خرید نهال گردو در قروه✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار قروه

یکی از مزیت‌های احداث باغ گردو، کاشت آن در ارتفاعاتی است که باغداران نمی‌توانند دیگر نهال‌های میوه در آنجا کشت کنند، چون ارتفاع منطقه قروه از سطح دریا ۱۹۰۰ متر است و در رشته کوه‌های زاگرس قرار گرفته امکان احداث هرگونه باغ میوه در آن وجود ندارد، ولی کشاورزان می‌توانند با اطمینان خاطر اقدامات لازم را برای راه‌اندازی باغ گردو انجام دهند، چون اکثر نژادهای اصلاح شده و ژنوتیپ گردو دیرگل بوده و در ارتفاعات بالای ۱۵۰۰ متر نیز قابل کاشت هستند، در ادامه علاوه بر اینکه شرایط اقلیمی غربه را به طور کامل به شما توضیح می‌دهیم نهال‌های سازگار با این منطقه را نیز معرفی خواهیم کرد.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی قروه

اگر شما اقلیم شهر گربه را مطالعه کنید خواهید فهمید این منطقه این شهر یک منطقه کوهستانی بوده که در رشته کوه زاگرس قرار گرفته است، ارتفاع آن از سطح دریا ۱۹۰۰ متر بوده و دارای زمستان‌های سرد یخبندان و پر برف است در عوض بهار و تابستان شهر قروه کاملاً معتدل و آب و هوای خوبی دارد، به خاطر بارش برف در فصل زمستان و باران در فصل پاییز و بهار ذخایر آبی این منطقه مناسب بوده و باغداران هیچ گونه محدودیتی در آبیاری باغات خود ندارند، البته زمستان منطقه قروه طولانی مدت بوده و بیشتر از ۱۲۰ روز سرمای زمستانه در این منطقه طول می‌کشد.

تاریخچه باغات گردو در قروه

منطقه قروه در کردستان قدمتی هزار ساله دارد، اکثر مردم این منطقه مشغول کشاورزی و باغداری هستند، مهم‌ترین محصولی که در قروه تولید می‌شود محصول گردو است چون سازگاری بالایی با این منطقه دارد، البته امروزه نیز اکثر کشاورزان با خرید نهال گردو ژنوتیپ و اصلاح شده و همچنین تغییر زیرساخت‌های باغات خود سعی کرده‌اند میزان تولید محصول گردو را تا چند برابر افزایش داده و موفقیت‌های زیادی نیز کسب کرده‌اند.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در قروه

برای خرید نهال گردو و کاشت آن در منطقه کوهستانی باید چند نکته طلایی را رعایت کرد که عبارتند از:

  • انتخاب منطقه مناسب: مناطق کوهستانی قروه باید دارای شرایط آب و هوایی مناسب برای رشد گردو باشند، شامل زمین‌های شیب‌دار، خنک و با تهویه خوب.
  • نیاز به آبیاری: درختان گردو نیازمند آبیاری منظم هستند، بنابراین تامین منابع آب برای آبیاری در مناطق کوهستانی بسیار مهم است، می‌توانید برای جلوگیری از شسته شدن خاک از روش‌های نوین آبیاری مانند آبیاری قطره استفاده کنید.
  • خاک مناسب: خاک‌ مناسب برای کاشت نهال گردو باید نفوذپذیری بالا و غنی از مواد آلی باشد، بررسی pH خاک و تعداد و میزان مواد مغذی در آن بسیار مهم است.
  • نور و خورشید: درختان گردو نیاز به نور و خورشید برای رشد صحیح دارند،  به خاطر زاویه تابش نور خورشید در منطقه قروه باید مطمئن شوید که منطقه کاشت دسترسی به نور کافی داشته باشد.
  • حفاظت در مقابل باد: در مناطق کوهستانی مانند قروه شدت باد بالا است، از درختان گردو به درستی محافظت کنید.
  • در نظر گرفتن فصل‌های سرد: درخت گردو به دما و آب و هوای سرد مقاوم است، اما برای جلوگیری از آسیب در این شرایط، می‌توان از روش‌هایی مانند بسته بندی شاخه‌ها در فصل زمستان و استفاده از پوشش‌های محافظ استفاده کرد.

آیا کاشت نهال گردو در قروه حالت اقتصادی دارد؟

اگر کشاورزان در خرید نهال گردو دقت کرده و نهال ژنوتیپ و اصلاح شده را خریداری کرده و مراحل احداث باغ گردو را به صورت کاملاً علمی و تخصصی انجام دهند، مطمئناً کاشت نهال گردو در منطقه قروه کاملا اقتصادی و پر رونق خواهد بود چون ذخایر آبی این منطقه برای آبیاری درختان گردو مناسب بوده همچنین خاک حاصلخیزی دارد.

خرید نهال گردو در قروه

برای خرید نهال گردو در قروه توصیه می‌شود از کارشناسان نهالستان اطلاعات لازم و مفید را کسب کنید، با توجه به اقلیم سردسیری و کوهستانی گاروه توصیه می‌شود نهال‌های دیرگل و سردسیری را انتخاب کنید که به خاطر تغییرات جمعی در فروردین ماه شکوفه آنها دچار یخ زدگی نشود.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در سنندج

فروش نهال گردو در قروه

فروش نهال گردو در قروه توسط نهالستان‌های مجوزدار و معتبر کشور به صورت اینترنتی و غیر حضوری انجام می‌شود، باغداران برای آشنایی با قیمت نهال گردو می‌توانند به سایت تخصصی این نهالستان‌ها مراجعه کرده و با کارشناسان در ارتباط باشند.

نهال گردو مناسب قروه

مناسب‌ترین نهال گردو برای کاشت در منطقه قروه نهال اصلاح شده بر پایه ژنوتیپ کانادایی است، چون این نهال سیستم دفاعی قوی داشته و ریشه زایی آن به صورت عمیق بوده و به راحتی می‌تواند به عمق خاک نفوذ کرده و مواد مغذی را جذب کند.

انواع نهال گردو در قروه

برای آشنایی بیشتر با انواع نهال گردو سازگار با منطقه قروه می‌توانید جدول زیر را مطالعه کنید تا بیشتر با این نهال‌ها آشنا شوید:

 

نام نهال عملکرد
نهال ژنوتیپ پالیز تیپ ۹ هیچگونه محدودیت ارتفاعی نداشته دیرگل است، این درخت یک سال پس از کاشت باروری خود را آغاز می‌کند.
نهال گردو فرنت توسط نهالستان‌های معتبر عرضه می‌شود زود بازده و دیرگل است باروری بالایی دارد.
نهال گردو تخم مرغی محصول این نهال سنگین وزن و درشت بوده دیرگل است، از سال پنجم و ششم باردهی اقتصادی آن آغاز شده و وادار با فروش محصول می‌تواند به درآمد برسد.
نهال گردو فرنور یک نهال فرانسوی از سازگاری بالایی با مناطق کوهستانی و سردسیری دارد.

 

قیمت نهال گردو در قروه

جهت استعلام قیمت نهال گردو در قروه در سال ۱۴۰۲ می‌توانید به سایت تخصصی و علمی برتر نهال مراجعه کرده و با کارشناسان نهالستان در ارتباط باشید کارشناسان با ارائه دادن کاتالوگ شرکت به شما کمک می‌کنند تا از تغییرات قیمت نهال گردو در سال جدید مطلع شوید. همجنین برای خرید نهال گردو در کرمان اینجا کلیک کنید.

بهترین نهال گردو در قروه

طبق آمار فروش نهال گردو در نهالستان‌ها مشخص شده میزان رضایت کشاورزان از خرید نهال گردو ژنوتیپ پالیز بالا بوده و محبوبیت زیادی در بین کشاورزان دارد این نهال کانادایی بوده و بر پایه ژنتیک و اصلاح شده تکثیر می‌شود.

 

نهالستان گردو در قروه

خوشبختانه امروزه نهالستان‌های بزرگ کشور که سابقه طولانی در تکثیر و فروش نهال گردو دارند سایت اینترنتی خود را در شهرهای مختلف راه‌اندازی کرده و به راحتی قابل دسترس هستند، باغداران با مراجعه به سایت اینترنتی این نهالستان‌ها می‌توانند انواع نهال گردوی خود را خریداری کنند.

کلام آخر

البته کشاورزانی که در منطقه قروه زمین کشاورزی دارند می‌توانند علاوه بر نهال گردو انواع نهال خشکبار مانند نهال بادام، فندق و پسته را نیز خریداری و کاشت کنند، همچنین برای خرید نهال میوه سازگار با این منطقه می‌توانید به صفحه خرید نهال در قروه مراجعه کرده و با جدول انواع نهال سازگار با این منطقه آشنا شوید.

 

 

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

ارتباط با برترنهال