنوع گیلاس آماده ارسال نهال‌ گیلاس شیشه ای به سراسر نقاط کشور عزیزمان می‌باشد، برای خرید نهال گیلاس شیشه ای می‌توانید از طریق شماره‌های تماس نهالستان پالیز سفارشات خود را ثبت فرمایید.نهال گیلاس شیشه‌ای- برتر نهال

فصل مناسب و سازگار برای کاشت

نهال گیلاس شیشه ای را بهتر است در بهار بکارید. رشد این درختان در هر منطقه با آب و هواهای مختلف نیاز به تفاوت در مراقبت دارد. با این حال، به طور کلی، فقط باید گردش هوای خوب، مقدار کافی نور خورشید و خاکی با زهکشی خوب و حاصلخیز داشته باشند.

درختان گیلاس شیشه ای در برابر پوسیدگی ریشه آسیب پذیر هستند. بنابراین، خاک باید به خوبی زهکشی شود.

کود مناسب با نهال

برای درخت گیلاس شیشه ای باید هر سال در بهار مواد مغذی به خاک اضافه شود. خاک را کود دهی کنید. به درخت خود مواد مغذی کافی بدهید تا به سلامت و تولید میوه بهینه برسد. پخش یک لایه نازک کمپوست در اطراف درخت به حمایت از رشد جدید در درخت کمک می کند.

ارتفاع درخت در طول عمر

درختان گیلاس شیشه ای تقریبا قد بلند هستند و به  15 الی 20 متر می رسند. برای کنترل این ارتفاع هرس سالانه را فراموش نکنید.

اصول هرس کردن علمی

درختان گیلاس شیشه ای در گذشته بیشتر به صورت تنه های متوسط ​​و بلند با تاج های توخالی یا گرد بر روی پایه ای قوی پرورش و هرس می شدند. امروزه ساقه های کم یا دوک بر روی ریشه های ضعیف تر ترجیح داده می شود. در هرس درخت گیلاس شیشه ای تمرکز باید روی تنه مرکزی باشد که شاخه های جانبی و شاخه های میوه از آن جدا می شوند. اینها به نوبه خود به صورت افقی قرار می گیرند.درخت خود را با ایجاد تعادل در رشد از طریق هرس، سالم و پربار نگه دارید. هرس فرآیند بریدن شاخه ها یا ساقه های مرده است. این نیز برای حفظ شکل درخت گیلاس شیشه ای شما مهم است.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی :

سرمای زمستان می تواند منجر به یخ زدگی نهال و جوانه ها شود. با این حال، گلدهی به مقداری سرما نیاز دارد. گیلاس شیشه ای در زمستان به 1600 ساعت سرمای منفی 20 درجه نیاز دارد، در غیر این صورت ممکن است عملکرد آن در جوانه زنی کاهش یابد.

عمر مفید نهال :

بطور معمول نهال گیلاس شیشه ای  تا 80 سال می تواند برای شما به صورت مفید کار کند. در این 80 سال بهترین و باکیفیت ترین میوه ها را برداشت خواهید کرد.نهال گیلاس شیشه‌ای- برتر نهال

سن حیات نهال

عمر کلی نهال گیلاس شیشه ای 100 سال است و در این 100 سال درخت به حیات خود ادامه می دهد. تولید و عرضه مستقیم ارقام متنوع با کیفیت و شناسنامه‌دار، در تخصص ماست. نهالستان پالیز اصالت نهال‌های خود را ضمانت می‌کند برای خرید نهال با کیفیت با نهالستان پالیز در ارتباط باشد.

میزان وزن هر میوه :

وزن هر میوه گیلاس شیشه ای حدودا 4 الی 5 گرم است. میوه ها پس از شکوفه دادن در طول تابستان رشد می کنند . میوه های گیلاس شیشه ای پوست نرم تر و پالپ لطیف تری دارند.گیلاس شیشه ای از نوع گیلاس قلبی است. گیلاس های قلبی شکل دارای پالپ میوه ای نرم و تیره هستند و نسبتاً زود می رسد. آنها معمولاً در اوایل تابستان رسیده می شوند. این گیلاس ها حتی در صورت بارندگی یا توفان شدید به ندرت شکافته می شوند.

حتی رگبارهای شدید باران نیز به این سرعت روی آنها تأثیر نمی گذارد. با این حال، ذخیره سازی و مهمتر از همه، حمل و نقل آنها مشکل ساز است: از آنجایی که تفاله نرمی دارند، به راحتی کبود می شوند و شروع به پوسیدگی می کنند.

از نظر گیاه شناسی، گیلاس شیشه ای یک میوه هسته دار است: درونی ترین لایه پریکارپ (اندوکارپ) پوشش سختی را تشکیل می دهد که دانه را در بر می گیرد. لایه میانی پریکارپ (مزوکارپ) پالپ میوه را تشکیل می دهد. پوست چرمی که میوه را می پوشاند، اگزوکارپ است.  معمولا دو تا شش میوه در هر چتر آویزان است.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال :

بهترین ارتفاع از سطح دریا برای نهال گیلاس شیشه ای 100 تا 3000 متر است. شما باید درختان گیلاس شیشه ای را در زمین های بلندتر پرورش دهید. زیرا مناطق کم ارتفاع در اوایل بهار بیشترین یخبندان را می گیرند. شکوفه های اولیه درختان گیلاس شیشه ای در حال رشد ظریف و آسیب پذیر در برابر سرمازدگی هستند.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها :

متأسفانه، بسیاری از آفات زنده از گیلاس شیشه ای لذت می برند و این درخت مقاومت پایینی در برابر بیماری ها دارد. بنابراین شما باید دقت بیشتری در نگهداری و مراقبت از این درخت داشته باشید.

شته‌ها ، کاترپیلارهای مختلف، سوسک‌های ژاپنی ، تریپس ، کنه‌ها، برگ‌ها، کرم‌ها و مگس میوه ، از آفات رایج نهال گیلاس شیشه ای هستند. برای کنترل همه اینها می توانید از محصولاتی مانند اسپری باغ میوه و سموم مختلف استفاده کنید. بهتر است سمی را انتخاب کنید که حاوی گوگرد برای کنترل بیماری های قارچی و کنترل حشرات باشد. اما بدانید که اگر به این گزینه متوسل شوید به طور بالقوه به حشرات مفید نیز آسیب خواهید رساند.

روغن چریش راه حل دیگری است که حشرات را هدف قرار می دهد. این روغن “ارگانیک” است، اما به خاطر داشته باشید که ارگانیک لزوماً به معنای غیر سمی نیست. حتی سموم ارگانیک نیز به حشرات مفید آسیب می رساند.

بیماری ها

کپک پودری ، گال، شانکر، پوسیدگی‌ها و قارچ‌ها از بیماری‌های قارچی هستند که می‌توانند در زمان برداشت محصول باعث ناراحتی شما شوند. شناسایی و کنترل بیماری ها دشوارتر از آفات است.

روغن باغبانی برای از بین بردن بیشتر بیماری های گیاهی مفید است، در حالی که قارچ کش مسی یک روش ارگانیک عالی برای مراقبت از قارچ ها و موارد مختلف پوسیدگی است.

برخلاف برخی از انواع درختان دیگر، درختان گیلاس شیشه ای نیاز به مراقبت بیشتری دارند. این گیلاس ها مستعد ابتلا به عفونت‌های قارچی هستند. بنابراین باید هر سه سال یک‌بار از درخت‌کاری خبره برای بررسی بیماری‌های درختان گیلاس شیشه ای کمک بگیرید.

نهال گیلاس شیشه‌ای- برتر نهال

میزان باردهی محصول در هر هکتار :

باردهی نهال گیلاس شیشه ای در هر سال 25 الی 30 تن می باشد که در یک هکتار زمین می توان برداشت نمود. ما در نهالستان پالیز به صورت کاملا رایگان با شما مشاوره قبل از خرید انجام خواهیم داد و به اصالت و کیفیت نهال ها پایبندیم. برای خرید نهال گیلاس شیشه ای و استفاده از راهنمایی و مشاوره دقیق کارشناسان مجرب جهت کاشت اصولی و علمی می‌توانید با نهالستان پالیز در ارتباط باشید.

شروع باردهی محصول  :

پس از کاشت نهال گیلاس شیشه ای 2 سال بعد باردهی آن آغاز می شود و می توانید محصولات زیادی را برای فروش برداشت کنید.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز :

رقم مناسب برای گرده افشانی نهال گیلاس شیشه ای، گیلاس خوشه ای بینگ و وان است. بهتر است هر دو رقم را با هم بکارید تا عمل گرده افشانی در زمان درست صورت پذیرد.

مدت آبیاری درخت :

برای آبیاری نهال گیلاس شیشه ای  در سال اول باید آن را یک روز در میان آب بدهید. اما پس از استقرار درخت و رشد مطلوب هر 10 روز یک بار آبیاری کافیست.

روش صحیح آبیاری

درخت گیلاس شیشه ای را آبیاری کنید این یکی از حیاتی ترین بخش ها در مراقبت از درختان شماست. با این حال، این درختان اغلب می توانند هفته ها بدون آب زنده بمانند.  به خاطر داشته باشید که خاک در گرما و باد سریعتر خشک می شود. با استفاده از شیلنگ اطراف درخت را برای آبیاری عمیق خاک آبیاری کنید. مالچ ارگانیک نیز می تواند به حفظ رطوبت خاک کمک کند. هنگامی که آب و هوا تغییر می کند، به ویژه نهال های جوان گیلاس شیشه ای باید در زمان میوه دهی به طور منظم با آب تامین شوند تا گیلاس ها شکافته نشود.

زمان شکوفایی درخت :

گل های نهال گیلاس شیشه ی در أواسط فروردین شکوفه می دهند. یکی از رایج ترین انواع درخت گیلاس که در سراسر کشور خواهید دید، گیلاس شیشه ای است.این نهال ها جزو  محبوب ترین  نهال ها هستند و گل های کوچک و ساده ای با پنج تا هفت گلبرگ دارند. رنگ این گل ها از سفید تا صورتی متغیر است. این گونه ها در اوایل بهار شکوفا می‌شوند .

نتیجه گیری : کیفیت اتفاقی نیست

نهالستان پالیز یکی از بهترین نهالستان های حال حاضر در ایران در حوزه پرورش و فروش نهال و ارسال آن به اقصی نقاط کشور است. این نهالستان با مدیریت سعید قاسمی کلیه نهال ها را با شناسنامه سلامت محصول به خریداران تحویل می دهد تا خیالتان از بابت هر چیز راحت باشد. ما در این نهالستان کلیه مجوزهای وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت را اخذ نموده ایم و آماده خدمت رسانی به شما باغداران محترم هستیم. تولید و عرضه مستقیم ارقام متنوع گیلاس با کیفیت و شناسنامه دار در تخصص ماست .نهالستان پالیز با ارائه نهال برتر آماده ارسال نهال در اسرع وقت به همه نقاط ایران عزیز می‌باشد.

ارتباط با برترنهال