خرید نهال گردو در ورامین✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار ورامین

با توجه به اینکه اراضی کشاورزی و باغداری شهر ورامین گستردگی بالایی داشته و مستعد پرورش است با در نظر گرفتن شرایط  اقلیمی ورامین و انتخاب ارقام نیمه گرمسیری و معتدله می‌توان در این اقلیم نیز از باغات گردو به درآمدزایی و سودآوری رسید.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی ورامین

ورامین از جمله شهرستان‌های واقع در جنوب شرقی تهران است که به دلیل قرارگیری در بخش شرقی تهران و نزدیکی به کویر مرکزی و استان سمنان دارای آب و هوای نیمه بیابانی و نیمه خشک و معتدل است. البته گستردگی ارتفاعات بخش‌های ورامین باعث تنوع اقلیم آن شده به طوری که نواحی مرتفع دارای اقلیم‌های معتدله و نیمه گرمسیری و مناطق کم ارتفاع و نزدیک به شرق شاهد اقلیم‌های نیمه بیابانی  دارند. در کل به جهت سطح ارتفاع از دریا ۹۲۰ متری دارای زمستان‌های معتدل و تابستان‌های گرم و خشک است. با کمک کاشت ارقام نیمه گرمسیری می‌توان به درآمدزایی و بهره‌برداری از باغات ورامین امیدوار بود.

تاریخچه باغات گردو در ورامین

با وجود منابع کم آبی و اقلیم نیمه خشک ورامین می‌توان استنباط کرد که باغات متعدد گردو نشان از شرایط مطلوب باغداری در گذشته داشته است، امروز نیز با بررسی پیشینه باغداری و شناخت ارقام مقاوم و سازگار همچون ارقام نیمه گرمسیری و معتدله می‌توان با احداث باغ گردو به سودآوری و درآمدزایی رسید. البته بهره‌مندی از روش‌های نوین باغداری و اصول آبیاری علمی و کاربردی می‌تواند با کمتر کردن هزینه‌های بارداری سود نهایی را در این شهر معتدل و نیمه خشک افزایش دهد.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در ورامین

احداث باغ گردو در شهر ورامین با توجه به منابع آبی و شرایط اقلیمی می‌تواند رقم انتخابی را متغیر کند. در این راستا نهال انتخاب شده باید از نوع نیمه گرمسیری و معتدله انتخاب شده و موارد زیر هنگام احداث باغ رعایت گردد.

  • انتخاب اقلیم مناسب برای زمین باغ
  • توجه به منابع آبی
  • آنالیز خاک و مهیاسازی و اصلاح بافت آن
  • پیاده سازی سیستم‌های آبیاری نوین هنگام مهیاسازی زمین
  • فاصله گذاری مناسب هنگام کاشت
  • آگاهی از موعد مناسب کاشت و طریقه کاشت
  • رفع نیازهای آبی، خاکی و بالا بردن مقاومت نهال در برابر عوامل بیماریگر

آیا کاشت نهال گردو در ورامین حالت اقتصادی دارد؟

ارقام نهال گردو در مناطق سردسیری و مرتفع بهتر به بازدهی و نتیجه می‌رسند از این رو زمانی می‌توان کاشت نهال در ورامین را اقتصادی توصیف کرد که از ارقام معتدله و نیمه گرمسیری برای کاشت استفاده شود. ارقامی که نیاز سرمایی کمتری داشته، زودگل بوده و مقاومت خوبی در برابر کم آبی و خشکسالی دارد برای اقلیم ورامین می‌تواند بهترین گزینه بوده به شرط اینکه شرایط نگهداری و اصول باغداری به خوبی رعایت شود.

خرید نهال گردو در ورامین  

معمولاً خرید نهال گردو در ورامین از مراکز فروش نهال و نهالستان‌ها انجام می‌شود و انتخاب نهالستان با توجه به گستردگی مراکز فروش کمی دشوار بوده، از این رو خرید نهال گردو در ورامین باید از نهالستان‌های مجهز و شناخته شده صورت بگیرد. تا ارقام خریداری شده مطابق با اقلیم بوده و از نظر مقاومت، سلامت و کیفیت در سطح بالایی باشد و از سمت نهالستان تضمین شده باشد تا سرمایه‌گذار نسبت به خرید خود اطمینان بیشتری حاصل کند.

فروش نهال گردو در ورامین

مراجعه به مراکز فروش نهال گردو در ورامین می‌تواند از نظر صرف وقت و هزینه رفت و آمد در وهله اول مناسب‌ترین گزینه باشد اما اینکه نهالستان مذکور بتواند کیفیت لازم را ارائه کند و با پشتیبانی و مشاوره‌های تخصصی شما را در این پروسه را یاری کند نامعلوم بوده و جواب قطعی برای آن مشخص نیست. از این رو توصیه می‌شود از طریق اینترنتی و سایت معتبر نهالستان برتر نهال اقدام به خرید نهال گردو کنید، زیرا این نهالستان معتبر و شناخته شده دارای تنوع ارقام بوده و می‌تواند نهال‌های گرمسیری و معتدله را متناسب با اقلیم ورامین در بالاترین سطح سلامت و کیفیت و با قیمتی منصفانه در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

نهال گردو مناسب ورامین

در بخش فوق گفتیم که با توجه به آب و هوای نیمه خشک و نیمه بیابانی ورامین ارقامی در این اقلیم می‌توانند بیشترین و بهترین عملکرد را داشته باشند که جز ارقام نیمه گرمسیری و معتدله باشند. این ارقام می‌توانند در صورت کم آبی متناسب با نوسانات دمایی و شرایط اقلیمی ورامین بازدهی و باردهی خود را حفظ کنند.

انواع نهال گردو در ورامین

  • نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 9 : نهالی زود بازده، پربار و پر بازده، پایه کوتاه با میوه نیمه کاغذی و باردهی ۱۰ تن در هکتار
  • نهال گردو تخم مرغی: نهالی با میوه نسبتا ریز تخم مرغی شکل، بسیار پر بازده و تجاری مناسب برای ارتفاعات صفر تا ۲۰۰۰ متری، با باردهی سه تن در هکتار
  • نهال گردو سانلند: نهالی بسیار مقاوم در اقلیم‌های نیمه خشک و کم آب همچون ورامین که با نیاز آبی ۱۵ لیتر در ماه و ارتفاع ۶ متر می‌تواند یک نژاد پربار و با کیفیت باشد.
  • نهال گردو پکان آمریکایی: نهالی میان‌رس و نسبتا دیرگل، مناسب برای ارتفاعات ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ متری، بسیار با کیفیت و باردهی ۳ تن در هکتار جز ارقام نیمه گرمسیری مناسب برای اقلیم ورامین است.

قیمت نهال گردو در ورامین

گفتیم که قیمت نهال گردو در ورامین می‌تواند تحت تاثیر میزان اعتبار نهالستان، نوع رقم گرمسیری یا سردسیری، پیوندی یا اصلاحی و بذری بودن نهال متغیر باشد. داشتن گواهی قرنطینه، اصالت و ضمانت در قیمت نهایی نهال گردو در ورامین بسیار مهم تلقی می‌شود.

بهترین نهال گردو

با توجه به اقلیم نیمه گرمسیری ورامین نهال‌هایی بهترین نتیجه را خواهند داشت که دارای گزومورفی بالا بوده و با توجه به منابع آبی محدود این اقلیم بتوانند بیشترین مقاومت را در برابر کم آبی داشته و با بالاترین محصول دهی و کیفیت میوه سودآوری باغ را رقم بزنند.

نهالستان گردو در ورامین

در فرایند موفقیت باغ گردو در ورامین انتخاب رقم مناسب نهال گردو از نهالستان معتبر می‌تواند مهم‌ترین و موثرترین فاکتور باشد. خرید نهال گردو در ورامین از نهالستان‌های معتبری همچون برتر نهال می‌تواند سرمایه‌گذاری شما را تضمین شده جلوه داده و به واسطه کارگروه متخصص و ارائه ارقام تجاری و تضمین شده می‌تواند شما را در طول باغداری با دادن مشاوره‌های تخصصی بسیار کمک کند.

کلام آخر

برای کمتر شدن هزینه‌های باغداری و در امان ماندن از خسارت‌های ناشی از تنش‌های آبی و محیطی، انتخاب ارقام معتدله و نیمه گرمسیری  برای شهر ورامین می‌تواند بهترین گزینه بوده و با عملکرد بهینه در بازدهی و باردهی می‌تواند سود حداکثری را عاید باغدار کنند. البته انتخاب نهالستان معتبر در جهت خرید با کیفیت و مرغوب بسیار مهم است.

برای کسب اطلاعات بیش‌تر: خرید نهال در ورامین

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال