خرید نهال گردو در اسکو✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار اسکو

اسکو یکی از شهرستان‌های مهم استان تبریز است که اکثر مردم آن مشغول کشاورزی مخصوصاً تولید گردو هستند، خاک حاصلخیز و آب و هوای ییلاقی این شهر باعث شده تا نهال گردو سازگاری بالایی با این منطقه داشته باشد.

 

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی اسکو

اسکو در دامنه کوه سهند واقع شده است که در شرق دریاچه ارومیه قرار دارد وسعت این شهرستان ۱۷۶۳ کیلومتر مربع است ا ارتفاع اسکو از سطح دریا حدوداً ۱۴۵۰ متر است، این شهرستان تابستان‌های خشک و گاهی همراه با بارندگی رگباری است و اکثراً هوای تابستان معتدل هست،  شهرستان اسکو از سمت شرق با شهرستان تبریز و از شمال با شهرستان شبستر هم مرز است در یکی از منطقه‌های شهر اسکو منطقه به نام الخچی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین مناطق کشاورزی به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در تبریز

تاریخچه باغات گردو در اسکو

شهرستان اسکو یکی از مهمترین تولید کننده گردو در آذربایجان شرقی است با وجود بحران آب و خشک شدن دریاچه شهرستان اسکو اولین رتبه را در تولید گردو به خود اختصاص داده و توانسته است یکی از تولید کنندگان با کیفیت گردو در کشور شناخته شود، اما یکی از مهمترین مشکلات باغداران گردو در اسکو شیوع بیماری آفت کرم خراط است که باعث می‌شود باغ‌های آلوده را به نابودی بکشاند و کم آبی باعث گسترده شدن این بیماری می‌شود در بین نهال‌ها می‌شود، ولی کشاورزان با خرید نهال ژنوتیف اصلاح شده تا حدی می‌تواند جلوی این معضل را بگیرند.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در اسکو

خرید نهال گردو یکی از مهمترین اقدامات در احداث باغ است یک نهال خوب باید ویژگی‌های خاصی را داشته باشد، مثلاً نهال خوب باید دارای کیفیت بالایی بوده و برچسب و شناسنامه معتبری داشته باشد، یک نهال سالم باید بدون بیماری باشد، اگر خواستار خرید نهال ژنوتیپ هستید این نهال باید دارای پایه مشخصی مانند پایه کانادایی باشد در غیر این صورت نهال خود را از دست خواهید داد، هنگام خرید نهال دقت داشته باشید که نهال‌های یک یا دو ساله را خریداری کنید در غیر این صورت نهال‌های پیر برای احداث باغ مناسب نیست.

 

آیا کاشت نهال گردو در اسکو حالت اقتصادی دارد؟

عمر اقتصادی نهال گردو تقریباً ۱۰۰ سال گفته شده این باعث شده است که بهره برداری در نهال گردو بالا برود و به یک محصول ارزشمندی تبدیل شود، شهر اسکو یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گردو در استان است، گردوی ایرانی به کشورهای خاورمیانه صادر می‌شود و همچنین در کشور خودمان هم تجارت خیلی خوبی دارد به همین دلیل بعد اقتصادی خیلی خوبی دارد.

 

خرید نهال گردو در اسکو

خرید نهال درخت گردو باید مرغوب و با کیفیت باشد نهال‌های خریدار شده به صورت وکیوم بسته بندی شده و هنگام جابجایی حتماً با چادر یا برزنت پوشانده شوند تا هنگام جابجایی آسیب نبیند، هنگام خرید نهال گردو دقت داشته باشید که ریشه‌های نهال پرریشه بوده و ساقه پهن تری داشته باشند، زیرا انتقال مواد مغذی از ریشه به ساقه‌ها و برگ‌ها سریعتر انتقال بوده و یک باغ تجاری و سالمی را پرورش می‌دهید. همچنین برای خرید نهال در شهر شیراز اینجا کلیک کنید.

فروش نهال گردو در اسکو

عالی‌ترین زمان برای کاشت نهال گردو در اواخر فصل زمستان یا اوایل فصل بهار است، اکثریت مردم فکر می‌کنند چون فصل تابستان فصل سرسبزی است می توان نهال کاشت نه گرمای این فصل باعث می شود که نهال از بین برود، در فصل زمستان  نهال‌ها در خواب هستند پس بهترین زمان برای فروش نهال گردو و جابجایی آن در اسکو  است.

 

نهال گردو مناسب اسکو

نهال گردوی مناسب برای اسکو نهال فرنور پیوندی، نهال گردوی اسرائیلی و ژنوتیپ پالیز تیپ نه هست، نوع کاشت نهال گردو در این منطقه از نوع نهال‌های دیرگل هستند که بعد از سرمای فروردین شروع به گلدهی می‌کنند و بهترین زمان کاشت برای این نوع نهال‌ها اوایل فصل پاییز است تا با سرما و یخبندان فصل زمستان مواجه نشود، پس به فصل خرید نهال گردو توجه کنید.

 

انواع نهال گردو در اسکو

در اینجا می‌خواهیم انواع نهال گردو در اسکو را با باغداران عزیز آشنا کنیم:

  • نهال گردو چندلر پیوندی دارای پوستی کاغذی و درشت مغز گردویی بالای ۶۰ درصد دارد و دارای شکلی بیضی مانند برای کاشت بسیار مناسب است ارتفاع این درخت حداکثر ۶ متر است
  • نهال گردوی اسرائیلی دارای پوستی کاغذی و درشت مغز بوده و مغز آن بالای ۵۰ درصد ایت، شکل گرد مایل به بیضی برای کاشت بسیار مناسب است ارتفاع این درخت بین ۱۰ الی ۱۵ متر است.
  • نهال گردوی ژینوتیپ دیرگل بوده عمر اقتصادی آن ۱۰۰ سال است و یک سال پس از کاشت باردهی خود را آغاز می‌کند.

 

قیمت نهال گردو در اسکو

برای خرید نهال گردو  و آشنایی با قیمت نهال گردو می‌توانیم از معتبرترین تولید کنندگان نهال مشاوره بگیریم،  نهالستان‌هایی که دارای گواهینامه بهداشت از سازمان جهاد کشاورزی هستند، نهال فاقد بیماری و لیبل دار بخریم، اگر نهال ناسالمی را خریداری کنیم باعث از بین رفتن خود نهال ونهال‌های قبلاً کاشت شده در باغ مواجه خواهیم شد.

بهترین نهال گردو در اسکو

در هنگام خرید نهال گردو و کاشت آن در مزارع اسکو باید دقت داشته باشیم که نهال را در زمین با خاک مناسب بکاریم، بافت و جنس خاک از چه نوع است و با نهال مورد نظر مقایسه کرد که آیا مناسب کاشت است یا نه؟ با توجه به جنس خاک اسکورت توصیه می‌شود نهال‌های ژنتیک و اصلاح شده را خریداری کنید.

 

نهالستان گردو در اسکو

اول از همه می‌خواهیم در مورد نهالستان بگوییم  نهالستان گردو به چه معناست؟ جایی برای پرورش نهال است، یکی از درختان پرطرفدار در میان کشاورزان درخت گردو است که انواع  متفاوتی را دارد، برخی از نهال‌های گردو در سال‌های اول کاشت باردهی خود را شروع می‌کند و برخی دیگر پس از ۳  تا ۵ سال  شروع به باردهی می‌کند، مهندسین نهالستان‌های معتبر مانند برتر نهال تمامی این اطلاعات را در اختیار باغدار قرار می‌دهند. همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های میوه دیگر که در شهر اسکو می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال در اسکو مراجعه کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

ارتباط با برترنهال