%20

نهال گردو بوانات: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

89,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی : سال پنچم کاشت
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال :10*10
  • میزان باردهی در هکتار : 2 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : ۱۰۰۰ الی ۱۸۰۰ متری
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : ۱۰ روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت :۳۰ متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

نهال گردو بوانات از محصولات پر فروش نهالستان برتر نهال است، این نهال به دلیل مرغوبیت میوه و فواید دارویی که برای میوه‌ی آن بر شمرده‌اند، اهمیت بالایی دارد. نهالستان برتر نهال علاوه بر فروش این نهال، آموزش نگهداری از آن را نیز به مشتریان خود ارائه میکند، با نقد و برسی تخصصی این نهال گردو در خدمت شما هستیم.

مشخصات نهال گردو بوانات

شهر مزایجان یکی از بخش‌های شهرستان بوانات است که در شمال شرقی و ۲۴۰ کیلومتری بوانات قرار گرفته است، این شهر قطب اصلی تولید گردو بوانات است که علاوه بر تامین گردوی خود استان فارس به استان‌های دیگر نیز صادر میشود. یکی از شهرهایی که بیشترین صادرات گردو بوانات را دریافت میکند، شهر مشهد است.

لازم به ذکر است که ایران یکی از کشور‌های بزرگ در تولید انواع ارقام نهال گردو است، برخی از ارقام نهال گردو که منشأ ایرانی دارند، عبارت‌اند از:

نهال گردو تویسرکاننهال گردو ضیاءآبادنهال گردو خوشه‌ای ایرانینهال گردو جمالنهال گردو ژنوتیپ برترنهال گردو کاغذی ایرانینهال گردو خوشه‌ای تخم‌مرغی ژنوتیپ برتر

از مشخصات این نهال گردو برای کسانی که میخواهند در نهالستان‌های خود این گردو را بکارند این است که گردوی بوانات مناسب کشت در آب و هوای کوهستانی یا نیمه کوهستانی است، یعنی در واقع این نهال گردو، داری طبع سرد است و در مناطق سردسیر باردهی مناسب دارد.

نهال گردو بوانات: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

به دلیل اینکه این نهال گردو در مناطق سردسیر کشت می‌شود، پس احتمال سرما زدگی نهال بسیار بالا میرود، به همین خاطر از کندلر استفاده میشود تا این سرمازدگی به نهال آسیب نرساند و باردهی نهال کاهش نیابد و یا حتی کیفیت میوه‌های نهال کم نشود.

به طور کلی این نهال در تمامی مناطق قابل کشت است؛ البته به جز مناطقی که دمای محیطش بیشتر از ۵۰ درجه باشد.

خصوصیات نهال گردو بوانات

یکی از خصوصیات نهال بوانات که باغداران باید توجه بسیار ویژه‌ای به آن داشته باشند این است که این نهال‌ها توانایی تحمل سرمای فصل بهار را ندارند و آسیبی جدی را متحمل می‌شوند.

این نهال گردو در تحقیقاتی که جهاد دانشگاهی بر روی انواع متفاوت گردو انجام داده است به عنوان گردو برتر شناخته شده است.

یکی دیگر از خصوصیات نهال گردو که خیلی هم مهم و کاربردی است، این است که مغز میوه این نهال که توسط پوست چوبی احاطه شده، علاوه بر مصارف خوراکی، به عنوان خشکبار نیز استفاده میشود و به دلیل چربی فراوانش حتی مصارف درمانی نیز دارد و در حیطه پزشکی از آن استفاده‌های فراوانی میشود.

فاصله کاشت

در بحث فاصله کاشت نهال گردو بوانات باید بگوییم که برای کاشت این نهال گردو  باید دقت داشت که فاصله کاشت نهال‌ها نباید کمتر از ۱۰ متر باشد، این فاصله موجب می‌شود که در زیرزمین، ریشه‌های درختان باهم تداخل نداشته باشند و هریک به‌راحتی مواد معدنی مورد نیاز خود را دریافت کند، این فاصله جهت کاشت نهال‌ها به بهبود دریافت نور خورشید نیز می‌انجامد و شاخه‌ها را از بی نظمی و درهم تنیدگی خارج میسازد.

کشور سازنده

کشور سازنده نهال گردو بوانات یا بهتر بگوییم، منشا اصلی این نهال خاورمیانه است و میتوان گفت که کشور ایران بزرگترین تولید کننده این گردو در دنیا است.

نهال گردو بوانات: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

درصد چربی

یکی از خصوصیات درخت گردو بوانات این است که محصول این نهال، دارای درصد چربی فراوانی است؛ به گونه‌ای که مصارف دارویی پیدا کرده است؛ قطعا این ویژگی در میزان فروش نهال بوانات و همچنین خرید نهال بوانات تاثیرات چشمگیری داشته است، درصد چربی طبیعی بالای این محصول مانند گردو خوشه ای فرانسه و گردو گرمسیری است، البته در مقاله‌ی “نهال گردو دیرگل گفتیم که چرا این نوع چربی از اهمیت بالایی برخوردار است.

شکل گردو

در بحث شکل میوه درخت گردو بوانات طبق آن چیزی که در تصاویر مربوط به این میوه در دسترس است، باید بیان کنیم که مانند میوه نهال گردو شیلی درشت و بیضی شکل است.

ضخامت پوست چوبی

به گفته برخی منابع ضخامت پوست چوبی میوه نهال گردو بوانات نازک هست و می‌تواند به سهولت در مصارف خانگی استفاده شود.

حداکثر ارتفاع درخت گردو بوانات

بطور کلی درباره‌ی ارتفاع درختان گردو این احتمال این وجود دارد حداکثر ارتفاع درخت گردو به ۳۰ متر برسد؛ که البته این عدد وابسته به شیوه نگهداری و نیز منطقه رشد درخت است، در نهالستان پالیز گردو، تمامی موارد لازم برای کاشت و پرورش نهال‌های گردو از جمله نهال گردوی بوانات را به شما آموزش می‌دهیم.

تحمل خشکی

طی اخباری که از شهرستان بوانات با توجه به خشکسالی اخیر رسیده است؛ می‌توان گفت که تحمل خشکی درخت گردو بوانات در مقابل خشکسالی بالا نیست و در طی این خشکسالی در شهرستان بوانات، آب مورد نیاز درختان تامین نشده و هکتارها نهالستان که در آنها نهال گردو بوانات کشت می‌شده بر اثر خشکی درختان از بین رفته‌اند. نمی‌توان این را از ضعف‌های این نهال گردو دانست، چراکه نبود مایع حیات، زندگی هر جانداری را تهدید می‌کند، بنابراین متوجه می‌شویم که تحمل این دسته از نهال‌های گردو نسبت به خشکی بسیار کم است.

نیاز سرمایی

درباره نیاز سرمایی نهال گردو بوانات باید بگوییم که اگر قبل از فصل گل دهی سرمای مشخصی نباشد، باعث میشود در روند رشد و باز شدن جوانه‌ی درخت اخلال ایجاد شود و البته وجود سرما هنگام به حاصل نشستن درخت، تاخیر در برداشت محصول را در بر دارد.

نهال گردو بوانات: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

سهولت جدا شدن مغز از پوست چوبی

در خصوص سهولت جدا شدن مغز از پوست چوبی باید بگوییم که در غالب گردو‌ها این کار به راحتی انجام می‌شود و درباره گردو بوانات استثنائی مشاهده نشده است.

عمر اقتصادی

به طور کلی عمر اقتصادی این نهال گردو که پس از گذراندن سالهای اولیه به درختی تنومند تبدیل می‌شود در حدود ۵۰ تا ۱۰۰ سال تخمین زده شده است، این مهم باعث شده تا علاوه بر خصوصیات دیگری که از این نهال ذکر کردیم، ترغیب در خرید نهال گردو بوانات توسط باغداران را از نهالستان پالیز گردو، افزایش دهد.

رنگ مغز گردو بوانات

رنگ مغز گردو بوانات روشن و مایل به سفید هست، و این به زیبایی این گردو می‌افزاید و باعث میشود در سفره آرایی‌ها و تزئینات مواد غذایی گزینه مناسب و مطلوبی باشد و این نهال را به یکی از بهترین رقم نهال گردو تبدیل کرده است.

وزن گردو بوانات

درباره‌ی وزن گردوی بوانات مطلب مشخصی ذکر نشده؛ اما همانطور که ظاهر و پوسته‌ی آن مانند سایر انواع گردو است، بنظر نمیرسد اختلاف چندانی با گردوهای دیگر در وزن داشته باشد.

ارتفاع از سطح دریا

یکی از مهم‌ترین نکات برای کاشت درخت گردو و یا حتی احداث نهالستان گردو، برسی منطقه‌ی جغرافیایی و نیز فاصله از سطح دریا است؛ درخت گردو بوانات نیز از این موضوع مستثنا نبوده و باید سطح ارتفاع برای مکان کاشت این نوع از نهال‌های گردو برسی شود، درهنگام خرید این نهال از نهالستان پالیز گردو، آموزشات لازم به شما برای کاشت و بهبود بهره وری نهال گردو، ارائه خواهد شد.

مقاومت در برابر آفت

در موضوع مقاومت در برابر آفت باید بیان کنیم که نهال‌های گردو بوانات در برابر آفت‌ها به ویژه آفت آب سیاه مقاومت پایینی دارند به گونه‌ای که آفت آب سیاه در سال‌های پیاپی سبب سیاه شدن مغز گردو شده است.

نهال گردو بوانات: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

حداکثر عملکرد گردو بوانات در هکتار

در سال‌هایی که بارندگی به گونه‌ای باشد که نهال آب مورد نیازش تامین شود و همچنین شرایط محیطی برای باردهی نهال مناسب باشد، حدودا ۲ تن گردو از هر هکتار برداشت می‌شود.

شروع به محصول دهی نهال گردو بوانات

معمولا نهال بوانات از سال پنچم شروع به باردهی اقتصادی می‌کنند. همچنین خوب است بدانید که زمان برداشت گردو از درختان گردو بوانات از اواسط شهریور شروع شده و تا پایان مهرماه ادامه میابد.

قدرت رشد درخت

جدا از بحث ژنتیکی، قدرت رشد درخت گردو بوانات به نحوه‌ی نگهداری و هرس آن نیز وابسته است و با رعایت اصول نگهداری، بدون شک میتوان قدرت رشد درخت را افزایش داد.

رقم گرده افشان

به یاد داشته باشید که شرایط هوایی گرم و خشک موجب بهبود روند گرده افشانی در درخت گردو می‌شود و این عمل غالبا به کمک باد انجام می‌شود.

میزان آبیاری

از آنجایی که این نهال به دریافت آب بسیار حساس است و اگر آب مورد نیازش را دریافت نکند، با خشکی از بین میرود، پس لازم است که به موقع و به میزان مورد نیازش آبیاری شود، این سطح نیاز هنگام خرید شما از نهالستان پالیز گردو، با توجه به منطقه زراعی شما گفته خواهد شد.

قیمت نهال گردو بوانات

مطلبی که در خصوص قیمت نهال گردو بوانات مطرح است، بحث کیفیت آن است، این محصول را میتوان از فروشگاه‌های نه چندان معتبر هم تهیه کرد، اما شما می‌توانید با خرید نهال گردو آن از یک فروشگاه موفق و معتبر، باردهی نهال را در آینده تضمین کنید، نهالستان پالیز گردو با مدیریت سعید قاسمی در خدمت شما است تا انواع نهال‌های گردو پیوندی و غیر پیوندی را با قیمت مناسب و کیفیت تکرار نشدنی به شما ارائه دهد.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال گردو بوانات: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال