خرید نهال گردو در بوکان✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار بوکان

شهرستان بوکان در مسیر ترازیتی غرب کشور واقع شده است و به دلیل داشتن آب و هوایی سرد و خنک برای تولید انواع درختان میوه به خصوص گردو و صادرات آن‌ها به سایر کشورها از ظرفیت بالایی برخوردار است که درخت گردو به تنهایی برای این منطقه سودآوری بالایی داشته است پس بر روی ظرفیت‌های این شهرستان در زمینه‌ی پرورش گردو باید کارهای اساسی انجام داد.

شرایط اقلیمی بوکان

یکی از شهرهای تاریخی استان آذربایجان غربی شهرستان بوکان است که در یک منطقه معتدل و کوهستانی واقع شده است که از سطح دریا 1370 متر فاصله دارد بنابراین آب و هوایی سرد و پربرف در زمستان و معتدل تا نسبتا گرم در تابستان دارد.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در بوکان

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد درخت گردو داشتن عمر طولانی است بنابراین در صورت احداث باغ آن تا سال‌های طولانی دیگر نیاز به کاشت نهال آن نیست بنابراین باید از همان ابتدا به صورت اصولی و زیر نظر کارشناسان کشاورزی باغات آن را احداث یا احیا کرد یکی از نکات قابل تامل در زمینه‌ی احداث باغ در بوکان احتمال سرمازدگی گردو در این شهرستان است که باید از ارقام مقاوم به سرما استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در ارومیه

آیا کاشت نهال گردو در بوکان حالت اقتصادی دارد؟

زمانی می‌توان به این سوال پاسخ صحیح داد که همه عوامل موثر در پرورش گردو در شهرستان بوکان را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد از جمله شرایط آب و هوایی منطقه زیرا بوکان یک منطقه سردسیری است و بایستی از ارقام سردسیری گردو برای کاشت بهره برد همچنین آنالیز خاک، برنامه کوددهی منظم و علمی، استفاده از سیستم‌های آبیاری تحت فشار و کاشت و برداشت مکانیزه را نیز باید بررسی کرد که پس از ارزیابی کامل این موارد می‌توان به این سوال پاسخ صحیح داد.

 

خرید نهال گردو در بوکان

به باغداران بوکانی توصیه می‌شود در صورت تاسیس باغات تجاری گردو، برای خرید نهال گردو تنها به نهال فروشی‌های این شهرستان اکتفا نکنند و به دنبال نهالستان‌های معتبر دیگر در سایر نقاط کشور نیز باشند که به صورت آنلاین می‌توانند این نهال فروشی‌ها را مورد ارزیابی قرار دهند.

فروش نهال گردو در بوکان

نهالستان‌هایی که در بوکان مشغول تولید و فروش نهال گردو هستند باید حتما از سوی سازمان جهاد کشاورزی تائید شده باشند در غیر این صورت هیچ نظارتی بر روی فعالیت آن‌ها نخواهد بود و ممکن است برای کسب سود بیشتر هر نوع نهال بی کیفیتی را نیز به فروش برسانند بنابراین باغداران بوکانی به این موضوع باید توجه ویژه کنند.

نهال گردو مناسب بوکان

با توجه به این که شهرستان بوکان یکی از شهرهای مرتفع استان آذربایجان غربی است که علاوه بر سرما و یخبندان در زمستان دارای سرمای بهاره نیز هست بنابراین باید از ارقام دیرگل و مقاوم به سرما در این شهرستان استفاده کرد که در برابر بادهای سرد و یخی این منطقه نیز از خود مقاومت کافی نشان دهند.

انواع نهال گردو در بوکان

درخت گردو دارای ارقام بسیار مختلفی است که از میان آن‌ها ارقام مانند فرنور، ژنوتیپ برتر، فرانکت، چندلر و پارزین مناسب برای کاشت در منطقه بوکان هستند. همچنین برای خرید نهال گردو در شهر کرج اینجا کلیک کنید.

 

قیمت نهال گردو در بوکان

بسیاری از باغداران تنها معیاری که برای خرید نهال گردو دارند قیمت نهال آن است که این معیار کاملا اشتباه است زیرا مسلما نباید یک نهال پیوندی با یک نهال رویشی هم قیمت باشد زیرا نهال‌های پیوندی میزان بازدهی و عملکرد بالاتری نسبت به ارقامی رویشی دارند از همین رو قیمت بالاتری نیز دارند که بهتر است از این ارقام برای کاشت استفاده شود.

بهترین نهال گردو

از بین ارقام گردو سردسیری عنوان شده در بالا می‌توان گفت بهترین رقم گردو، رقم فرنور است.

 

نهالستان گردو در بوکان

درآمد حاصل از فروش نهال گردو بالا ست بنابراین خیلی از نهالستان نامعتبر اقدام به عرضه نهال گردو می‌کنند و هیچ ضمانتی برای نهال‌های فروخته شده خود ندارند بنابراین ممکن نیست نهال‌های بذری یا رویشی به جای نهال‌های اصلاح شده به فروش برسانند در نتیجه باغداران بوکانی لازم است قبل از ورود به هر نهالستانی از صلاحیت و تعهد این نهالستان‌ها مطمئن شوند.

کلام آخر

با این که درخت گردو یکی از محصولات مهم شهرستان بوکان است اما اکثر باغات آن به صورت قدیمی و بذری است که لازم است برای احداث باغات جدید آن به صورت تجاری از ارقام پیوندی، پربازده و مقاوم به سرما استفاده کرد و برای انتخاب و تهیه این گونه ارقام باید به سراغ نهالستان‌های معتبر رفت.همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های گردو دیگر که در شهر بوکان می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال در بوکان مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

ارتباط با برترنهال