خرید نهال گردو در نورآباد✔️ قیمت انواع نهال گردو نورآباد

شهر نورآباد ۱۵۰ کیلومتر وسعت داشته و به عنوان مرکز ممسنی در استان فارس جنوب ایران قرار گرفته است، ساکنین این شهر قوم لر بوده و با زبان لری صحبت می‌کنند، بارش باران در شهر نورآباد نزدیک به ۶۰۰ میلی‌متر بوده و این نشانگر مناسب بودن ذخایر آبی آن برای احداث باغ گردو است؛ در شهر نورآباد نه تنها کشاورزی و باغداری بلکه تولید صنایع دستی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد، ما در این مقاله به بررسی اقلیم شهر نورآباد و احداث باغ تجاری گردو در این منطقه خواهیم پرداخت که آیا برای باغداران شهر نورآباد احداث باغ گردو سودآور است یا نه؟

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی نورآباد

برای خرید نهال گردو در نورآباد ابتدا شرایط اقلیمی این شهر را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا میزان سازگاری آن را با احداث باغ گردو در نورآباد بسنجیم:
• شهر نورآباد در دامنه رشته کوه زاگرس قرار گرفته بنابراین ارتفاع آن از سطح دریا کمتر از هزار متر و نزدیک به ۹۲۰ متر است، این ارتفاع برای کاشت انواع نهال‌های گردو مناسب است.
• قرار گرفتن شهر نورآباد در دامنه شهر زاگرس باعث شده تا قسمت‌های بالایی آن مرتفع و قسمت‌های پایینی آن ارتفاع کمتری داشته باشد، بنابراین این شهر دارای شیب زیادی بوده و کمی در آن تغییرات آب و هوایی وجود دارد، به طور مثال قسمت‌های جنوبی شهر گرم و خشک است، ولی اقلیم غالب بر شهر نورآباد معتدل مرطوب است‌

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در فارس

تاریخچه باغات گردو در نورآباد

برای شناختن بهتر تاریخچه باغات گردو در نورآباد بهتر است به قدمت این شهر اشاره کنیم که مربوط به دوره هخامنشیان است، اقلیم مناسب شهر نورآباد باعث شده تا از همان گذشته کشاورزان زیادی علاقه به خرید نهال گردو در نورآباد و احداث باغ آن داشته باشند.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در نورآباد

برای آشنایی با احداث باغات گردو در نورآباد ابتدا به مختصات آن اشاره کنیم که روی نقشه ایران۲۹٫۸°شمالی ۵۱٫۲°شرقی هست، به خاطر کوهپایه‌ای بودن دارای شیب زیادی بوده و کشاورزان بهتر است شیب منطقه خود را بررسی کنند، چنانچه شیب زمین بیشتر از ۲۰ درصد باشد از تراس بندی و دیگر الگوهای کاشت برای درخت گردو استفاده کنند.
میزان بارش باران در شهر نورآباد ۶۰۰ میلی متر هست، همین امر باعث شده تا رطوبت آن بیشتر از ۶۰ درصد باشد، پس به هنگام خرید نهال گردو در نورآباد حتماً نهال‌های میان‌گل یا دیرگل را انتخاب کنید که نسبت به رطوبت مقاومت زیادی داشته باشد.
میانگین دمای سالانه شهر نورآباد ۲۱ درجه سانتیگراد، تابستان دمای آن بالای ۳۰ درجه و در زمستان دمای این شهر پایین‌تر از منفی ۲ درجه سانتیگراد است بنابراین سرما و گرمای کافی برای رشد و باروری درخت گردو را دارد.
به خاطر کوه پایه بودن منطقه نورآباد حتماً قبل از خرید نهال گردو در نورآباد آنالیز خاک را انجام دهید، چون در مناطق کوهپایه‌ای خاک بیشتر فقیر بوده و بافت مناسبی ندارد؛«از موارد مهم دیگری که در احداث باغ گردو موثر بوده باید به سرعت باد در منطقه نورآباد اشاره کنیم چون احتمال آفتاب سوختگی زمستانی در این منطقه ا افزایش می‌دهد.

آیا کاشت نهال گردو در نورآباد حالت اقتصادی دارد؟

کاملا مشخص است خرید نهال گردو در نورآباد و احداث باغ آن در این شهر کاملاً اقتصادی و سودآور خواهد بود بنا به دلایل زیر :
• آب و هوای شهر نورآباد برای کاشت نهال‌های میانگل و دیرگل سازگاری بالایی دارد.
• ارتفاع ارتفاع ۹۲۰ متری برای کاشت درخت گردو کاملاً ایده‌آل است.
• میزان آب‌های زیرزمینی این شهر به خاطر بارش باران بیشتر از ۶۰۰ میلیمتر پر بوده و کشاورزان با رعایت اصول و استانداردهای لازم می‌توانند آبیاری باغات خود را بدون مشکل انجام دهند.

خرید نهال گردو در نورآباد

از ویژگی‌های مهم خرید نهال گردو در نورآباد قدرت ریشه زایی آن است، همانطور که گفتیم شیب زمین نورآباد به خاطر کوه پایه‌ای بودن، کمی تند است بنابراین ریشه زایی درختان گردو به آنها کمک می‌کند تا در اعماق زمین و لایه های زیرین نفوذ کرده و به خاطر تندبادها و طوفان‌ها ریشه کن نشوند.
خرید نهال:

فروش نهال گردو در نورآباد

از گزینه‌های فروش نهال گردو در نورآباد نهال‌های ژنوتیپ و پیوندی است که به صورت اصلاح شده تکثیر می‌شوند، چون میزان باردهی این درختان بیشتر بوده و سیستم دفاعی قوی در برابر شرایط اکوسیستم شهر نورآباد دارد.

نهال گردو مناسب نورآباد

به خاطر اکوسیستم معتدل شهر نورآباد تعداد درختان گردو که سازگاری با این منطقه دارم بیشتر از باغداران می‌توانند انواع نهال‌های آمریکایی، کانادایی، فرانسوی، اسرائیلی و ایرانی را در باغات خود کاشت کنند.

انواع نهال گردو در نورآباد

با توجه به ارتفاع ۹۲۰ متری میانگین دمای ۲۱ درجه سانتیگراد همچنین اقلیم معتدل شهر نورآباد، ارقام پر فروش نهال گردو در نورآباد عبارتند از:
• نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۹ بر پایه ژنوتیپ تکثیر شده پایه کوتاه است و باردهی بالایی دارد، این درخت هیچ محدودیت ارتفاعی برای کاشت ندارد.
• نهال گردو فرنور فرانسوی در یک در یک هکتار زمین ۴ تن میوه با کیفیت تولید می‌کند.
• نهال گردو چندلر امریکایی سازگاری بالایی با منطقه نورآباد داشته محصول آن پوسته کاغذی دارد.
• نهال گردو تویسرکان ایرانی یک نهال کلاسیک و پربار و سازگار با منطقه نورآباد است.

قیمت نهال گردو در نورآباد

مهندسین نهالستان همیشه توصیه می‌کنند کشاورزان در خرید نهال گردو در نورآباد توجه کرده و نهال‌های لیبل و شناسنامه خریداری کنند با اینکه کمی گران‌تر هستند، برای آگاهی از قیمت نهال گردو در نورآباد به لینک زیر مراجعه کنید:
لیست قیمت نهال:

بهترین نهال گردو در نورآباد

کاملا مشخص است که نهال آمریکایی ژنوتیپ پالیز تیپ ۹ بهترین نهال گردو در نورآباد است، میزان باردهی درخت ژنوتیپ کانادایی بیشتر از ۶ تن است، این درخت می‌تواند در شرایط مناسب بیشتر از ۱۰۰ سال عمر کرده و یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت محسوب می‌شود، پوسته محصول نهال گردو کانادایی نیمه کاغذی است و درصد روغن بیشتری دارد.

نهالستان گردو در نورآباد

برای شناختن بهترین نهالستان گردو در نورآباد به سایت تخصصی برتر نهال وارد شده و از مشاوره رایگان این سایت بهره‌مند شوید.

کلام آخر

ما در این مقاله بهترین نهال گردو در شهر نورآباد را به شما معرفی کرده، و شرایط احداث باغ را توضیح دادیم، مهم‌ترین مرحله برای کشاورزان نورآبادی خرید نهال گردو در نورآباد است که سازگاری بیشتری با این منطقه داشته باشند.برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب آستارا و خرید نهال در نورآباد اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال