خرید نهال گردو در داراب✔️ قیمت انواع نهال گردو داراب

شهر داراب جزو شهرهایی است که نوسانات دمایی و نوسانات رطوبت در این شهر با اختلاف خیلی زیادی اتفاق افتاده و احداث باغ گردو را دچار تنش و چالش‌های زیادی می‌کند، البته باید خاطرنشان شویم زمستان‌های منطقه داراب گذراندن شب‌های یخبندان به پایان می‌رسد، حداقل دما در دی ماه ۲ درجه سانتیگراد است پس تنها نهال‌های گردویی را می‌توان در شهر داراب کاشت که نیاز سرمایی کوتاه مدت داشته و زودگل باشند، در ادامه بیشتر شرایط اقلیمی دارا و روش احداث باغ گردو در این منطقه را توضیح خواهیم داد.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی داراب

در توضیح شرایط اقلیمی داراب و خرید نهال گردو در داراب باید بگوییم این منطقه دارای دو اقلیم متفاوت معتدل مرطوب و خشک گرم است، زمستان‌های منطقه شهر داراب حداقل دمای ۲ درجه سانتیگراد را تجربه کرده و میزان رطوبت تا ۸۲ درصد افزایش پیدا می‌کند.
در عوض حداکثر دمای فصل تابستان ۴۲ درجه و رطوبت آن تا ۱۲ درصد کاهش می‌یابد، بنابراین کشاورزان داراب در خرید نهال گردو در داراب باید نهال‌هایی را انتخاب کنند که انعطاف پذیری بالایی داشته و بتواند این تغییرات را به راحتی تحمل کند.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در شیراز

تاریخچه باغات گردو در داراب

اگر تاریخچه باغات شهر داراب را مورد مطالعه قرار دهید متوجه خواهید شد این منطقه دارای نقاط روستایی زیادی هست، حتی درون شهر داراب یک بافت روستایی قدیمی وجود دارد که مردم منطقه مشغول کشاورزی و باغداری هستند و این نشانگر تاریخچه طولانی باغات گردو در داراب است، با کمی مطالعه بیشتر متوجه خواهید شد اقلیم متغیر شهر دارا و خاک‌های رسوبی آن باعث شده تا خرید نهال گردو در داراب و احداث باغ آن مورد توجه روستاییان منطقه قرار بگیرد،

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در داراب

مهمترین توضیحی که در رابطه با احداث باغ گردو در داراب باید به شما ارائه دهیم وجود دو اقلیم متفاوت در این شهر است، باغداران این منطقه قبل از خرید نهال گردو باید اقلیم مختصات باغ خود را به صورت علمی مشخص کنند:
• مناطقی از باغات گردو که در نزدیکی شهرستان فساد قرار گرفته است به خاطر اقلیم معتدل و مرطوب باید درختان دیرگل و مقاوم به رطوبت را خریداری کنند که نسبت به نوسانات دمایی مقاوم باشند.
• در عوض خرید نهال گردو در داراب در مناطقی از شهر داراب در همسایگی شهرستان لارو و هرمزگان قرار دارد به خاطر خشکی هوا و گرمسیری بودن هوا متفاوت بوده و باغدار موظف است نهال‌های گرمسیری و زود گل را خریداری کند.
همچنین به خاطر نوسانات رطوبت در فصل تابستان و فصل زمستان نحوه نگهداری و مراقبت از باغات گردو در فصول مختلف متفاوت است؛ کشاورزان باید مراقب باشند که در فصل تابستان باغات گردو به خاطر خشکی هوای ۱۲ درصدی و در فصل زمستان به خاطر رطوبت ۸۰ درصدی دچار بیماری و آفت زدگی نشوند.
از آنجایی که میانگین بارش باران در شهر دارا نزدیک به ۳۵۰ میلی‌متر است پس میانگین کشاورزان داراب نسبت به آبیاری باغات گردو دچار مشکل و یا تنشی نمی‌شوند، البته بارش باران در شهر داراب محدود به فصل زمستان و بهار است، همین امر باعث می‌شود در فصل تابستان درختان گردو با تنش‌های خشکی روبرو شود.
از نکات دیگر تاثیرگذار بر خرید نهال گردو در داراب و احداث باغ آن باید به میزان گرد و غبار و آلودگی هوا در این منطقه اشاره کنیم که نزدیک به ۵۴ روز از سال هست؛ این آلودگی‌ها باعث نشستن غبار و ریز ذرات بر روی برگ درختان گردو شده و مانع از تنفس و فرایند فتوسنتز درختان گردو می‌شود.

آیا کاشت نهال گردو در داراب حالت اقتصادی دارد؟

داراب یکی از مکان‌های مناسب برای کاشت انواع نهال سردسیری و نهال گرمسیری درخت گردو است، متغیر بودن اقلیم شهر داراب باعث شده تا خرید نهال گردو در داراب سوددهی بیشتری برای کشاورزان این منطقه داشته باشد.

خرید نهال گردو در داراب

یکی از فاکتورهای مهم برای خرید نهال گردو در داراب بی‌نظمی و خطر اقلیمی این شهر است، توجه داشته باشید در یک قسمت از شهر داراب بعد از یک فصل کوتاه پربار و یک فصل بلند خشک و گرم، با روزهای آفتابی طولانی اتفاق می‌افتد که تاثیر زیادی بر رشد و باردهی درخت گردو دارد؛ در منطقه دیگر نیز هوا معتدل بوده و نوسانات دمایی در فروردین ماه بیشتر از هر منطقه دیگر اتفاق می‌افتد؛ از این رو توصیه می‌کنیم برای خرید نهال گردو در داراب حتماً با کارشناس نهالستان در ارتباط باشید تا بر اساس مختصات منطقه شما نهال سازگار را معرفی کنند.
خرید نهال:

فروش نهال گردو در داراب

منطقه داراب دارای شیب‌های متفاوتی است، شیب‌های رو به جنوب آن معمولاً با بارش برف روبرو بوده و شیب‌های رو به شمال آن میزان بارش برف و باران آن کمتر است؛ از فاکتورهای مهم فروش نهال گردو در داراب تعیین مختصات دقیق باغ کشاورز و شرایط اکوسیستمی منطقه آن است.

نهال گردو مناسب داراب

با توجه به اینکه باغ شما در منطقه معتدل یا منطقه گرمسیری شهر داراب قرار گرفته است، باید نسبت به انتخاب و خرید نهال گردو در داراب اقدامات لازم را انجام دهید.

انواع نهال گردو در داراب

از انواع نهال گردو در داراب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۹ یک نهال کانادایی بوده و برای مناطق معتدل شهر داراب مناسب هست و جزو نهال‌های دیرگل محسوب می‌شود، این درخت در یک هکتار زمین ۶ تا ۸ تن گردو تولید کرده و هیچ گونه محدودیت ارتفاعی برای کاشت ندارد.
• نهال گردو پالیز تیپ ۵ یک نهال گرمسیری بوده و برای مناطق گرمسیری داراب مناسب است، درخت گردو پالیز تیپ ۵ منشا کانادایی داشته و بر پایه ژنوتیپ تکثیر شده است قدرت باروری بالایی داشته و تعداد درختانی که در یک هکتار کاشته می‌شود حداقل ۲۸۰ اصله نهال است.
• از آنجایی که ارتفاع شهر داراب ۱۱۰۰ متر از سطح دریا است توصیه می‌کنیم در مورد خرید نهال تویسرکان نیز اطلاعات لازم را کسب کنید نهال تویسرکان یک نهال کلاسیک و پربار است که سازگاری بالایی با منطقه داراب دارد.
• نهال گردو کاغذی ایرانی جزو نهال‌های گرمسیری و پرتقاضا در شهر داراب است، این درخت پایه بلند بوده و قدرت باروری آن در هکتار ۴ تن از پوسته کاغذی و مغز سفید رنگ نهال گردو کاغذی ایرانی باعث شده تا جزو محصول‌های لوکس و صادراتی قرار بگیرد.

قیمت نهال گردو در داراب

با توجه به اینکه انواع نهال گردو در شهر داراب قابل کاشت است پس قیمت نهال گردو در داراب متفاوت خواهد بود، برای استعلام قیمت نهال گردو می‌توانید وارد لینک زیر شوید:
لیست قیمت نهال:

بهترین نهال گردو در داراب

بهترین نهال گردو در داراب نهال سازگار با تغییرات اکوسیستمی این منطقه است که بتواند نوسانات دمایی و نوسانات رطوبتی شهر داراب را به راحتی تحمل کند، بهترین گزینه برای خرید نهال گردو در داراب نهال‌هایی است که بر پایه ژنوتیپ و پیوندی و به صورت اصلاح شده تکثیر شده باشند؛ به طور معمول نهال‌های آمریکایی و نهال‌های کانادایی که بر پایه ژنوتیپ تکثیر شده‌اند بهترین گزینه برای احداث باغ گردو در داراب هستند.

نهالستان گردو در داراب

طبق بررسی‌های انجام شده و آمار فروش نهال گردو در داراب، مشخص کرده بزرگترین نهالستان‌های کشور مانند برتر نهال که سایت اینترنتی خود را در این شهر راه‌اندازی کرده‌اند، کمک زیادی به کشاورزان کرده و نهال‌های با کیفیتی را در اختیار باغداران این منطقه قرار داده‌اند.

کلام آخر

تنها نکته‌ای که در مورد خرید نهال گردو در داراب و احداث باغ تجاری و مدرن باید مد نظر داشته باشیم اقلیم منحصر به فرد این شهر است، کارشناسان نهالستان برتر نهال آماده ارائه مشاوره و راهنمایی علمی و تخصصی در زمینه احداث باغ گردو به باغداران این منطقه هستند.برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب داراب و خرید نهال در داراب اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال