خرید نهال گردو در فیروزکوه✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار فیروزکوه

با توجه به شرایط اقلیمی فیروزکوه باید بگوییم کاشت نهال گردو در این شهر سود بسیار زیادی داشته و مورد پسند اکثر کشاورزان است، البته به خاطر شرایط اقلیمی فیروزکوه کشاورزان باید قبل از خرید نهال گردو اطلاعات کاملی در مورد ویژگی‌های آنها داشته باشند، در ادامه مقاله در ادامه مقاله به شرایط به نهال‌های گردوی سازگار با این منطقه می‌پردازیم.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی فیروزکوه

با توجه به بررسی‌هایی که کارشناسان هواشناسی در مورد آب و هوا و اقلیم این شهرستان انجام داده‌اند مشخص شده که اقلیم فیروزکوه معتدل رو به سردسیری است، زمستان‌های فیروزکوه طولانی مدت بوده در اهواز بهار و تابستان معتدلی دارد، بارندگی‌هایی که در فصل زمستان وجود دارد باعث شده تا ذخایر آبی شهرستان فیروزکوه کاملا فول بوده بنابراین کشاورزان برای آبیاری باغات خود دچار مشکل نمی‌شوند.

تاریخچه باغات گردو در فیروزکوه

طبق تحقیقات باستان شناسی که انجام شده، مشخص است قدمت فیروزکوه به دوره ساسانیان باز می‌گردد، همچنین با مطالعات فراوانی که بر روی کشاورزی این منطقه انجام شده از همان دوره باغات گردو در شهر فیروزکوه توسط اجداد این کشاورزان راه‌اندازی شده بوده و نسل به نسل از پدران به پسران به ارث رسیده است البته در سال‌های گذشته علم کشاورزی در منطقه فیروزکوه ارتقا پیدا کرده بنابراین احداث باغات گردو پربار تر و پرسودتر شده است.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در فیروزکوه

گردو از بهترین محصولات کشاورزی به حساب می‌آید، کاشت نهال گردو یکی از درختان کم خرج و راحت‌ در بین کشاورزان بوده حتی در برابر بعضی از آفات و بیماری‌ها مقاومت بیشتری دارد، سرمایه‌گذاری در این باغات گردو می‌تواند تا سال‌های دور پررونق باشد، دلایلی که توصیه می‌شود در فیروزکوه باغ گردو احداث شود عبارتند از:

  • نهال گردو به صورت ژنتیکی در مناطق سردسیری رشد بهتری دارد.
  • خاک فیروزکوه حاصلخیز بوده و ذخایر آبی آن مناسب است.
  • بر سال‌های گذشته تکثیر و فروش نهال گردو ژنوتیپ و اصلاح شده در این شهر افزایش پیدا کرده است.

 

 

 

آیا کاشت نهال گردو در فیروزکوه حالت اقتصادی دارد؟

بله نهال گردو می‌تواند یکی از پررونق‌ترین محصولات فیروزکوه به حساب آید، اگر بخواهیم از بعد اقتصادی پیش برویم باید در انتخاب و خرید نهال گردو دقت کامل را داشته و بهترین نهال را انتخاب کنیم تا از همان سال‌های اول نونهالی شروع به باردهی کند، جهت سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی باغ تجاری و حرفه‌ای گردو در منطقه فیروزکوه حتماً به نوع نهال گردو و طول عمر آن توجه داشته باشید.

از آنجایی که گردو یکی از بهترین محصولات کشاورزی می‌باشد خیلی برای بدن مفید است مغز گردو دارای چربی‌های غیر اشباع شده است که برای سلامتی بدن مفید است بدین ترتیب خریداران زیادی در بازار داخلی و خارجی از کشور داشته یکی از محصولاتی می‌باشد که به کشورهای همسایه و اروپایی صادر می‌شود، پس باغداران فیروزکوه مطمئن باشند با تولید میوه با کیفیت محصولات آنها حتماً به فروش خواهد رفت.

 

خرید نهال گردو در فیروزکوه

برای خرید نهال گردو در فیروزکوه چند نکته مهم و طلایی وجود دارد کشاورزان با رعایت کردن این نکات سال اول هیچگونه تلفاتی در کاشت نهال گردو در باغات نخواهند داشت:

  • نهال خریداری شده حتماً دارای لیبل و شناسه از وزارت جهاد کشاورزی باشد.
  • نهال را حتماً با کارت گارانتی و کارت سلامت تحویل بگیرید تا در صورت مشکل‌دار بودن نهال مسئول نهالستان جوابگو باشد.
  • سازگار بودن نهال گردو با منطقه کوهستانی فیروزکوه مطمئن باشید.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در تهران

فروش نهال گردو در فیروزکوه

پرفروش‌ترین و بهترین نهال‌های گردو در فیروزکوه که نهال گردوی دیرگل، زودبازده و ژنوتیپ است، این نوع نهال مناسب مناطق سردسیری و کوهستانی است، نهال گردو را می‌توان گلدانی با ریشه لخت تهیه کرد، ولی بهترین گزینه برای کشاورزان عزیز خرید نهال ریشه لخت از مهندسین نهالستان برای ارسال این نهال‌ها تمامی استانداردهای بسته‌بندی و ارسال را رعایت می‌کنند.

نهال گردو مناسب فیروزکوه

یکی ازنهال‌های گردوی مناسب در فیروزکوه نهال چندلر و ژنوتیپ پالیز تیپ ۹ است، چون مقاومت  زیادی در مقابل سرما داشته و به همین دلیل نظر بیشترین باغبان‌ها را به خود جلب کرده و از کیفیت بالایی برخوردار است، کشاورزان به دلیل کوهستانی بودن منطقه فیروزکوه حتماً نهال گردوی سردسیری را انتخاب کنند تا مقاومت بالایی در برابر سرما و یخبندان فصل زمستان داشته باشد، البته از نظر علم گیاه پزشکی سرما باعث مرغوب‌ترشدن محصولات درخت گردو می‌شود.

همچنین برای خرید نهال گردو در شیراز اینجا کلیک کنید.

 

انواع نهال گردو در فیروزکوه

چند نوع نهال گردو در نهالستان‌های اینترنتی فیروزکوه پرفروش است از جمله این نهال‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نهال گردوی چندلر دیرگل بوده و باردهی بالایی دارد، میوه گردوی چندلر فیروزکوه یکی ازمیوه‌های آجیلی مغزدار به شمار می‌آید و خواهان زیادی دارد، به همین دلیل یکی از پرفروش‌ترین محصولات فیروزکوه محسوب می‌شود.
  • نهال گردو فرنت مناسب مناطق سردسیر و کوهستانی است چون گلدهی دیر هنگام داشته و میزان آبیاری نهال‌های گردو فرنت در مناطق سردسیری و کوهستانی ۱۰ روز یک بار انجام می‌شود.
  • نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۹ علاوه بر دیرگل بودن زود بازده است در یک هکتار زمین حداقل ۶ الی ۸ تن میوه تولید می‌کند.
  • نهال گردوی پوست کاغذی به دلیل بالا بودن کیفیت در ایران و هم در خارج از کشور خواهان زیادی دارد و از قیمت بهتری برخوردار است.

قیمت نهال گردو در فیروزکوه

قیمت نهال گردو در فیروزکوه با توجه به کیفیت و روش تکثیر آن کاملاً متفاوت است، نهال‌های گردو ژنوم که محبوبیت و فروش بیشتری دارند کمی گرانتر از نهال‌های سنتی و قدیمی هستند، بنابراین مهمترین فاکتور برای خرید نهال برای کشاورزان فیروزکوه کیفیت نهال است نه قیمت نهال گردو!

بهترین نهال فیروزکوه

به خاطر تغییرات جوی که در آخر فروردین ماه اتفاق می‌افتد خطر یخ زدگی شکوفه‌ درختان گردو زیاد است، بنابراین باغداران هنگام خرید نهال توجه داشته باشند که ارقام دیرگل گردو را انتخاب کنند چون رقم های دیر گل گردو معمولاً اواخر فروردین ماه گلدهی خود را آغاز کرده و در صورتی که کشاورز بتواند فرایند گرده‌افشانی را به خوبی رعایت کند سال پرباری را تجربه خواهد کرد.

نهالستان گردو در فیروزکوه

نهالستان‌های اینترنتی فیروزکوه انواع نهال‌های گردو را دارا است، این مراکز دارای نهال‌های پیوندی با بهترین کیفیت در ایران بوده و شرایط خاصی را برای تکثیر و فروش نهال گردو در فیروزکوه ارائه داده‌اند،  نهالستان‌های معتبر مانند برتر نهال یکی از بزرگترین و معتبرترین مراکز عرضه مستقیم نهال گردو به سراسر کشور هستند که شامل ارقام پیوندی و خوشه‌ای دیرگل و زود گل هست، در اکثر این نهالستان‌ها گواهی بهداشت، گواهی قرنطینه و حتی دارای گارانتی و اصالت محصول هم وجود دارد.

کلام آخر

برای خرید و فروش نهال گردو مجموعه‌های معتبری مانند برتر نهال در فیروزکوه کوه دایر شده است، البته کشاورزان می‌توانند برای آشنایی با انواع خرید نهال میوه در فیروزکوه سازگار با منطقه فیروزکوه به صفحه خرید نهال در فیروزکوه مراجعه کنند.

 

 

 

 

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

ارتباط با برترنهال