خرید نهال گردو در چابکسر✔️ قیمت انواع نهال گردو چابکسر

درخت گردو از جمله نهال‌هایی است که دارای میوه‌ای مغذی و چوب با کیفیت بوده، مغز میوه این نهال سرشار از فیبر، چربی‌های غیراشباع سالم و پروتئین است که تاثیر بسزایی در سلامت استخوان‌ها، قلب و ذهن دارد لذا پرفروش‌ترین خشکبار است که پرورش آن در مناطق معتدله بسیار رواج دارد. با ما همراه باشید تا نهال‌های گردوی سازگار در شهر چابکسر را بررسی کنیم.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی چابکسر

موقعیت قرارگیری شهر چابکسر در همجواری بزرگترین دریاچه جهان یعنی دریای مازندران و قرارگیری در دامنه‌های رشته کوه البرز باعث شده شرایط اقلیمی چابکسر متنوع بوده و دارای آب و هوای معتدل در مناطق جلگه‌ای، آب و هوای مرطوب و کوهستانی در مناطق کوهپایه‌ای باشد. شهر چابکسر به جرات می‌توان گفت به دلیل سرسبزی بالا، فاصله کم دریا و کوهستان و قرارگیری این بخش در مابین این دو منطقه، رودخانه‌های پرآب ‌ها و دامنه‌های فراغ و سرسبز و باغات میوه در کنار شالیزارهای چشم نواز باعث شده به یکی از شهرهای ساحلی زیبا معروف باشد.
این شهر از قسمت جنوبی به رشته کوه البرز، از شمال به دریا، از شرق به رامسر مازندران و از غرب با کلاچای همسایگی دارد و در ارتفاع ۲۱۶ متری از سطح دریا قرار گرفته است. با میانگین بارشی ۸۱۴ میلیمتر در سال و آب و هوای معتدل مرطوب زمینه‌ساز رشد انواع نهال‌های هسته‌دار، دانه‌دار، مرکبات و محصولات کشاورزی و زراعی به صورت دیم شده است. نهال معتدله و ثروت آفرین گردو از جمله رایج‌ترین و متمایزترین ارقام کاشته شده در اراضی باغی این شهر است.
این نژاد عمدتاً مناطق معتدل و پربارش را برای ریشه‌های رطوبت دوست خود می‌طلبد لذا چابکسر بهترین و مستعدترین منطقه برای پرورش نهال گردو است لذا نوسانات دمایی آن و رطوبت بسیار بالا بوده و برای پیشگیری از سرمازدگی در زمان گلدهی، کاشت گل رقم های دیرگل بسیار رایج است.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در رشت

تاریخچه باغات گردو در چابکسر

نگاهی به تولیدات گردوی کشورمان ایران نشان می‌دهد که استان گیلان نیز در زمره مناطق برتر در تولید این محصول است و با داشتن ۴۱۳۹ هکتار باغ گردو و تولیدات ۷۴۵۶ تنی سهم عمده‌ای در تولیدات گردوی کشور دارد و از جمله شهرهای گیلان که در این زمینه بسیار فعال هستند چابکسر، املش، رودبار، رودسر، تالش و رضوانشهر به چشم می‌خورد. در باغات گردو چابکسر با توجه به ارتفاع ۲۶۱ متری این منطقه و نزدیکی آن به دامنه‌های کوه پایه‌ای، عمدتا رقم‌های سرسیری مورد کشت قرار می‌گیرد که می‌توان به نهال گردوی چندلر، اسرائیلی، خوشه‌ای، ژنوتیپ پالیز، ضیا آباد و ارقام کاغذی و محلی اشاره کرد

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در چابکسر

احداث باغ گردو در چابکسر از جمله بهترین سرمایه‌گذاری‌ها با درآمدهای میلیاردی می‌تواند باشد، زیرا باغداران مسیر کاری کم دردسر و راحت به دلیل مهیا بودن زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های متعدد پیش رو دارند. اما برای موفقیت در این حوزه لازم است که قبل از خرید نهال منطقه کاشت از نظر شرایط اقلیمی، ارتفاع از سطح دریا، نوسانات دمایی، وجود سرمای بهاره، شیب زمین، آفتابگیر بودن و میزان بارندگی‌ها مورد بررسی قرار گرفته و با علم بر اطلاعات به دست آمده، خرید نهال از رقم‌های مقاوم به سرما دیرگل و پربار صورت بگیرد. برای هموارسازی بستر کاشت طراحی الگوی باغ، ایجاد فواصل، مسیرهای آبیاری، حفر چاله نیازمند منابع مالی درخور توجه برای طرح‌های عملیاتی هستید.

 

آیا کاشت نهال گردو در چابکسر حالت اقتصادی دارد؟

مسلماً با توجه به بارندگی‌های بالا، آب و هوای معتدل، زمین‌های حاصل خیز کوه پایه‌ای و جلگه‌ای، کاشت نهال گردو در چابکسر مسلماً بسیار کم چالش، راحت و پربازده و سودآور خواهد بود. اما مهم‌ترین مسئله‌ رطوبت بالای منطقه، بارندگی‌های زیاد و وجود سرمای دیررس بهاره است، پس در سطح باغات مکانیزه و مدرن خود در خاک‌های حاصلخیز در کنار استفاده از رقم‌های گرده‌افشان، کاشت نهال‌های مقاوم به سرما و دیرگل پیشنهاد می‌شود. همچنین استفاده به موقع از کودهای تقویتی باعث افزایش باردهی آن می‌شود.
کما اینکه قطع آبیاری در زمان گلدهی و بلوغ میوه می‌تواند بر کیفیت و کمیت میوه‌ها تاثیر مثبت داشته باشد. کاشت نهال‌های بدون آفت، مقاوم به بیماری‌ها و سرمای بهاره و رسیدگی‌های همراه با تخصص باغبانی می‌تواند بهترین میوه‌ها را نصیب باغدار کند.

 

خرید نهال گردو در چابکسر

با توجه به اینکه در زمینه خرید نهال گردو در چابکسر به دلیل تنوع ارقام و تفاوت شیوه‌های پرورشی و کیفیت و سلامت آنها مشکلات عمومی متعددی متوجه باغداران است. لذا این عزیزان می‌توانند با تکیه بر حسن سابقه بالای نهالستان برتر نهال در زمینه تولید، پرورش و فروش نهال‌های گردو و عرضه آن به صورت اینترنتی بدون هیچگونه مرزبندی به تمامی باغداران، بهترین نهال‌های گردو را متناسب با منطقه کاشت با مناسب‌ترین قیمت و ضمانت ۲ ساله سلامت و کیفیت از این مجموعه دریافت کنند.

فروش نهال گردو در چابکسر

اگر خواهان خرید نهال از مراکز فروش نهال گردو در چابکسر به صورت حضوری هستید می‌توانید با افزایش اطلاعات خود از استانداردهای نهال و خرید آن از مجموعه‌های معتبر با شاخص کنترل و تضمین سلامت بهترین خرید را انجام دهید.

نهال گردو مناسب چابکسر

با توجه به معتدله بودن جو آب و هوایی این بخش نهال گردو مناسب چابکسر می‌تواند با در نظر گرفتن اقلیم کاشت شامل ارقام معتدله، سردسیری و نیمه سردسیری باشد.

انواع نهال گردو در چابکسر

با توجه به کثرت انواع نهال گردو در چابکسر برای کاشت بهترین ارقام می‌تواند نهال‌های زیر باشد.
• نهال گردوی چندلر: از جمله نهال‌های نیمه سردسیری، پیوندی و دیرگل، مقاوم به سرمای ۳۰ درجه و گرمای ۴۰ درجه است که می‌تواند تا ۶ تن باردهی را از ارتفاعات ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متری داشته باشد.
• نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: رقمی منطبق با تمامی اقلیم‌ها، مقاوم به گرمای ۴۵ درجه و سرمای ۳۰ درجه است که در تمامی ارتفاعات می‌تواند با ویژگی پربازدهی و پرباری تا ۱۲ تن باردهی داشته باشد. رقمی اصلاحی، بومی، دیرگل و مقاوم به بیماری آفات
• نهال گردوی پوست کاغذی: از دیگر رقم‌های بومی که می‌تواند از ارتفاعات ۰ تا ۳۰۰ متری کاشته شده و باردهی ۵ تن در هکتار را داشته باشد این رقم دیرگل، مقاوم به سرما، خشکی و آفات با پوست بسیار نازک
• نهال گردوی تویسرکان: رقمی بومی و معتدله است که می‌تواند از ارتفاعات ۰ تا ۲۸۰۰ متری کاشته شده و باردهی ۵ تن در هکتار داشته باشد رقمی حساس به سرمایه بهاره,, مناسب برای مناطق جلگه‌ای چابکسر

قیمت نهال گردو در چابکسر

تفاوت نژادهای قابل کاشت، نوع گلدهی، عمر و میزان باردهی آنها باعث گوناگونی قیمت نهال گردو در چابکسر شده است اما می‌توانید از طریق لینک زیر قیمت‌های به روز را مشاهده کنید.

بهترین نهال گردو

بهترین نهال گردو در چابکسر با توجه به بازدهی، باردهی و مقاومت فوق العاده در برابر سرمای بهاره نهال‌های چندلر، ژنوتیپ پالیز و ارقام معتدله و نیمه سردسیری هستند.

نهالستان گردو در چابکسر

کاشت رقم‌های پیوندی و اصلاح نژاد شده با مقاومت بالا در برابر رطوبت و سرمای بهاره با خصوصیات باردهی بالا و خرید چنین ارقامی از مراکز معتبر مانند برتر نهال می‌تواند شما را به تجاری‌ترین و سودآورترین نهالستان گردو در چابکسر نزدیک کند. مسلماً در این مسیر پشتیبانی کارشناسان برتر نهال و آموزه‌های تخصصی آن می‌تواند توانایی و دانایی شما در پرورش نهال را افزایش دهد.
با مراجعه به صفحه خرید نهال میوه چابکسر می‌توانید با نژادهای قابل کاشت در آن آشنا شوید.

کلام آخر

با توجه به گستره جغرافیایی وسیع و حاصلخیز بودن اقلیم چابکسر و منابع آبی و خاکی بسیار مطلوب می‌توانید با رسیدگی‌های منظم به نهال‌های گردوی کاشته شده و توانمندی آن در برابر آفات رایج بهترین نهال‌ها را پرورش دهید. سازگارترین و سودآورترین و مرغوب‌ترین نهال‌ها را بدون مراجعات حضوری تنها با یک تماس از طریق سایت اینترنتی برتر نهال درب محل تحویل با ضمانتنامه‌های معتبر تحویل بگیرید. برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب چابکسر و خرید نهال در چابکسر اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال