خرید نهال گردو در تازه کندانگوت✔️ قیمت انواع نهال گردو تازه کندانگوت

شاید بتوان گفت در میان انواع نهال میوه، نهال گردو یک سر و گردن از بقیه بالاتر است زیرا ارزش اقتصادی این درخت بسیار بالا است و نیاز به مراقبتی زیادی ندارد از طرفی عمر زیادی می‌کند پس درختی کاملا به صرفه و اقتصادی است از همین رو محققان کشاورزی همواره به دنبال به نژادی یا اصلاح ژنتیکی آن هستند تا به بهترین عملکرد از این درخت دست پیدا کنند.

شرایط اقلیمی تازه کند انگوت

شهر تازه کند انگوت یکی از توابع شهرستان گرمی واقع در استان اردبیل است و در ارتفاع 760 متری از سطح دریا قرار گرفته است و سه رودخانه‌ به نام‌های دره رود، سامبُورچای و دومولی چای از نزدیکی آن می‌گذرد بنابراین اقلیمی نیمه مرطوب و معتدل دارد به طوری که حداقل دمای آن در زمستان 3- درجه سانتی گراد و حداکثر دمای آن در تابستان 32 درجه سانتی گراد است از همین رو بسیار مناسب برای کاشت انواع نهال گردو است.

 

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

تاریخچه باغات گردو در تازه کند انگوت

هر آنچه که برای رشد و نمو نهال گردو لازم است در شهرستان تازه کند انگوت وجود دارد از همین رو درختان کهنسال و تنومند گردو به یکی از جاذبه‌های طبیعی این شهر بدل گشته‌اند و این درختان را می‌توان یک اکوسیستم طبیعی برای بسیاری از موجودات مانند پرندگان و حشرات تلقی کرد. همچنین برای خرید نهال گردو  از شهر کرمان به صفحه خرید نهال گردو در کرمان مراجعه کنید.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در تازه کند انگوت

آن چه یک باغدار کهنه کار و با تجربه و یک باغدار تازه کار برای احداث باغ گردو در تازه کند انگوت باید رعایت کنند انجام آزمایش خاک است زیرا با انجام این آزمایش می‌توانند به خیلی از سوالات پاسخ دهند از جمله:

  • آیا بافت و ساختار خاک مناسب برای کاشت گردو است؟
  • آیا عناصر غذایی مورد نیاز برای رشد گردو در خاک موجود است؟
  • آیا ریشه گردو قادر به رشد در چنین خاکی است؟
  • آیا خاک از ظرفیت مناسبی برای نگهداری آب برخوردار است؟

که با انجام آزمون خاک می‌توان به خیلی از سوالات در مورد رشد نهال گردو پاسخ داد.

آیا کاشت نهال گردو در تازه کند انگوت حالت اقتصادی دارد؟

مهمترین سوالی که قبل از کاشت گردو یا هر نهالی دیگری باید یک باغدار تازه کند انگوتی از خود بپرسد این است که آیا کاشت گردو توجیه اقتصادی دارد؟ که برای پاسخ به این سوال باید میزان باردهی درخت گردو را پیش بینی کند سپس در قیمت هر کیلو گردو ضرب کرد و عدد بدست آمده را از هزینه‌های دیگر مانند خرید کود، سم، دستمزد کارگر و غیره کم کند سپس می‌تواند به این سوال پاسخ صحیح دهد.

خرید نهال گردو در تازه کند انگوت

یکی از هزینه‌هایی که فقط یک بار برای احداث باغ گردو به باغدار تحمیل می‌شود مربوط به خرید نهال گردو است بنابراین باغداران به این موضوع دقت کنند چنانچه در این بخش کوچک‌ترین خساستی به خرج دهند در آینده متقبل هزینه‌های بیشتر خواهند شد زیرا قیمت نهال گردو اصلاح شده کمی گران‌تر از سایر نهال‌های محلی است اما بازدهی بالاتری تری دارند و سطح مقاومت بالایی به بسیاری از امراض دارند.

بنابراین باغداران در آینده هزینه‌ی کمتری بابت خرید سم و کنترل امراض خواهند داد اما سود بیشتری بابت فروش محصول مرغوب بدست خواهند آورد.

فروش نهال گردو در تازه کند انگوت

فروشندگان حرفه‌ای و با تجربه نهال گردو قبل از معرفی نهال گردو به خریددار سوالاتی از آن می‌کنند از جمله:

  • تجربه کافی در زمینه‌ی کاشت و پرورش گردو دارند؟
  • آیا قصد دارند نهال گردو را در حیاط خانه بکارند در این صورت وسعت حیاط خانه‌ی آن‌ها چقدر است؟
  • آیا قصد دارند باغ تجاری گردو احداث کنند؟
  • محل احداث باغ آن‌ها از چه شرایطی اقلیمی برخوردار است؟
  • به چه تعداد نهال در هکتار نیاز دارند؟

نهال گردو مناسب تازه کند انگوت

منظور از این که کدام نهال مناسب برای کاشت در تازه کند انگوت است این است که با شرایط اقلیمی این شهر سازگار باشد و تمام نیازهای دمایی، نوری، سرمایی و غیره آن در این شهرستان برآورده شود و در واقع نهال بتواند بهترین رشد و باردهی را داشته باشد.

انواع نهال گردو در تازه کند انگوت

از انواع نهال گردویی که قابل کاشت در تازه کند انگوت می‌توان به نهال گردو چندلر، نهال گردو لارا، نهال گردو پدرو، نهال گردو شیلی، نهال گردو توسرخ، نهال گردو خوشه‌ای ایرانی و نهال گردو برتر پالیز اشاره کرد.همچنین برای خرید نهال گردو از شهر اردبیل به صفحه خرید نهال گردو در اردبیل مراجعه کنید.

قیمت نهال گردو در تازه کند انگوت

هر ساله شاهد افزایش قیمت محصول گردو در بازار هستیم از همین رو قیمت نهال آن نیز به طور قطع افزایش پیدا خواهد کرد و هر چه بازار پسندی یک محصول بیشتر باشد متعاقبا نهال آن نیز پرفروش‌تر و گران‌تر خواهد بود.

بهترین نهال گردو

درخت گردو ارقام بسیار زیادی دارد که تعداد زیادی از آن‌ها مناسب برای کاشت در تازه کند انگوت هستند اما شاید به طور یقین بتوان این ادعا را کرد که نهال گردو برتر پالیز بهترین نهال است زیرا:

  • میزان میوه دهی آن برابر با 12-11 تن در هکتار است.
  • مناسب مناطق معتدل و نیمه سردسیری است.
  • یک نهال پیوندی و زود بازده است.
  • حداکثر ارتفاع درخت آن 6 متر است.
  • میوه‌ی آن چرب، درشت، پر مغز، سنگین و پوست نازک است.

نهالستان گردو در تازه کند انگوت

نهالستان‌های معتبر همانند برتر نهال  در تازه کند انگوت گواهی عاری از آفات بودن نهال را در زمان فروش نهال به مشتری ارائه می‌دهند زیرا برخی از امراض گیاهی مانند ویروس‌های گیاهی تا مدت هیچ گونه علائم ظاهری ندارند و شاید نهال کاملا سالم به نظر برسد ولی با گذشت زمان و با مساعد شدن شرایط محیطی علائم این امراض در نهال بروز پیدا کند از همین رو نهالستان‌ها معتبر این تضمین را می‌کنند که نهال‌های آن‌ها سالم و عاری از آفات و امراض است.

کلام آخر

درخت گردو درختی پر خیر و برکتی است زیرا علاوه بر ارزش بالای میوه، چوب آن نیز به دلیل مرغوبیت بالا در ساخت لوکس‌ترین وسایل چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد و پوست سبز آن در صنایع رنگ رزی، گل آن در درمان سرگیجه و سرفه و همچنین برگ آن خاصیت ضد میکروبی دارد از همین رو این درخت سود زیادی را عاید باغدار می‌کند پس برای انتخاب بهترین و تجاری‌ترین رقم آن می‌بایست بسیار دقت کرد. همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های میوه دیگر که در شهر تازه کند انگوت می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال در تازه کند انگوت مراجعه کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال