خرید نهال گردو در ابوموسی✔️ قیمت انواع نهال گردو ابوموسی

یکی از نهال‌های سودآفرین در حوزه باغداری نهال گردو است که سرمایه‌گذاران زیادی در اقصی نقاط کشور به پرورش آن ترغیب می‌شوند در این مقاله با بررسی شرایط اقلیمی و جوی جزیره ابوموسی درصدد آن هستیم که بدانیم آیا خرید نهال گردو و کشت آن در این اقلیم امکان‌پذیر است یا نه.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی ابوموسی

یکی از جزایر مهم استراتژیک و نظامی واقع در آب‌های خلیج فارس جزیره ابوموسی است که در زمره جزایر سه گانه حیاتی و مهم کشور قرار دارد. حساسیت و مهم بودن این جزیره نشات گرفته از وجود اختلاف میان کشور امارات متحده عربی و ایران بر سر حاکمیت و کنترل آن است. اما این جزیره از دیرباز با قرارگیری در اراضی تحت حکمرانی کشورمان ایران و طبق مدارک موجود متعلق به این خطه بوده و با فاصله ۷۵ کیلومتری در شهرستان بندر لنگه هرمزگان قرار دارد. ساکنان آن را افرادی متشکل از شارجه نشینان و اقوام ایرانی تشکیل می‌دهند. با توجه به قرارگیری در ارتفاع ۴۶ متری از سطح آب‌های آزاد و مساحت ۱۲ کیلومتر مربعی و همچنین گرمای غالب و رطوبت بالای هوا شرایط اقلیمی ابوموسی آن را در زمره نواحی بیابانی و گرم و خشک قرار می‌دهد. به طور عمده باغداری و کشاورزی چشمگیری ندارد.
اهالی بومی این بخش در حوزه‌های بازرگانی، ماهیگیری، کشتیرانی فعالیت دارند و بیشتر اراضی تحت اختیار نیروهای نظامی است. لذا برای شروع باغداری و گردوکاری در این بخش می‌توان از رقم‌های گردوی گرمسیری و کم آب طلب استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:خرید نهال گردو در هرمزگان

تاریخچه باغات گردو در ابوموسی

برای شروع گردوکاری در جزیره مهم و استراتژیک مانند ابوموسی باید با نظر گیاه شناسان و افراد متخصص با دانش باغبانی پیش رفت. بررسی تاریخچه باغات گردو در استان هرمزگان نشانگر این است که کلیه مناطق این بخش از جمله ابوموسی از تابش مستقیم و شدت گرما و همچنین تبخیر سطحی بالا برخوردار بوده، جلوگیری از خشکی و نابودی نهال گردو در وهله اول، برطرف سازی نیاز آبی آن به طور منظم و پیوسته در مرحله بعدی و سرانجام با تنومندسازی نهال در برابر عوامل محیطی، گرما و آفات و مشاهده باردهی بالا از آن از مراحل آخر کاشت نهال گردو در این بخش است.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در ابوموسی

برای احداث باغ گردو در ابوموسی باید از نیازهای نهال گردو آگاه باشید تا بتوانید با در اختیار داشتن منابع مالی خوب، انتخاب رقم‌های گرمسیری منطبق، پیوندی و پربار، منطقه کاشت را به شکل مناسب آماده سازی کنید و با در نظر گرفتن عوامل محیطی و ارتفاع و اقلیم منطقه این کاشت را در زمین و زمان مناسب انجام دهید. از جمله نیازهای نهال گردو کاشت آن در خاک‌های با زهکشی مناسب، نفوذ پذیری بالا و بافت شنی و رسی است که میزان شوری خاک، درصد آهک، قلیایی و اسیدیته آن پایین باشد. رطوبت منطقه بالای ۶۵ درصد و کمتر از ۲۵ درصد نبوده و از نهال‌های مقاوم به گرمی هوا و رطوبت انتخاب شود. با توجه به نیاز آبی ۶ الی ۸۰۰۰ متر مکعب به صورت آبیاری قطره‌ای با بهره‌مندی از سیستم‌های نوین آبیاری مراقبت آن پیگیری شود.

 

آیا کاشت نهال گردو در ابوموسی حالت اقتصادی دارد؟

با توجه به اینکه خاک جزیره ابوموسی از حاصلخیزی و قدرت بالایی برخوردار است و مشکلی در تامین منابع آبی وجود ندارد لذا می‌توان با کاشت نهال‌های گردوی گرمسیری در ابوموسی بیشترین درآمد را از این نهال تجاری با ثمره‌های پرکاربرد همچون چوب، مغز گردو، پوست و برگ آن داشت. با توجه به شدت گرمای بالا و نزدیکی به خط استوا می‌توان کاشت نهال‌های گردوی گلدانی را در فضای گلخانه‌ای یا به صورت نهال‌های معمولی در مزارع به کار گرفت و با کنترل میزان رطوبت و تامین نیاز آبی نهال با کاشت رقم‌های زود بازده، مقاوم به آفات، گرما و بادهای سوزان محصولات مرغوب و مشتری پسندی را تولید کرد.

 

خرید نهال گردو در ابوموسی

با توجه به اینکه حوزه باغداری در ابوموسی حول کاشت نهال‌های آلوورا، مرکبات، انبه و نخل‌های خرما استوار است، خرید نهال گردو در ابوموسی باید از مراکز تخصصی و مرجع تولیدی نهال‌های گردو انجام شود. می‌توانید با مراجعه به سایت اینترنتی برتر نهال تنها با یک تماس و مشورت با کارشناسان و پرسنل این مجموعه نژاد گردوی مقاوم به گرما و خشکی را با ضمانت سلامت، گواهی عاری از آفات و لیبل اصالت تحویل بگیرید.

فروش نهال گردو در ابوموسی

با توجه به محدود بودن مراکز فروش نهال گردو در ابوموسی باید برای بهره‌مندی از رقم‌های پیوندی، پایه کوتاه، زود بازده و اصلاح نژاد شده گرمسیری، پا را فراتر از نهالستان‌های بومی و استانی قرار داده و آن را از نهالستان‌های تخصصی، مطرح و با سابقه دریافت کنید. مراکزی که عمده فعالیت‌ها آن متمرکز بر تولید رقم‌های تجاری و سودآور است و می‌توانید بهترین نهال‌ها را بدون هیچگونه کمبودی خریداری یا پیش خرید کنید.

نهال گردو مناسب ابوموسی

مهمترین پارامتری که تاثیر فوق العاده‌ای در مقاومت و زیست مطلوب نهال‌های گردو در جزیره گرمسیری و مرطوب ابوموسی خواهد داشت شاخصه تطابق و مناسبت نهال با اقلیم منطقه کاشت است. لذا نهال گردو مناسب ابوموسی رقم‌های گرمسیری مانند پکان آمریکایی، لارا و نهال گردوی ژنوم دار است که با مقاومت بالا به خشکی، بادهای سوزان، گرما و کم آبی در کنار حفظ هویت و زیست طبیعی خود می‌توانند محصول آوری خوبی را نیز ارائه دهند

انواع نهال گردو در ابوموسی

با توجه به عدم سازگاری انواع نهال گردو در ابوموسی تنها رقم‌های گرمسیری زیر می‌توانند مناسب این بخش باشند
• نهال گردوی پکان از جمله رقم‌های آمریکای مکزیکی است که به دلیل مقاومت بالا به گرمای ۵۰ درجه، کم آبی، آفات و خشکی می‌تواند در این جزیره گرمسیری کشت شود. میزان درصد مغز پکان آمریکایی ۹۸ درصد بوده و این به دلیل نبود هسته سخت میانی است این نهال از سال پنجم باردهی بالایی در حد ۶ تن در هکتار دارد.
• نهال گردوی ژنوتیپ پالیز از جمله نژادهای پیوندی، اصلاح نژاد شده است که خصوصیات باردهی و مقاومتی آن تقویت شده و با توانمندی در گرمای ۴۵ درجه می‌تواند در ازای هر هکتار ۱۰ الی ۱۲ تن باردهی داشته باشد. رقمی دیرگل، زودبازده و پایه کوتاه است که با تمامی ارتفاعات سازگاری دارد‌

قیمت نهال گردو در ابوموسی

بیشتر رقم‌های ذکر شده برای این منطقه نهال‌های پیوندی و گرمسیری هستند که می‌توانید از طریق لینک زیر استعلام قیمت نهال گردو در ابوموسی را داشته باشید.

بهترین نهال گردو در ابو موسی

مسلماً بهترین نهال گردو در ابوموسی این جزیره بسیار گرم و مرطوب رقم‌های تنومند، مقاوم، کم آبخواه و گرمسیری هستند که بهترین باردهی را ارائه دهند.

نهالستان گردو در ابوموسی

برای اینکه بتوانید در احداث نهالستان گردو در ابوموسی با شرایط اقلیمی خاص و گرمای بالا موفقیت لازم را کسب کنید باید تمامی مشاوره‌های باغبانی و تخصصی را از افراد آگاه و نهالستان‌های معتبر دریافت کنید و خرید نهال گردو را نیز با ضمانتنامه سلامت، مقاومت و اصالت از این مراکز دریافت کنید. به همین منظور می‌توانید در این فرایند از صفر تا صد پرورش نهال گردو را با نهالستان تخصصی و معتبر برتر نهال تجربه کنید.
با مراجعه به صفحه خرید نهال میوه ابوموسی می‌توانید با رقم‌های قابل کاشت در آن آشنا شوید.
خرید نهال گردو:

کلام آخر

جزیره ابوموسی اراضی کشاورزی و باغی محدود دارد لذا باید بهترین نهال‌ها میوه از جمله گردو برای داشتن بالاترین باردهی و بهره‌مندی از خاک حاصلخیز و منابع آبی آن مورد کشت قرار بگیرد تا با مقاومت بالا باردهی آن جنبه اقتصادی داشته باشد‌برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب ابو موسی و خرید نهال در ابو موسی اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال