خرید نهال گردو در مراغه✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار مراغه

شرایط اقلیمی مراغه

مراغه یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی و دومین شهر پرجمعیت این استان است، دمای سالانه این شهرستان ۱۸ درجه سانتیگراد و میزان بارش سالیانه ۳۲۰ میلی‌متر است، همچنین ارتفاع از سطح دریا ۱۴۰۰ متر بوده این شهرستان در کنار رود صوفی چای و در دامنه جنوبی سهند واقع شده، به همین دلیل شرایط جوی در این منطقه متغیر بوده و آب و هوای این شهر معتدل رو به سردی و نسبتا مرطوب است.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

تاریخچه باغات گردو در مراغه

شهرستان مراغه دومین قطب تولید گردوی ایران بشمار می‌آید، نهال گردوی مراغه به دلیل بومی بودن سازگاری بالایی دارد.

 

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در مراغه

درخت گردوی مراغه سودآوری زیادی دارد به همین دلیل در بین باغداران محبوب شده و یکی از مهم‌ترین میوه‌های صادره از ایران است، نهال گردو کانادایی یکی از بهترین گزینه‌ها برای پرورش در مناطق سردسیری رو به معتدل است، نژاد دیرگل گردو در مناطق گرمسیر که تابستان‌های طولانی دارند اصلاً سازگار نبوده و از سال اول شروع به باردهی می‌کند، درختان ژنوتیپ از سال ششم به بعد باردهی اقتصادی دارد، نیاز آبی این نهال در تابستان ۷ روز یکبار و در پاییز و بهار ۱۰ روز یکبار است، برای اینکه به بازدهی و کیفیت عالی برسید باید نکات باغداری را رعایت کرد از جمله بررسی منطقه کاشت،نحوه کاشت حرفه‌ای‌ و میزان آبیاری!

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در تبریز

آیا کاشت نهال گردو در مراغه حالت اقتصادی دارد؟

به دلیل طولانی بودن عمر مفید این درخت احداث باغ گردو سرمایه‌گذاری مفید و سودآوری زیادی دارد در واقع ارزش نهال گردو در میان باغداران زیاد است.

خرید نهال گردو در مراغه

برای خرید نهال گردو در مراغه بهتر است گردوی دیرگل و میانگل را انتخاب کنید چون این ارقام برای مناطق معتدل رو به سردسیر مناسب است، این درختان دیرگل داده و ساعات خواب طولانی در زمستان دارند تا در بهار شکوفه‌هایش در اثر سرما اولیه بهار آسیب نبیند.

 

فروش نهال گردو در مراغه

نهالستان‌هایی که پروانه کسب خود را به صورت رسمی از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کرده‌اند شرایط ویژه‌ای برای فروش نهال گردو در مراغه دارند، این شرایط عبارتند از:

  • فروش نهال گردو شناسه‌دار از مراکز معتبر
  • فروش نهال گردو به همراه کارت گارانتی
  • تعیین قیمت نهال گردو بر اساس کیفیت آن

 

نهال گردو مناسب مراغه

با توجه به اینکه شرایط آب و هوای این منطقه بسیار متغیر است بهترین نهال برای شهر مراغه نهال‌های پایه کوتاه و اصلاح شده بر پایه ژنوتیپ هستند، چون میزان باردهی این درختان حداقل ۳۰ الی ۴۰ درصد بیشتر از نهال‌های دیگر است.

انواع نهال گردو در مراغه

طبق آمار به دست آمده انواع نهال گردو پرفروش و محبوب در بین کشاورزان مراغه شامل موارد زیر است:

  • نهال گردوی اسرائیلی برای کاشت در مناطق معتدل مناسب است باردهی نهال به صورت خوشه‌ای بوده نیاز آبی این نهال ۱۰زوز یکبار است.
  • نهال گردوی ژنوتیپ تیپ ۹ پالیز ویژه‌ی مناطق معتدل و سردسیری بوده، به سرمای دیررس بهار مقاومت دارد، این نوع گردو نیاز به گرده افشانی ندارد و گرده‌زا و خود سازگار است.
  • نهال گردوی فرنت دیرگل بوده و قابلیت کاشت در ارتفاع ۲۰۰ الی ۱۳۰۰ متر را دارد این گردو پوسته کاغذی ندارد اما پوسته آن به راحتی شکسته می‌شود.
  • نهال گردوی چند لر در مناطقی که آب و هوای معتدل رو به سرد و خاک حاصلخیز و عمیق دارند رشد بهتری دارد این نوع نهال از ارقام متوسط تا دیررس محسوب می‌شود بهترین زمان کاشت این نهال از اوایل بهمن تا آخر اسفند است.

 

قیمت نهال گردو در مراغه

برای استعلام قیمت نهال به نهالستان‌هایی که دارای مجوز رسمی از طرف وزارت کشاورزی هستند مراجعه کرده و با کارشناسان و مهندسین در ارتباط باشید که شما را با بهترین نهال سازگار با منطقه خود آشنا کنند.

 

بهترین نهال گردو

بهترین نهال‌ گردو برای مراغه نهال‌هایی که بر پایه ژنوتیپ هستند، این نهال‌ها مقاوم در برابر سرما، بازدهی بالا و کیفیت بهتری داشته، دارای گواهی اصالت و گواهی سلامت هستند و نهالستان مرجع کیفیت آن را تضمین می‌کند.

نهالستان گردو در مراغه

باغدارانی که قصد پرورش باغ ‌گردوی را دارند می‌خواهند در زمان خود صرفه‌ جویی کرده و سریعتر به سوددهی برسند، خرید نهال درخت  گردو زود بازده را اولویت خود قرار دهند،  در مراغه نهالستان‌های زیادی وجود دارد که بهتر است کشاورزان دیدگاه خود را وسیع کرده و از بزرگترین نهالستان‌ های کشور به صورت اینترنتی و غیر حضوری این محصول را خریداری کنند. همچنین برای خرید نهال گردو در شهر تهران اینجا کلیک کنید.

 

کلام آخر

سعی کنید به این چند نکته دقت کنید، انتخاب نهال مناسب با توجه به منطقه و شرایط آب و هوایی، شرایط نگهداری و هدف اقتصادی وابسته است، البته کشاورزان ملافه علاوه بر نهال گردو می‌توانند انواع نهال میوه را در مزارع خود کاشت کنند برای این منظور به صفحه خرید نهال در مراغه مراجعه کنند.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

ارتباط با برترنهال