خرید نهال گردو در بافق✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار بافق

نهال گردو از جمله نهال‌های است که تنها با یک بار سرمایه‌گذاری در صورت مساعد بودن شرایط رشد و نمو تا سالیان سال و چندین دهه می‌تواند درآمدزایی برای باغدار ایجاد کند. با ما در این مقاله همراه باشید تا با نهال‌های گردوی پربار و مناسب این بخش آشنا شوید.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی بافق

شرایط اقلیمی هر شهر نشان دهنده وضعیت بارندگی‌ها، پوشش گیاهی، نوسانات دمایی، کیفیت آب و خاک آن است. پس با در نظر این موارد شرایط اقلیمی بافق به دلیل قرارگیری در مرکز ایران و نزدیکی به کویر لوت و کویر مرکزی و همچنین قرارگیری در ارتفاع ۹۹۵ متری گرم و خشک است. این شهر با یزد فاصله ۱۲۰ کیلومتری داشته و در قسمت غربی و شمالی آن دو دشت لوت و کویر مرکزی قرار دارند. لذا این مناطق دارای گرما و خشکی بسیار بالایی است، اما قسمت‌های شرقی شهر بافق به دلیل احاطه شدن با کوه‌ها، اقلیمی معتدل‌تر با آب و هوای ملایم‌تر است که در کنار روستاهایی مانند بیدان پنج برا کاشت نهال گردو بسیار مناسب است. بخشی از قسمت‌های غربی شهر بافق در کویر انجیر قرار دارد لذا در این نقاط امکان کاشت نهال گردو میسر نیست.
به طور کلی شهرستان بافق دارای بیشینه دمایی ۴۸ درجه و کمینه دمایی ۷ درجه است. در کنار خرما و پسته آن، گردو، انار، زیتون، انجیر و محصولات زراعتی، گل محمدی و روناس با بهره‌مندی از آب‌های زیرزمینی تولید می‌شود. جدا از آن این شهر اقتصادی پویا به دلیل داشتن معادن بزرگ سنگ آهن، روی، سرب و سنگ‌های زینتی دارد‌

بیشتر بخوانید:خرید نهال گردو در یزد

تاریخچه باغات گردو در بافق

بافق دارای دارای ۹۰ هکتار باغ گردو است که حدود ۳۸ هکتار آن در روستایی به نام بیدان پنج در ۱۲۰ کیلومتری بافق قرار دارد که حدود ۳۰ خانوار در این کانون تولید گردوی بافق مشغول فعالیت و تولید این محصول هستند. مناطق شرقی بافق به دلیل برخورداری از جریانات توده‌ای خنک و باران آور ارتفاعات، اقلیم‌های مناسبی برای پرورش نهال گردو هستند. لذا کسانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند می‌توانند بر حسب تاریخچه و سابقه باغات گردو نهال‌های موفق را که امتحان خود را پس داده‌اند برای شروع کار انتخاب کنند.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در بافق

به طور کلی احداث نهالستان و باغات گردو از منابع مالی گرفته تا داشتن تخصص و تجربه و همچنین اطلاعات اقلیمی و آب و هوایی تا خرید نهال فرایندی بسیار حساس و پیچیده است. لذا باید نسبت به نوع خاک منطقه، بافت و قوت آن، منابع آبی نزدیک به باغ، میزان بارندگی‌ها، کمینه و بیشینه دمایی شهر، ارتفاع آن از سطح دریا، شیب زمین و خرید اقدامات اصولی صورت پذیرد. ۵۰ درصد دیگر از موفقیت باغ محصول طرح‌های عملیاتی، مراقبتی و رسیدگی‌های باغدار در مرحله کاشت، داشت و برداشت است.

 

آیا کاشت نهال گردو در بافق حالت اقتصادی دارد؟

نهال‌های گردو نهال‌های حساس به سرما و خشکی هستند، لذا برای سودآور شدن پرورش این نهال باید اول از سلامت و کیفیت نهال‌های خریداری شده مطمئن شد و رقم‌های زودگل و نیمه گرمسیری و مقاوم به کم آبی را مورد کشت قرار داد. در مراحل پرورشی با کودهای فسفر و پتاسیم‌دار خاک نهال را تقویت کرده، همچنین با آبیاری منظم و به موقع و نوین می‌توان از خشکی نهال و تضعیف آن جلوگیری کرد و باعث قدرتمند شدن ریشه‌ها و افزایش باردهی نهال شد. رقم‌هایی مانند پکان آمریکایی که جز ارقام گرمسیری پربازده، زودبازده و زودگل هستند می‌توانند سودآوری بالایی در این اقلیم داشته باشند.

 

خرید نهال گردو در بافق

با تفاسیر ذکر شده در مورد خصوصیات نهال قابل کاشت در شهر بافق مطمئنا خرید نهال گردو در بافق از ارقام پیوندی، اصلاحی، پایه کوتاه، زود بازده، زودگل، مقاوم به گرما می‌تواند با رسیدگی‌های بهینه منجر به باردهی انفجاری نهال شود. برای به دست آوردن چنین ارقامی نیاز به مراجعات حضوری به مراکز متفرقه یا نهالستان‌های دیگر نیست می‌توانید این خرید را با ضمانت دو ساله، کیفیت و سلامت بالا از برتر نهال به صورت اینترنتی در کمتر از ۷۲ ساعت دریافت کنید.

فروش نهال گردو در بافق

نهالستان‌های متعددی ارقام متنوع بومی، پیوندی و اصلاحی را تکثیر و فروش نهال گردو در بافق را انجام می‌دهند. بسیاری از این مراکز به دلیل عدم نظارت‌های سازمانی و نداشتن مجوز رسمی فعالیت به شکل‌های غیر اصولی و غیر بهداشتی نهال‌ها را تکثیر، تولید و عرضه می‌کنند. لذا توصیه می‌شود نهال‌های مناسب با این بخش از ارقام بدون بیماری، سالم و پرتوان حتماً از نهالستان‌های مطرح ولو با ارزش بالاتر برای کسب کیفیت بهتر خریداری کنید.

نهال گردو مناسب بافق

طبق آزمون و خطاهایی که نهال‌های کاشته شده در این اقلیم پشت سر گذاشته‌اند می‌توان به این نتیجه رسید که نهال گردو مناسب بافق رقم‌های زودگل و مقاوم به خشکی و گرمای بالا می‌‌توانند با شرایط آب و هوایی و اکوسیستمی بافق مطابقت بیشتری داشته باشند.

انواع نهال گردو در بافق

از بین انواع نهال گردو در بافق رقم‌هایی مانند چندلر، دماوند، پکان آمریکایی، خوشه‌ای، لارا، پوست کاغذی و تویسرکان قابلیت کاشت در این اقلیم را دارند که در بخش زیر چند نمونه از قابلیت‌های این ارقام بررسی می‌شود.
• نهال گردوی پکان آمریکایی: با توجه به بیشینه دمایی ۴۸ درجه در بافق این نهال با تحمل ۵۰ درجه سانتیگراد می‌تواند اولین گزینه سودآور برای کاشت باشد. این رقم نهالی پایه کوتاه، پیوندی، زودگل، زودبازده، با باردهی ۶ تن در هکتار با ارتفاعات صفر تا ۲۵۰۰ متری سازگاری دارد.
• نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: تحمل گرمای ۴۵ درجه را دارد و می‌تواند برای مناطق شرقی بافق که آب و هوای معتدل‌تری دارند بسیار مناسب باشد. پربار و دیرگل با باردهی ۹ الی ۱۲ تن در هکتار است که تا ارتفاعات ۳۰۰۰ متری قابلیت پرورش دارد.
• نهال گردوی پوست کاغذی: از دیگر نهال‌هایی است که برای قسمت‌های شرقی و کوهپایه‌ای بافق پیشنهاد می‌شود که قابلیت کاشت تا ارتفاع ۳۰۰۰ متر را داشته و مقاومت خوبی به گرما، سرما و آفات با باردهی ۵ تن در هکتار دارد‌

قیمت نهال گردو در بافق

علاوه بر تابع‌های ثابت تاثیرگذار در قیمت نهال گردو در بافق مانند رقم، ویژگی باردهی، سن، نوع گلدهی و تجاری بودن آن، اعتبار نهالستان و هزینه‌های تولیدی پرورشی نیز در این قیمت گذاری دخیل هستند. برای آگاهی از کلیه قیمت‌ها لینک زیر می‌تواند کمک کننده باشد.

بهترین نهال گردو در بافق

بهترین نهال گردو در بافق نهالی است که سریعتر به شرایط خاکی و آب و هوایی این اقلیم کویری عادت کرده و راندمان تولید بالا با محصولات یک دست، همگن و با کیفیت داشته باشد.

نهالستان گردو در بافق

برتر نهال بزرگترین نهالستان گردو در بافق است که به شکل اینترنتی فعال بوده و علی رغم بعد مسافت می‌تواند در کمتر از سه روز نهال‌های سازگار با این اقلیم را با قیمتی بسیار اقتصادی و متعادل، کیفیت و سلامت بالا همراه با فاکتور فروش معتبر، لیبل اصالت و ضمانت دو ساله در اختیار باغداران عزیز قرار دهد. فقط کافیست از طریق پل‌های ارتباطی و سایت مجموعه با ما در ارتباط باشید.
با مراجعه به صفحه خرید نهال میوه بافق میزان اطلاعات خود را از رقم‌های قابل کاشت در این شهر افزایش دهید.

کلام آخر

شهر بافق در حوزه باغداری دارای نخلستان‌های متعدد و مزارع پربار پسته است و در مناطق شرقی و نزدیک به ارتفاعات که آب و هوای معتدل‌تری دارد باغستان‌های گردو زمینه ساز برداشت طلای سبز برای باغداران علاقمند به این محصول شده است. بهره‌مندی از اعتبار، تخصص و نهال‌های برتر نهال می‌تواند شما را در داشتن باغات گردو سودده کمک کند.برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب بافق و خرید نهال در بافق اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

ارتباط با برترنهال