خرید نهال گردو در فریدونشهر✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار فریدونشهر

یکی از قطب‌های تولید میوه گردو در شمال غرب کشور ایران، فریدونشهر است، این خطه کوهستانی با آب و هوای سردسیری و مرطوب سازگاری نسبی با چند نوع نهال گردو دارد، در ادامه مقاله سعی می‌کنیم این نهال‌ها را برای شما معرفی کنیم.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی فریدون شهر

از مهمترین ویژگی‌های اقلیمی فریدونشهر باید به بهار دیررس آن اشاره کرد، این اقلیم حداقل ۱۲۰ روز  یخبندان و سرما را تجربه می‌کند، بنابراین کشاورزان در خرید نهال باید توجه داشته باشند تا نهال‌های دیر گل و سردسیری را خریداری کنند که نیاز زمستانی طولانی مدتی داشته و دیرتر از خواب زمستانی بیدار شوند، رطوبت اقلیمی فریدونشهر بالاتر از ۶۰ درصد است همچنین ارتفاع این شهر از سطح دریا نزدیک به ۲۵۰۰ متر تخمین زده‌اند.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در شهر اصفهان

تاریخچه باغات گردو در فریدون شهر

با توجه به شرایط اقلیمی فریدونشهر کاملاً مشخص است این کشاورزان محدودیت کاشت میوه را دارند، سازگارترین نهال برای کاشت در فریدون شهر نهال گردو بوده و باغات گردو در این منطقه قدمت چندین صد ساله دارد.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در فریدون شهر

کشاورزان فریدونشهر با توجه به رطوبت بالای آن باید در خرید نهال دقت داشته باشند تا نهال‌های مقاوم به رطوبت را خریداری کنند، چون نهال گردو به صورت ژنتیکی در برابر رطوبت مقاومت زیادی ندارد، از دیگر نکات مهم در رابطه با احداث باغ گردو در فریدونشهر باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا انتخاب نهال گردو را برای کشاورزان کار سختی کرده است آنها بهتر است با مشاورین نهالستان در ارتباط باشند تا گزینه‌های مناسب را انتخاب کنند.
  • زمستان طولانی مدت و یخبندان این شهر در اکثر مواقع باعث صدمه به نهال گردو می‌شود پس نهال‌های ژنتیک و اصلاح شده را خریداری کنید که سیستم دفاعی قوی در مقابل سرما را دارد.

آیا کاشت نهال گردو در فریدون شهر حالت اقتصادی دارد؟

با توجه به اینکه کاشت دیگر نهال‌ها در فریدون شهر محدود بوده و باغداران نمی‌توانند هر نهال میوه را در این منطقه احداث کنند، فروش نهال گردو و راه‌اندازی باغ تجاری و حرفه‌ای سود قابل توجهی برای کشاورزان خواهد داشت.

خرید نهال گردو در فریدون شهر

باغداران فریدونشهر به خاطر محدودیت‌های اقلیمی خود باید از نهالستان‌های معتبر و مجوزدار نهال گردو را خریداری کنند که تمامی محصولات خود را به صورت لیبل‌دار و به همراه کارت گارانتی ارائه می‌دهد.

فروش نهال گردو در فریدون شهر

همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم تکثیر و فروش نهال گردو در فریدونشهر شرایط خاص خود را دارد، این نهال‌ها باید رطوبت بالای ۶۰ درجه، ارتفاع ۲۵۰۰ متری را تحمل کرده و گلدهی آنها اواخر فروردین ماه آغاز شود. همجنین برای خرید نهال گردو در شهر اردبیل اینجا کلیک کنید.

نهال گردو مناسب فریدون شهر

باغداران علاوه بر نهال‌های بومی که گذشتگان آنها را در باغات خود کاشت کرده‌اند می‌توانند با خرید نهال گردو کانادایی بر پایه ژنوتیپ یا نهال فرنور سرمایه اولیه خود را تضمین کرده و به سوددهی برستند.

انواع نهال گردو در فریدون شهر

از انواع نهال گردو سازگار در فریدونشهر باید به نهال ژنوتیپ پالیز تیپ ۹ و نهال فرنور اشاره کرد، طبق تحقیقاتی که انجام شده است این درختان می‌توانند رطوبت بالا  را تحمل کرده و محدودیت ارتفاعی برای کاشت آنها وجود ندارد همچنین باردهی آنها در یک هکتار حداقل ۴ تا ۸ تن است.

قیمت نهال گردو در فریدون شهر

از دیگر فاکتورهای فروش نهال گردو علاوه بر سازگار بودن این نهال با اکوسیستم منطقه باید به قیمت نهال گردو اشاره کرد، چون نهال‌های ژنوتیپ کمی گران‌تر از نهال‌های سنتی و بذری است، کشاورزان از نهالستان‌های مرجع و تکثیر کننده نهال را به صورت مستقیم و بدون واسطه خریداری کنند تا هزینه کمتری بپردازند.

بهترین نهال گردو در فریدون شهر

طبق آمار فروش نهال گردو در نهالستان‌ها مشخص شده بهترین و محبوب‌ترین نهال گردو در فریدونشهر نهال کانادایی است که توسط نهالستان برتر نهال بومی‌سازی شده و با نام نهال ژنوتیپ پالیز تیپ ۹ شناخته شده است.

نهالستان گردو در فریدون شهر

با اینکه محدودیت‌های اقلیمی فریدونشهر زیاد است ولی در سال‌های گذشته احداث باغ گردو در این شهر رونق بیشتری داشته است، چون آنها خرید نهال را منحصرا از نهالستان‌های بومی انجام نمی‌دهند، بلکه با مراجعه به سایت اینترنتی بزرگترین نهالستان شمال غرب کشور به صورت غیر حضوری نهال گردو را با تضمین قیمت به همراه کارت گارانتی ۲ ساله و کارت سلامت خریداری می‌کنند.

کلام آخر

البته منظور ما این نیست که کشاورزان در فریدونشهر به غیر از نهال گردو نمی‌توانند نهال‌های دیگری را کاشت کنند بلکه آنها با مراجعه به صفحه خرید نهال در فریدونشهر می‌توانند نهال‌های سازگار با این منطقه را شناسایی کنند که می‌توانند ارتفاع ۲۵۰۰ متری و رطوبت بالای این خطه را تحمل کند.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

ارتباط با برترنهال