خرید نهال گردو در خانوک✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار خانوک

گردو معمولاً به صورت درختان پراکنده یا در گروه‌های کوچک در سراسر دنیا رشد می‌کند. اگرچه گردو سیاه در مکان‌های مختلفی یافت می‌شود، اما در خلیج‌ها و در کنار رودها بصورت وحشی بهترین رشد را دارد. دما و خاک مناسب می‌تواند عملکرد درختان را تا حدود زیادی افزایش دهد. دمای کمتر از -43 درجه سانتیگراد در جایی که گردو رشد می‌کند ممکن است سبب یخ زدگی محصول سوند و محصول را تا میزان زیادی کاهش دهد. اما تعداد کمی از نژادهای گردو سیاه می‌توانند چنین دمای پایینی را تحمل کنند. گردو در خاک‌های آهکی رایج است و به ویژه در خاک‌های لومی عمیق، رسوبات آبرفتی حاصلخیز به خوبی رشد می‌کند.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی خانوک

خانوک از شهرهای استان کرمان در 60 کیلومتری شهر کرمان قرار دارد و از شرق به کویر و از غرب به جلگه زرند منتهی می‌شود. این شهر آب وهوایی سردسیری دارد و ارتفاع آن از سطح دریا در حدود 1600 متر می‌باشد. بارش سالیانه در خانوک کم است ولی بدلیل وجود قنات‌ها می‌توان باغات جدید در این شهر احداث نمود.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در کرمان

تاریخچه باغات گردو در خانوک

در خانوک کشاورزی و باغداری از جمله فعالیت‌های اصلی ساکنین می‌باشد و به دلیل وجود قنات‌های پر آب و خاک جلگه‌ای و حاصلخیز بخشی از خانوک باغات پسته و انار متعدد در این شهر وجود دارند. باغات قدیمی از گردو در خانوک وجود دارمد که در آن‌ها ارقام بومی استان کاشت شده‌اند. برای تجاری سازی این باغات بهتر است درختان کهنسال و بومی با انواع نهال‌های اصلاح شده و پیوندی که محصول زیاد و با کیفیت تولید می‌شوند جایگزین شوند.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در خانوک

قدم اول در احداث باغ گردو آنالیز خاک باغ می‌باشد تا مشخص شود که خاک برای کشت تجاری گردو مناسب است یا خیر؟
قدم بعد خرید نهال گردو مناسب و سازگار با شرایط جغرافیایی منطقه است. در غیر این صورت درخت در اوایل فصل بهار که زمان گل دهی است ممکن است دچر یخ زدگی شود و باردهی آن کاهش یابد. نهال‌های گردوی کاشته شده به دلیل ریشه بزرگ آن، معمولاً به خوبی زنده می‌مانند. با این حال، آن‌ها برای رشد خوب نیاز به کنترل علف‌های هرز در 2 یا 3 سال اول و همچنین آبیاری منظم دارند.

 

آیا کاشت نهال گردو در خانوک حالت اقتصادی دارد؟

آجیل گردوی سیاه اهداف زیادی دارد. در بسیاری از غذاها و شیرینی‌ها از گردو استفاده می‌شود. روغن طبیعی در این محصول برای بدن مفید است و مقوی بودن آن سبب می‌شود تا متقاضیان زیادی داشته باشد. از پوسته سبز رنگ گردو در تولید داروها، رنگ‌های طبیعی و حشره کش های مختلف استفاده‌های فراوان می‌شود.
یکی دیگر از شناخته‌شده‌ترین استفاده از گردو برای چوب و روکش آن است. این چوب برای انواع مبلمان ظریف، پوشش داخلی، محصولات ویژه استفاده می‌شود. مقاومت و زیبایی فوق‌العاده این چوب‌ها باعث شده تا محصولات تولیدشده با این چوب‌ها بازارپسندی بالایی داشته باشند.

 

خرید نهال گردو در خانوک

بهتر است قبل از خرید نهال گردو در خانوک اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشید تا بتوانید بهترین نوع آن‌ها را خریداری کنید. چنانچه در مورد خرید نهال گردو اطلاعات کافی نداشته باشید به راحتی می‌توانید از طریق مشاوران آنلاین سایت رایگان مشاوره شوید و اطلاعات کافی را به دست بیاورید.

فروش نهال گردو در خانوک

نهالستان‌ها محل اصلی فروش نهال گردو در خانوک هستند و شما می‌توانید با مراجعه به نهالستان‌ها رقم نهال مناسب را خریداری کنید. نهال‌ها با توجه به شرایط اقلیمی مناطق تولید می‌شوند و با خرید انواع سازگار شما می‌توانید به راحتی به پرورش آن‌ها بپردازید.

نهال گردو مناسب خانوک

در خانوک می‌توان نهال‌های گردو از ارقام مختلف کاشت نمود در زیر چند رقم از نهال گردو مناسب خانوک را نام می‌بریم:
• گردو ژنوتیپ پالیز در بسیاری از مناطق کاشته می‌شود و تحمل سرمای بالا را دارد و از انواع دیر گل گردو است و برای مناطق سردسیری بهترین گزینه است.
• گردو چندلر از انواع دیر گل است و برای مناطقی با ارتفاع ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متر مناسب است و تحمل سرمای منفی ۳۰ و گرما تا ۴۰ درجه را دارد.
• گردو فرنور از انواع دیر گل است گزینه مناسبی برای مناطقی از ارتفاع ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ است و تحمل سرمای منفی سی درجه تا گرمای چهل درجه را دارد.
• گردو اسرائیلی برای مناطق معتدل و بدون سرمای بهاره مناسب است و رقم زود گل گردو است این گردو به وفور در ایران کاشت می‌شود.
• گردو تویسرکان رقم قدیمی گردو و از ارقام زود گل است و برای مناطق معتدل بدون سرمای بهاره گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

انواع نهال گردو در خانوک

تنوع بالایی از نهال‌های گردو برای فروش در نهال فروشی‌ها وجود دارد و انواع نهال گردو در خانوک کاشته می‌شود. علاوه بر نهال‌های نام برده شده در بالا، نهال گردوی بوانات، نهال گردوی فرانکت، نهال گردوی جمال و … نتیجه قابل قبولی را ایجاد می‌کنند. این نهال‌ها اکثراً پاکوتاه هستند و پر بارده می‌باشند.

قیمت نهال گردو در خانوک

نهال‌ها قیمت‌های مختلفی دارند، برای استعلام قیمت نهال گردو در خانوک می‌توانید به نهالستان‌ها مراجعه کنید و همچنین برای اطلاع از قیمت‌ها و دریافت لیست قیمت می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

بهترین نهال گردو

بهترین نهال گردو برای هر منطقه‌ای متفاوت است و بهتر است با شناخت خاک باغ خود و اقلیم منطقه جغرافی نوع نهال را انتخاب کنید تا بالاترین عملکرد خود را داشته باشد. با آبیاری، هرس، کود دهی و سم‌پاشی منظم شما می‌توانید بیشترین میزان محصول را از باغات خود برداشت کنید.

نهالستان گردو در خانوک

نهالستان‌ها مراکز تولید انواع نهال‌ها در هستند و برخی از نهالستان‌ها به‌صورت اختصاصی به تولید انواع نهال گردو می‌پردازند. برای خرید این نهال‌ها شما می‌توانید به نهالستان گردو در خانوک مراجعه کنید و بهترین نهال‌ها را خریداری کنید. تنوع بالای نهال‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این مراکز می‌توانند شما را در احداث بهترین باغ گردو یاری کنند.

کلام آخر

یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نهال گردو در ایران مجموعه برتر نهال است که با کارشناسان مجرب و با کارشناسان باتجربه انواع نهال‌های گردوی مناسب برای شرایط جغرافیایی مختلف را تولید می‌کنند. ازاین‌رو تمامی باغداران در سراسر ایران می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای و با هر اقلیمی این نهال‌ها را خریداری کنند و به‌صورت تجاری باغات خود را احداث کنند. همچنین باغداران عزیز برای کسب اطلاعات بیش‌تر در رابطه با انواع نهال‌های گردو که قابلیت کاشت در خانوک را دارند می‌توانند به صفحه خرید نهال گردو در خانوک مراجعه کنند.

همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های میوه دیگر که در شهر خانوک می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال میوه در خانوک مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال