خرید نهال گردو در اندیشه✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار اندیشه

اندیشه از جمله شهرهای واقع در شهریار است که در چند سال اخیر به دلیل گستره شهرنشینی و افزایش جمعیت بار زیادی از تراکم جمعیتی تهران را به دوش می‌کشد و از نظر مسکونی یکی از شهرهای مهم برای سرمایه‌گذاری است. اما باغداری و کشاورزی قبل از تغییر رویه بافت شهر بسیار در این بخش مرسوم بوده که سعی داریم با معرفی اقلیم آن، ارقام نهال گردوی سازگار با آن را بهتر بشناسیم.

 

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

شرایط اقلیمی  اندیشه

شهر اندیشه در ۲۰ کیلومتری تهران و ۷ کیلومتری کرج یکی از شهرهای جدید واقع در شهریار است که دارای ارتفاع ۱۲۰۰ متری از سطح دریا بوده، این شهر به دلیل بادهای معروف شهریار و نزدیکی به باغ‌های آن و تحت تاثیر مجاورت با رشته کوه‌های البرز دارای آب و هوای ییلاقی است. اما اقلیم کلی این شهر با توجه به میزان بارندگی‌های ۱۸۰ الی ۲۰۰ میلی لیتری جز اقلیم‌های  نسبتا گرم و خشک است.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در شهر تهران

تاریخچه باغات گردو در  اندیشه

گفتیم که برای احداث باغ گردو توجه به پیشینه و تاریخچه باغات گردو در اندیشه می‌تواند بسیار راهساز و کمک کننده باشد. این توجه می‌تواند با شناخت ارقام سازگار با اقلیم اندیشه همراه باشد. منطقه اندیشه اگرچه دارای بافت شهرنشینی است اما توابع آن دارای باغات وسیعی هست که با وجود کم آبی رونق خود را نیز حفظ کرده‌اند. از جمله این باغات باغ تجاری گردو است.

اندیشه تحت تاثیر ورزش بادهای معروف شهریار است که این بادها با عبور از جلگه‌های البرز و قزوین خنکی را به سطح شهر آورده و هوای آن را مدیترانه‌ای و ییلاقی می‌کند. این بادها از میزان گرما و خشکی هوا کاسته و شرایط بهتری را برای رشد نهال‌های گردو ایجاد می‌کند.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در اندیشه

باغ گردو شرایط اقلیمی و ظرفیت‌های بالای منابع طبیعی را می‌طلبد. از این رو برای احداث واقع گردو باید سرمایه‌گذاران از افراد با تجربه و خبره همچون متخصصین نهالستان‌های معتبر استفاده کنند تا در خصوص موارد زیر و مطابقت آن با نهال‌های سازگار با اقلیم اندیشه اطلاعات جامعی را به دست آوردند.

  • آب و هوای شهر اندیشه
  • شرایط اقلیمی آن
  • سطح ارتفاع از دریا
  • حاصل خیزی خاک و آنالیز آن
  • میزان بارش‌ها و منابع آبی اندیشه
  • توجه به نیاز آبی نهال و تغذیه آن
  • انتخاب زمین
  • هموارسازی زمین
  • شناخت کلی در مورد آفات و راه‌های مقابله با آن

 

آیا کاشت نهال گردو در  اندیشه حالت اقتصادی دارد؟

با توجه به ارتفاع ۱۲۰۰ متری شهر اندیشه از دریا مسلماً میزان بارندگی‌ها و نوسانات دمایی در آن کم بوده و اقلیم آن خشکی و گرمای بیشتری را تجربه می‌کند. از این رو می‌توان با کاشت نهال‌های مقاوم به گرما و کم آبی باغ گردوی پرثمر و پربازدهی را ایجاد کرد. البته باید نیاز آبی و سرمایی نهال به درستی تامین شود و این می‌تواند با کمک جدیدترین متدهای علمی و باغبانی ‌و مشاوره‌های تخصصی صورت پذیرد.

خرید نهال گردو در  اندیشه

برای خرید نهال گردو در اندیشه مسلماً بهترین راه مراجعه به مراکز تولید و فروش نهال گردو است. اما مشکلی که در این رابطه وجود دارد این است که تمامی افراد اطلاعات خوبی از کیفیت و مرغوبیت کار این نهالستان‌ها ندارند و نیازمند تجربه و تحقیق هستند به همین خاطر توصیه می‌شود هنگام خرید نهال به موارد زیر دقت کنند.

  • نهال‌ها را از نظر ژنتیکی و خصوصیات گیاهی از ارقام سازگار و مقاوم به آب و هوای گرم و خشک اندیشه خریداری کنند.
  • هنگام خرید نهال گردو توجه داشته باشند که نهال‌های جوان با ریشه‌های متراکم و مویی را انتخاب کنند تا نهال بتواند سریع‌تر با زمین جدید وفق پیدا کند.
  • حتماً به هنگام خرید به دارا بودن لیبل اصالت، کارت قرنطینه و ضمانت ۲ ساله نهال توجه کنند در غیر این صورت از خرید آن بپرهیزند.

فروش نهال گردو در اندیشه

خرید نهال از مهم‌ترین فاکتورهایی است که می‌تواند هم سرمایه شما را تضمین کند و هم باردهی و بازدهی باغ گردو را تحت تاثیر قرار دهد. از این رو توصیه می‌شود به مراکز فروش نهال گردو معتبر در اندیشه مراجعه کنید تا خریدی ایده‌آل و با کیفیت را انجام دهید. همچنین شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به برتر نهال ارقام نهال گردوی سازگار با اندیشه را به صورت اینترنتی و آنلاین سفارش دهید و با توجه به حسن شهرت و سابقه مثبت چندین دهه این مرکز از کیفیت و مرغوبیت آنها اطمینان خاطر داشته باشید.

نهال گردو مناسب  اندیشه

برای شهر اندیشه که در اقلیم نسبتا گرم و خشک قرار گرفته نهال‌های گردویی مناسبت خواهند داشت که نیاز سرمایی و آبی کمتری داشته باشند تا بتوانند در این اقلیم گرم و کم آب بیشترین عملکرد و راندمان تولید را ارائه کنند. همچنین برای خرید نهال در شهر تهران اینجا کلیک کنید.

انواع نهال گردو در  اندیشه

  • نهال گردو ژنوتیپ پالیز : این نهال که در تیپ‌های ۷ ۸ و ۹ تولید و از نهال‌های پر بازده و دیرگل است که در ارتفاعات صفر تا ۳۰۰۰ متری امکان کاشت دارد. میوه آن پرمغز و با کیفیت، پایه کوتاه، تناژ ۹ تنی
  • نهال گردوی کانادایی: مناسب برای ارتفاعات ۰ تا ۲۵۰۰ متری با باردهی ۴ تن در هکتار، مقاوم در برابر کم آبی و خشکسالی و تحمل بالا در برابر آفات، نهالی دیرگل
  • نهال گردو پدرو: زود بازده مناسب برای ارتفاعات ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ متری، با باردهی ۳ الی ۴ تن در هکتار، مقاوم به باکتریوز و کم آبی
  • نهال گردو چندلر: دیرگل، مقاوم به کم آبی و گرمای ۴۰ درجه، با باردهی ۶ تن در هکتار مناسب برای ارتفاعات ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متری

قیمت نهال گردو در  اندیشه

به طور کلی مراجعه به یک نهالستان نمی‌تواند در هنگام خرید نهال گردو معقولانه باشد برای داشتن خرید اقتصادی باید چندین نهالستان مورد آنالیز قرار گرفته و معتبرترین آن در کنار مناسب‌ترین قیمت انتخاب شود. از این رو این پروسه می‌تواند بسیار زمانبر باشد. اما شما می‌توانید با مراجعه اینترنتی به برتر نهال و صفحه قیمت نهال از قیمت ارقام متنوع نهال گردو مطلع شوند.

بهترین نهال گردو

بهترین بودن نهال گردو هیچ سنخیتی با قیمت یا تجاری و وارداتی بودن نهال ندارد. قطع به یقین بهترین نهال گردو نهالی است که بتواند در برابر تنش‌های محیطی، نوسانات دمایی، آفات، کم آبی و تنش‌های خاکی بیشترین استقامت و تحمل را داشته و در نتیجه در هر هکتار بیشترین محصول با کیفیت را تولید کند.

نهالستان گردو در  اندیشه

کشاورزان عزیز می‌توانند با تکیه بر سابقه و حسن شهرت برتر نهال به صورت اینترنتی از این مرجع بزرگ در خاورمیانه و کشور رقم مورد نظر و مطابق با اقلیم اندیشه را با قیمتی منصفانه خریداری کنید و برای مشاهده ارقام نهال میوه نیز به صفحه خرید نهال میوه ما مراجعه داشته باشند.

 

کلام آخر

اگرچه بیشتر سرمایه‌گذاران شهر اندیشه را برای ساخت و ساز انتخاب می‌کنند اما می‌توان با خرید ارقام مقاوم به گرما و شیوه‌های جدید باغداری از اراضی حاصلخیز آن در جهت احداث باغ گردو بیشترین بهره‌وری را داشت. همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های میوه دیگر که در شهر اندیشه می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال در اندیشه مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

ارتباط با برترنهال