خرید نهال گردو در قاضی✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار قاضی

هدف اصلی از این نوشتار معرفی موقعیت جغرافیایی، نهال‌های گردوی سازگار و اقلیم آب و هوایی شهر قاضی برای خرید نهال گردو از معتبرترین نهالستان‌ها و شروع باغداری کم چالش و پردرآمد است.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی قاضی

شهر قاضی در شمال غربی و ۶۰ کیلومتری بجنورد قرار گرفته و مرکز سملقان است. این شهر با ارتفاع ۸۴۰ متری از سطح آب‌های آزاد در امتداد رشته کوه آلاداغ در دشتی بسیار حاصلخیز و سرسبز قرار گرفته که میزان بارندگی‌ها در کوه‌های مشرف به قاضی ۴۰۰ میلی‌متر و در دشت آن ۲۹۰ میلی‌متر است. این شهر با جمعیت ۲۴۰۰ نفری و با آب و هوای مدیترانه‌ای است.
عمده محصولات کشاورزی آن شامل چغندر قند، گندم جو، گوجه فرنگی بوده و و محصولات باغی آن شامل انگور، توت، گیلاس، گلابی، بادام، سیب، پسته، زردآلو، زیتون و انجیر، انار است. با توجه به بارندگی‌های خوب و رودخانه سرچشمه گرفته از روان آب‌های ارتفاعات آلاداغ به اسم رودخانه درکش بعد از ورود به دشت سملقان و شهر قاضی با سیراب کردن اراضی کشاورزی و باغی به بخش‌های دیگر سرازیر می‌شود.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در بجنورد

تاریخچه باغات گردو در قاضی

شهر قاضی مرکز بخش سملقان بوده و شهری مشرف به رشته کوه‌ها و ارتفاعات، دشتی پرآب و سرسبز است که در مناطق مرتفع این بخش اکثر باغات گردو خودنمایی می‌کند. بخش سملقان به مرکزیت شهر قاضی حدود ۱۸۰۰ هکتار اراضی باغی در این بخش وجود دارد که از این میزان تقریباً ۵۰۰ هکتار متعلق به باغات گردو است. با توجه به آب و هوای مدیترانه‌ای و معتدل این بخش و وجود رودخانه درکش تمام نیازهای نهال گردو از نظر عوامل محیطی برای پرورش مهیا بوده و بسیاری از باغداران حرفه‌ای به جای محصولات پر زحمت این نهال تجاری و پرسود را برای کاشت انتخاب می‌کنند.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در قاضی

در رابطه با احداث باغ گردو در شهر معتدل قاضی باید موارد زیر مد نظر قرار گرفته و کنترل شود.
* شناخت شرایط اقلیمی منطقه و میزان سازگاری نهال‌ها با عوامل محیطی
* توجه به ساختار خاک و کنترل میزان ph، توانایی جذب و نگهداری رطوبت و آب، بافت خاک و میزان املاح آن
* شناخت منابع آبی، پراکنش بارندگی‌ها و کیفیت و کمیت آب
* اطلاع از روش‌های بهینه کاشت نهال و همچنین مراقبت‌های بعد از آن شامل: نحوه آبیاری، تغذیه و کوددهی، عملیات هرس

 

آیا کاشت نهال گردو در قاضی حالت اقتصادی دارد؟

اگرچه استفاده از رقم‌های تجاری، معتدله و زودبازده می‌تواند بالاترین سود را در این اقلیم حاصلخیز نصیب باغداران کند اما یکی از مهم‌ترین پارامترها در داشتن محصولات توپر، سنگین و پرمغز رعایت فواصل منظم آبیاری است. با توجه به اینکه در تابستان بالغ شدن و میزان وزن میوه مشخص می‌شود و تاثیر متقابلی از آبیاری دارد برای جلوگیری از خشک و توخالی شدن گردوها و برداشت ثمره با کیفیت و صادراتی لازم است که در زمان گلدهی و هم در زمان میوه‌دهی و بالغ شدن آن تا قبل از برداشت میوه، آبیاری به شکل تخصصی انجام شود.

 

خرید نهال گردو در قاضی

با توجه به تعدد باغات و سرسبزی شهر قاضی خرید و فروش نهال‌های مثمر از رواج و رونق خوبی برخوردار و مراکز متعددی در این زمینه مشغول فعالیت هستند. اما برای خرید نهال گردو در قاضی از رقم‌های با کیفیت، بدون آفت و بیماری و همچنین با بالاترین میزان بازدهی و باردهی تعامل با نهالستان‌های تخصصی با سابقه و دارای نام و نشان مانند برتر نهال بسیار هوشمندانه و اقتصادی خواهد بود. زیرا این نهالستان تمامی نهال‌های عرضه شده را از حیث سلامت، مرغوبیت و باردهی تضمین کرده و به هیچ عنوان در قبال هزینه دریافتی رقم‌های بی‌کیفیت را عرضه نمی‌کند.

فروش نهال گردو در قاضی

مسیرهای متنوعی مانند خرید اینترنتی در کنار فروش حضوری و تلفنی، فروش نهال گردو در قاضی را امکان‌پذیر کرده است که این مسیرها باعث راحتی خریداران در دریافت نهال‌های مورد نظر در کوتاه‌ترین زمان شده است. خرید اینترنتی نهال امکان تعامل با نهالستان‌های خارج از شهر را نیز برقرار کرده و عزیزان می‌توانند بدون صرف وقت پس از مشاهده اعتبارنامه‌ها و تاییدیه‌های رسمی نهالستان مذکور، بدون حضور واسطه‌ها با قیمتی مناسب نهال مورد نظر خود را خریداری کنند.

نهال گردو مناسب قاضی

یکی از معیارهای اصلی برای انتخاب نهال گردو مناسب قاضی میزان ارتفاع منطقه و میزبان سازگاری نهال با این ارتفاعات است. با توجه به ارتفاع ۸۵۰ متری این ناحیه رقم‌های معتدله مقاوم به سرما و گرما مانند چندلر، ژنوتیپ پالیز، تویسرکان، اسرائیلی و خوشه‌ای برای آن مناسب است.

انواع نهال گردو در قاضی

در این بخش انواع نهال گردو در قاضی با میزان بازدهی و ارتفاع و نوع گلدهی برای افزایش آگاهی باغبانان عزیز معرفی خواهد شد.
* نهال گردوی چندلر: نهالی مناسب برای مناطق معتدل و نیمه سردسیری که در ارتفاعات ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متری قابلیت کاشت دارد. رقمی دیرگل با باردهی ۶ تن در هکتار، مقاوم به سرمای زیر ۳۰ درجه و گرمای بالای ۴۰ درجه
* نهال گردوی تویسرکان: نهالی قابل کاشت با ارتفاعات ۰ تا ۲۸۰۰ متری، مناسب برای مناطق معتدل، مقاومت بالا در برابر کم آبی با باردهی ۷ تن در هکتار، رقمی زودگل و قدیمی
* نهال گردو پدرو: رقمی قابل کاشت در مناطق کوهستانی و معتدل با ارتفاعات ۱۰۰ تا ۲۵۰۰ متری، باردهی ۳ الی ۴ تن در هکتار، پربازده و دیرگل مقاوم به دمای منفی تا ۱۵ درجه
* نهال گردوی پکان آمریکایی: نهال سازگار در ارتفاعات صفر تا ۱۵۰۰ متری، مناسب برای مناطق جنوبی شهر قاضی، با باردهی ۶ تن در هکتار، استقامت بالا در برابر کم آبی زودگل و زود بازده

قیمت نهال گردو در قاضی

در پروسه خرید بعد از توجه به کیفیت و سلامت نهال و شناسنامه‌دار بودن آن اطلاع از قیمت نهال می‌تواند در انتخاب بسیار دخیل باشد. این قیمت گذاری با توجه به تعدد نهالستان‌ها و متنوع بودن شرایط پرورشی نهال و میزان کیفیت و بازدهی آن دستخوش تغییرات متعددی است. لذا برای استعلام قیمت نهال گردو در قاضی می‌توانید قبل از خرید به لینک زیر مراجعه کنید.

بهترین نهال گردو

اینکه هر باغدار بخواهد بهترین نهال گردو در قاضی را شناخته و آن را خریداری کند حق طبیعی اوست. اما مسلماً قیمت بالای نهال برتری آن را ثابت نمی‌کند، رقم‌های زود بازده که در سال‌های اولیه باردهی را از آنها شاهد باشیم و سوددهی باغ را آغاز کرده و مقاومت بالایی در برابر آفات و تنش‌های دمایی و خاکی داشته باشند می‌توانند در زمره بهترین‌ها قرار بگیرند.

نهالستان گردو در قاضی

برای صرفه‌جویی و بهینه سازی زمان و به دلیل مشغله کاری بالا بسیاری از خریداران و باغبانان سعی می‌کنند خرید نهال گردو را به صورت اینترنتی و آنلاین انجام دهند. به این منظور برترین نهالستان گردو در قاضی که به صورت اینترنتی بسیار فعال و معتبر بوده برتر نهال است. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به وب سایت این مجموعه پس از ورود به صفحه خرید نهال گردو پس از مشاهده ارقام متنوع آن انتخابی دقیق، آگاهانه و سازگار با اقلیم خود را با قیمت مناسب و گواهی عاری از آفات و شناسنامه داشته باشید.
در رابطه با نهال‌های میوه مناسب با این خطه می‌توانید از صفحه خرید نهال میوه قاضی کمک بگیرید.

کلام آخر

اگر در اقلیم معتدل و سرسبز شهر قاضی و دشت‌های فراق و حاصلخیز آن قصد گردوکاری و تاسیس باغات گردو را دارید تمامی مراحل احداث را قدم به قدم با نظرات تخصصی کارشناسان کشاورزی برتر نهال و خرید نهال گردو را مطابق با آب و هوای این بخش انجام دهید تا در نهایت باغی اصولی و موفق داشته باشید.

همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های میوه دیگر که در شهر قاضی می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال میوه در قاضی مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال