خرید نهال گردو در شول آباد✔️ قیمت انواع نهال گردو شول آباد

شهر شول آباد از جمله اقلیم‌های صعب العبور و کوهستانی است که میزبان بالقوه‌ای برای نهال‌های میوه خصوصاً نهال تجاری گردو است. با ما همراه باشید تا بیشتر درباره ارقام قابل کاشت در آن بدانیم.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی شول آباد

شهر شول آباد در ۹۷ کیلومتری الیگودرز و در جنوب شرقی لرستان قرار گرفته است این شهر مرکز بخش ماهرو و زز است که در ارتفاع ۱۷۳۴ متری از آب‌های آزاد قرار گرفته و از نظر شرایط اقلیمی به دلیل داشتن کمینه دمایی منفی ۳۰ درجه و بیشینه دمایی ۳۴ درجه با بارندگی‌های بسیار بالا به دلیل قرارگیری در دامنه‌های کوه قالی، کوه برنج و ربات از جمله شهرهای کوهستانی سردسیری محسوب می‌شود. از نظر موقعیت مکانی در عرض جغرافیایی ۳۳ درجه و ۱۸ دقیقه و طول جغرافیایی ۴۹ درجه و ۱۹ دقیقه قرار گرفته است و یکی از مستعدترین مناطق برای زیست نهال گردو است. قرارگیری شول آباد در این منطقه کوهستانی باعث برخورداری از جریانات توده‌ای سرمازا و بادهای باران آور شمالی و سیبری نیز شده است. با توجه به قرارگیری رودخانه پرآب دز و وجود چشمه سارها و سدهای خاکی در این منطقه باغداران برای پرورش نهال‌های میوه خصوصا گردو چالش‌های آبی کمتری را تجربه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در خرم آباد

تاریخچه باغات گردو در شول آباد

یکی از مهم‌ترین راهکارها برای ارتقای توانایی و دانش باغداری در زمینه پرورش نهال گردو اطلاع از وضعیت باغات گردو در شول آباد است. این باغات می‌تواند کمک کند تا بدانید باغداران زحمتکش و خدوم این بخش از چه ارقام و نژادهایی در سطح باغات استفاده کرده‌اند و تا چه میزان این نهال‌ها باردهی دارند، یا بیماری‌هایی که این باغات درگیر آن شده و باغداران توانسته‌اند با روش‌های کم هزینه این معضل را پشت سر بگذارند برای شما محرز شود.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در شول آباد

اصولاً فرایند احداث باغ گردو در شول آباد نیازمند سرمایه حداقل ۱۰۰ میلیون تومانی برای خرید زمین، ماشین آلات و ابزارآلات کشاورزی، تهیه نهال‌های سردسیری، سازگار و با کیفیت، دستمزد نیروی انسانی برای طرح‌های عملیاتی و آماده‌سازی زمین برای کاشت نهال است. اما در این میان داشتن آگاهی از وضعیت بارندگی‌ها، نوسانات دمایی، سرمایه بهاره، ارتفاع منطقه، جو آب و هوایی، وضعیت خاک و شیب زمین، شدت تابش آفتاب در منطقه کاشت کمک می‌کند رقم مناسبی انتخاب شده و با کمک افراد با تجربه و آگاه، کاشت آن به شکل اصولی در زمان مناسب انجام شود.

 

آیا کاشت نهال گردو در شول آباد حالت اقتصادی دارد؟

با توجه به اینکه در اطراف رودخانه دز ما شاهد نهال‌های گردوی وحشی بسیار متعدد هستیم این نشانگر مستعد بودن منطقه برای کاشت نهال گردو در شول آباد است. اما چه راهکارهایی می‌تواند این باغات را به باغات بسیار سودده و اقتصادی مبدل کند؟ در این مسیر باید از آماده سازی منطقه کاشت، اصلاح و تغذیه خاک با کودهای دامی گرفته تا استفاده از رقم گرده‌افشان برای افزایش گلدهی نهال و آبیاری همگی در رشد و راندمان تولید نهال موثر هستند. استفاده از نهاده‌های کشاورزی مانند کودهای فسفردار، پتاسیم و نیتروژن به رشد هرچه بهتر ریشه‌ها، جذب بهتر مواد غذایی، املاح و آب و همچنین افزایش گلدهی و باردهی کمک می‌کند. برداشت به موقع محصول نیز در کیفیت و سایز میوه و خسارت‌ها و دورریز بسیار موثر است.

 

خرید نهال گردو در شول آباد

نهال گردو از جمله ارقام مثمری است که هماهنگی و سازگاری خوبی به دلیل وجود ارقام متنوع با اکثر اقلیم‌ها و شرایط آب و هوایی دارد لذا می‌توان با خرید نهال گردو در شول آباد از ارقام سازگار، پیوندی و پربار بیشترین و بهترین بهره‌وری را از باغات گردو داشت. در این خرید می‌توانید با خرید بهترین و سالم‌ترین نهال‌ها از نهالستان برتر نهال با شناسنامه، گواهی عاری از آفات و ضمانت فاقد بیماری، با پشتیبانی و آموزه‌های باغبانی این مجموعه به خوبی این نهال‌ها را پرورش دهید و بیشترین سود و محصول را با تکنیک‌های باغبانی مدرن به دست آورید.

فروش نهال گردو در شول آباد

وجود افراد غیر متخصص و سودجو در زمینه فروش نهال گردو در شول آباد باعث شده بسیاری از باغداران به دلیل عدم آگاهی‌های لازم از استانداردهای نهال در دام این افراد گرفتار شده و نهال‌های ضعیف و با ساختاری شکننده را دریافت کنند. این افراد هیچگونه اصلاحات لازم را قبل از عرضه نهال بر روی آن انجام نداده لذا با کیفیت پایین، بدون شناسنامه و ضمانت آن را عرضه می‌کنند و در این میان خریداران نیز به دلیل اطلاعات کم نهال‌های مغایر با جو منطقه را انتخاب می‌کنند. توصیه می‌شود در هنگام خرید حتماً به فاکتورهای زیر توجه کنید.

  • شناسه معتبر نهال
  • فعالیت مجوزدار مجموعه
  • رضایت خاطر خریداران و اعتبار نهالستان
  • سابقه فعالیت
  • ارائه گواهی سلامت
  • برخورداری نهالستان از تجهیزات پیشرفته و افراد متخصص و با دانش روز باغداری
  • ارائه پشتیبانی و مشاوره‌های رایگان قبل و بعد از خرید
  • ارائه نهال با گواهی قرنطینه و تاییدیه عدم بیماری

نهال گردو مناسب شول آباد

نهال‌هایی که به دلیل اصلاحات و تغییرات ژنتیکی یا حذف ژنوم‌های منفی با کمک آزمایش‌ها و تخصص و تجربه افراد آگاه، قادر به باردهی بالا و مقاومت حداکثری در برابر سرمای هستند ارقام تویسرکان، چندلر، فرنور، ژنوتیپ پالیز و اسرائیلی هستند که می‌توانند به عنوان نهال گردو مناسب شول آباد کشت شوند.

انواع نهال گردو در شول آباد

از جمله انواع نهال گردو در شول آباد از ارقام تجاری و پیوندی که عملکرد فوق العاده بالایی در باردهی و مقاومت به عوامل نامساعد دارند موارد زیر هستند.

  • نهال گردوی فرنور: رقمی فوق العاده قدرتمند در برابر یخبندان و سرمای بهاره و زیر ۳۰ درجه، منطبق با ارتفاعات ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متری، باردهی ۷ تن در هکتار، فرانسوی، وارداتی، پایه کوتاه و دیرگل
  • نهال گردوی چندلر: از جمله نهال‌های قابل کاشت در مناطق دشتی شول آباد از ارتفاعات ۰ تا ۱۵۰۰ متری، رقم دیرگل مقاوم به سرمای زیر ۳۰ درجه، زودبازده سال سوم کاشت با باردهی ۶ تن در هکتار
  • نهال گردوی ژنوتیپ پالیز تیپ ۹ : از جمله پرفروش‌ترین و سودآورترین نهال‌های سردسیری با مقاومت فوق العاده به سرمای۳۰ درجه، آفات و گرمای ۴۵ درجه، قادر به ۱۲ تن باردهی در هکتار از سال پنجم کاشت، زود بازده از سال اول، پیوندی و کم ارتفاع.

قیمت نهال گردو در شول آباد

قیمت نهال گردو در شول آباد بر حسب بومی یا پیوندی بودن نهال و میزان عمر و بازدهی آن متفاوت است که می‌توانید کلیه قیمت‌ها را از طریق لینک زیر مشاهده کنید.

بهترین نهال شول آباد

مسلماً هر نژاد و نهالی که با شرایط دمایی این بخش و تنش‌های خاکی و آبی آن کنار آمده و بیشترین باردهی را داشته باشد بهترین نهال گردو در شول آباد است.

نهالستان گردو در شول آباد

با رقم‌های پیوندی ذکر شده، تخصص باغبانی بالا و همراهی افراد با تجربه می‌توانید بهترین نهالستان گردو در شول آباد را احداث کرده و محصولاتی بازار پسند و مرغوب را برداشت کنید. در این مسیر نهالستان برتر نهال با کمک ارقام فوق العاده مرغوب و با کیفیت خود و همچنین کارشناسان زبده می‌تواند با شما همراه باشد.

کلام آخر

در نهایت مزایای کاشت نهال گردو در مناطق کوهستانی مانند شول آباد به قدر متنوع است که از تمامی جهات می‌تواند با بهره‌مندی از منابع طبیعی موجود بیشترین سودآوری را به دنبال داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب شول آباد و خرید نهال در شول آباد اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال