خرید نهال گردو در شاهرود✔️ قیمت انواع نهال گردو شاهرود

یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی کشور عزیزمان ایران، شهرستان شاهرود است که از جمله شهرستان‌های استان پهناور سمنان در مرکزیت کشور واقع شده است و هر ساله محصولات زراعی، میوه و محصولات آجیلی بسیاری از این منطقه به بازار عرضه می‌شود، در این مقاله نیز قصد داریم با نحوه پرورش و احداث باغات گردو در شاهرود آشنا شویم.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی شاهرود

شاهرود را در شمار شهرهای خوش آب و هوا در مرکز کشور می‌دانند؛ چرا که دارای تابستان‌های معتدل و سرد و زمستان‌های یخبندانی است و حد فاصل کویر و جنگل قرار گرفته است. علی رغم آب و هوای معتدل در این شهرستان میزان بارندگی سالانه بسیار کم و در حد ۲۰۰ میلی متر در طول سال است و بیشتر منابع آبی آن را رودهای فصلی و سیلابی تشکیل می‌دهند و از لحاظ جغرافیایی نیز در طول و عرض۵۴ و ۵۸ درجه شمالی با ارتفاع ۱۴۰۰ متر از سطح دریا واقع شده است.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در شهر سمنان

 

تاریخچه باغات گردو در شاهرود

استان سمنان دارای یکی از قدیمی‌ترین درختان گردو در دنیا است؛ از همین رو می‌توان گفت که شاهرود نیز پیشینه‌ای قدیمی در پرورش واریته‌های متنوع گردو دارد و هر ساله بخشی از محصول گردو در بازار را تامین خواهد کرد.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در شاهرود

زمانی که تصمیم به احداث باغ گردو می‌گیریم بایستی یک برآورد کلی از هزینه‌های خرید نهال سالم و مرغوب و همچنین زیرساخت‌های لازم برای احداث باغ داشته باشیم، ضمن این که در طی سال‌های اخیر احداث باغات گردوی مدرن و تمام مکانیزه بسیار رایج شده است که علاوه بر این که سرمایه‌ و تخصص بیشتری را می‌طلبد، بازدهی و عملکرد مطلوب‌تری هم خواهد داشت‌.

آیا کاشت نهال گردو در شاهرود حالت اقتصادی دارد؟

سوال بسیار رایج باغداران شاهرودی این است که آیا کاشت نهال گردو در شاهرود توجیه اقتصادی خواهد داشت؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که در صورتی که از ارقام سازگار و مناسب این اقلیم استفاده شود و با روش‌های اصولی کاشته شوند، بازدهی بسیار مطلوب و اقتصادی خواهند داشت. همچنین برای خرید نهال گردو در شهر قزوین اینجا کلیک کنید.

خرید نهال گردو در شاهرود

 خرید نهال گردو در شاهرود محدود به ارقام خاص و منحصر به فردی نمی‌شود اما برخی ارقام به دلیل بازدهی بیشتر، پرطرفدارتر هستند و با خرید نهال در زمان مناسبی می‌توانید باغات سرسبزی را احداث نمایید، به شرطی که فرآیند خرید خود را از نهالستان‌های معتبر و رسمی همچون برتر نهال صورت داده باشید.

فروش نهال گردو در شاهرود

تولید و فروش نهال گردو در شاهرود یکی از شغل‌های سودآور است؛ چرا که در هر فصلی از سال می‌توانید مشتری‌هایی پر و پا قرص برای محصولات خود داشته باشید اما با توجه داشته باشید که در نهالستان‌  های مختلف ممکن است قیمت‌های متفاوتی را برای نهال گردو مشاهده نمایید که در قسمت‌های بعدی مقاله به آن خواهیم پرداخت.

نهال گردو مناسب شاهرود

برای افزایش درصد موفقیت در امر باغداری گردو در شاهرود بایستی ارقامی شناخته شده و سازگار با خاک و سرمای زمستانه این اقلیم تهیه کنیم و با توجه به تحقیقات کارشناسان نهال گردو پدرو که گونه‌ای پوست کاغذی و زودبازده است و همچنین نهال گردو لارا که گونه‌ای مقاوم و سازگار با آب و هوای معتدل و نیمه خشک است، ارقام مناسبی هستند.

انواع نهال گردو در شاهرود

به جز ارقام نهال نام برده شده در بالا ارقام دیگری نیز هستند که عملکرد قابل قبولی خواهند داشت که عبارتند از :

  • نهال گردو فرانکت
  • نهال گردو خوشه‌ای
  • نهال گردو پکان آمریکایی و سایر ارقام اصلاح نژاد شده و سازگار با نواحی معتدل و نیمه سردسیری.

قیمت نهال گردو در شاهرود

در صورتی که تمایل به حفظ سرمایه خود دارید، بایستی در هنگام مراجعه به نهالستان‌های مختلف قیمت نهال گردو را بررسی نمایید و سپس از منصف‌ترین و معتبرترین نهالستان خرید خود را نهایی کنید، توجه داشته باشید که صرف هزینه برای خرید یک نهال گردو برابر قیمت یک کیلو گردو با پوست خواهد بود اما در سال‌های بعد سود بسیاری کسب خواهید کرد.

بهترین نهال گردو

طبیعتا همه باغداران تمایل دارند که برای احداث باغ گردو در شاهرود بهترین ارقام نهال گردو را تهیه کنند؛ چرا که شرایط اقلیمی و آب و هوایی در شاهرود بستر مناسبی برای کاشت و پرورش نهال گردو است اما ممکن است در اثر ناآگاهی و کم تجربی ارقام نهال سازگاری تهیه نشود و نتیجه مطلوبی دریافت نکنید، پس توصیه می‌کنیم که بهترین نهال گردو را با توجه به شرایط محیط خود خریداری نمایید.

نهالستان گردو در شاهرود

یکی از مهم‌ترین وظایف کارشناسان یک نهالستان معتبر آن است که شما را در اصول مهم باغداری گردو به خوبی راهنمایی کند و یافتن چنین نهالستان‌هایی در شاهرود کار چندان سختی نخواهد بود و حتی می‌توان به صورت غیر حضوری از کارشناسان نهالستان برتر نهال در این باره مشاوره گرفت.

کلام آخر

حال که با تمامی نکات و جنبه‌های باغداری نوین گردو در اقلیم شاهرود آشنا شدید می‌توانید اقدام به احداث باغ گردو خود به صورت مجزا و مستقل نمایید و در صورت وجود هر گونه ابهام با کارشناسان برتر نهال مشاوره کنید و ضمن کسب اطلاعات بیشتر در خصوص احداث باغ میوه، سری هم به صفحه خرید نهال میوه در شاهرود بزنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

ارتباط با برترنهال