خرید نهال گردو در عجب شیر✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار

با توجه به اینکه هر اقلیم می‌تواند در پرورش نهال گردوی بومی موفق باشد در راستای رسیدن به بیشترین باردهی و بازدهی انتخاب ارقام مناسب با اقلیم شهر عجب شیر می‌تواند در کیفیت و کمیت میوه بسیار موثر باشد. از این رو داشتن اطلاعات جامع در خصوص ارقام مناسب با شرایط اقلیمی، شناخت آفات و بیماری‌ها و نوع آب و هوای شهر عجب شیر می‌تواند بسیار در موفقیت باغ گردو موثر باشد پس تا انتهای این مقاله با ما باشید.

نمایش محصولات


شرایط اقلیمی عجب شیر

عجب شیر از جمله شهرهایی است که در آذربایجان شرقی قرار گرفته و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری تبریز دارای آب و هوای سردسیری و نیمه مرطوب و زمستان‌های یخبندان است. به واسطه فصول پربارش و شرایط آبی مطلوب این شهر بستری مناسب برای باغداری به ویژه باغات گردو است. با توجه به اینکه عجب شیر جزو نواحی مرتفع سردسیری و کوهستانی است می‌توان در این نواحی با کاشت ارقام سردسیری و دیرگل باغ گردوی تجاری و پربازدهی داشت.

تاریخچه باغات گردو در عجب شیر

اینکه در اقصی نقاط دنیا کاشت نهال گردو به سبب جنبه خوراکی و اقتصادی میوه آن از استقبال گسترده‌ای برخوردار است. از گذشته‌های دیرباز وجود منابع آبی مطلوب و همچنین حاصل خیزی خاک و شرایط اقلیمی مناسب، شهر عجب شیر را در داشتن باغات میوه از جمله گردو بسیار پر رونق کرده است. کشاورزی از جمله مشاغلی است که در این نواحی روز به روز توسعه پیدا می‌کند و امروزه می‌توان با بررسی باغات گردوی قدیمی و انتخاب ارقام سازگار، پربازده و تجاری باغ گردوی با کیفیت و تجاری احداث کرد و سطح اشتغال زایی و درآمدزایی این منطقه را افزایش داد.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در عجب شیر

مناسب بودن بستر برای هر گیاهی می‌تواند به عملکرد بهینه و رشد بهتر آن بینجامد. نهال گردو نیز جهت کاشت نیازمند بستری مساعد و مناسب است، از این رو احداث باغ گردو باید اصولی بوده و خرید نهال گردو برای کاشت مطابق با شرایط اقلیمی منطقه، نوسانات دمایی، سطح ارتفاع از دریا و بارش منطقه انتخاب شود تا نهال بتواند در بستری مساعد بهترین باروری و بازدهی را داشته باشد.

آیا کاشت نهال گردو در عجب شیر  حالت اقتصادی دارد؟

شهر عجب شیر جز نواحی مرتفع، سردسیری و کوهستانی است و می‌تواند در تامین نیاز سرمای نهال گردو موفق و بستری مساعد برای کاشت نهال گردو گرد باشد، از این رو انتخاب ارقام سردسیری و دیرگل و رسیدگی‌های اصولی در شهر عجب شیر می‌تواند جنبه اقتصادی و تجاری بالایی داشته باشد و سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند بسیار سودآور و کم ریسک باشد.

خرید نهال گردو در عجب شیر  

با توجه به اینکه خرید نهال گردو در عجب شیر از نهالستان‌های متعددی امکان‌پذیر است مراجعه به نهالستان شناخته شده و مجوزدار می‌تواند این خرید را تضمین شده و ایده‌آل جلوه دهد. پس اگر به دنبال تضمین سرمایه‌گذاری خود در آینده هستید حتماً نهال گردوی مورد نظر را از نهالستان‌های معتبر در عجب شیر خریداری کنید. در همین راستا شما می‌توانید از نهالستان‌ برتر نهال به صورت کاملاً اینترنتی بدون صرف وقت و هزینه نهال‌های کاملاً ضمانت شده و با کیفیت را متناسب با اقلیم عجب شیر خریداری و تحویل بگیرید.

فروش نهال گردو در عجب شیر

با نظر به پراکندگی نهالستان‌ها و مراکز فروش نهال گردو در عجب شیر انتخاب مرجع معتبر برای خرید نهال گردو می‌تواند کاری بس دشوار و چالش برانگیز برای سرمایه‌گذاران باشد. از این رو انتخاب نهالستان‌هایی با شرایط زیر می‌تواند خرید شما را تضمین شده و مطلوب کند.

  • نهالستان مذکور مجوز دار بوده و پرسنل آن تخصص کافی در پرورش نهال گردو داشته باشد.
  • پرسنل و متخصصین نهالستان به صورت ۲۴ ساعته پاسخگو بوده و پشتیبانی لازم را از سرمایه‌گذار داشته تا باغداری کم چالش و کم هزینه‌ای را پشت سر بگذارند.
  • این نهالستان باید نهال‌های مقاوم، تجاری و پربازده را همراه با تاییدیه قرنطینه و سلامت ارائه کند.
  • نهال‌های عرضه شده هنگام تحویل دارای بسته‌بندی مطلوب و ریشه پرالیناژ شده باشد.
  • نهال گردو را متناسب با اقلیم عجب شیر و با قیمتی متعادل عرضه کند.

همچنین برای خرید نهال گردو کرمان اینجا کلیک کنید.

نهال گردو مناسب عجب شیر

مانند تمامی مناطق سردسیری و کوهستانی بهترین نهال برای عجب شیر نهالی دیرگل و سردسیری است که می‌تواند با کمترین خسارت در بهار بیشترین باردهی و بازدهی را داشته باشد،  گردوی چندلرپیوندی، فرنور، ژنوتیپ و خوشه‌ای می‌توانند بیشترین سازگاری را با این منطقه داشته و در تراز تجاری  باغ بسیار تاثیرگذار باشند.

انواع نهال گردو در عجب شیر

  • نهال گردو چندلر: مقاوم به یخبندان زمستان، دیرگل و مناسب برای ارتفاعات بالای ۱۵۰۰ متری
  • نهال گردو فرنور : نهال سردسیری دیرگل مناسب برای ارتفاعات بالای ۱۵۰۰ متری با باردهی بی‌نظیر و تناژ ۷ تن در هکتار
  • نهال گردو ژنوتیپ پالیز: نهالی اصلاحی در تیپ‌های مختلف، مناسب برای ارتفاعات صفر تا ۳۰۰۰ متری مناسب برای اکثر مناطق به جز مناطق گرمسیری مانند خوزستان، مقاومت خوب در دماهای منفی ۳۰ درجه و بالای ۴۰ درجه
  • نهال گردو پیوندی: نهالی زود بازده و پر بازده، مناسب برای مناطق کوهستانی با سطح ارتفاع بالا و دیرگل
  • نهال گردو اسراییلی: نهالی دیرگل و دیر برگ ده مشابه نهال چندلر و ژنوتیپ مناسب برای ارتفاعات بالا و مقاوم در یخبندان و سرمای دیررس بهاره
  • نهال گردو دماوند: نهالی قابل کشت در ارتفاع بالای ۱۸۰۰ متری، مقاوم در سرمای زمستان و حساس به سرمای بهاره به دلیل زودگل بودن

قیمت نهال گردو در عجب شیر

اگر در جستجوی نهال گردو در سایت‌های مختلف و نهالستان‌ها با تفاوت قیمت روبرو هستید باید بگوییم که این تفاوت قیمت قابل اغماز بوده و می‌تواند نشأت گرفته از موارد زیر باشد.

  • میزان اعتبار و مجهز بودن نهالستان
  • برخوردار بودن نهال‌های خریداری شده از کارت قرنطینه، شناسنامه، اصالت و گواهی سلامت
  • داشتن ضمانت برگشت نهال
  • رقم نهال (پیوندی، اصلاحی یا بذری بودن آن )
  • سن نهال
  • کیفیت و مرغوبیت نهال

بهترین نهال گردو

نظر به اینکه درآمد سود نهایی باغ گردو متاثر از کسر هزینه‌های صرف شده برای باغداری است، هرچه میزان هزینه‌های باغدار کمتر باشد سود نهایی باغ بیشتر خواهد بود. در این زمینه بهترین نهال گردو نهالی است که هزینه‌های صرف شده برای رشد و پرورش و نگهداری آن کمتر بوده و متقابلاً با مقاومت در برابر آفات با کمترین خسارت بیشترین باردهی را با محصول مرغوب و بازار پسند خود ارائه کند.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در تبریز

نهالستان گردو در عجب شیر

با توجه به اینکه انتخاب نهالستان در هنگام خرید نهال گردو در عجب شیر می‌تواند سرمایه‌گذاری و درآمدزایی باغ شما را تحت تاثیر قرار دهد لذا انتخاب درست نهالستان بسیار حائز اهمیت است. پس با مراجعه به بزرگترین نهالستان کشور یعنی برتر نهال  می‌توانید با مشاوره‌های تخصصی مهندسین این نهالستان ارقامی مناسب با اقلیم عجب شیر را انتخاب کرده و با قیمتی مطلوب و کیفیتی  تضمین شده آن را دریافت کنید.

کلام آخر

با توجه به اینکه باغداری مستلزم بستر حاصلخیز و منابع آبی مطلوب برای رشد نهال گردو است از این رو شهر مرتفع و سردسیری عجب شیر می‌تواند بستری مستعد برای کاشت ارقام سردسیری و دیرگل نهال گردو باشد. می‌توان با کمک نهالستان‌های معتبر و نهال‌های با کیفیت عرضه شده در این نهالستان‌ها نسبت به احداث باغ سالم، مرغوب و پر بازده اقدام کرد. همچنین باغداران عزیز برای کسب اطلاعات بیش‌تر در رابطه با انواع ارقام نهال‌های میوه در عجب شیر به صفحه خرید نهال در عجب شیر مراجعه کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال