خرید نهال در بوکان✔️ قیمت نهال میوه + نهالستان بوکان

معرفی کلی سیر تا پیاز کشاورزی و باغداری در شهر بوکان

اگر بخواهیم به صورت کلی و خلاصه به معرفی فعالیت‌های کشاورزی و باغدرای این شهرستان بپردازیم می‌توان گفت درختانی مانند سیب، گردو، آلبالو، بادام، گیلاس، انگور، هلو و زردآلو از مهمترین محصولات باغداری این شهرستان است و در بخش زراعت می‌توان به کشت گندم، حبوبات، زعفران، جو، دانه‌های روغنی و علوفه‌ی دام اشاره کرد.

 

از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

خرید نهال در بوکان

از آن جایی که این شهرستان یکی از شهرهای فعال استان آذربایجان غربی در زمینه‌ی باغدارای است باغداران بوکانی برای خرید نهال میوه دغدغه خاصی ندارند زیرا خود صادر کننده انواع نهال میوه به سایر نقاط کشورهستند و امروزه به دلیل وجود فضای مجازی و حمل نقل سریع خرید نهال از دیگر شهرها کاری بسیار آسانی است.

بیشتر بخوانید: خرید نهال در ارومیه

نهالستان بوکان

یک نهالستان‌ معتبر در بوکان باید این مزیت‌ها را داشته باشد که شامل:

  • معتبر و رسمی باشد یعنی مجوزها و گواهی‌های لازم جهت فعالیت را از سوی سازمان حفظ نباتات و جهاد کشاورزی دریافت کرده باشد.
  • دارای چندین کارشناس و مهندس حاذق کشاورزی باشد.
  • نهالستان فضایی بزرگ و استاندارد برای پرورش و تولید نهال را داشته باشد.
  • تولید کننده انواع مختلف نهال میوه با بهترین کیفیت باشد.

باغداری در بوکان

این شهرستان تولیدات متنوعی در زمینه‌ی محصولات باغی و گلخانه‌ایی دارد که این نشان از وجود اقلیم مناسب، زمین و آب کافی و فعالین و متخصصان باغبانی در این شهرستان است که به در آمدزایی و اشتغالزایی این شهرستان کمک شایانی کرده است.

 

نهال فروشی در بوکان

نهال فروشی یکی از زمینه‌هایی اشتغالزایی در شهرستان بوکان است که دلیل فزونی این نهال فروشی‌ها رونق فعالیت‌های باغبانی در این شهرستان است اما همان طور که در بالا اشاره شد باید این نهال فروشی‌ها استاندارهای لازم و ویژگی‌های یک نهالستان معتبر را داشته باشند.

 

فروش نهال در بوکان

به دلیل وجود نهالستان‌ها و نهال فروشی‌های سابقه دار در این شهرستان فروش نهال‌ های اصلاح شده با ژنوتیپ‌های برتر رواج زیادی در این شهرستان پیدا کرده است که سبب ارتقای کیفیت میوه‌های این شهرستان شده است به نحوی که محصولات این شهرستان به دیگر شهرها نیز صادر می‌شود.

قیمت نهال در بوکان

باغداران بوکانی به دلیل داشتن زمستان‌های شدید و پربارش باید از نهال مقاوم به سرما استفاده کنند و به دلیل این که نهال‌های اصلاح شده علاوه بر این ویژگی (مقاومت به سرما) محصولی با تناژ و کیفیت بالا تولید می‌کنند بنابراین قیمت این گونه نهال ها بسیار بالاتر از ارقام محلی و اصلاح نشده است.

از همین رو شاید برخی از باغداران به دلیل قیمت بالای نهال‌های اصلاح تمایل زیادی به خرید آن‌ها نداشته باشند اما لازم به ذکر است ظرف مدت کوتاهی با فروش محصولات این گونه نهال‌ها به سود قابل توجهی دست خواهند یافت و تمام هزینه‌های آن‌ها جبران خواهد شد.

خرید نهال میوه در بوکان

استان آذربایجان غربی به خصوص شهرستان بوکان تولید کننده انواع نهال میوه برای مناطق سردسیری هستند که نهال‌های تولیدی خود را نه تنها در این استان بلکه به دیگر استان‌ها نیز ارسال می‌کنند برای خرید نهال میوه از نهالستان‌های بوکان باید چند مورد را رعایت کرد:

  • اول این که نهالستان مورد نظر جز نهالستان‌ها معتبر این شهرستان باشد.
  • دوما دارای سایت رسمی فروش نهال میوه باشد.
  • لیست قیمت نهال میوه در سایت آن‌ها به راحتی قابل دسترس و مشاهده باشد.

 

برای شهر بوکان ارقام زیر را پیشنهاد می کنیم

 

انواع نهال ارقام نهال
نهال سیب نهال سیب مراغه، نهال سیب استارکینگ، نهال سیب قرمز، نهال سیب سبزو غیره…….
نهال آلبالو نهال آلبالو دیررس، نهال آلبالو خوشه‌ای مورلو، نهال آلبالو فرانسوی، نهال آلبالو مجاری و غیره
نهال گیلاس نهال گیلاس نوبل، نهال گیلاس صورتی، نهال گیلاس ناپلئون، نهال گیلاس تک دانه، نهال گیلاس مشهد و غیره.
نهال زرد آلو. نهال زرد الو نصیری، نهال زرد آلو سلطنتی، نهال زرد آلو نوری، نهال زرد آلو پیش رس، نهال زرد آلو شکرپاره و غیره
نهال هلو نهال هلو رد تاپ، نهال هلو قجیر قانات، نهال هلو پاییزه، نهال هلو آلبرتا، نهال هلو فرانسه پیش رس و غیره
نهال انگور نهال انگور عسگری، نهال انگور یاقوتی، نهال انگور سیاه سمرقندی، نهال انگور شاهانی، نهال انگور ازبک و غیره

خرید نهال بادام در بوکان

با توجه به این که ارزش اقتصادی درخت بادام بالا است و شرایط اقلیمی مناسب برای پرورش آن در این شهرستان وجود دارد اما با این حال میزان تولید این محصول در این شهرستان پایین است که لازم است باغات گسترده آن به صورت علمی و اصولی احداث شود به همین منظور برای خرید نهال بادام باید از ارقام مقاوم به سرما، دیرگل و پربازده بهره گرفت که قابلیت کاشت به صورت دیم را نیز داشته باشند. همچنین برای خرید نهال در شهر تبریز اینجا کلیک کنید.

کلام آخر

با توجه به شرایط نامساعد آب در کشور باید محصولات باغی را جایگزین محصولات زراعی کرد همچنین در شهرستان‌هایی مانند بوکان که پتانسیل لازم در زمینه تولید و پرورش انواع نهال میوه را دارند سرمایه گذاری‌های گسترده و بنیادی در زمینه‌ی احداث سردخانه، کارخانجات غذایی و غیره داشت که علاوه بر استفاده از این پتانسیل‌ها، سود آوری قابل توجهی برای منطقه و حتی کشور داشته باشد. همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های گردو دیگر که در شهر بوکان می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال گردو در بوکان مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.




ارتباط با برترنهال