خرید نهال گردو در اقبالیه✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار اقبالیه

درخت گردو، درختی است که در بسیاری از نقاط کشور به‌راحتی می‌تواند رشد می‌کند. انواع درخت گردو وجود دارد که می‌تواند با شرایط آب و هوایی تمام مناطق سازگار شود. ازاین‌رو، اگر درختان گردو با توجه به اقلیم انتخاب و پرورش داده شوند، در بسیاری از نقاط به‌راحتی می‌توان آن‌ها را رویش داد و محصولی مرغوب و باکیفیت برداشت نمود. مناسب‌ترین دوره کاشت درخت گردو شامل آبان و اسفند است. علاوه بر این، نهال گردوی کیسه‌ای که در ماه‌های سرد زمستان به نام ریشه باز و در سایر فصول به‌صورت لوله‌ای شناخته می‌شوند را می‌توان در طول 12 ماه سال در زمین کاشت. در این متن به ایجاد باغ گردو در اقبالیه و معرفی بهترین رقم گردو برای کاشت در این شهر خواهیم پرداخت.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی اقبالیه

اقبالیه از شهرهای استان قزوین با آب و هوایی نیمه سرد و خشک این پتانسیل را دارد که بتوان در آن باغات گردو احداث نمود. این شهر تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد دارد، ارتفاعش از سطح دریا در حدود 1260 متر است. در این شهر باغات سیب و انگور فراوان وجود دارد و در زمین‌های وسیع کشاورزی با کشت آبی و دیم انواع محصولات زراعی کشت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در قزوین

تاریخچه باغات گردو در اقبالیه

در شهر اقبالیه باغات گردو وجود دارد و در حال حاضر باغداران در جهت احداث باغات جدید تشویق می‌شوند. ارائه نهال‌های مرغوب سبب شده است تا این باغات سودآوری بالا داشته باشد و خیلی از افراد تمایل برای این کار داشته باشند. باغ‌های قدیمی گردو برای افزایش بازدهی و تولید محصول بهتر است نوسازی شوند و درختان اصلاح‌شده و پیوندی جایگزین درختان بومی شوند.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در اقبالیه

درخت گردو گیاهی است که در خاک‌های عمیق شنی، زهکشی شده، قابل آبیاری و غنی از مواد آلی می‌روید. PH قابل‌تحمل بین 5 تا 8 است، اما در باغ‌های تجاری، اکثر تولیدکنندگان از آهک استفاده می‌کنند تا فوراً pH را در 6.5 تثبیت کنند. درخت گردو ازجمله گیاهانی است که به آب زیادی نیاز ندارد. درختانی که متناسب با شرایط اقلیمی منطقه به آن‌ها آب حیات داده می‌شود با کمک بارندگی در طول سال رشد می‌کنند. حمایت از درختان گردو از طریق آبیاری که 50 درصد بیشتر از آب موردنیاز سالانه خود را در ماه‌های تابستان نیاز دارند، حائز اهمیت است.

 

آیا کاشت نهال گردو در اقبالیه حالت اقتصادی دارد؟

اخیراً گردو به یک منبع سرمایه‌گذاری بسیار مهم به‌ویژه در دنیا تبدیل‌شده است.این سؤال که گردو چقدر محصول می‌دهد از مهم‌ترین دغدغه باغداران در احداث باغ گردو است؟ ازآنجایی‌که مشاوران سرمایه‌گذاری توجه خود را به کشت گردو معطوف کردند، تاجران غیر از کشاورزان به این رشته علاقه‌مند شدند. در کشور ما در چند سال اخیر علاقه شدیدی به سرمایه‌گذاری گردو وجود داشته است. اولین درآمد 4-5 پس از کاشت درختان شروع به دریافت می‌کند. پس از 4-5 سال، یک درخت گردو به‌طور متوسط 10-15 کیلو گردو می‌دهد. میانگین قیمت گردو در هر کیلو 200 است.

 

خرید نهال گردو در اقبالیه

برای خرید نهال در اقبالیه می‌توانید به نهالستان‌ها مراجعه کنید. چنانچه در مورد خرید نهال گردو اطلاعات کافی نداشته باشید به‌راحتی می‌توانید از طریق مشاوران آنلاین سایت رایگان مشاوره شوید و اطلاعات کافی را به دست بیاورید.

فروش نهال گردو در اقبالیه

در نهال فروشی‌ها علاوه بر نهال میوه انواع نهال گردو نیز به فروش می‌رسند. برای خرید نهال گردو بهتر است رقم موردنظرتان را انتخاب کنید و سپس مبادرت به خرید کنید. نهال‌های گردو تنوع بالایی دارند و درصورتی‌که انتخابتان را انجام نداده باشید ممکن است شما سردرگم شوید.

نهال گردو مناسب اقبالیه

ارقام نام‌برده شده در زیر برای کاشت در اقبالیه بهترین انتخاب هستند:
• گردو ژنوتیپ پالیز یکی از بهترین ارقام گردو است و از انواع دیر گل است.
• گردو چندلر از ارتفاع ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متر کاشته می‌شود و تحمل سرمای منفی ۳۰ و گرمای تا ۴۰ درجه را دارد و دیر گل است. این برای کاشت در اقبالیه مناسب‌ترین گزینه است.
• گردو فرنور از انواع دیر گل است. این رقم نیز برای کاشت در اقبالیه مناسب است.
• گردو اسرائیلی در مناطقی با آب‌وهوای معتدل کاشته می‌شود و از ارقام زود گل است.
• گردو تویسرکان رقم قدیمی و زود گل گردو برای کاشت در اقبالیه است.

انواع نهال گردو در اقبالیه

علاوه بر ارقام نام‌برده شده می‌توان رقم‌های دیگری را نیز در شهر اقبالیه پرورش داد. نهال‌های گردو لارا، پدرو، وینا و سانلند و … نیز از انواع باکیفیت نهال‌های گردو هستند و محصول یکدست، درشت و بازارپسند تولید می‌کنند.

قیمت نهال گردو در اقبالیه

نهال‌های گردو قیمت‌های متفاوتی باهم دارند، برای اطلاع از قیمت‌ها و دریافت لیست قیمت می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.
نهال گردو فرنور، چندلر، اصلاح‌شده و پیوندی قیمت‌های بالاتری به نسبت بقیه ارقام دارند. هزینه برای خرید نهال گردو نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و بهتر است نهال‌های باکیفیت برای باغ خریداری شوند تا نتیجه‌ای مطلوب حاصل شود.

بهترین نهال گردو در اقبالیه

نهال گردو چندلر امروزه به‌عنوان پر محصول ترین گونه نهال گردو در جهان شناخته می‌شود. در بین مردم به نام گردوی آمریکایی معروف است. 20-15 روز پس از گردو محلی گل می‌دهد و به همین دلیل تحت تأثیر یخبندان و سرما قرار نمی‌گیرد. تا حد زیادی آب خود را تأمین می‌کند.
این درخت در صورت توسعه، 7 تا 8 متر ارتفاع دارد و میوه بیشتری نسبت به گردوی محلی می‌دهد. از سال چهارم شروع به تولید متوسط 20 کیلوگرم گردو می‌کند. میوه‌های آن مانند خوشه انگور و بسیار پربار است. پوسته نازک است و مغز آن بدون اینکه از هم بپاشد بیرون می‌آید.

نهالستان گردو در اقبالیه

نهال چندلر مناسب‌ترین گونه برای آب‌وهوای ایران است و تقریباً در تمام مناطق کشور قابل کاشت است. برای خرید این نوع نهال و سایر ارقام آن می‌توانید به نهالستان‌های گردو مراجعه کنید.

کلام آخر

مجموعه نهالستان برتر یکی از بزرگ‌ترین مراکز تولید و عرضه نهال گردو در کشور است که خریداران می‌توانند انواع نهال گردو را از این مرکز خریداری کنند. باغداران عزیز برای کسب اطلاعات بیش‌تر در رابطه با انواع نهال‌های گردو که قابلیت کاشت در اقبالیه را دارند می‌توانند به صفحه خرید نهال گردو در اقبالیه مراجعه کنند.برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب اقبالیه و خرید نهال در اقبالیه اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

ارتباط با برترنهال