خرید نهال گردو در پردیس✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار پردیس

باغداری از جمله مشاغلی است که با به کارگیری روش‌های نوین و داشتن اطلاعات جامع و انتخاب ارقام مناسب با اقلیم می‌تواند منبع درآمد تضمین شده و چندین ساله‌ای را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد. در این بخش سعی می‌کنیم با بررسی شرایط اقلیمی پردیس و باغات گردوی این اقلیم، ارقام پربار و مناسب را بررسی و معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

 

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

شرایط اقلیمی پردیس

شهر پردیس از جمله شهرهای تازه تاسیس پایتخت است که با شهرستان‌های شمیرانات، تهران، دماوند و پاکدشت همسایه است و به دلیل قرار گرفتن در بخش کوه پایه‌ای البرز جنوبی دارای آب و هوای خشک، سرد و معتدل و کوهستانی است. این شهر دارای مناطق مرتفع و کم ارتفاعی است که با توجه به ارتفاع هر بخش نوسانات دمایی و شرایط جوی متفاوتی را تجربه می‌کند. اما نکته حائز اهمیت این است که این شهر توانسته در بخش باغداری از جمله تولید گردو بسیار موفق عمل کند.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در تهران

تاریخچه باغات گردو در پردیس

شهر پردیس جزو شهرهای تازه تاسیس حومه پایتخت است که بیشتر اراضی این شهرستان زیر سطح کشت تولیدات کشاورزی و باغداری است. از این رو شهرستان پردیس با داشتن ۴۶۹ هکتار محصولات باغی از جمله ۱۲۴ هکتار گردو، ۱۰۹ هکتار سیب و محصولاتی مانند: هلو، گیلاس، زردآلو و انار سالانه حدود ۲۸۲۰ تن تولیدات باغی دارد. به همین خاطر این شهرستان مستعد باغداری بوده و افراد مشتاق می‌توانند با توجه به پیشینه باغداری و ارقام سازگار در خصوص احداث باغ میوه با اطلاعات خوب اقدام کنند.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در پردیس

در رابطه با خصوصیات نهال گردو و اینکه این نهال در مناطق سردسیری و کوهستانی و معتدله بیشترین سازگاری را داشته و می‌تواند نیاز سرمایی خود را برطرف کرده و گلدهی خود را آغاز کند می‌توان انتظار داشت که در اقلیم کوهستانی و معتدله شهر پردیس کاشت و احداث باغ گردو می‌تواند موفقیت آمیز باشد. اما در رابطه با احداث باغ گردو باید باغداران موارد زیر را نیز در نظر بگیرند.

  • انتخاب زمین مناسب برای احداث باغ گردو از نظر اقلیم
  • توجه به نوع اقلیم منطقه و انتخاب نهال گردو بر اساس آن
  • توجه به نیاز آبی نهال انتخاب شده و مطابقت آن با منابع آبی و بارندگی منطقه
  • توجه به غنی بودن خاک و آنالیز خاک
  • داشتن اطلاعات باغبانی در خصوص نیازهای تغذیه‌ای و کوددهی نهال گردو
  • اطلاع از زمان کاشت و شیوه کاشت نهال گردو

 

آیا کاشت نهال گردو در پردیس حالت اقتصادی دارد؟

با توجه به اینکه منابع آبی شهر پردیس در حد مطلوبی قرار دارد و این شهر بین دو سد لتیان و ماملو قرار گرفته و دارای آب و هوای کوهستانی و معتدلی است می‌توان نتیجه گرفت که کاشت نهال گردو در پردیس حالت اقتصادی داشته و می‌تواند سرمایه باغدار را در طی چند سال چندین برابر کند به شرط اینکه ارقام مناسب با اقلیم خریداری شود.

خرید نهال گردو در پردیس

خرید نهال گردو در پردیس پروسه‌ای است که نیاز به اطلاعات داشته و نباید آن را از هر مرجع یا نهالستانی خریداری کرد زیرا این کیفیت، مرغوبیت و مقاومت نهال گردو است که می‌تواند باردهی و بازدهی باغ گردو را در پی داشته باشد. پس هنگام خرید نهال گردو باید به سلامت و کیفیت و قیمت آن توجه کنید.

فروش نهال گردو در پردیس

نهالستان‌های متعددی در شهر پردیس به فروش نهال گردو مشغول هستند که با توجه به تعدد این مراکز و سطح کیفی متفاوت آنها نمی‌توان به طور قاطع مرکزی را معرفی کرد. اما در هنگام خرید نهال از این مراکز باید به موارد زیر دقت داشته باشید.

  • فعالیت نهالستان زیر نظر جهاد کشاورزی و ارگان‌های مربوط بوده و مجوزدار باشد.
  • نهال‌ها طبق آنالیزها و آزمایشات کشاورزی پرورش یافته و دارای گواهی‌ها و تاییدیه‌های سلامت و کیفیت باشند.
  • از نظر مبتلا بودن به بیماری‌ها و آفات دارای تاییدیه قرنطینه باشند.
  • قیمت آن بر اساس نوع رقم و کیفیت مطلوب باشد.
  • از نظر سلامت و تضمین برگشت دارای گارانتی بوده و هنگام تحویل ریشه‌های آن بسته بندی شده و پرالیناژ شده باشد.

نهال گردو مناسب پردیس

با در نظر گرفتن اینکه شهر پردیس دارای آب و هوای معتدل و کوهستانی است می‌توان ارقام زیر را برای این شهر مناسب دانست.

  • نهال گردو چندلر پیوندی: این نهال دیرگل بوده و با توجه به سرمای دیررس بهاره دچار آسیب نمی‌شود. مناسب برای ارتفاعات ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متری و سازگار در سرمای زیر ۳۰ درجه و گرمای بالای ۴۰ درجه
  • نهال گردو ژنوتیپ پالیز: این نهال از جمله نهال‌های پیوندی و اصلاح شده است که باردهی و بازدهی فوق‌العاده‌ای داشته و در ارتفاعات صفر تا ۳۰۰۰ متر از سطح دریا سازگاری دارد و می‌تواند با تحمل گرمای ۴۵ درجه و منفی ۳۰ درجه و ویژگی دیرگل بودن رقم مناسبی باشد.
  • نهال گردو فرنور: این رقم نیز مناسب برای ارتفاعات ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متری است و می‌تواند سرمای منفی ۳۰ درجه و گرمای ۴۰ درجه را مقاومت کند. دیرگل بوده و دارای بازدهی و باردهی ۷ تن در هکتار است.

انواع نهال گردو در پردیس

نهال‌های گردو با توجه به اینکه در مناطق سردسیری و کوهستانی بیشترین بازدهی را دارند می‌توان انتظار داشت که در اقلیم پردیس نیز اکثر نهال‌ها مقاومت داشته و بازدهی مطلوبی را داشته باشند.

  • نهال گردوی خوشه‌ای
  • نهال گردوی چندلر
  • نهال گردوی فرنور
  • نهال گردوی ژنوتیپ پالیز
  • نهال گردوی تخم مرغی
  • نهال گردوی فرانکت
  • نهال گردوی روند

قیمت نهال گردو در پردیس

با توجه به اینکه قیمت نهال گردو در پردیس بر اساس کیفیت و مقاومت آن، سن رقم و نوع رقم و همچنین ضمانت‌دار بودن آن و میزان اعتبار نهالستان تعیین می‌گردد، در همین راستا شما عزیزان می‌توانید برای داشتن اطلاعات جامع در خصوص قیمت نهال در پردیس از نهالستان‌های معتبر همچون برتر نهال استعلام قیمت را داشته باشید.

بهترین نهال گردو

مسلماً بهترین نهال گردو برای شهر پردیس نهالی است که بتواند با توجه به شرایط جوی و اقلیمی این شهر بیشترین سازگاری را داشته و از نظر ابتلا به بیماری‌ها و آفات مقاوم باشد. همچنین از نظر کم آبی و خشکسالی نیز تحمل بالایی داشته و بیشترین باردهی را در هکتار با میوه‌های مرغوب ارائه کند.

نهالستان گردو در پردیس

برای شناخت بهترین نهالستان گردو در پردیس باید چندین نهالستان را از نظر کیفیت کار و میزان کیفیت نهال‌ها مورد بررسی قرار دهید. در همین زمینه شما می‌توانید برای خرید نهال گردو در پردیس با بالاترین کیفیت و مطلوب‌ترین قیمت  از نهالستان اینترنتی برتر نهال ارقام سازگار با این اقلیم را خریداری کنید. همچنین شما عزیزان می‌توانید برای مشاهده ارقام نهال میوه و قیمت و خصوصیات آن به صفحه خرید نهال میوه در برتر نهال مراجعه کنید.

کلام آخر

با توجه به مستعد بودن اقلیم شهر پردیس برای احداث باغ گردو شما عزیزان می‌توانید برای خرید نهال گردو با مطلوب‌ترین قیمت به معتبرترین نهالستان کشور یعنی برتر نهال مراجعه کرده و ارقام سازگار را همراه با مشاوره‌های تخصصی رایگان مطابق با این ناحیه انتخاب کنید.

باغداران عزیز می‌توانند برای مطالعه بیش‌تر در رابطه با ارقام نهال‌های میوه به صفحه خرید نهال در پردیس مرراجعه کنند.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

ارتباط با برترنهال