خرید نهال گردو در خضرآباد✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار خضرآباد

از جمله دغدغه‌ای که بسیاری از باغداران در مناطق کوهستانی با آن روبرو هستند انتخاب و خرید نهال گردو از بهترین و مناسب‌ترین نژاد برای پرورش راحت‌تر و سوددهی بالا است. گردوکاری در شهری مثل خضرآباد بسیار موفق به جهت شرایط آب و هوایی مستعد آن خواهد بود. در این مقاله نهال‌های پربار و مناسب این بخش معرفی می‌شود.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی خضرآباد

از نظر شرایط آب و هوایی و اقلیمی شهر یزد، شهر خضرآباد منطقه‌ای کوچک در ۴۲ کیلومتری یزد و در ارتفاع ۱۶۰۹ متری است که دارای ۵۳۵ نفر جمعیت است. این شهر مابین دو کوه مرتفع قرار گرفته به همین دلیل دارای آب و هوای کوهستانی و نسبتا سردی است. از جمله ییلاقات یزد است که از آب و هوای کوهستانی و بسیار مطلوبی برخوردار بوده و طبیعتی بکر با باغات متعدد میوه دارد. اطراف آن نیز با داشتن چشمه سارها، آبشارها و دشت‌های سرسبز میزبان بسیاری از مسافران در بهار و تابستان هستند.
این شهر به دلیل مهیا بودن شرایط آب و هوایی، دارای باغات زیبا و سر به فلک کشیده گردو، بادام، توت، زردآلو، شاتوت، انگور، انار و سیب است. این شهر علیرغم نزدیکی به یزد به برکت احاطه شدن با دو کوه از جریانات توده‌ای بارانزا و باران آور برخوردار بوده، لذا منطقه‌ای سرسبز، پرباغ و ییلاقی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: خرید نهال در یزد

تاریخچه باغات گردو در خضرآباد

در رابطه با سابقه و پیشینه باغات گردو در شهر ییلاقی و کوهستانی خضرآباد، از کل مساحت باغات این بخش حدود ۱۵ الی ۲۰ هکتار به کشت نهال گردو اختصاص یافته است که به طور متوسط از هر هکتار حدود ۴ تن محصول برداشت می‌شود. بهترین نهال‌هایی که طی چند سال اخیر در کنار رقم‌های بذری و محلی در این شهر مورد کشت قرار گرفته است نهال‌های معتدله و دیرگلی مانند چندلر، کانادایی، پوست کاغذی، ژنوتیپ پالیز، هارتلی، فرانکت، فرنور، خوشه‌ای و تویسرکان هستند.
برای آگاهی از آفت‌های مانند شته گردو، پروانه فری، کرم خراط، بلایت سیب، آنتراکنوز، پوسیدگی‌های ریشه و تنه باید اطلاعات دقیقی از علایم ابتلا و روش‌های پیشگیری و درمان آن کسب کنید تا در نهایت باغداری آگاهانه داشته باشید. در شهر خضرآباد از اوایل شهریور برداشت گردو به مدت یک ماه آغاز می‌شود و ۲۵ درصد آن مصرف تازه خوری داشته مابقی نیز به صورت خشک شده به بازارهای استانی ارسال می‌شود.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در خضرآباد

مهم‌ترین و اصلی‌ترین عواملی که باید قبل از احداث باغ در مورد آن اطلاعات میدانی و صحیحی جمع آوری کرده و بر اساس آن هموارسازی و خرید نهال را انجام دهید موارد زیر است.
• برآورد منابع مالی احداث باغ در یک هکتار
• اطلاع از شرایط اقلیمی
• میزان ارتفاع از سطح دریا
• شیب زمین
• کمینه و بیشینه دمایی
• وضعیت بارندگی‌ها و کیفیت آب
• کیفیت خاک، بافت و نوع آن
• مکان یابی و مختصات کاشت
• جهت وزش باد
• شدت گرما و تابش خورشید
• بیماری‌های رایج نهال‌های گردوی منطقه

 

آیا کاشت نهال گردو در خضرآباد حالت اقتصادی دارد؟

شهر خضرآباد به دلیل شرایط آب و هوایی اقلیمی و جغرافیایی منطقه‌ای مناسب برای کاشت نهال بوده و این محصول سوددهی بسیار بالایی در این شهر داشته است. اما در راستای ارتقای این سوددهی تهیه نهال‌های دیرگل، معتدله و نیمه سردسیری از رقم‌های پربار زود بازده و پایه کوتاه، کاشت آن در زمان مناسب، رسیدگی و مراقبت‌های بهینه مانند آبیاری، کوددهی، هرس به موقع، برداشت محصول در زمان مناسب و فروش مدیریت شده آن در بازارهای پرتقاضا می‌تواند سود بسیار بالایی از میوه با کیفیت، پرمغز و سنگین آن عاید باغدار کند.

 

خرید نهال گردو در خضرآباد

اگر برای داشتن باغی حرفه‌ای و سودآور به دنبال نهال‌های قدرتمند و با عمر طولانی و بازدهی بالا برای سالیان متمادی هستید می‌توانید خرید نهال گردو در خضرآباد را از نهالستان اینترنتی برتر نهال انجام دهید. زیرا این مجموعه در کوتاه‌ترین زمان نهال‌های گردوی مناسب بخش خضرآباد را با تخصص و تجربه بالای کارگروه خود به شما معرفی کرده و در قبال کیفیت، عدم بیماری، باردهی و سلامت آن گارانتی ۲ ساله را به همراه فاکتور فروش معتبر و لیبل اصالت عرضه خواهد کرد.

فروش نهال گردو در خضرآباد

سودآوری و به صرفه بودن پرورش نهال گردو در مناطق کوهستانی و معتدلی مانند خضرآباد باعث شده بسیاری از افراد با دغدغه بالا به دنبال یافتن بهترین و پربارترین رقم نهال گردو در مراکز فروش نهال گردو در خضرآباد باشند. البته باید به این مسئله واقف باشند که به کیفیت نهال بیشتر از قیمت آن بها داده و با یک بار هزینه برای خرید نهال حتماً آن را از مراکز شناخته شده، مطرح و با ضمانت نامه معتبر دریافت کنند.

نهال گردو مناسب خضرآباد

مسلما هیچ باغداری به دنبال هزینه های رسیدگی بالا برای نهال های گردو در باغات خود نیست پس میتوان با کشت نهال گردو مناسب خضرآباد بیشترین مطابقت، باردهی و سودآوری را در این اقلیم از نهال مشاهده کرد.

انواع نهال گردو در خضرآباد

در این مقاله انواع نهال گردو در خضرآباد جهت کاشت نام برده شد که در بخش زیر میزان باردهی و سازگاری آنها را بررسی خواهیم کرد.
• نهال گردوی هارتلی: رقمی دیرگل و مقاوم به سرما برای مناطق کوهپایه‌ای و دامنه‌ای خضرآباد از ارتفاع ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ متری، با باردهی ۶ تن در هکتار، مقاوم به سرما و زودبازده
• نهال گردوی خوشه‌ای اسرائیلی: رقمی معتدله دیرگل مناسب با ارتفاعات ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ متری، با باردهی ۵ الی ۶ تن در هکتار، میوه‌دهی به صورت خوشه‌ای در تمامی شاخه‌های جانبی
• نهال گردوی ژنوتیپ پالیز، زودبازده، کم ارتفاع، دیرگل مقاوم به سرما و یخبندان تا منفی ۳۰ درجه و مقاوم به گرمای ۴۵ درجه، مناسب با ارتفاعات ۰ تا ۳۰۰۰ متری و باردهی فوق العاده ۹ تا ۱۲ تن در هکتار
• نهال گردوی فرنور: رقمی دیرگل مقاوم به سرمای بسیار بالا، قابل کاشت در مناطق بسیار مرتفع خضرآباد، از ارتفاع ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متری، باردهی ۶ تن در هکتار، پیوندی و مقاوم به آفات

قیمت نهال گردو در خضرآباد

از آنجایی که قیمت نهال گردو در خضرآباد با توجه به پارامترهایی مانند: تجاری غیر تجاری بودن، وارداتی و ایرانی بودن، سن و سال، میزان باردهی و مقاومت نهال در هر اقلیمی متفاوت است. لذا می‌توانید از طریق لینک زیر آگاهی خوبی از کلیه قیمت‌ها به دست آورید.

بهترین نهال گردو

با در نظر گرفتن ویژگی‌های شهر خضرآباد و رقم‌های قابل کاشت در آن بهترین نهال گردو در خضرآباد رقم‌های معتدل و نیمه سردسیری، پربار و زودبازده هستند که با باردهی بالا رضایت خاطر باغدار را به جهت درآمدزایی و سوددهی فراوان جلب کنند.

نهالستان گردو در آستارا

مسلماً با کاشت نهال‌های گردوی سالم، پرتوان و مقاوم به تنش‌های محیطی و دمایی این شهر می‌توان بهترین نهالستان گردو در خضرآباد را تاسیس و با رسیدگی‌های بهینه محصولات با کیفیت را برداشت کرد. برای رسیدن به این هدف متعالی می‌توانید خرید نهال گردو را از نهالستان برتر نهال با دریافت ضمانت‌نامه‌های معتبر در قبال نهال انجام دهید.
اگر قصد آشنایی بیشتر با نهال‌های میوه قابل کشت در این شهر را دارید می‌توانید به صفحه خرید نهال میوه خضرآباد مراجعه کنید.

کلام آخر

با توجه به اینکه از دیرباز در این شهر خوش آب و هوا و ییلاقی پرورش نهال گردو بسیار سودده بوده است، می‌توانید با کاشت نهال‌های گردوی مناسب این بخش بیشترین بهره‌برداری را از زمین‌های حاصلخیز پر آب و آب و هوای کوهستانی و ییلاقی آن داشته باشید.، برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب خضرآباد و خرید نهال در خضرآباد اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال