خرید نهال گردو در چادگان✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار چادگان

شرایط اقلیمی از جمله فاکتورهایی است که داشتن اطلاعات دقیق از آن می‌تواند یک سرمایه‌گذار را در احداث باغ پربار بسیار کمک کند. شهرستان چادگان در استان اصفهان و هم مرز با چهارمحال بختیاری است که به دلیل شرایط مساعد و مناسب کشاورزی و باغداری برای احداث باغ گردو بسیار مناسب است. در این بخش با شناخت شرایط آب و هوایی شهر چادگان به معرفی ارقام نهال گردوی سازگار در آن خواهیم پرداخت. در مقاله حاضر سعی خواهیم کرد تا در رابطه با خرید نهال گردو در چادگان، اطلاعات مفیدی را ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی چادگان

شهرستان چادگان در استان اصفهان و در ارتفاع ۲۱۲۲ متری از سطح دریا قرار گرفته است که این ارتفاع در برخی مناطق تا بالای ۳۰۰۰ متر نیز می‌رسد. شهرستان چادگان به دلیل احاطه شدن با سلسله کوه‌های زاگرس و نزدیکی به زاینده رود دارای آب و هوای کوهستانی معتدل و سردی است. حداکثر دما در تابستان ۳۷ درجه بوده و زمستان‌های آن برودت منفی ۲۵ درجه را نیز تجربه کرده است.

این شهرستان طی چند سال اخیر با منتزع شدن از شهرستان فریدون به عنوان یک شهرستان مستقل مصوب شده است. این شهرستان از جنوب با استان چهارمحال بختیاری، از شمال با شهرستان فریدون، از غرب با فریدونشهر و از شرق با تیران و کرون همسایگی دارد و در ۱۱۵ کیلومتری غرب اصفهان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در اصفهان

تاریخچه باغات گردو در چادگان

گفتیم که شهر چادگان در همجواری زاینده رود واقع شده، اگرچه امروزه شاهد خشکی آن هستیم اما در گذشته همجواری با این رود شرایط کشاورزی و آب و هوایی آن را بهتر می‌کرد. اما امروزه نیز به دلیل وجود سلسله کوه‌های زاگرس و همچنین نزدیکی به دالان کوه و قرارگیری در ارتفاعات باعث شده باغات گردوی چادگان بسیار حاصلخیز و پربار باشد.

علی عرب از جمله روستاهای چادگان است که  تمامی اهالی آن به باغداری مشغول هستند و باغات گردوی این بخش بسیار معروف است. با گذری در شهر و رصد باغات این بخش می‌توان اطلاعات دقیقی را از ارقام نهال گردوی آن کسب کرد. نهال‌هایی که بیشترین سازگاری را داشته و در برابر آفات منطقه نیز مقاومت بیشتری دارند می‌تواند به عنوان گزینه اصلی سرمایه‌گذاران برای خرید و احداث باغ قرار گیرد.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در چادگان

احداث باغ گردو در چادگان جدا از آماده سازی و سرمایه‌گذاری برای خرید زمین و نهال گردو، لازمه شناخت دقیق از موارد زیر است تا باغدار بتواند هوشمندانه و با ذهنی باز  نسبت به احداث باغ اقدام کند.

  • شناخت نوع آب و هوای چادگان
  • میزان ماه‌های بارشی و منابع آبی آن
  • سطح ارتفاع آن از دریا
  • هزینه‌های اولیه برای خرید زمین، نهال و تجهیزات باغداری و سیستم آبرسانی
  • اطلاع از نوع بافت خاک، آنالیز و اصلاحات اولیه
  • اطلاعات تخصصی در مورد زمان کاشت نهال گردو، کوددهی و آبیاری مناسب آن

آیا کاشت نهال گردو در چادگان حالت اقتصادی دارد؟

با توجه به اینکه چادگان دارای آب و هوای معتدل و کوهستانی است و زمستان‌های آن سرمای لازم را دارد می‌توان با کاشت ارقام نهال گردوی معتدله آن به باروری بیشتر آن اطمینان داشت. نهال‌های گردویی که نسبت به سرمای دیررس بهاره و یخبندان مقاوم هستند و قابلیت کاشت در مناطق مرتفع چادگان را دارند و همچنین با شرایط محیطی و خاکی این بخش، بیشترین سازگاری را دارد می‌تواند کاشت نهال گردو در چادگان را بسیار اقتصادی و سودآور کند.

خرید نهال گردو در چادگان

اگرچه در نگاه اول خرید نهال گردو در چادگان سرمایه آنچنانی نمی‌خواهد اما این کیفیت خرید است که تمامی سرمایه‌های صرف شده برای خریداری زمین و احداث باغ و رسیدگی‌های باغدار در طول سال را تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند با موفقیت یا عدم موفقیت رو سازد. کیفیت و سلامت نهال ۵۰ درصد در میزان باردهی و کیفیت میوه‌های آن تاثیرگذار است و ۵۰ درصد دیگر نیز به رسیدگی‌های اصولی و به موقع باغدار بستگی دارد. پس به نهالستان‌های نامعتبر و بدون مجوز اطمینان نکرده و از مراکز شناخته شده و معروف (برتر نهال) ولو به صورت اینترنتی می‌توانید نهال گردوی مورد نظر خود را کاملاً تضمین شده از نظر سلامت، کیفیت و مقاومت دریافت کنید.

فروش نهال گردو در چادگان

در مراجعه به مجموعه‌های فروش نهال گردو در چادگان حتماً از مجوزدار بودن فعالیت‌های آن و تخصص پرسنل و کارشناسان آن مطمئن شوید، زیرا این تخصص و مجوز دار بودن می‌تواند در کیفیت نهال‌های عرضه شده بسیار موثر باشد.

نهال گردو مناسب چادگان

  • نهال گردوی کانادایی: نهالی سازگار در ارتفاعات صفر تا ۲۵۰۰ متری، با باردهی ۷ الی ۸ تن در هکتار، مغز میوه ۹۰ درصد، پربازده و دیرگل مقاوم به سرما و گرمای بالا
  • نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: نهالی مقاوم به گرمای ۴۵ درجه و سرمای زیر ۳۰ درجه، باردهی ۱۰ تن در هکتار، سازگار در ارتفاعات صفر تا ۳۰۰۰ متری از دریا و دیرگل مقاوم به سرمای بهاره
  • نهال گردوی خوشه‌ای: نهالی مناسب برای مناطق با ارتفاع بالای ۱۵۰۰ متری باردهی ۵ تن در هکتار، زودبازده، دیرگل
  • نهال گردوی فرنور: نهالی مقاوم به آفاتی مانند: بلایت و کرم سیب، سازگار در ارتفاعات ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متری مقاوم به گرمای ۴۰ درجه و سرمای زیر ۳۰ درجه

انواع نهال گردو در چادگان

  • نهال گردو کانادایی
  • نهال گردوی ژنوتیپ پالیز
  • نهال گردوی فرنور
  • نهال گردوی چندلر پیوندی
  • نهال گردوی یالووا
  • نهال گردوی خوشه‌ای
  • نهال گردوی پوست کاغذی

قیمت نهال گردو در چادگان

در بحث قیمت گذاری برای نهال گردو در چادگان هر نهالستانی قیمت خاص خودش را دارد و این می‌تواند نشأت گرفته از کیفیت، معروفیت نهالستان و همچنین گارانتی دار بودن نهال باشد. سن نهال گردو و میزان خرید نیز در نرخ پایانی موثر است به همین منظور برای استعلام قیمت نهال گردو در چادگان به صورت دقیق و به روز می‌توانید با مراجعه به برتر نهال و لینک زیر به راحتی بدون و سردرگمی قیمت تمامی نهال‌های گردو را مطالعه فرمایید.

بهترین نهال گردو در چادگان

برای شهر چادگان بهترین نهال گردو در چادگان نهال سازگار با اقلیم بومی، تنش‌های محیطی، آبی و خاکی آن است که می‌تواند با مقاومت بالا باردهی عالی را نیز داشته باشد.

نهالستان گردو در چادگان

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به بهترین نهالستان گردو در چادگان برتر نهال  با کمک متخصصین این مجموعه نهال سازگار با شهر چادگان را به صورت کاملاً تضمین شده انتخاب و خریداری فرمایید. همچنین با مراجعه به صفحه خرید نهال در چادگان از رقم‌های متنوع این نهال نیز مطلع شوید.

کلام آخر

شهر چادگان اصفهان منطقه بسیار سرسبز با آب و هوای کوهستانی و معتدل است که با خرید نهال گردو در چادگان، معتدل و نیمه سردسیری از مجموعه‌های شناخته شده و با سابقه مانند برتر نهال می‌توانید از این ظرفیت‌های بالقوه و خدادادی بیشترین  درآمدزایی و سود را با رسیدگی‌های اصولی برای چندین سال متمادی داشته باشید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال