خرید نهال گردو در ایلخچی✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار ایلخچی

امروزه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی مخصوصاً احداث باغ گردو به اکثر کشاورزان کمک کرده است تا درآمد سالیانه ثابت را کسب کنند، از نظر علم اقتصاد کشاورزی اگر باغداران به جای باغ سنتی مزرعه مدرن و حرفه‌ای گردو را راه‌اندازی کنند موفقیت آنها تضمین شده خواهد بود.

 

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی ایلخچی

یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی که  در حومه استان واقع شده الیحچی بوده و ارتفاع این منطقه از سطح دریا ۱۳۰۸ متر است، میزان بارش سالیانه ۳۰۰ میلی‌متر تخمین زده‌اند در این استان جو آب و هوایی خیلی متغیر بوده و تشنجات هوایی در ماه فروردین زیاد است، در ماه‌های گرم سال به ۳۸ درجه و در ماه‌های سرد سال به منفی ۲۰ درجه می‌رسد، به دلیل کوهستانی بودن این منطقه سرما زمستان این شهر زیاد است.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در شهر تبریز

تاریخچه باغات گردو در ایلخچی

گردوی تولید شده در این شهرستان مرغوبیت بالایی دارد، بررسی‌های انجام شده تاریخچه باغات گردو در ایلخچی قدمت طولانی داشته و اکثر کشاورزان تجربه طولانی بر احداث باغ گردو دارند مخصوصاً در سال‌های گذشته با تکثیر و فروش نهال گردو اصلاح شده و ژنوتیپ کیفیت و کمیت میوه تولید شده افزایش یافته است.

 

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در ایلخچی

برای این منطقه سردسیری و کوهستانی، خرید نهال گردو دیرگل بهترین گزینه است، برای احداث باغ گردو در ایلخچی اولین نکته که باید رعایت شود دقت در خرید نهال گردو و آماده سازی خاک باغ است، با رعایت این نکات باغ گردو در همان سال‌های اولیه کاشت سودآوری زیادی داشته و طول عمر طولانی خواهد داشت، برای کاشت نهال گردو در منطقه نهالی را انتخاب کنید که یخبندان زمستان و کم‌آبی را تحمل کند.

آیا کاشت نهال گردو در ایلخچی حالت اقتصادی دارد؟

به دلیل سازگار بودن درخت گردو با مناطق سردسیر پس کاشت نهال گردو در ایلخچی سودآور است، درختان گردو سردسیری و ژنوتیپ معمولا بین ۸۰ تا۱۱۰ سال عمر اقتصادی داشته و در هر هکتار ۴ تا ۸ و میوه با کیفیت تولید می‌کند.

 

خرید نهال گردو در ایلخچی

خرید نهال سالم شروع سرمایه‌گذاری پرسود و تولید محصولات با کیفیت است، هنگام خرید نهال گردو از نهالستان‌های معتبرمشاوره‌های‌ لازم را بگیرید تا نهال مناسب با شرایط جوی منطقه به شما داده شود. همچنین برای خرید نهال در شهر اردبیل اینجا کلیک کنید.

 

فروش نهال گردو در ایلخچی

شرایط فروش نهال گردو در ایلخچی کاملا منطبق با شرایط و نیازهای کشاورزان این منطقه است:

  • نهال گردو به صورت تضمین شده به همراه کارت گارانتی ارائه می‌شود.
  • قیمت نهال گردو بر اساس کیفیت آن مشخص می‌شود.

 

نهال گردو مناسب ایلخچی

با توجه به بالا بودن ارتفاع این منطقه از دریا باید نهالی انتخاب کنید که سردسیری بوده و ارتفاع ۱۳۰۰ متری از دریا را تحمل کند، به همین خاطر بهتر است نهال‌هایی که اصلاح شده بر پایه ژنوتیپ که مهمترین ویژگی آنها دیر گل بودنشان است را انتخاب کنید.

انواع نهال گردو در ایلخچی

همانطور که اشاره کردیم برای ایلخچی، نهال سردسیر و دیرگل بهتر است، انواع نهال گردو که مناسب با شرایط این منطقه باشد عبارت اتد از:

  • نهال گردو خوشه‌ای دیر گل بوده، مناسب مناطق سردسیر و کوهستانی است، ارتفاع مناسب برای کاشت ۱۳۰۰ متر از سطح دریا بپده این نهال قیمت پایین‌تری نسبت به نهال‌های دیگر گردو دارد.
  • نهال گردوی کانادایی که از نامش پیداست متعلق به کشور کانادا است و با نام نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۹ عرضه می‌شود یک سال بعد از کاشت شروع به باردهی می‌کند.
  • نهال درخت فرنور متعلق به کشور فرانسه بوده بهترین زمان کاشت برای این نهال اواسط آبان و اوایل فروردین است، خاک مناسب این نهال خاک متخلخل و ph حنثی است.
  • نهال گردوی اسرائیل دو سال بعد از کاشت شروع به باردهی می‌کند خاک مناسب برای کاشت رسی و شنی بوده و نیاز آبی این نهال ۱۰ روز یکبار است.

قیمت نهال گردو در ایلخچی

شما می‌توانید در طول شبانه روز برای استعلا قیمت نهال گردو با نهالستان تماس گرفته و با کارشناسان  در ارتباط باشید تا نهال سازگار با محیط خود را به صورت اینترنتی یا حضوری خریداری کنید.

بهترین نهال گردو

بعلت سردسیر و کوهستانی بودن این منطقه نهال سردسیر و دیر گل بر پایه ژنوتیپ بهتر است، ولی باغداران توجه داشته باشند تا این نهال را از مراکز معتبر که مجوز رسمی خود را از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کردند خریداری کنند.

نهالستان گردو در ایلخچی

نهال گردو جز پرطرفدارترین و محبوب‌ترین نهال‌ها برای کاشت در مزرعه ایلخچی است، میوه گردو کاربردهای زیادی دارد و به همین دلیل همیشه تقاضای بالایی برای خرید دارد، بنابراین کشاورزان بهتر است میوه‌های با کیفیتی که نیاز بازار است را تولید کنند، به همین منظور برای خرید نهال گردو به معروف‌ترین نهالستان اینترنتی گردو مراجعه کنند.

کلام آخر

شما باید با توجه به شرایط اقلیمی منطقه خود نهال گردوی مناسب را کاشت کنید خرید نهال دیرگل و سردسیر برای این منطقه بسیار مناسب است که مقاومت بالایی در برابر سرما دارد، البته علاوه بر نهال گردو می‌توانید با خرید نهال میوه انواع مزارع میوه را نیز راه‌اندازی کنید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه خرید نهال در ایلخچی مراجعه کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

ارتباط با برترنهال