خرید نهال گردو در گرمه✔️ قیمت انواع نهال گردو گرمه

فرایند احداث باغ و خرید نهال گردو مستلزم آگاهی و دانش بالا در زمینه عوامل محیطی و اقلیمی شهر گرمه است. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه بمانید.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی گرمه

شهر گرمه شهری واقع در بخش جاجرم و ۱۵۵ کیلومتری مرکز خراسان شمالی با ۱۱ هزار نفر جمعیت است که پل ارتباطی خراسان با استان‌های سمنان و گلستان بوده و در ارتفاعات ۲۰۰۰ متری از سطح آب‌های آزاد قرار گرفته و دارای اقلیم سرد و نیمه خشک و نیمه بیابانی است. تنوع اقلیمی شهر گرمه به دلیل کوهستانی و معتدل بودن هوا در مناطق شمالی و شمال غربی و نیمه بیابانی بودن آن در مناطق جنوبی و نزدیک به کال شور است. بالاترین میزان بارش‌ها اختصاص به مناطق دشتی و کوهستانی و کمترین آن متعلق به مناطق نیمه بیابانی و درق است.
کشاورزی و باغداری در شهر گرمه به دلیل نبود رودخانه دائمی مبتنی بر منابع آب زیرزمینی و همچنین قنات، چشمه‌ها و چند دهنه حلقه چاه عمیق است. محصولات عمده شهر گرمه شامل گندم، جو، زیره، چغندر قند، آفتابگردان، پنبه و انواع سیفیجات و محصولات باغی مانند گردو، بادام، سیب، گلابی، انار، آلو بخارا و انگور است.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در بجنورد

تاریخچه باغات گردو در گرمه

با توجه به تاریخچه باغات گرمه و گزارشات حاصله بیشتر باغات گردو از ارقام بذری و قدیمی بوده و به دلیل متفاوت بودن مغز آنها از نظر رنگ، مزه و ظاهر، یکدست نبودن محصولات تولیدی، امکان کسب بازارهای و مشتری‌های خارجی را کمتر می‌کند. باغبانان بر اساس جدیدترین یافته‌های گیاهی و آموزه‌های باغبانی نوین پروسه اصلاح و جایگزینی نهال‌ها را انجام داده و قصد برداشت بالاترین بازدهی با کاشت نهال‌های مقاوم به خشکی و سرما را دارند. با توجه به اینکه اکثر باغات گردوی شهر گرمه در قسمت‌های شمال غربی و قسمت‌های شمالی که دارای آب و هوای کوهستانی است قرار دارد استفاده از ارقام معتدله دیرگل بسیار مناسب خواهد بود .

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در گرمه

از جمله پارامترهای دخیل در احداث باغ گردو علاوه بر شرایط اقلیمی، نوسانات دمایی، انتخاب رقم سازگار و آماده سازی اصولی زمین، توجه به بافت خاک قبل از کاشت است. نهال گردو برای اسکان و ریشه زایی بهتر نیازمند خاکی با بافت زهکشی سبک و لومی است که درصد ph آن ۶ الی ۷ باشد. لذا برای کنترل سبکی و سنگینی خاک و نوع بافت آن کنترل‌های شیمیایی خاک در آزمایشگاه خاک شناسی باید انجام شده و کمبودها و بیشبودهای خاک برطرف شده و نهال مناسب مورد کشت قرار بگیرد.

 

آیا کاشت نهال گردو در گرمه حالت اقتصادی دارد؟

زمانی می‌توان کاشت نهال گردو در گرمه را اقتصادی دانست که در مناطق نیمه بیابانی آن از رقم‌های گرمسیری مانند پکان آمریکایی و در مناطق شمالی و کوهستانی آن به دلیل ارتفاعات و سرمای هوا از نهال‌های معتدله دیرگل استفاده کرد. همچنین با توجه به طولانی بودن شروع باردهی نهال و اوج باردهی آن استفاده از رقم‌های زود بازده و پایه کوتاه باعث باردهی نهال در سال‌های اولیه کاشت شده و با ژنتیک برتر این نهال‌ها، بازدهی بالایی را با میوه‌های بازار پسند شاهد خواهید بود.

 

خرید نهال گردو در گرمه

اگر اطلاعات دقیقی از نهال استاندارد و شیوه‌های پرورشی درست ندارید هنگام خرید نهال گردو در گرمه حتماً از همراهی فرد با تجربه و دارای دانش گیاهی و تخصصی بهره‌مند شده یا در مراجعه به مراکز فروش نهال از مشاوره‌های تخصصی قبل از خرید بهره‌مند شوید. برتر نهال نهالستان اینترنتی مجهز و بزرگ و با سابقه است که می‌تواند بر اساس تنوع اقلیمی شهر گرمه، رقم سازگار با آن را معرفی کرده و نهال‌های ضمانت‌دار از حیث کیفیت و سلامت را با قیمت منصفانه عرضه کند.

فروش نهال گردو در گرمه

فروش نهال گردو در گرمه توسط اشخاص متعدد و به صورت دستفروشی یا در نهالستان‌های بی‌ مجوز می‌تواند پروسه خرید شما را با شکست مواجه ساخته و هزینه‌های رسیدگی و درمانی و تقویتی نهال را افزایش دهد. لذا توصیه می‌شود هنگام خرید موارد زیر را جزو فاکتورهای اصلی در نظر بگیرید.
• نهال‌های سالم دارای شناسنامه اصیل و با سلامت بالا را خریداری کنید.
• نهال دارای ریشه‌های کم سن، پرتراکم و آفت زدایی شده با بسته‌بندی پرالیناژ شده و دارای گواهی معتبر عاری از آفات باشد.
• سن نهال، مرجع تولید کننده، خاستگاه و خصوصیات گیاهی و ژنتیکی آن در شناسنامه و لیبل معتبر آن درج شده باشد.

 

نهال گردو مناسب گرمه

با توجه به متنوع بودن دامنه دمایی شهرستان گرمه در اراضی جنوبی و شمالی و غربی نهال گردو مناسب گرمه نهال‌های معتدله مقاوم به سرما و گرما هستند که در ارتفاعات این بخش با گلدهی و برگ‌دهی دیر موقع از خطرات احتمالی مانند تگرگ و سرمای دیررس بهاره در امان خواهند بود.

انواع نهال گردو در گرمه

برای افزایش آگاهی و شناخت باغداران عزیز از رقم‌های مناسب با این خطه انواع نهال گردو در گرمه در بخش زیر ذکر می‌شود.
* نهال گردوی فرنور: نهالی مناسب با ارتفاعات ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متری، مناسب برای منطقه مرتفع گرمه با خصوصیات مقاومتی در برابر گرما ۴۵ و سرمای زیر ۳۰ درجه، با تناژ محصول دهی ۷ تن در هکتار، رقم دیرگل و پایه کوتاه
* نهال گردوی تویسرکان: رقمی مقاوم به خشکی، قابل کاشت در مناطق معتدل و رو به گرم با ارتفاعات صفر تا ۲۸۰۰ متری، باردهی ۵ الی ۶ تن در هکتار، زودگل مقاوم به آفات
* نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: رقمی مطابق با ارتفاعات صفر تا ۳۰۰۰ متری، دیرگل، مقاومت بالا به گرمای ۴۵ درجه و سرمای زیر ۳۰ درجه، با باردهی ۸ الی ۱۲ تن در هکتار، پوست میوه نیمه کاغذی
* نهال گردوی پکان آمریکایی: قابل کاشت در مناطق نیمه بیابانی و جنوبی شهر گرمه، مقاومت بالا در برابر گرما و خشکی هوا با محصول دهی ۶ تن در هکتار، قابل کاشت در ارتفاعات ۰ تا ۲۵۰۰ متری عمر باردهی بالا

قیمت نهال گردو در گرمه

در فرایند خرید نهال گردو همیشه نسبت به قیمت در اولویت بوده و سرمایه‌گذاران سعی می‌کنند برای محقق سازی اهداف خود و برداشت بالاترین سود نهال‌های با کیفیت و ارزشمند را خریداری کنند. لذا لازم است قبل از ثبت سفارش از قیمت نهال گردو در گرمه با کمک لینک زیر آگاه شوید.

بهترین نهال گردو

بهترین نهال گردو در گرمه رقمی معتدله با مقاومت بالا در برابر سرما و گرما است. با توجه به متفاوت بودن اقلیم شهر گرمه لازم است که نهال سازگار برای هر خطه انتخاب شود، نهالی که کمتر دچار چالش‌ها و تنش‌های محیطی و دمایی شود و در برابر طغیان و تهاجم آفات و بیماری‌ها مقاوم باشد می‌تواند بهترین نهال گردو باشد.

نهالستان گردو در گرمه

جستجوی کوتاه در فضای آنلاین و مجازی شما را با بهترین نهالستان گردو در گرمه آشنا خواهد کرد. برتر نهال با ۵ دهه سابقه درخشان در زمینه تولید و عرضه انواع نهال‌های گردو با ضمانتنامه نامه‌های معتبر، لیبل اصالت و گواهی عاری از آفات خدمات شایانی به توسعه باغداری و افزایش راندمان تولید باغات گردو کرده و میتواند شما را در پروسه احداث و مدیریت باغات گردو یاری کند.
در صورت تمایل می‌توانید نهال‌های میوه پربار و سازگار با این منطقه را در صفحه خرید نهال میوه گرمه مطالعه کنید.

کلام آخر

با مطالعه این مقاله می‌توان به این نتیجه اکتفا کرد که در فرایند خرید این تصمیم باغدار است که می‌تواند در سال‌های آتی سلامت، باردهی و میزان درآمد را تحت تاثیر قرار دهد. پس سعی کنید با توجه به دامنه دمایی و جغرافیایی گرمه نهال‌های سالم و ضمانت‌دار را از مراکز معتبر تهیه کنید.

همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های میوه دیگر که در شهر گرمه می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال میوه در گرمه مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال