خرید نهال گردو در تربت حیدریه✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار تربت حیدریه

گردو بیشتر در چین، ایران، آمریکا، ترکیه و مکزیک کشت می‌شود. گردو در مناطقی که یخبندان‌های شبانه مکرر در بهار دارند رشد و باردهی مطلوب ندارد. به‌طورکلی درخت گردو نمی‌تواند دمای بسیار پایین و بسیار بالا و همچنین بادهای بسیار شدید را تحمل کند. دمای بالای تابستان به میوه آسیب می‌رساند و ممکن است منجر به کوچک شدن آجیل شود. حاشیه رودخانه‌ها و مناطق خنک ساحلی اغلب برای کشت درختان گردو مناسب در نظر گرفته می‌شود. امروزه با تغییراتی که در نهال‌های گردو صورت گرفته است، سبب به دست آمدن نهال‌هایی شده که حتی در مناطق گرم و خشک نیز می‌توان گردو به عمل آورد.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی تربت‌حیدریه

تربت‌حیدریه یکی از شهرستان‌های استان خراسان رضوی هست که آب‌وهوایی نواحی شمالی آن سرد و کوهستانی هست و در جنوب آب‌وهوایی گرم و خشک دارد. ارتفاع تربت‌حیدریه از سطح دریا 1365 متر هست. این شهرستان بزرگ‌ترین تولیدکننده زعفران در ایران هست. بارش سالیانه در تربت‌حیدریه متغیر بوده و از 150 تا 200 میلی‌لیتر هست.

بیشتربخوانید: خرید نهال گردو در مشهد

تاریخچه باغات گردو در تربت‌حیدریه

باغات گردو و پسته در شهرستان تربت‌حیدریه قدمت بالایی دارند. این شهر یکی از بهترین تولیدکنندگان پسته کشور هست. باغات گردوی تربت‌حیدریه با جایگزینی درختان بومی با انواع اصلاح‌شده می‌توانند میزان باردهی و سودآوری این باغات را افزایش دهند. باغداران با کاشت نهال‌های برتر و مقاوم می‌توانند نتایج قابل قبولی از احداث باغ گردو به دست آورند.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در تربت‌حیدریه

گردو به شرایط خاک حساس است و در خاک­های عمیق، با زهکشی خوب و تقریباً خنثی که عموماً مرطوب و حاصلخیز هستند، بهترین رشد را دارد. گردو در خاک‌های لومی شنی، لومی یا سیلت لوم بهتر رشد می‌کند، اما در خاک‌های لومی رسی سیلتی نیز به‌خوبی رشد می‌کند. خاک‌هایی با این بافت­ها مقدار زیادی آب را در خود نگه می‌دارند که در دوره‌های خشک فصل رشد در دسترس درخت است. زهکشی داخلی و عمق تا سنگریزه از ویژگی‌های محل موردنظر برای گردو است. برای احداث باغ گردو اولین قدم آنالیز خاک باغ هست.

آیا کاشت نهال گردو در تربت‌حیدریه حالت اقتصادی دارد؟

شناخته‌شده‌ترین استفاده از گردو به خاطر مغز خوشمزه آن هست که سرشار از مواد مغذی است.  استفاده دیگر از گردو از چوب آن است. این چوب برای انواع مبلمان ظریف، پوشش داخلی، محصولات چوبی استفاده می‌شود.

کاشت و پرورش گردو اهداف زیادی دارد. علاوه بر میوه و چوب آن برگ‌ها نیز در مصارف رنگرزی و حشره‌کش‌ها کاربرد دارد. سرمایه‌گذاری برای کاشت نهال گردو سرمایه‌گذاری امن هست و در بازه زمانی چندساله می‌توان به سود بالا رسید. نهال‌ها زودبازده در اولین یا دومین بهار پس از کاشت محصول می‌دهند. با رسیدگی منظم می‌توان بیشتر از حد انتظار نیز از درخت گردو برداشت نمود.

خرید نهال گردو در تربت‌حیدریه

گام بعدی برای احداث باغ گردو خرید نهال هست. نهال‌های گردوی خریداری‌شده از نهالستان‌ها به دلیل ریشه بزرگی که دارند، معمولاً به‌خوبی زنده می‌مانند. بااین‌حال، آن‌ها برای رشد خوب نیاز به کنترل علف‌های هرز در 2 یا 3 سال اول دارند. سعی کنید نهال‌های باکیفیت، سالم و سرحال خریداری کنید.

فروش نهال گردو در تربت‌حیدریه

بهترین محل برای خرید نهال گردو، نهال فروشی‌های محلی و معتبری هستند که در تربت‌حیدریه نیز وجود دارند. شما با انتخاب رقم موردنظر می‌توانید به‌راحتی نهال موردنظر خود را خریداری کنید.

نهال گردو مناسب تربت‌حیدریه

هر رقم گردو برای شکستن خواب جوانه‌ها نیازمند سرمای خاصی است (نیاز به سرما برحسب ساعت قرار گرفتن در دمای کمتر از 45 درجه فارنهایت یا 7 درجه سانتی گراد اندازه‌گیری می‌شود). به‌طورکلی، نیاز به سرمای گردو بین 450 تا 1500 ساعت متغیر است، اما اکثر گونه‌ها نیاز سرمایی بین 700 تا 1000 ساعت دارند. اگر این نیازها در سرما برآورده نشود، تشکیل جوانه به تأخیر می‌افتد که نتیجه آن کم شدن میوه و تولید است.

  • گردو فرنور در مناطقی با ارتفاع ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ کاشت می­شود و قابلیت تحمل سرما منفی سی درجه تا گرمای چهل درجه را دارد و دیر گل است.
  • گردو تویسرکان رقم قدیمی از گردو است.
  • گردو چندلر تحمل سرمای بالای زمستان را دارد و از انواع دیر گل است.

انواع نهال گردو در تربت‌حیدریه

در تربت‌حیدریه به علت آب‌وهوای کوهستانی و گرم خشک می‌تواند چندین رقم از نهال گرد را با موفقیت کاشت علاوه بر ارقام نام‌برده شده می‌توان رقم پکان را که مناسب برای اقلیم گرم و خشک هست را کاشت.

قیمت نهال گردو در تربت‌حیدریه

قیمت نهال گردو در حدود 100 الی 400 هزار تومان هست و این قیمت بسته به عواملی هست. در صورت خرید نهال مرغوب باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

بهترین نهال گردو

نهال گردوی زودبازده که در سال‌های اولیه کشت باردهی و در برابر شرایط محیطی مقاوم باشد ارزش بالایی دارد، نگهداری از این نهال‌ها راحت‌تر است. انواع نهال پیوندی و اصلاح‌شده این ویژگی‌ها را دارا می‌باشند.

نهالستان گردو در تربت‌حیدریه

نهالستان‌های اختصاصی گردو در تربت‌حیدریه با ارائه انواع نهال گردو، خریدی راحت را برای باغداران به ارمغان می‌آورد. علاوه بر نهالستان‌ها در تربت‌حیدریه این امکان نیز وجود دارد که از نهالستان‌های مرکزی نیز بتوانید نهال‌های موردنظر خود را به‌صورت عمده و یا خرده خریداری کنید.

کلام آخر

مجموعه نهال برتر با تولید انواع نهال میوه و گردوی باکیفیت یکی از بهترین نهال فروشی‌ها هست. شما می‌توانید با خیال راحت خریدی غیرحضوری از این مجموعه داشته باشید. بیش از ده نوع نهال گردو قابل کشت در مناطق مختلف کشور در این نهالستان تولید و عرضه می‌شود. برای کسب اطلاعات یبش‌تر در ضمینه نهال‌های میوه که در شهر تربت حیدریه می‌توان کاشت نمود به صفحه اختصاصی خرید نهال در تربت حیدریه مراجعه کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال