خرید نهال در شبانکاره✔️ قیمت نهال میوه + نهالستان شبانکاره

کشاورزان شهر شبانکاره سالیان طولانی مشغول تولید صیفی جات مختلف از جمله پیاز، خیار، گوجه فرنگی و همچنین تولید غلات متنوع مانند گندم هستند؛ با این وجود مسئولین این شهر از این قضیه چندان راضی نبوده و به دنبال راه‌اندازی انواع باغات میوه‌های گرمسیری و استوایی هستند که بتواند اکوسیستم گرمسیری و خشک شهر شبانکاره را تحمل کند.
در شهر شبانکاره نزدیک به ۸۷۰۰ هکتار زمین زراعی وجود دارد، مسئولین شهر با راه‌اندازی کانال‌های آب می‌خواهند چالش کم آبی در منطقه را برطرف کرده تا رونق جدیدی به کشاورزی و باغداری در این منطقه ایجاد کنند؛ در واقع این یک فرصت طلایی برای کشاورزان این منطقه هست تا با انواع نهال‌های گرمسیری و استوایی مانند درختان موز، پاپایا، انواع انگور گرمسیری، انار، زیتون، انجیر گرمسیری و بادام آشنا شده و مراحل احداث باغ مدرن و تجاری را آغاز کنند.

از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

خرید نهال در شبانکاره

کشاورزان برای خرید نهال در شبانکاره که سازگاری مناسبی با اکوسیستم گرمسیری و خشک منطقه داشته باشند باید اطلاعات کامل و موثق در مورد این منطقه به دست بیاورند، مهم‌ترین اطلاعات مورد نیاز برای خرید نهال عبارتند از:
• کمترین دما در فصل زمستان منفی ۱ درجه و بیشترین دما در فصل تابستان مثبت ۴۷ درجه سانتیگراد گزارش شده‌اند، این بازه دمایی برای کاشت نهال‌های گرمسیری بومی‌سازی شده مناسب هست.
• ارتفاع شهر شبانکاره از سطح دریا ۲۵ تا ۱۰۰ متر گزارش داده‌اند نهال‌های خریداری شده نباید محدودیت ارتفاعی داشته باشند.
• بارش باران در شبانکاره کمتر از ۳۰۰ میلی‌متر گزارش داده‌اند، میزان رطوبت این منطقه کمتر از ۵۰ درصد است، در واقع از چالش‌های مهم خرید نهال در شبانکاره انتخاب نهال‌هایی است که مقاومت بالایی در برابر تنش‌های هوایی داشته باشد.
• چون بهار منطقه شبانکاره زودرس است نهال خریداری شده باید زود گل بوده و دوره گرده افشانی خود را تا اواسط فروردین ماه به پایان برساند، چون آغاز گرمای بهاره مانع از گرده افشانی صحیح خواهد شد.
• به نیاز سرمایی درخت میوه نیز توجه داشته باشید، فصل زمستان در شعبانکاره کاملاً معتدل در عوض تابستان گرم و خشکی را تجربه می‌کند.

بیشتر بخوانید: خرید نهال در بوشهر

نهالستان شبانکاره

مدیران نهالستان در شبانکاره اقلیم گرمسیری و خشک این منطقه را در نظر گرفته و نهال‌هایی برای کشاورزان پیشنهاد می‌دهند تا با حداقل هزینه‌ها و نیاز آبی بتواند بهترین باروری را به ارمغان آورده و محصولات با کیفیتی را تولید کند تا قابل فروش در بازار داخلی و حتی صادرات به بازار برون مرزی باشد.

باغداری در شبانکاره

در ادامه بهتر است چند نکته طلایی برای باغداری در شبانکاره اشاره کنیم:
• احداث باغ سنتی و به روش‌های قدیمی و منسوخ شده در شهر شبانکاره به نفع کشاورزان نبوده و هیچ سودآوری نخواهد داشت، کشاورزان این منطقه با تماس گرفتن با مشاورین نهالستان باید با مراحل راه‌اندازی باغ مدرن و تجاری آشنا شوند.
• درختانی که در باغات این منطقه کاشته می‌شود باید به صورت اصلاح شده تکثیر شود تا ریشه زایی قوی داشته و سیستم دفاعی آنها در برابر تنش‌های محیطی قوی‌تر باشد.
• آب و هوای گرم و خشک شهر شبانکاره باعث شده تا آفات مختلفی در این منطقه شایع باشد کشاورزان این آفات را شناخته و اقدامات پیشگیرانه را برای محافظت از باغات میوه انجام دهند.
• نحوه هرس باغات میوه در شهر شبانکاره متفاوت است، معمولاً این درختان را به صورت کره‌ای هرس می‌کنند تا میوه‌ها را در داخل تاج درخت پنهان کرده و مانع از آفتاب سوختگی آن شوند.
• باغداران شبانکاره می‌توانند با احداث استخرها قطرات باران را ذخیره کرده و از آن برای آبیاری باغات خود استفاده کنند.
• روش‌های آبیاری نوین از جمله آبیاری قطره‌ای نشتی و زیر سطحی برای کشاورزی در این منطقه توصیه می‌شود.

 

نهال فروشی در شبانکاره

مدیران نهال فروشی در شبانکاره نهال‌هایی را برای کشاورزان این منطقه پیشنهاد می‌دهند که مجوز رسمی خود را از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کرده و این نهال‌ها را به همراه کارت گارانتی ارائه می‌دهند.

فروش نهال در شبانکاره

مدیران نهالستان برای فروش نهال در شبانکاره چندین بار اطلاعات دریافتی از کشاورز را مورد آنالیز قرار می‌دهند تا نهال‌های مقاوم و با بنیه قوی پیشنهاد دهند؛ البته در گذشته فروش نهال در شبانکاره آمار چندان مناسبی نداشته است امیدواریم در سال‌های آتی کشاورزان با نهال‌های گرمسیری آشنا شده و اشتیاق بیشتری برای احداث باغ مدرن داشته باشند.

قیمت نهال در شبانکاره

برای استعلام قیمت نهال در شبانکاره کافی است به سایت نهالستان‌های معتبر و مجوزدار از وزارت جهاد کشاورزی مراجعه کنید.

خرید نهال بادام در شبانکاره

یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در صنعت کشاورزی شهر شبانکاره خرید نهال بادام در شبانکاره است، نهال بادام به صورت دیم قابل کاشت بوده و در طول سال تنها به ۴۰۰ الی ۶۰۰ سانتی‌متر آب احتیاج دارد؛ باغداران با توجه به بافت خاک مزرعه همچنین رعایت سمپاشی و کوددهی می‌توانند به درآمد مناسبی از احداث باغ بادام برسند بادام‌های سازگار با این منطقه عبارتند از:
• نهال بادام سنگی
• نهال بادام تلخ

خرید نهال میوه در شبانکاره

باغداران برای خرید نهال میوه در شبانکاره باید توجه داشته باشند که برخی از درختان گرمسیری بومی‌سازی شده سازگاری بیشتری با این منطقه داشته و کشاورزان با کاشت آنها در مزارع خود می‌توانند به درآمد مناسبی برسند برای این منظور حتماً با کارشناسان نهالستان در تماس باشید تا آنها تمامی سوالات شما را پاسخ دهند.
• نهال انگور
• نهال بادام
• نهال زیتون
• نهال انجیر
• نهال انار

 

 

کلام آخر

علاوه بر نهال‌های معرفی شده درختان گردو نیز قابل کاشت در شهر شبانکاره هستند برای آشنایی با نهال گردو سازگار با شهر شبانکاره توصیه می‌کنیم به صفحه خرید نهال گردو در شبانکار در سایت اینترنتی برتر نهال مراجعه کنید.

همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های گردو دیگر که در شهر شبانکاره می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال گردو در شبانکاره مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




ارتباط با برترنهال