خرید نهال گردو در حسن آباد✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار حسن آباد

باغ گردو از جمله باغاتی است که بسیار از نظر تجاری و اقتصادی پرسود بوده و به دلیل داشتن بازار فروش بالا و نیاز روز افزون، کاشت و پرورش آن در هر اقلیم کاشت رقم مناسب را می‌طلبد. در این بخش نیز با معرفی اقلیم حسن آباد و معرفی ارقام سازگار با این اقلیم سعی داریم اطلاعات مفیدی در اختیار سرمایه‌گذاران در این زمینه قرار دهیم.

 

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

شرایط اقلیمی حسن آباد

حسن آباد از جمله بخش‌های جنوبی شهرستان ری واقع در استان تهران است، این منطقه به دلیل سطح ارتفاع ۱۱۹۰ متری از دریا و مسطح بودن بیشتر اراضی و قرارگیری در معرض وزش بادهای غیر موسمی دارای آب و هوای نسبتاً گرم و خشک است. این اقلیم دارای زمستان سرد و کم باران بوده و بیشترین دمای آن ۴۰ درجه در تابستان و ۲ درجه در زمستان است.

تاریخچه باغات گردو در حسن آباد

با توجه به مستندات موجود شهر حسن آباد فشافویه از قدیم به دلیل نزدیکی به رودخانه کن دارای منابع آبی بالایی بوده و بیشتر محصولات باغی از این شهر به شهرستان‌های دیگر صادر می‌شد و در زمان قاجار کشاورزی و باغداری آن رونق فراوان داشته، اما به دلیل بالا رفتن گرمای زمین، کم شدن بارش‌ها و وجود شهرک‌های صنعتی دچار وارونگی دما شده و با احداث سد کرج روی رودخانه کن دارای آب و هوای نیمه خشک و گرمسیری بوده و منابع آبی آن محدود شده است.

با توجه به این عوامل همچنان وجود باغات متعدد نشانگر حاصلخیزی اراضی این بخش است. جهت احداث باغ گردو توجه به ارقام سازگار با این اقلیم و کنار گذاشتن روش‌های باغداری سنتی و بهره‌گیری از روش‌های جدید باغداری می‌تواند کاشت ارقام نهال گردوی گرمسیری را در این اقلیم با موفقیت و سودآوری همراه سازد.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در حسن آباد

  • برای احداث باغ گردو در حسن آباد باید اقلیم آن از نظر شرایط آب و هوایی، میزان بارش منطقه، نوسانات دمایی، وجود سرمای دیررس بهاره مورد بررسی قرار گرفته و رقم مناسب نهال گردو انتخاب شود.
  • شرایط زمین از هر نظر مهیاسازی شود
  • خاک زمین از نظر زهکشی و عناصر تغذیه و فلزی مورد آنالیز قرار گرفته و با خاک ورزی و شخم زنی هموارسازی گردد.
  • فواصل کاشت انتخاب شده و با حفر چاله در زمان مناسب کاشت نهال انجام شود.
  • باغدار از آفات منطقه شناخت کاملی داشته و راه‌های درمان و مقابله را بداند.
  • همچنین در خصوص آبیاری اصولی، کوددهی مناسب و نیازهای نهال نیز با افراد متخصص در ارتباط باشد.

 

آیا کاشت نهال گردو در حسن آباد  حالت اقتصادی دارد؟

نهال گردو بیشتر در مناطق سردسیری و معتدله بالاترین بازدهی را دارد اما وجود ارقام گرمسیری مانند نهال گردوی پکان آمریکایی می‌تواند در آب و هوای نیمه گرمسیری، بیابانی و خشک و کم آب حسن آباد جنبه اقتصادی داشته و باردهی مطلوبی ارائه کند.

خرید نهال گردو در حسن آباد  

برای خرید نهال گردو در حسن آباد انتخاب نهالستان مجوزدار می‌تواند مهم‌ترین قدم در رسیدن به نهال با کیفیت و سالم باشد. زیرا این نهال سالم و با کیفیت است که می‌تواند عاملی برای  تضمین سرمایه‌گذاری شما و پربازده بودن باغ باشد. در این زمینه باید هم نهال استاندارد و سالم مد نظر بوده و هم معتبر و مجوز دار بودن نهالستان رعایت شود.

فروش نهال گردو در حسن آباد

برای فروش نهال گردو در حسن آباد مراکز گوناگون با ارائه ارقام متنوع نهال گردو فعالیت دارند. اگر با شرایط زیر نهال گردو را به فروش می‌رسانند، می‌توانند از نظر اعتبار موجه باشند.

  • نهال‌های ارائه شده را متناسب با اقلیم ارائه می‌کنند.
  • نهال‌ها دارای ضمانت ۲ ساله، شناسنامه، و تاییدیه قرنطینه و عاری از آفات باشد.
  • نهال مورد نظر با توجه به رقم نهال دارای قیمت مطلوبی بوده و کیفیت و باردهی آن بالا باشد.
  • نهال‌ها دارای ریشه‌های سالم، متراکم، مویی بوده و زمخت نباشد.
  • تنه نهال بدون شکستگی، زخم و فرورفتگی یا خمیدگی باشد.
  • نهالستان هنگام تحویل نهال ریشه‌ها را ضدعفونی شده و با بسته‌بندی تحویل دهد.

نهال گردو مناسب حسن آباد

با در نظر گرفتن اقلیم گرمسیری و کم آب حسن آباد میتوان گفت که مناسب‌ترین نهال، نهال گردوی گرمسیری و نیمه گرمسیری است که می‌تواند در برابر تنش‌های آبی بیشترین مقاومت را داشته باشد.

انواع نهال گردو در حسن آباد

  • نهال گردو پکان آمریکایی: این نهال با توجه به ارتفاع ۱۱۹۰ متری حسن آباد از سطح دریا می‌تواند در ارتفاعات ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ متری سازگاری داشته و با باردهی ۳ تن در هکتار با مغز گردوی سفید و با کیفیت بیشتری باردهی را داشته باشد.
  • نهال گردو ژنوتیپ پالیز: این نهال جز نهال‌های اصلاحی بوده و در تیپ‌های مختلف می‌تواند در ارتفاعات ۰ تا ۳۰۰۰ متری سازگاری داشته باشد. نهالی پربار با کیفیت و با باردهی ۹ تن در هکتار
  • نهال گردو دماوند: نهالی سازگار در ارتفاعات ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ متری، پربار، زودگل با باردهی ۵/۳ تن در هکتار با مغز گردوی قهوه‌ای روشن
  • گردو اسرائیلی: مناسب برای مناطق معتدل و بدون سرمایه بهاره، زودگل، پربار
  • گردو تویسرکان : رقم قدیمی، زودگل برای مناطق معتدل بدون سرمایه بهاره

قیمت نهال گردو در حسن آباد

در مراکز فروش نهال گردو در حسن آباد قیمت‌های متفاوتی مشاهده می‌شود، جهت اطمینان خاطر برای استعلام قیمت نهال گردو از مراکز معتبر می‌توانید به برتر نهال مراجعه کنید. این نهالستان ارقام متنوع را با توجه به خصوصیات نهال و نوع رقم در قیمت‌های مطلوب همراه با ضمانت ارائه می‌کند.

بهترین نهال گردو

بهترین نهال گردو برای شهر حسن آباد نهال گردوی نیمه گرمسیری و معتدل است، زیرا این واریته‌ها می‌توانند در برابر کم آبی و خشکسالی و تنش های دمایی بیشترین مقاومت را داشته و باردهی مطلوبی ارائه کنند.

نهالستان گردو در حسن آباد

باغداران اقلیم حسن آباد می‌توانند جدا از مراجعه به نهالستان‌های موجود در شهر به نهالستان‌های معتبر و شناخته شده همچون برتر نهال مراجعه کرده و نهال گردوی مناسب با شرایط جوی و اقلیمی حسن آباد را با منصفانه‌ترین قیمت همراه با گارانتی خریداری کنند و برای مشاهده ارقام نهال میوه به صفحه خرید نهال میوه این سایت مراجعه داشته باشند.

کلام آخر

با به کار بردن و کاشت ارقام نیمه گرمسیری  و معتدله نهال گردو می‌توان از اقلیم حسن آباد و خاک حاصلخیز آن بیشترین بهره‌وری را داشت. با سرمایه‌گذاری در احداث باغ گردو با تولید گردوهای پرمغز و با کیفیت سودآوری چندین برابری را شاهد بود.

بیش‌تر بخوانید: خرید نهال در حسن آباد

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال