خرید نهال گردو در اشکذر✔️ قیمت انواع نهال گردو اشکذر

میزان سود بالایی که از پرورش نهال گردو به دست می‌آید، اهالی کویری همچون اشکذر را نیز بر آن داشته که از طریق کاشت این نهال کسب درآمد و سودزایی داشته باشند. با ما در این بخش همراه باشید تا با شناخت آب و هوای اشکذر با نهال‌های سازگار بهتر آشنا شوید.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی اشکذر

شهر اشکذر شهری نزدیک به فلات مرکزی ایران با آب و هوای خشک و کویری در ۲۰ کیلومتری شمال غربی یزد با جمعیت ۱۹۱۲۳ نفر است. اشکذر بالاترین مرکز پرورش اسب را داشته و به عنوان میزبان جشنواره‌های انتخاب اسب‌های اصیل و زیبا نیز شناخته می‌شود. شهر اشکذر منطقه کم بارش نزدیک به کویر با برخوان‌های متعدد حاصل از بادهای شنی و فرسایشی است و اقلیم آب و هوایی آن نیمه معتدل و خشک است. در گرم‌ترین ماه سال شاهد دمای ۴۸ درجه‌ای و در سردترین ماه سال دمای منفی ۵ درجه را شاهد هستیم.
به این ترتیب با کمترین میزان بارندگی یعنی ۶۸ میلیمتر در سال شهری وابسته به قنوات و ذخایر آب زیرزمینی جهت تامین آب شرب، کشاورزی و باغداری است. باغداری در این شهر برای تامین نیازهای منطقه با تولید محصولاتی مانند پسته، گردو، بادام، زردآلو، توت، انگور، انار، گندم ،جو، تره بار، غلات و سیفیجات همراه است.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در یزد

تاریخچه باغات گردو در اشکذر

تاریخچه و سابقه باغستان‌های گردو در شهر اشکذر بیانگر این است که نهال‌های گرمسیری مقاوم به گرمای بالای ۴۵ درجه باید در آن مورد استفاده قرار بگیرد تا دچار خشکی و از بین رفتن نشود. تنها نهال سازگار با این بخش جهت پرورش نهال گردو رقم پیوندی، وارداتی و آمریکایی پکان است که مقاومت حداکثری تا دمای ۵۰ درجه سانتیگراد با تناژ محصول ۵ الی ۶ تن در هکتار است. با توجه به اکوسیستم و شرایط زیست محیطی منطقه شروع گردوکاری مستلزم استفاده از تجربه اهالی بومی و باغداران موفق در زمینه کاشت، آبیاری، بیماری‌ها و هرس این نهال‌ها را می‌طلبد.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در اشکذر

مهمترین مسئله و چالش موجود در شهر اشکذر کمبود بارش‌ها و محدود بودن منابع آبی است پس قبل از احداث باغ گردو باید محل باغ در زمینی با خاک حاصلخیز و بافت لومی و شنی جهت ذخیره سازی بیشتر آب انتخاب شود. منابع آبی این باغ باید تامین شده یا محل باغ نزدیک به چاه‌ها و قنوات بوده تا با کمترین چالش، آب مورد نظر فراهم شود. مرحله بعدی انتخاب نهال‌های گرمسیری و عملیات مهیا سازی منطقه کاشت است.

آیا کاشت نهال گردو در اشکذر حالت اقتصادی دارد؟

برای پاسخ به این سوال که آیا کاشت نهال گردو در شهر کویری اشکذر می‌تواند سودآور و اقتصادی باشد باید چندین فاکتور رعایت شود.
• محل باغ از هر حیث به شکل اصولی آماده شده دارای خاکی با اسیدیته شش و نیم الی ۷، رطوبت نسبی بالاتر از ۳۵ درجه، سرشار از املاح معدنی و مواد ارگانیک باشد.
• تعبیه سیستم‌های آبیاری قطره‌ای و تحت فشار جهت جلوگیری از اسراف آب و آبیاری به موقع و منظم نهال
• کاشت نهال‌های گرمسیری و مقاوم به دمای بالا و خشکی
• استفاده از کودهای تقویتی در جهت بالا بردن استقامت نهال در برابر خشکی هوا و بیماری‌های رایج
• آبیاری به موقع نهال در زمان گلدهی، میوه دهی و بالغ شدن و برداشت میوه

 

خرید نهال گردو در اشکذر

با در نظر گرفتن شرایط زیست محیطی این ناحیه در هنگام خرید نهال گردو در اشکذر و بهره‌مندی از مشاوره‌های تخصصی می‌توان انتخابی صحیح و درست را رقم زد. پس لازم است از همراهی افراد متخصص و با تجربه بهره‌مند بوده تا دچار انتخابی ناسازگار، بی کیفیت و بیمار نشوید. به این منظور می‌توانید نهال‌های سازگار با اشکذر را از برتر نهال به صورت اینترنتی با قیمتی مناسب انتخاب کرده و مشاوره‌های علمی و گیاهی دقیق را برای پرورش هرچه بهتر آن دریافت کنید.

فروش نهال گردو در اشکذر

با توجه به آب و هوای منطقه کمتر کسی به فکر گردوکاری در این شهر است به همین جهت فروش نهال گردو در اشکذر در مراکز محدود با تنوع کم موجود است. اما با داشتن تخصص و دانش بالا می‌توان در این اقلیم با کاشت نهال‌های مقاوم و گرمسیری باغات پرثمری را داشت. لذا لازم است مراکز معتبری را برای خرید انتخاب کنید که در کنار دریافت نهال‌های مناسب در طول احداث باغ و چالش‌های پیش رو از تخصص و دانایی این مرکز بهره‌مند شوید.

نهال گردو مناسب اشکذر

نهال گردو مناسب اشکذر باید دارای فاکتورها و مشخصه‌های زیر باشد تا بتواند با سازگاری هرچه بهتر با این اقلیم باردهی خوبی داشته باشد.
 زودگل بوده تا قبل از اوج گرما بلوغ میوه آن تکمیل شده و از سوختگی، خشکی و پوک شدن میوه جلوگیری شود.
 نیاز آبی کمی داشته، جزو ارقام گرمسیری و مقاوم به خشکی باشد.
 همچنین مقاومت بالایی به آفات داشته باشد زیرا در مناطق خشک به دلیل کمبود بارش‌ها و خشکی ریشه، تنوع آفات و عوامل بیماری گر بالا است.

انواع نهال گردو در اشکذر

قطعاً نمی‌توان از انواع نهال گردو در اشکذر برای کشت و بهره‌وری استفاده کرد. با توجه به اینکه احتمال دمای ۴۸ درجه‌ای در ماه‌های گرم آن بالاست لذا رقم‌های زیر برای کشت توصیه می‌شود
 نهال گردوی پکان آمریکایی: این نهال رقم پیوندی با خصوصیات باردهی و مقاومتی بالا در برابر آفات، پایه کوتاه، زودگل و زود بازده است که می‌تواند تا گرمای ۵۰ درجه سانتیگراد را نیز تحمل کند. باردهی ۵ الی ۶ تن در هکتار
 نهال گردوی مقاوم به گرما: از ارتفاع صفر تا ۲۰۰۰ متری قابلیت کاشت داشته، مقاومت بالایی به گرما و خشکی دارد. با باردهی ۶ تن در هکتار نهالی تقریباً زودگل، زودبازده از سال دوم کاشت، با پوست کاغذی است
 نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: رقمی اصلاحی ایرانی و کم ارتفا۷، سازگار تا ارتفاعات ۳۰۰۰ متری، مقاوم به دمای ۴۵ درجه، مناسبت بیشتر با اقلیم‌های معتدل‌تر اشکذر، باردهی ۸ الی ۱۲ تن در هکتار

قیمت نهال گردو در اشکذر

نهال منتخب برای این بخش جز۶ رقم‌های گرمسیری و مقاوم به خشکی خواهد بود با توجه به قابلیت منحصر به فرد آن در تحمل کم آبی و خشکسالی قیمت و ارزش آن نیز بالاتر است. برای آگاهی از قیمت نهال گردو در اشکذر می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

بهترین نهال گردو در اشکذر

بهترین نهال گردو در اشکذر نهال‌هایی مانند پکان آمریکایی، نهال گردوی مقاوم به گرما، ژنوتیپ پالیز هستند که می‌توانند سازگاری بالای با دمای بالای این شهر داشته و عملکرد رشدی و راندمان تولید خود را حفظ کنند.

نهالستان گردو در اشکذر

برای یافتن بهترین و مناسب‌ترین نهال جهت شروع گردوکاری می‌توانید برتر نهال را به صورت اینترنتی به عنوان نهالستان گردو در اشکذر جهت خرید انتخاب کنید. این نهالستان علاوه بر نهال‌های بومی این بخش، رقم‌های وارداتی، پیوندی و اصلاحی را نیز در اختیار داشته و از میان تنوع ارقام می‌توان رقم‌های پربار را با استقامت بالا در برابر کم آبی و خشکی را با قیمتی موجه و متعادل و ضمانت دار انتخاب کنید.
در صورت تمایل برای شناخت رقم‌های میوه مناسب این بخش می‌توانید به صفحه خرید نهال میوه اشکذر مراجعه کنید.

کلام آخر

با توجه به اینکه در این اقلیم کویری و خشک باغداری باید همراه با تخصص و تجربه بالا پیگیری شود. مجموعه بزرگ و تخصصی برتر نهال در شمال غرب کشور با نیم قرن تجربه به صورت اینترنتی می‌تواند تمامی چالش‌های پیش روی شما در فرایند احداث باغ، تیمار و مراقبت از نهال و برداشت میوه همراهی کند.برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب اشکذر و خرید نهال در اشکذر اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

ارتباط با برترنهال