خرید نهال گردو در میانه✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار میانه

در چند سال گذشته احداث باغ گردو در شهر میانه رواج بیشتری داشته است چون آب و هوا و خاک حاصلخیز این منطقه برای راه‌اندازی باغ بادام بسیار مناسب است.

 

شرایط اقلیمی میانه

شهرستان میانه یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین نژاد ایرانی‌ها است، این شهرستان دارای آثار باستانی خیلی ارزشمند و دارای طبیعت زیبایی بوده که توجه خیلی از مردمان را به خود جلب کرده، شهرستان میانه در جنوب استان آذربایجان شرقی قرار گرفته، این شهرستان یکی از بزرگترین شهرهای آذربایجان شرقی به حساب می‌آید، میانگین دمای اقلیمی این شهرستان تقریباً ۳ الی ۱۵ درجه سانتیگراد بوده و دارای دو نوع آب و هوای متفاوت است، بنابراین خرید نهاد گردو و احداث فوق آن در این منطقه سودآوری زیادی خواهد داشت.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

تاریخچه باغات گردو در میانه

با توجه به قدمت و اصالت شهر میانه، باستان شناسان زیادی مطالعات علمی در این شهر انجام داده‌اند و مشخص شده کشاورزی مخصوصاً در زمینه تولید گردو مهمترین شغل در بین مردمان شهر میانه است.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در تبریز

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در میانه

در اینجا می‌خواهیم کشاورزان و باغداران عزیز را با احداث باغ گردو در شهر میانه آشنا کنیم، حدوداً ۲۰ نوع گونه گردو توسط نهالستان‌های میانه عرضه می‌شود، هنگام خرید نهال گردو و احداث باغ ان بهتر است نهال گردو ژنوتیپ را انتخاب کنید، زیرا خودگرده افشان بوده و باغداران به هنگام برداشت سود خوبی را خواهند داشت.

آیا کاشت نهال گردو در میانه حالت اقتصادی دارد؟

بله کاشت نهال گردو در میانه سود آور است، می توان در میانه از انواع  نهال گردو که پر بازده است کاشت، مثلاً گردوی اسرائیلی یا ژنوتیپ پالیز باردهی خیلی خوبی را دارد این درخت از نظر ارتفاع متوسط و پایه کوتاه است، نهال گردو چندلر پربار و زود بازده است که پس از دو سال باردهی خود را شروع می‌کند، این نهال را می‌توان در اواسط تیر ماه تا اوایل مرداد ماه در مزرعه کاشت.

 

خرید نهال گردو در میانه

از آنجایی که شهر میانه در منطقه سردسیر قرار گرفته است خرید نهال سردسیری گزینه مناسبی است، نهال گردو از چند نوع مختلف تشکیل شده است که هر یک از این نوع نهال ها شرایط کاشت و برداشت خاصی را به خود دارد، برای  مثال نهال گردو میانه باید از نوع سردسیری و دیرگل باشد که بتواند سرماهای پیش بینی نشده را در زمستان و اوایل فصل بهار را تحمل کرده و محصولات مرغوب را ارائه دهد.

 

فروش نهال گردو در میانه

درخت گردو ژنوتیپ و اصلاح شده از سال اول کاشت شروع به باردهی می‌کند و هزینه‌های کمتری را در طول سال خواهد داشت، درختان گردو۵ پس از سال کاشت به سن بلوغ می‌رسد و از درخت گردو می‌تواند تا ۲۰ کیلوگرم محصول برداشت کرد و حتی عمر اقتصادی درختان گردو ۱۰۰سال  یا بیشتر بوده و محصول آن با کیفیت هست، اگر ارتفاع درختان گردو کوتاه باشد برداشت محصول، سمپاشی و هرس درختان کشاورزان راحت تر می‌شوند و این نوع درختان مناسب مناطق نیمه خشک و خشک به حساب می‌آید.

نهال گردو مناسب میانه

بهترین نهال برای منطقه میانه نهال گردوی دیرگل و ژنوتیپ است، این نهال می‌تواند سرما تا دمای منفی ۲۰ درجه گرمای بالای ۳۸ درجه را تحمل کند، اما در مناطق گرمسیر گرمای زیاد باعث صدمه دیدن این نهال شده و باعث سیاه شدن مغز گردو می‌شود، بنابراین بهترین نهال گردو در منطقه میانه که آب و هوای آنجا سرد و کوهستانی است نهال‌های سردسیری هستند که مقاومت بیشتری در مقابل سرمای زمستان دارند.

 

انواع نهال گردو در میانه

بعضی از ارقام درختان گردو از دومین سال شروع به باردهی می‌کنند و تا ۵ یا ۶ سالگی به بهترین میزان باردهی می رسد، نهال گردو در آب و هوای بین ۱۰ تا ۳۸ درجه سانتیگراد بهتر رشد می‌کند و البته وزش باد و یا سرمای زیاد باعث از بین رفتن این نهال‌ها می‌شود، در نتیجه برای این مناطق خرید نهال گردو دیرگل خوب است تا به خاطر سرمای اوایل فصل بهار صدمه ای نبیند و بتوان در زمان باردهی به نحو احسنت برداشت کرد.

 

قیمت نهال گردو در میانه

قیمت نهال گردو در میانه بستگی به مرغوب بودن و کیفیت محصول را دارد مثلاً ف پس نهال گردو پوست کاغذی رونق زیادی دارد، می توان از این نوع گردو روغن و چربی بسیار خوبی را گرفت که از ارزش غذایی بالایی را برخوردار است، پوست آن کاغذی و مغز این گردو بسیار خوشمزه و خوش طعم است. همچنین برای خرید نهال گردو در شهر مشهد اینجا کلیک کنید.

بهترین نهال گردو در میانه

بهترین نهال برای منطقه میانه نهال گردوی چندلر، فرنور، ژنوتیپ پالیز تیپ ۹، تخم مرغی است، این نهال‌ها می‌توانند  دمای منفی ۲۰ درجه و مثبت ۳۸ درجه را تحمل کنند، این درختان مقاومت بالایی برابر وزش باد و طوفان نیز دارند.

 

نهالستان گردو در میان

بهترین نهالستان گردو در میانه دارای مجوز رسمی از وزارت جهاد کشاورزی است و این نهالستان تکذیب و فروش نهال گردو را به صورت تضمین قیمت و تضمین کیفیت انجام می‌دهد.

کلام آخر

البته کشاورزان میانه علاوه بر نهال گردو می‌توانند با خرید نهال باغات متنوع میوه را احداث کنند، برای این مورد توصیه می‌شود به صفحه خرید نهال در میانه مراجعه کنید.

 

 

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

ارتباط با برترنهال