خرید نهال گردو در سردشت✔️ قیمت انواع نهال گردو سردشت

یکی از باغاتی که در شهر سردشت تاریخچه طولانی داشته و اکثر باغداران در سال‌های گذشته مشتاق احداث آن هستند باغ گردو است، مخصوصاً در سال‌های اخیر با تکثیر نهال گردو ژنوتیپ و اصلاح شده کار کشاورزان سردشت برای مراقبت و نگهداری از این میوه آسان شده و هزینه کمتری صرف می‌کنند، بنابراین میزان سوددهی باغات گردو نسبت به دهه‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته و باغات گردو در این منطقه در حال توسعه هستند.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی سردشت

سردشت در مناطق شمال غربی کشور قرار گرفته و جزو اقلیم کوهستانی و معتدل رو به سردسیری شناخته می‌شود، ارتفاع این شهر از سطح دریا ۱۷۰۰ متر بوده و به خاطر بارش‌های فراوانی که در فصل زمستان و بهار انجام می‌شود ذخایر آبی آن برای احداث باغ تجاری و مدرن گردو کاملاً مناسب است، در این شهر چندین رودخانه وجود داشته و سفره‌های زیرزمینی آن پرآب است، به خاطر خاک حاصلخیز منطقه سردشت، درصد بیشتر زمین‌های آن پوشیده از جنگل و درختان سرسبز است، به خاطر همین ر باغداران سردشتی در احداث باغ تجاری گردو و دیگر میوه‌ها موفق بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در ارومیه

تاریخچه باغات گردو در سردشت

پروژه احداث باغ گردو در منطقه سردشت یک عملیات جدید نیست بلکه به چندین صد سال قبل باز می‌گردد تاریخچه احداث باغات گردو در سردشت قدمت طولانی دارد، اکثر باغات این منطقه تجربی بوده و باغداران از تجربیات نیاکان خود استفاده می‌کنند، ولی در سال‌های گذشته با آگاه سازی‌های فراوانی که توسط وزارت جهاد کشاورزی و نهالستان‌های مجوزدار انجام شده زیرساخت‌های باغات گردو از حالت سنتی به باغات مدرن و تجاری تغییر کرده است.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در سردشت

بهتر است برای اطلاعات دقیقتر در مورد خرید نهال گردو و اطلاع از شرایط احداث باغ گردو در منطقه سردشت از منابع معتبر یا کارشناسان نهالستان مشاوره بگیرید،

  • شهر سردشت دمای مناسبی برای احداث باغ گردو دارد چون درخت گردو معمولاً در دماهای متوسط ​​سردسیری می‌روید، دمای مناسب برای رشد درخت گردو در مناطق نیمه سردسیری در حدود 20-30 درجه سانتیگراد در طول فصل رشد است.
  • خاک‌های عمیق، حاوی مواد آلی غنی و خاک‌هایی مرطوب به شهر سردشت برای رشد درخت گردو مناسب هستند.
  • قبل از خرید نهال گردو و احداث باغ گردو در منطقه سردشت از وجود بازار فروش و صادرات برای محصولات گردو مطمئن شوید.

آیا کاشت نهال گردو در سردشت حالت اقتصادی دارد؟

با توجه به تغییرات جوی، خاک حاصلخیز، ذخایر آبی  و از همه مهم‌تر مرزی بودن شهر سردشت کاملاً مشخص است که احداث باغ تجاری و مدرن گردو در این منطقه کاملاً اقتصادی بوده و سودآوری زیادی به همراه خواهد داشت، البته به شرطی که باغدار در خرید نهال گردو توجه کافی داشته و نهال سازگار با منطقه را خریداری کند، با داران سردشتی نه تنها از تولید میوه‌های با کیفیت گردو مطمئن هستند، به خاطر نزدیک بودن این منطقه به مرز غربی صادرات و فروش میوه گردو به بازار برون مرزی نیز رونق زیادی داشته و تمامی محصولات تولید شده آنها فروخته می‌شود.

خرید نهال گردو در سردشت

کشاورزان سردشت برای خرید نهال گردو در این منطقه باید به چند نکته مهم و اساسی توجه داشته باشند

  • ارتفاع این شهر از سطح دریا ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ متر است بنابراین نهال خریداری شده با این ارتفاع سازگاری داشته باشد.
  • خرید نهال گردو و ژنوتیپ برای منطقه سردشت سودآور است.
  • نهال گردو باید سیستم دفاعی قوی داشته و بتواند سرمای یخبندان فصل زمستان سردشت را به خوبی تحمل کند.

همچنین برای خرید نهال گردو در شهر کرمان اینجا کلیک کنید.

فروش نهال گردو در سردشت

نهالستان‌های معتبر مانند برتر نهال برای رفاه حال کشاورزان عزیز نهاله لیبل‌دار را در منطقه سردشت عرضه می‌کنند، باغداران نهال گردو را به صورت شناسه‌دار به همراه کارت گارانتی و کارت سلامت دریافت می‌کنند، فروش نهال گردو به صورت ژنتیک و اصلاح شده در منطقه سردشت کمک زیادی به کشاورزان کرده است تا کیفیت و کمیت میوه تولیدی را افزایش دهند.

نهال گردو مناسب سردشت

نهال‌های کانادایی و نهال آمریکایی گزینه مناسبی برای کاشت در منطقه سردشت محسوب می‌شود، چون این درختان به صورت ژنتیکی می‌توانند سرما و یخبندان را تحمل کرده و جزو درختان سردسیری شناخته شده‌اند، به طور کلی خرید نهال گردو ژنوتیپ و اصلاح شده به جای نهال گردو بذری به کشاورزان توصیه می‌شود.

انواع نهال گردو در سردشت

انواع نهال گردو سازگار با شرایط اقلیمی شهر سردشت عبارتند از:

  1. نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۹ دیرگل بوده و در یک هکتار زمین حداقل ۶ الی ۸ تن میوه با کیفیت تولید می‌کند.
  2. نهال گردو فرنور که محدودیت ارتفاعی نداشته و و با شرایط سردسیری سردشت سازگاری بالایی دارد.
  3. نهال گردو چند لک جزو نهال‌های سردسیری و دیرگل است که می‌توان در شهرستان سردشت آن را کاشت.

 

قیمت نهال گردو در سردشت

از فاکتورهای مهم فروش نهال گردو در سردشت قیمت نهال گردو است، مشخص است نهال گردو اصلاح شده و با کیفیت  قیمت گرانتری خواهد داشت، کشاورزان برای خرید اقتصادی نهال گردو و صرف هزینه کمتر بهتر است با مراجعه به سایت اینترنتی نهالستان‌های مرجع و مادر مستقیماً با کارشناسان این نهالستان‌ها در ارتباط باشند، برای کشاورزان سردشت توصیه می‌شود که با بزرگترین نهالستان کشور در شمال غرب کشور در شهر میاندوآب آشنا شوند.

بهترین نهال سردشت

بهترین نهال گردو در سردشت باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  1. نهاد گردو زود بازده بوده و در سال‌های اول کاشت باردهی آن آغاز شود.
  2. ریشه زایی عمیق و پرقدرتی داشته باشد.
  3. نهال گردو دیرگل و سردسیری باشد.
  4. باردهی نهال گردو در یک هکتار حداقل ۸ تن باشد.

نهالستان گردو در سردشت

کشاورز برای تضمین سرمایه اولیه خود ابتدا باید بهترین نهالستان در شهر سردشت را شناسایی کرده و نهال‌ها را به صورت تضمین شده به همراه کارت گارانتی از نهالستان خریداری کنند، خرید نهال گردو لیبل‌دار از نهالستان مجوزدار باعث راحتی کشاورز می‌شود .

کلام آخر

برای کشاورزان سردشتی توصیه می‌شود جهت افزایش سود دهی باغات گردو در سال‌های اولیه کنار درختان گردو انواع نهال‌ سازگار با این درخت را کاشت کنند مانند نهال و هلو،شلیل و زردآلو، کشاورزانی که مشتاق احداث باغ دو منظوره هستند می‌توانند با مراجعه به لینک خرید نهال میوه در سردشت با انواع نهال‌های پردرآمد و پرسود آشنا شده و با دانلود کاتالوگ شرکت برتر نهال از آخرین قیمت نهال میوه و قیمت نهال گردو نیز آگاه شوند. همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های میوه دیگر که در شهر سرذشت می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال میوه در  سردشت مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال