خرید نهال گردو در ساری✔️ قیمت انواع نهال گردو مازندران

هر آنچه که باید درباره نهال گردو در ساری بدانید

سوالات بسیار زیادی در هنگام خرید ارقام مختلف نهال میوه، علی الخصوص نهال گردو برای باغدار ایجاد می شود از جمله: آیا کاشت و احداث باغات گردو کاری سود آور است؟ کدام گونه نهال گردو برای اقلیم استان مازندران مناسب تر است؟ برای رشد و پرورش نهال گردو چه شرایطی را باید فراهم کرد؟ و سوالات متداول دیگر که در این مقاله به تمامی این سوالات و همچنین نکات در خصوص احداث باغ گردو در ساری پاسخ خواهیم داد. برای بالا بردن بازدهی و افزایش میزان عملکرد نهال گردو در شهر ساری به شرح نکاتی خواهیم پرداخت که تا به حال نشنیده اید. با توجه به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی استان مازندران می توان ارقام مختلف نهال میوه و گردو را در این استان کاشت. توجه داشته باشید که استان حاصلخیز و خوش آب و هوای مازندران در مجاورت دریای خزر قرار گرفته است و با توجه به وسعت ۲۵ هزار کیلومتری این استان، می توان به صورت گسترده به توسعه کشاورزی در آن پرداخت. از جمله قدیمی ترین و کهن ترین استان های ایران، استان پر جمعیت مازندران می باشد که جمعیت بسیار بالایی نیز دارد. شهر ساری که در مرکزیت استان مازندران قرار دارد را می توان تحت عنوان مهد کشاورزی و باغداری ایران معرفی کرد. خاک حاصلخیز، پوشش گیاهی گسترده و متنوع، منابع غنی آب و میزان رطوبت بالای این استان از جمله عواملی است که سبب گسترش کشاورزی و دامداری شده است؛ به گونه ای که شهر ساری یکی از مهم ترین تولید کنندگان برنج، انواع فرآورده های دامی، صنایع چوب و کاغذ و… در کشور محسوب می شود.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

تاریخچه باغات گردو در ساری

می دانیم که زمانی که نام شهر ساری به میان می آید پشت سر آن هم نام برنج می آید؛ در واقع همه افراد شهر ههای شمالی کشور را با برنج خوش عطر و مرغوب ایرانی می شناسند اما جالب است بدانید که شهر های شمالی ایران به خصوص استان مازندران و شهر ساری از جمله مهم ترین قطب های تولید کننده میوه و محصولات باغی و همچنین مغزیجات همچون فندق و گردو می باشد. یکی از درختان سیاه ریشه که کاشت و پرورش آن در شهر ساری سابقه دیرینه ای دارد، درخت گردو می باشد که برخی گونه های آن سازگاری بسیار بالایی با این اقلیم دارد و از قدیم الایام باغداران به پرورش این گونه می پرداختند و جالب است بدانید که از همان زمان گذشته هم سود بسیار بالایی از فروش محصولات این درخت کسب می کردند. هم اکنون نیز می توان سود بسیار خوبی از پرورش نهال گردو در ساری کسب کرد در صورتی که به دلیل تغییرات اقلیمی در سال های اخیر، خطر سرمازدگی جدی درختان را تهدید نکند و آن ها بتوانند به خوبی در گرمای مطلوب بهاره به شکوفه دهی و گلدهی بپردازند. طبق گفته های کارشناسان کشاورزی در شهر ساری بیش از ۶ هزار هکتاز از اراضی کشاورزی و باغات تحت کشت نهال گردو هستند و این باغات غالبا در نقاط کوهستانی و روستاهای ییلاقی قرار گرفته اند. به دلیل وجود سرماهای شدید بهاره در سال های اخیر لازم است تا برخی باغات گونه ها را یا اصلاح ژنتیکی و یا احیا درختان و سرشاخه ها کنند. در برخی موارد نیز توصیه می شود که بذر های درختان پیوند زده شوند تا گونه ها مقاوم تر و بارور تر شوند. پیش تر گفته شد که در هر ساری بیش از ۱۶۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی داریم که بیشتر از ۱۰۰ هزار هکتار آن برای کاشت انواع میوه ها همچون شلیل، آلو، هلو، فندق، آلبالو و سیب و صد البته انواع مرکبات همچون پرتقال، نارنگی، نارنج و… به اشغال در آمده است و باقی اراضی به کشت گونه های سازگار و مقاوم به شرایط نهال گردو اختصاص یافته است.

بهترین نهال گردو ساری

یکی از سوالات متداول باغداران در خصوص بهترین گونه نهال گردو می باشد که این امر را می توان به تفکیک اقلیم های آب و هوایی مختلف بررسی کرد؛ به گونه ای که محتمل است یک گونه در یک شهر بهترین و سازگار ترین گونه باشد و در شهر دیگری اصلا مناسب کاشت نباشد و بازدهی مطلوب را نداشته باشد. پس می توان نتیجه گرفت که برای تعیین بهترین نوع نهال گردو باید در ابتدا اقلیم آب و هوایی و شهر خود را از لحاظ بافت و جنس خاک، منابع آبی و ‌.. بررسی کنید تا بهترین نوع نهال گردو را خریداری نمایید.

شرایط اقلیمی در ساری

پیش تر گفتیم که استان مازندران از جمله بزرگترین استان های کشور است که جز شاهراه های اصلی کشور نیز به شمار می آید. در نواحی شمالی این استان دریای خزر و از سمت جنوب نیز به رودخانه و جنگل های وسیع منتهی می شود. از آن جایی که شهر ساری در رشته کوه های البرز قرار گرفته است بیش تر شامل مناطق کوهپایه ای می شود و مناطق دشت و جلگه ای به میزان کم تری وجود دارد. جالب است بدانید که میزان ارتفاع اندازه گیری شده برای شهر ساری در حدود ۵۵ متر از سطح دریا می باشد که همین سبب ایجاد تابستان های نسبتا خنک و مرطوب به همراه زمستان های سرد، پر بارش و البته مرطوب شده است. اما به صورت کلی آب و هوای این شهر معتدل و مرطوب است به گونه ای که طبق گزارش های اخیر به سبب کاهش میزان بارندگی رطوبت نسبی کاهش یافته است اما باز هم هوای ساری معتدل تر از شهر های دیگر استان مازندران بوده است. نکته حائز اهمیت در خصوص این شهر است که تنوع زندگی جانوری و پوشش گیاهی به وفور مشاهده شده است به گونه ای که کارشناسان دلیل این امر را وجود دریای خزر و کوه های مجاور اعلام کرده اند. در حالت کلی اقلیم ساری را می توان معتدل نیمه گرمسیری معرفی کرد اما به صورت جزیی تر می توان آن را به سه دسته تقسیم بندی نمود:

اقلیم آب و هوایی معتدل کوهستانی
در قسمت های شمالی رشته کوه های البرز، به دلیل دور شدن از دریا و افزایش ارتفاع از سطح دریا و همچنین دور شدن از زمین های حاصل خیز جلگه ای، آب و هوا رو به سردی می رود به گونه ای که زمستان های سرد، طولانی و یخبندان های شدید و تابستان های کوتاه و همچنین میزان بارش کمی را در این مناطق مشاهده می کنیم که همین دلیل کوهستانی شدن آب و هوا و اقلیم خواهد شد. جالب است بدانید که میزان ارتفاع از سطح دریا در این مناطق ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ متر خواهد بود.
اقلیم آب و هوایی کوهستانی سرد
در قله رشته کوه های البرز که میزان ارتفاع از سطح دریا به بی از ۳۰۰۰ متر می رسد، بارش شدید برف را مشاهده می کنیم که به صورت تپه روی یکدیگر انباشته می شود. در این این اقلیم زمستان های بسیار سرد و یخبندان های شدیدی را داریم که در کل کشور کمیاب خواهند بود.
اقلیم آب و هوایی معتدل( خزری)
در قسمت های انتهاییکوهپایه های رشته کوه البرز و همچنین نواحی جلگه ای غرب استان به دلیل وجود رطوبت بالا، میزان بارش بسیاری را شاهد هستیم که سبب ایجاد تعادل در آب و هوا می شود؛ به گونه ای که تابستان ها اکثرا گرم و مرطوب و زمستان ها نسبتا سرد و در موارد کمی برف و یخبندان گزارش شده است. در این نواحی که بیشتر شامل نواحی جلگه ای و دشت های حاصل خیز استان است می توان باغات میوه و گردو را احداث کرد زیرا تمامی شرایط از لحاظ خاک، منابع آبی، اقلیم آب و هوایی و… مساعد اعلام شده است‌. تنها کافیست نهال سازگار و با کیفیتی خریداری و کاشته شود تا بازدهی داشته باشد. در این قسمت از مقاله سعی بر این بود که اقلیم های مختلف شهر ساری را به صورا جامع و کامل برای باغداران و کشاورزان شرح دهیم تا بتواند به خوبی متناسب با این اقلیم به کار خود در این حیطه ادامه دهند و حداکثر بازدهی را از باغات و زمین های کشاورزی خود دریافت کنند.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در ساری

پس از آشنایی جامعی که با اقلیم و همچنین آب و هوای استان مازندران پیدا کردیم بهتر است بپردازیم به فاکتور های اساسی که در هنگام احداث باغات گردو لازم است بررسی کنیم. در ابتدای امر می پردازیم به معرفی نهال گردو که با عناوین متفاوت گردکان، جوز، آغوز دار و… نیز شناخته می شود. برخلاف سایر ارقام نهال میوه، نهال گردو دارای گل های بدون گلبرگ و دمگل می باشد اما برگک های پرچم داری دارد که حدود ۱۰ سانتی متر طول دارد. شکل ظاهری و خصوصیات گل نر و ماده این نهال، با یکدیگر متفاوت است به گونه ای که نوع ماده آن دارای گلبرگ و کاسبرگ می باشد و دارای خامه است که برای دریافت دانه های گرده افشانی مهیا شده است.

یکی از اصول اولیه در زمان احداث باغات گردو مهیا کردن و بررسی ویژگی های خاک اراضی است. مهم ترین ویژگی های خاک را از طریق آزمایشات و تست های خاک شناسی و همچنین بررسی خاک از لحاظ فیزیکی می توان شناسایی کرد. مطلوب ترین خاک برای پرورش نهال گردو در استان ساری، خاکی است که بافتی نرم و ریز همچون خاک های ماسه ای داشته باشد و همچنین در حد مناسبی زهکشی شده باشد. در صورتی خاک گردو بافت سنگین و درشتی داشته باشد ممکن است رشد نهال متوقف شود. پیش تر گفتیم که خاک را باید از لحاظ اندازه دانه ها و بافت بررسی کرد تا شرایط برای رشد و عبور ریشه ها مهیا باشد، نکته ی دیگری که اینجا مطرح می شود بررسی سابقه کشت خاک است. اگر محصولی متفاوت در گذشته در آن زمین کشت شده باشد، دیگر نمی توان در آن به کشت گردو پرداخت. در آزمایش های خاک شناسی نیز به بررسی خاک از لحاظ میزان شوری، بافت خاک و درصد ترکیبات آلی و معدنی و همچنین میزان اسیدیته خاک پرداخته می شود تا از همه لحاظ برای کاشت نهال گردو آماده باشد و در صورتی که میزان املاح و مواد معدنی خاک کم یا زیاد بود از طریق کودهای آلی و معدنی و یا شیمیایی جبران شود. جالب است بدانید که تمامی مراحل کشت و مراقبت های بعد از کشت برای هر ۶۰ گونه نهال گردو موجود در ایران یکسان است و باغداران پس از اتمام فرآیند انتخاب و خرید نهال گردو می توانند اقدامات زیر را به صورت اصولی و قدم به قدم رعایت نمایند.

در مرحله اول باید زمان مناسب برای کاشت نهال گردو در خاک را بدانیم؛ دقت کنید که تمامی نهال های میوه را باید از قبل جوانه زدن درون خاک قرار دهید. مناسب ترین زمان برای کاشت نهال گردو اواخر فصل پاییز می باشد که البته این زمان برای شهر ها و اقلیم های مختلف، تفاوت دارد.

در مرحله دوم پس از بررسی خاک زمین باید فواصل منظم ۶ متری را برای کاشت نهال گردو در نظر بگیریم. شاید در ابتدا این امر بی اهمیت به نظر برسد اما در مراحل بعدی رشد نهال که شاخه و برگ ها افزوده شده و ممکن است مانع رسیدن نور خورشید به درخت شود، متوجه اهمیت این موضوع خواهید شد. برای کاشت نهال ها کافیست گودال هایی به عمق ۷۰ سانتی متر حفر کنید و آن ها را در فواصل منظم و از پیش تعیین شده قرار دهید.

در مرحله سوم که مهم ترین مرحله است باید دقت زیادی به فواصل آبیاری، کوددهی و هرس کردم درختان گردو کنیم. بهتر است برای آبیاری درختان حد تعادل را رعایت کنید نه زیاد که ریشه درخت دچار پوسیدگی شود و نه کم به گونه ای که درخت خشک شود. بهترین روش های آبیاری معرفی شده برای نهال گردو عبارتند از: روش آبیاری غرقابی، قطره ای، بابلری، بارانی و نواری. بسیاری از کشاورزان به منظور رشد بیشتر درختان و همچنین تسریع در فرآیند بازدهی محصول شروع به دادن کود های همچون ارگانیک و طبیعی، حیوانی و همچنین کود های شیمیای و آلی می کنند که بهتر است انتخاب نوع کود با توجه به نیاز های درخت و خاک باشد.

آیا کاشت نهال گردو در ساری حالت اقتصادی دارد؟

بهتر است اول از همه بپردازیم به این موضوع که چرا باغ گردو؟ چرا باغ میوه احداث نکنیم؟ این سوال ممکن است برای هر باغداری که احداث باغ گردو به او توصیه می شود، پیش بیاید! جالب است بدانید که طبق بررسی های صورت گرفته کارشناسان کشاورزی و باغدارای اکثر گونه های گردو مقاومت بسیار بالایی در برابر آفات و بیماری ها دارند و همین امر سبب کاهش هزینه ها و همچنین سهولت در امر کشت و پرورش نهال گردو در ساری شده است. جالب است بدانید که فرآیند برداشت میوه گردو را می توان با بهره گیری از روش های روز دنیا بدون دخالت دست انجام داد. شاید برخی گمان کنند که تنها می توان از میوه این درخت بهره گرفت؛ این در حالی است که بسیاری از افراد از پوست سبز و پوسته چوبی قهوه ای رنگ این درخت نیز استفاده های گوناگونی در صنعت می کنند و حتی شیارهای چوبی که میان میوه گردو است را هم می توان به عنوان داروگیاهی مفید به کار گرفت. یکی از مهم ترین نکات بارزی که در خصوص نهال گردو می توان بیان کرد این است که فرآیند کاشت و پرورش نهال گردو ممکن است زمانبر باشد و پس از گذشت چند سال که از پرورش و رسیدگی به آن گذشت می توان به سوددهی رسید. توصیه اکید ما به کسانی که قصد سرمایه گذاری و یا راه اندازی کسب و کار مختص به خود را دارند این است که حتی اگر درصد کمی به شغل باغداری و کشاورزی علاقه مندید، بهتر است اقدام به احداث باغ گردو کنید. البته قبل از شروع کار و پس از اتخاذ تصمیم خود حتما با افراد متخصص در این زمینه مشورت کرده و تمامی اطلاعات و آموزش های لازم را کسب نمایید. جالب است بدانید که درخت گردو بر خلاف ارقام دیگر نهال میوه، از هر گونه ای که باشد یک دوره نونهالی ۳ ساله دارد که پس از گذشت این دوره و رسیدن به بلوغ کامل که پس از گذشت ۸ سال به طول می انجامد به بیشترین میزان باردهی خود خواهد رسید؛ در واقع می توان گفت که نهال گردو پس از گذشت ۸ سال از عمر ۲۰۰ ساله خود به به حداکثر راندمان و محصول دهی خواهد رسید.

خرید نهال گردو در ساری

یکی از راه های مطمئن در فرآیند خرید نهال گردو در شهر ساری، مراجعه حضوری افراد به نهالستان ها می باشد که در سال های اخیر به دلیل مشغله کاری افراد و دلایل دیگر این روند جای خود را به خرید آنلاین و اینترنتی داده است. طبیعیست که خرید اینترنتی نهال هنوز به صورت کامل در میان مردم رواج نیافته است و دلیل آن هم بحث اعتماد سازی که برای این کار باید از نهالستان های معتبر و مشهوری که در سطح شهر وجود دارند، اقدام به خرید نمایید. یکی از اقداماتی که برتر نهال در راستای ارزش گذاری بر مشتریان خود انجام داده است، ایجاد راه های ارتباطی گسترده و متنوعی است که شما مشتریان می توانید به صورت حضوری، اینترنتی و یا از طریق واتساپ سفارش خود را ثبت نمایید. توصیه می‌ کنیم که قبل از این که اقدام به خرید نهال مورد نظر خود کنید حتما اطلاعاتی از قبیل شرایط رشد نهال، میزان رسیدگی های لازم، دیر گل یا زود گل بودن گونه، تناژ باردهی نهال در سال و… را کسب کنید. حضور کارشناسان و مشاوران حرفه ای در برتر نهال می تواند در این راستا کمک شایانی به شما مشتریان عزیز کند.

فروش نهال گردو در ساری

به دلیل افزایش میزان تقاضای باغداران در خصوص ارقام مختلف نهال میوه و گردو در سر تا سر استان مازندران به خصوص شهر ساری، مراکز فروش معتبر و بسیار بزرگی تحت عنوان نهالستان تاسیس شده است که می تواند در راستای فروش نهال و یا هر گونه خدمت دیگری در راستای احداث باغ گردو و پرورش نهال و… به شما کمک کند. نهالستان برتر نهال با سابقه ای بیش از ۵۰ سال در زمینه پرورش و فروش ارقام نهال گردو به مدیریت مهندس سعید قاسمی ارائه دهنده نهال گردو سازگار با تمامی اقلیم های کشور به خصوص اقلیم معتدل و کوهستانی شهر ساری کرده است‌. جالب است بدانید که تمامی نهال های موجود در این مجموعه دارای شناسنامه یا همان گواهی سلامت معتبر از سازمان جهاد کشاورزی می باشند که شما می توانید با خیالی آسوده به خرید نهال از برتر نهال بپردازید.

نهال گردو مناسب ساری

همان گونه که می دانید پوشش گیاهی منحصر به فرد استان مازندران علی الخصوص شهر ساری، سبب شده تا چندین گونه با کیفیت نهال گردو سازگاری و رشد مطلوبی داشته باشند و این موضوع باعث تبدیل شدن ساری به یکی از مهم ترین قطب های تولید گردو در کشور شده است. شاید برای برخی افراد این سوال ایجاد شود که آیا استان مازندران با وجود این حجم از بارش و همچنین وجود دریا و رطوبت می تواند مخل مناسبی برای احداث باغات گردو باشد؟ برای پاسخ به این سوال اجازه دهید که در ابتدا بپردازیم به این موضوع که نهال گردو تنوع بسیار بالایی دارد. بله؛ درست شنیدید همان گونه که می دانید بیش از ۶۰ گونه نهال گردو داریم که با پیدا کردن مناسب ترین و سازگارترین نوع آنها در اقلیم شهر ساری می توان بازدهی مطلوبی را از آن کسب کرد. گفتیم که یکی از اعضای جدایی ناپذیر ساری باران های شدید است که سبب افزایش رطوبت می شود. اقلیم آب و هوایی ساری را می توان به دو بخش سرد و کوهستانی و معتدل بارانی تقسیم نمود که در ادامه مقاله به معرفی نهال گردو سازگار در هر دو اقلیم خواهیم پرداخت.

انواع نهال گردو در ساری

بهترین و برترین انواع رقم های گردو شامل گونه های زیر می باشد:

  • نهال گردو ژنوتیپ پالیز

    این نژاد در واقع اصلاح شده رقم کانادایی هست، از ارتفاع صفر سطح دریا تا ۳۰۰ متر از سطح دریا می توان کاشت کرد، برای مناطق با رطوبت بالا هم جواب می دهد، دیرگل (برج دوم شروع به گلدهی می کند)، پربار (باردهی ده تن در هکتار)، زودبازده (سال اول نوبرانه می دهد)، پاکوتاه (چهار پنج متر رشد می کند)، نیمه کاغذی و مقاومت بالا در برابر آفات و بیماری ها از خصوصیات بارز این نژاد گردو می باشد.

  • نهال گردو هاوارد

    یکی از گونه های وارداتی و بومی کشور آمریکا که در ابتدا در دانشگاه کالیفرنیا تولید شد و هم اکنون جز شش گونه برتر نهال گردو در دنیا محسوب می شود، نهال گردو هاوارد می باشد. این رقم جز ارقام زود گل و پر بازده است که مغز درشتی نیز دارد و مناسب کاشت در مناطق کوهستانی می باشد.

  • نهال گردو شیلی

    همان گونه که از نام این رقم پیداست بومی کشور شیلی است و از ارقام نسبتا دیرگل و پر بازده است؛ به همین دلیل غالبا در مناطق سردسیر کوهستانی کشت می شود. میوه های این گونه به دلیل وجود ژنوتیپ اصلاح شده پوست کاغذی و بسیار مرغوب هستند و مناسب کاشت در ارتفاع ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ متر از سطح دریا می باشد

  • نهال گردو روند

     

    نهال گردو ایتالیایی روند که با نام کامل (Ronde de montignac) در بازار شناخته می شود؛ از ارقام گران قیمت و نسبتا دیر گل نهال گردو است که بهتر است با فاصله ۷*۷ از یکدیگر کاشته شود. دلیل محبوبیت این گونه این است که می توان از آن به عنوان رقم گرده افشان نهال گردو پدرو، چندلر و هارتلی استفاده کرد. این گونه یکی از سازگارترین گونه ها برای مناطق سردسیر و کوهستانی شهر ساری می باشد.

  • نهال گردو هارتلی

    اگر به دنبال یک گونه سازگار برای مناطق معتدل و مرطوب می گردید به شما کاشت نهال هارتلی را توصیه می کنیم؛ چرا که با آب و هوای نرطوب و مدیترانه ای سازگاری بالایی دارد. خاستگاه اصلی این رقم ایالت کالیفرنیا است و در دسته ارقام دیر گل و پر بازده جای می گیرد، همچنین این گونه عمر مفید بالای ۱۰۰ سال خواهد داشت. برای آبیاری این گونه بهتر است هر ۱۰ الی ۱۲ روز ۲۰ لیتر آب مصرف کنید ( در سال های اول کاشت)، تا مغز گردو شما روشن تر باشد و به وزن حدودا ۶ گرم برسد.

  • نهال گردو جمال

    یکی از گونه های بومی کشور که مناسب کاشت در مناطق معتدل شهر ساری می باشد؛ نهال گردو جمال است. شاید نام این گونه برایتان جالب باشد زیرا آن را با نام تولید کننده و کشف کننده اصلی این گونه مهندس جمال عاطفی می شناسند. این گونه زود بازده را غالبا در مناطق معتدل با رطوبت نسبی و در ارتفاع ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ متر از سطح دریا کشت می کنند به همین دلیل زود گل می باشد. از جمله بارز ترین ویژگی های این گونه نهال گردو وزن بالای ۱۰ گرم، مغز سفید و پوست نازک کاغذی، زود بازده و پر بار بودن درخت، عمر بالای ۱۰۰ سال درخت و … می باشد.

  • نهال گردو فرانسوی

    این رقم بومی کشور فرانسه می باشد که در چند سال اخیر در سطح کیفی بسیار بالا در نهالستان برتر نهال تولید شده است. از گونه های مطرح نهال گردو فرانسوی می توان به گونه های سازگار و مشهور فرنو، فرانکت و همچنین پاریزین اشاره کرد. به دلیل مقاومت بالای این گونه می توان در مناطق کوهستانی و نیمه سردسیر شهر ساری که در ارتفاع بالاای ۲۰۰۰ متر از سطح دریا قرار دارند، اقدام به کاشت این ارقام پر بازده کرد. شکل ظاهری آم ها غالبا دایره ای یا بیضی شکل است که بیشتر وزن آن مربوط به مغز گردو می باشد زیرا پوست گردو بسیار نازک است. بهتر است بدانید که این ارقام چربی نسبتا بالایی دارند و با گذشت دو سال از کاشت این گونه ها می توان بازدهی مطلوبی از آن را مشاهده کرد به گونه ای که وزن هر گردو بیش از ۱۵ گرم خواهد بود.

قیمت نهال گردو در ساری

عوامل بسیار زیادی در قیمت گذاری نهال گردو تاثیر گذار هستند که در این قسمت از مقاله قصد داریم به معرفی برخی از ان ها بپردازیم. جالب است بدانید که برترین تولید کنندگان نهال گردو در دنیا کشور های ایران، اوکراین،ترکیه و آمریکا هستند. در صورتی که قصد خرید نهال های وارداتی را داشته باشید باید هزینه بیشتری کنید زیرا قیمت این ارقام بالاتر می باشد اما توصیه ما به شما باغدار عزیز این است که نهال های داخلی را خریداری نمایید هم قیمت به صرفه تری خواهند داشت و هم سازگاری بیشتری با اقلیم آب و هوایی ایران دارند. به صورت کلی یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت نهال گردو نوع گونه و نژاد آن می باشد و عامل دیگر بذری یا پیوندی بودن‌. دیر گل، زود گل، پر بازده و یا کم بازده بودن سالیانه نهال نیز از جمله عواملی است که در قیمت نهال گردو تاثیر گذار خواهند بود. درصورتی که قصد دارید به صورت دقیق و جزیی تر از قیمت نهال گردو در نهالستان ما مطلع شوید می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده در سایت با ما ارتباط بگیرید.

همچنین برای خرید نهال گردو در تهران اینجا کلیک کنید.

نهالستان گردو در ساری

بسیاری از افراد به دنبال آدرس معتبرترین و بهترین نهالستان های ارائه کننده نهال گردو در شهر ساری هستند این در حالی است که شما می توانید گونه های سازگار با این اقلیم را با بالاترین سطح کیفی و همچنین مناسب ترین قیمت موجود در بازار از نهالستان های معتبر در شهر های دیگر خریداری نمایید؛ به گونه ای که پس از گذشت ۲۴ الی ۴۸ ساعت از ثبت سفارش خود آن را به صورت نایلون پیچ و کاملا سالم از لحاظ طاهری و فیزیکی و همچنین ژنتیکی درب منزل خود تحویل بگیرید. جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات در خصوص نحوه خرید اینترنتی و یا آدرس نهالستان ما می توانید از طریق سایت اقدام نمایید.

نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی بر این داشتیم که معرفی جامعی در رابطه با نهال گردو که از گونه های کم ریسک اما پربازده در زمینه باغداری است، داشته باشیم و تمامی شرایط رشد و پرورش آن و همچنین صفر تا صد احداث باغات گردو را با توجه به اقلیم شهر ساری را برایتان شرح دهیم. امروزه بسیاری افراد وجود دارند که به دنبال راه اندازی کسب و کار شخصی خود هستند و کسب سود بالا در اولویت این امر برایشان قرار دارد، توصیه اکید ما به این افراد احداث باغ گردو می باشد زیرا سود دهی آن کاملا تضمین شده خواهد بود. پیش تر گفتیم که شرایط آبیاری، کوددهی، سم پاشی و حتی آماده سازی خاک اراضی برای نهال گردو در شهر های مختلف، متفاوت خواهد بود و ما به تفضیل در این مقاله به بررسی این موارد برای نهال گردو ساری پرداختیم. سعی بر این بود که مطالب را به صورت کاملا علمی و اصولی اما به زبانی ساده برایتان شرح دهیم، امیدواریم که برایتان مفید بوده باشد و مرجع مناسبی در خصوص نهال گردو باشد. در صورتی که هر گونه سوالی در خصوص کاشت نهال گردو، گونه های سازگار گردو در ساری و …. داشتید می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان و مشاوران برتر نهال ارتباط بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های میوه دیگر که در شهر ساری می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال در ساری مراجعه کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال