خرید نهال گردو در صفاشهر✔️ قیمت انواع نهال گردو صفاشهر

از مناطق کوهستانی و مرتفع استان فارس می‌توان به صفاشهر اشاره کرد، جمعیت این شهر ۲۶٬۹۳۳ نفر بوده و اکثر آنها مشغول کشاورزی و باغداری هستند، مختصات صفاشهر، روی نقشه ایران ۳۰٫۶۱۲۵° شمالی ۵۳٫۱۹۷۱۵° شرقی درج شده است؛ این شهر از شیراز ۱۷۵ کیلومتر فاصله داشته و سطح آن از دریا ۲۳۰۰ متر است؛ همین ارتفاع باعث شده تا بلندترین شهر استان فارس شناخته و آن را به آن بام فارس نیز می‌‌نامند، در ادامه مقاله شرایط اقلیمی و کوهستانی صفاشهر را به طور کامل توضیح داده و شرایط احداث باغ گردو را ارائه می‌دهیم.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی صفاشهر

آشنایی با شرایط اقلیمی صفاشهر باعث می‌شود تا کشاورزان در خرید نهال گردو در صفا شهر موفق شده و باغ احداث شده نیز سودآوری بیشتری برای باغداران و کشاورزان داشته باشد:
• ارتفاع صفاشهر از سطح دریا ۲۳۰۷ متر است، بنابراین در خرید نهال گردو در صفاشهر توجه داشته باشید نهال‌هایی را خریداری کنید که محدودیت ارتفاعی نداشته باشد.
• میانگین دمای سالانه صفاشهر تنها ۱۰ درجه سانتیگراد است، سردترین روزهای این شهر تا منفی ۱۵ درجه و گرم‌ترین آن تا مثبت ۳۷ درجه می‌رسد، نهال‌های خریداری شده باید این بازه دمایی را تحمل کرده و دچار آسیب و بیماری نشود.
• روزهای یخبندان صفاشهر ۱۲۵ روز است، یعنی از اواسط آذر تا اواخر اسفند ماه دوره یخبندان این شهر ادامه دارد و باغداران نهال‌های سردسیری گردو را خریداری کنند که خواب زمستانی طولانی مدت داشته باشد.
• بارش باران در این منطقه کمتر از ۳۵۰ میلیمتر بوده و اقلیم صفا شهر اقلیم سردسیری و خشک هست.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در شیراز

تاریخچه باغات گردو در صفاشهر

اگر تاریخچه صفاشهر را مورد بررسی قرار دهیم، آثار باستانی چند هزار ساله از جمله تل‌ جنگی, تپه فراب، تپه مشکان و قصر یعقوب را آشنا خواهید شد که قدمت چند هزار ساله دارند، در این شهر باغات قدیمی گردو نیز یافت شده و نشانگر طولانی بودن تاریخچه باغ گردو در صفاشهر است.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در صفاشهر

با توجه به اقلیم سرد و خشن صفاشهر کشاورزان برای احداث باغ گردو در صفاشهر باید کوچک‌ترین نکات و قوانین باغداری و کشاورزی را آموزش دیده تا بتوانند از درختان گردو در برابر سرما و یخبندان همچنین خشکی هوا مراقبت کنند:
1. به خاطر نوسانات دمایی در فروردین ماه و بارش تگرگ و باران‌های سرد، امکان ریزش شکوفه‌ها حتی سوختن آنها وجود دارد، باغداران باید دیرگل‌ترین ارقام نهال را انتخاب کنند تا از درختان خود محافظت کنند.
2. بهتر است در زمان شکوفه دهی درختان گردو آب و هوای منطقه را پیگیر باشند، در صورت برودت هوا با روشن کردن کا و یا کشیدن کاوه بر روی درختان مانع از یخ زدگی شکوفه درختان شوند.
3. اگر در دوره گرده‌افشانی درخت گردو شرایط محیطی مانع از گرده افشانی صحیح گل‌های گردو شد، حتماً از گرده افشانی مصنوعی برای بارور کردن و لقاح شکوفه‌ها استفاده کنند.
4. در مناطق کوهستانی و سردسیری بیماری‌های باکتریایی و قارچی بیشتر از مناطق دیگر شایع است این بیماری‌ها را شناسایی کرده و روتین صحیح سمپاشی و آفت کشی را اجرا کنید تا مانع از آغاز این بیماری در باغ گردو شوید.
5. درختان گردو در مناطق کوهستانی متفاوت است باید به گونه‌ای هرس کنید که در فصل تابستان نور خورشید به تمامی شاخه‌های درختان گردو نفوذ کرده و در فصل زمستان مانع از نفوذ سرما به شاخه‌های داخل تاج شود.
6. کوددهی در فصول مختلف بسیار مهم است مخصوصاً در فصل زمستان از روش چالکود استفاده کنید تا درخت انرژی لازم برای ارتقا سیستم دفاعی خود داشته باشد

آیا کاشت نهال گردو در صفاشهر حالت اقتصادی دارد؟

درخت گردو جز معدود درختانی است که می‌تواند اکوسیستم سخت و خشن صفاشهر را تحمل کرده و در عین حال باردهی زیادی داشته باشد، اگر باغداران در خرید نهال گردو در صفاشهر توجه کرده و نهال‌های پیوندی و اصلاح شده را خریداری کنند مطمئن باشند تا سالیان طولانی به یک منبع درآمد کلان دستیابی دارند.

خرید نهال گردو در صفاشهر

از نکات مهم و طلایی خرید نهال گردو در صفاشهر باید به دیرگل بودن و سردسیری آن اشاره کنیم، نهال‌هایی را انتخاب کنید که هفته آخر فروردین ماه یا هفته اول اردیبهشت ماه دوره گلدهی خود را آغاز کنند؛ از نظر کشاورزان بهترین نهال گردو در صفاشهر نهال خود بارور و خود سازگار بوده و احتیاج به رقم گرده افشان نداشته باشد.
خرید نهال:

فروش نهال گردو در صفاشهر

آمار فروش نهال گردو در صفاشهر نشان داده نهال‌های ژنوتیپ و اصلاح شده در این شهر محبوبیت بیشتری دارند؛ باغداران با تغییر زیرساخت‌های باغ خود از سنتی به مدرنیته سعی کردند میزان درآمد خود را تا چند برابر افزایش دهند.

نهال گردو مناسب صفاشهر

از ویژگی نهال گردو مناسب صفاشهر باید به موارد زیر اشاره کنیم:
• خواب زمستانی طولانی مدت داشته باشد.
• خود بارور و خود سازگار باشد.
• باردهی آن در هکتار بیشتر از ۴ تن باشد.
• زود بازده باشد.
• کیفیت میوه تولید شده بالا و در حد صادراتی باشد.

انواع نهال گردو در صفاشهر

انواع نهال گردو در صفاشهر که می‌تواند اقلیم کوهستانی، سرد و خشک این شهر را تحمل کرده و هیچ محدودیت ارتفاعی برای کاشت ندارد، عبارتند از:
• نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۹ کانادایی و دیرگل است؛ گلدهی آن اوایل اردیبهشت آغاز می‌شود، این درخت از ارتفاع صفر تا ۳۰۰۰ متر قابل کاشت است.
• نهال گردو فرنور پیوندی نهال فرانسوی و دیرگل است، ریشه زایی قوی دارد و در ارتفاعات بالای ۱۷۰۰ متر قابل کاشت است.
• نهال گردو فرانکت فرانسوی زودبازده بوده و تنها یک سال برای باروری احتیاج دارد این درخت محدودیت ارتفاعی نداشته و در مناطق کوهستانی و سردسیری رشد می‌کند.

قیمت نهال گردو در صفاشهر

قیمت نهال گردو در صفاشهر رابطه مستقیم با کیفیت و روش تکثیر آن دارد به طور مثال قیمت نهال گردو فرنور بر پایه بذری ارزان‌تر از نهال گردو فرنور بر پایه پیوندی است، برای استعلام قیمت انواع نهال بذری پیوندی و ژنپتیپ وارد لینک زیر شوید:
لیست قیمت نهال:

بهترین نهال گردو در صفاشهر

بهترین نهال گردو در صفاشهر نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۹ است، طبق آمار به دست آمده درصد رضایت باغداران صفاشهر از نهال پایه کوتاه کانادایی بیشتر از نهال‌های دیگر گزارش شده است.

نهالستان گردو در صفاشهر

از وظایف نهالستان گردو در صفاشهر باید به فروش نهال گردو تضمینی و گارانتی دار اشاره کنیم که لیبل و شناسنامه خود را از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کرده باشد.

کلام آخر

اقلیم سرد و خشک صفاشهر باعث شده تا احداث باغ گردو در صفاشهر طرفدار و حامی زیادی داشته و اکثر سرمایه‌گذاران به دنبال خرید نهال گردو در صفاشهر باشند، البته ما پیشنهادات ویژه‌ای برای کشاورزان داریم، شما می‌توانید با مراجعه به صفحه خرید نهال در صفاشهر از سایت برتر نهال با جدول نهال‌های سازگار با این منطقه آشنا شوید.برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب صفاشهر و خرید نهال در صفاشهر اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال