خرید نهال گردو در رودهن✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار رودهن

یکی از نکات سرسبز کشور ایران که به عنوان منطقه ییلاقی و نیمه کوهستانی شناخته شده است رودهن است، این منطقه ۱۸۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع داشته و به خاطر فراوانی بارش فصل زمستان، رودخانه‌های پر آب و سفره‌های زیرزمینی مملو و پرآب است، بنابراین هیچگونه دغدغه و مشکلی برای احداث باغ تجاری گردو وجود ندارد، ما در ادامه مقاله سعی می‌کنیم اطلاعات علمی و دقیقی در مورد شرایط اقلیمی رودهن و شرایط احداث باغ مدرن گردو در این منطقه ارائه دهیم.

همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های میوه دیگر که در شهر رودهن می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال در رودهن مراجعه کنید.

نمایش محصولات


کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی رودهن

منطقه رودهن جزو توابع دماوند بوده ولی به خاطر همسایگی با استان‌های شمالی یک منطقه کاملاً سرسبز و ییلاقی محسوب می‌شود، زمستان‌های رودهن سرد و یخبندان بوده در عوض فصل بهار و تابستان آن کاملاً معتدل است، طبق نظر کارشناسان به خاطر بهار دیررس در این منطقه حتماً نهال گردو خریداری شده دیرگل باشد، بنابراین آنها فروش نهال گردو ژنوتیپ را توصیه می‌کنند چون اواخر فروردین ماه شروع به شکفتن می‌کند.

رودهن یک منطقه نیمه کوهستانی بوده و درصدی از زمین‌های آن در دامنه‌ و کوهپایه‌ها قرار گرفته است، درصد رطوبت منطقه رودهن در نقاط مختلف آن متفاوت است پس کشاورزان قبل از خرید نهال گردو و احداث باغ آن حتماً از درصد رطوبت این منطقه مطمئن باشند، کشاورزان مهمترین مشخصه اقلیمی رودهن را خاک حاصلخیز آن می‌دانند، چون هر گیاهی در این خاک کاشته شود رشد سریع داشته و محصول با کیفیت تولید می‌کند.

تاریخچه باغات گردو در رودهن

طبق بررسی‌های انجام شده تاریخچه پیدایش منطقه رودهن مربوط به ۳۰۰ سال پیش است، طبق یافته‌های باستان شناسی مشخص شده باغات گردو در همان آغاز پیدایش این منطقه وجود داشتند، در واقع یکی از درآمدهای اصلی مردمان منطقه رودهن کشاورزی مخصوصاً در رشته تولید میوه گردو بود.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در رودهن

در احداث باغ گردو در مناطق نیمه کوهستانی رودهن، برخی نکات مهم عبارتند از:

  • انتخاب مکان مناسب با شرایط خاک و آب و همچنین وجود نور مناسب برای رشد درختان گردو بسیار حائز اهمیت است.
  • از آنجایی که برخی از مناطق رودهن کوهستانی بوده و در کوهپایه‌ها قرار دارد؛ قبل از خرید نهال گردو، شیب زمین و جهت شمالی و جنوبی بودن آن را بررسی کنید تا الگوی کاشت مناسبی را برای احداث باغ تجاری انتخاب کنید.
  • خاک برای رشد گردو باید عمق کافی و در عین حال دارای زهکشی مناسب باشد، به سطح آب‌های زیرزمینی در منطقه نیز توجه کنید.
  • برای کاشت نهال گردو در رودهن به روش تکثیر و فروش نهال گردو توجه کنید، پایه‌های مستحکم و مقاوم را خریداری کنید معمولاً نهال گردو ژنوتیپ کانادایی گزینه مناسبی برای کاشت در این منطقه هستند.

آیا کاشت نهال گردو در رودهن حالت اقتصادی دارد؟

اگر باغدار در انتخاب و خرید نهال گردو دقت کرده و نهال گردو سازگار با این منطقه را خریداری کنند مطمئناً احداث باغ گردو یک کسب و کار پرسود برای باغداران رودهن محسوب می‌شود، با توجه به اینکه نهال گردو در مناطق سردسیری به صورت ژنتیکی رشد سریع و مناسبی دارند بنابراین نگهداری و مراقبت از باغات گردو در منطقه رودهن کار سخت و پرهزینه‌ای نخواهد بود.

به غیر از حاصلخیز بودن خاک و مهیا بودن شرایط اقلیمی برای خرید نهال گردو و احداث باغ آن، نباید فراموش کنیم منطقه رودهن به عنوان یک منطقه توریستی شناخته شده و سالانه افراد زیادی برای تفریح و استراحت به این منطقه آمده و خواستار خرید محصولات سردرختی مخصوصاً گردو ارگانیک و طبیعی هستند، کشاورزان با فروش مستقیم میوه گردو به توریست‌ها یا صادرات آن به کشورهای اروپایی و عربی می‌توانند درآمد مناسبی داشته باشند.

 

خرید نهال گردو در رودهن

کشاورزان برای خرید نهال گردو در منطقه رودهن بهتر است این نکات طلایی را به طور کامل رعایت کنند تا خریدشات موفقیت آمیز باشد:

  1. نهال گردو کانادایی بر پایه ژنوتیپ گزینه مناسبی برای کاشت در منطقه رودهن است، چون سیستم دفاعی قوی دارد
  2. به خاطر بهار دیر رس حتماً نهاله گردو دیرگل را خریداری کنید.
  3. از نظر کارشناسان نهالستان فروش نهال گردو ژنوتیپ پایه کوتاه موفقیت بیشتری در این شهر دارد.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در تهران

فروش نهال گردو در رودهن

نهالستان‌های معتبر برای حفظ سرمایه اولیه کشاورزان فروش نهال گردو در رودهن را به صورت تضمینی و به همراه کارت گارانتی انجام می‌دهند بنابراین کشاورزان زمان کافی برای بررسی کیفیت نهال خریداری شده را دارد.

نهال گردو مناسب رودهن

نهال گردو مناسب برای منطقه رودهن نهال گردوی دیرگل و سردسیری است که بتواند یخبندان فصل زمستان و رطوبت این منطقه را تحمل کند از همه مهمتر همانند نهال گردو ژنوتیپ بالیس تیپ ۹ محدودیت ارتفاعی نداشته و در ارتفاع ۲۰۰۰ متر رشد مناسبی داشته باشد.

همچنین برای خرید نهال گردو در شهر شیراز اینجا کلیک کنید.

انواع نهال گردو در رودهن

برای آشنایی بیشتر با انواع نهال گردو سازگار در رودهن بهتر است جدول زیر را مطالعه کنید، البته برای آشنایی بیشتر با انواع نهال گردو دیرگل یا میانگل می‌توانید به سایت تخصصی برتر نهال مراجعه کرده بابا کارشناسان در تماس باشید:

 

نام نهال ویژگی
نهال گردو ژنوتیپ پالیز گردو ژنوتیپ پالیز از ارتفاع صفر تا ۳۰۰ متر از سطح دریا قابل کاشت بوده، تحمل سرمای منفی ۳۰ درجه، تحمل گرما تا ۴۵ درجه را دارد، دیرگل است.

 

نهال گردو فرنور گردو فرنور از ارتفاع ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تحمل سرما منفی ۳۹ درجه تحمل گرما ۴۹ درجه، دیرگل است

 

نهال گردو اسرائیلی گردو اسرائیلی برای مناطق معتدل منطقه رودهن مناسب است که بدون سرمای بهاره هستند، عمر طولانی و باردهی بالا

 

 

قیمت نهال گردو در رودهن

برای اطلاع از قیمت نهال گردو در منطقه رودهن می‌توانید به سایت‌ اینترنتی نهالستان‌های معتبر کشور مراجعه کرده با کارشناسان در ارتباط باشید، علاوه بر اینکه با انواع نهال گردو آشنا شده از آخرین قیمت نهال گردو نیز مطلع می‌شوید.

بهترین نهال گردو در رودهن

نهال گردو کانادایی، آمریکایی و نهال ایرانی گزینه مناسبی برای کاشت در منطقه رودهن است، ولی به شرطی که تکثیر این نهال‌ها به روش مدرن و کاملاً پیشرفته انجام شود، چون کمیت و کیفیت نهال ژنوتیپ  تا چند برابر بیشتر از نهادهای سنتی و بذری است.

نهالستان گردو در رودهن

برای شناختن بزرگترین و بهترین نهالستان گردو در رودهن، حتماً با مراجعه به گوگل سایت‌های نهالستان‌های مختلفی را پیدا کنید که محصولات خود را به صورت غیر حضوری و آنلاین در اختیار باغداران قرار می‌دهد، شما با مقایسه قیمت نهال گردو در نهالستان‌های آنلاین و شرایط فروش نهال گردو می‌توانید انتخاب کنید کدام نهالستان برای خرید نهال گردو مناسب است.

کلام آخر

کاملا مشخص است خرید نهال گردو و احداث باغ تجاری گردو در منطقه رودهن اقتصادی و پرسود خواهد بود، البته باغدارانی که می‌خواهند انواع نهال میوه را در باغات خود کشت کنند، به لینک خرید نهال میوه در رودهن مراجعه کرده و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنند.

 

 

 

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال