خرید نهال گردو در مروست✔️ قیمت انواع نهال گردو مروست

بسیاری از افراد باغستان‌های گردو را متعلق به مناطق سردسیری و کوهستانی می‌دانند اما با وجود رقم‌های مقاوم به گرما و خشکی امکان کاشت آن در شهرهایی مانند مروست نیز میسر شده است. با ما همراه باشید تا در کنار آگاهی از آب و هوا و نهال‌های مناسب این بخش از چگونگی خرید نهال گردو نیز آگاه شوید.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی مروست

شهر مروس شهری با ۹۳۷۲ نفر جمعیت واقع در جنوب استان یزد و ارتفاع ۱۵۴۴سطح آب‌های آزاد است. اگرچه مروس در ارتفاعات بالا قرار گرفته است اما به تبعیت از اقلیم غالب بر استان یزد دارای آب و هوای نیمه بیابانی با میانگین بارندگی ۶۹ میلی‌متر در سال است که به تبعیت از آن فقط ۲۵ روز یخبندان را در این اقلیم شاهد هستیم. قرارگیری شهر مروست در نزدیکی پیشکوه‌های سلسله جبال زاگرس باعث شده تحت تاثیر روان آب‌های جاری از آن دارای رودخانه دائمی به اسم بوانات باشد که در تامین نیاز آبی شهر و اراضی باغی و کشاورزی بسیار کمک کننده است.
عمده اراضی با کمک آب‌های زیرزمینی و قنوات متعدد اداره می‌شوند و این شهر بزرگترین تولید کننده انگور در استان یزد است. در کنار آن شاهد باغات گردو در مناطق معتدل و دامنه‌ای و همچنین برداشت میوه‌هایی مانند سیب، انار، انجیر، بادام، توت و محصولات زراعی مانند گیاهان دارویی، گندم، جو، غلات و ذرت و زعفران هستیم.

بیشتر بخوانید:خرید نهال گردو در یزد

تاریخچه باغات گردو در مرودست

شهر مروست شهری با اقلیم نیمه بیابانی است و عمدتاً در مناطق کوه پایه‌ای و کوهستانی آن شاهد باغات گردو هستیم. کرخنگان مروست دارای ۴۰۰ هکتار باغ گردو است که سالانه حدود ۵۲۰ تن گردو از این باغات برداشت می‌شود. البته پراکندگی باغات عمدتاً در روستاهای و مناطق سردسیری مشاهده می‌شود که از رطوبت و بارندگی بیشتری برخوردار هستند. عمده نهال‌های بذری با استفاده از سرشاخه کاری و پیوند ارقام مقاوم و پربار شامل اصلاح و جایگزینی شده‌اند تا سطح باردهی و عملکرد باغات ارتقا پیدا کند. زیرا با توجه به خشکی هوا در صورت عدم آبیاری درست نهال تضعیف شده و در معرض باکتری‌ها و آفات متعدد قرار می‌گیرد که می‌تواند باعث تقلیل تولید زنجیره اقتصادی این باغات شود.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در مرودست

با توجه به بحران خشکسالی و کمبود بارش‌ها در این اقلیم انتخاب زمین در مناطق مرتفع باعث برخورداری باغ گردو از رطوبت نسبی هوا و خاکی مرطوب و غنی شده و همچنین میزان بارندگی‌های بالاتر خواهد شد. اما با توجه به سنگلاخی بودن خاک مناطق کوهستانی باید قبل از احداث باغ خاک منطقه مورد آنالیز قرار گرفته و اصلاح و هموارسازی شود.
سپس نهال‌های زودگل و مقاوم به خشکی با در نظر گرفتن شدت تابش خورشید، وزش باد و میزان بارندگی تهیه شود.

 

آیا کاشت نهال گردو در مروست حالت اقتصادی دارد؟

شاید بسیاری از سرمایه‌گذاران کاشت نهال گردو را با توجه به اقلیم گرم و خشک این بخش سودده ندانند. اما با وجود رقم‌هایی مانند پکان آمریکایی، ژنوتیپ پالیز و نهال مقاوم به گرما که جزو رقم‌های سازگار با خشکی و گرمای بالا هستند و نیاز آبی کمی دارند می‌توان باغات موفقی را احداث کرد. با روش‌های مراقبتی کم هزینه مانند بهره‌مندی از روش آبیاری قطره‌ای همراه با کوددهی یا همان بابلر، تقویت خاک منطقه با نهاده‌های کشاورزی و کودهای طبیعی و کاشت نهال‌های زودگل و مقاوم به خشکی می‌توان گردوهای پرمغز و سنگینی را از این باغات برداشت کرد.

 

خرید نهال گردو در مروست

در مرحله خرید نهال گردو در مروست باید از تخصص و همراهی افراد مجرب و آگاه بهره‌مند شوید زیرا این پروسه اگر با خرید نهال‌های بی‌کیفیت، ناسازگار و نامرغوب همراه باشد باعث کاهش ریشه زایی و از بین رفتن سرمایه خواهد شد. لذا در نهالستان بزرگ و مطرح برتر نهال پیش از خرید می‌توانید آموزه‌های و مشاوره‌های تخصصی را دریافت کرده و با کمک پرسنل مجرب رقمی مقاوم به خشکی، پربار و مرغوب را با قیمتی ایده‌آل همراه با تضمین برگشت و گارانتی دو ساله کیفیت انتخاب کنید.

فروش نهال گردو در مروست

نهالستان فروش نهال گردو در مروست علاوه بر مجهز و مجوز دار بودن، رعایت پروسه پرورشی اصولی و علمی باید نهال را با خدمات زیر عرضه کند.
 برای سلامتی و کیفیت نهال ضمانت‌های معتبر در نظر گرفته و در قبال آن پاسخگو باشد.
 ریشه‌های نهال را ضدعفونی و آفت زدایی کرده و برای آن گواهی عدم بیماری و کارت قرنطینه استانی صادر کند.
 تنوع ارقام داشته و با توجه به اقلیم نیمه بیابانی مروست نهال‌های مقاوم به خشکی و کم آبی را معرفی کند.
 از نظر سلامت فیزیکی و شیمیایی دارای شاخص کنترل باشد
 خدمات پس از فروش آن معتبر بوده و در طول مراحل کاشت داشت و برداشت از باغبان پشتیبانی کند.

نهال گردو مناسب مروست

مسلماً با توجه به وضعیت آب و هوایی شهر مروست، کمبود بارش‌ها و وجود بحران خشکسالی نهال گردوی مناسب مروست نهال‌های کم آبخواه و مقاوم به خشکی و دمای بالا از ارقام زودگل هستند.

انواع نهال گردو در مروست

اگرچه فراوانی انواع نهال گردو در مروست در نهالستان‌های سطح شهر امکان خرید آن را میسر می‌کند اما از میان این تنوع تنها نهال‌های زیر می‌تواند بالاترین بازدهی را در این اقلیم داشته باشد.
• نهال گردو پکان آمریکایی: رقمی وارداتی و آمریکایی، گلدهی زود هنگام، مقاومت بالا به کم آبی و خشکی، سازگار در ارتفاعات ۰ صفر تا ۲۵۰۰ متری، باردهی ۵ الی ۶ تن
• نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: نهالی مناسب برای همه اقلیم‌ها با ارتفاعات صفر تا ۳۰۰۰ متر، مقاومت بالا در برابر کم آبی و گرمای بالا تا ۴۵ درجه، باردهی فوق العاده ۸ تا ۱۲ تن در هکتار، نهالی دیرگل و اصلاحی و پایه کوتاه
• نهال گردوی چندلر: نهالی معتدله و کوهستانی قابل کاشت در مناطق کوهپایه‌ای مروست با ارتفاعات ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متری، محصول آوری ۶ تن در هکتار، مقاومت بالا به کم آبی خشکی هوا بادهای سوزان و گرما تا ۴۰ درجه

قیمت نهال گردو در مروست

مسلماً خریدی که با آگاهی از قیمت همراه باشد می‌تواند مدیریت بهتری نسبت به نهال منتخب و سرمایه تحت اختیار را ایجاد کند. به همین جهت با توجه به متنوع بودن فاکتورهای موثر در قیمت نهال گردو در مروست می‌توانید قیمت تمام شده کلیه ارقام را از لینک زیر مشاهده کنید.

بهترین نهال گردو

بهترین نهال گردو در مروست با توجه به کمبود بارش‌ها و گرمای غالب، نهال‌های نیمه گرمسیری و معتدله از جمله نهال مقاوم به گرما و پکان آمریکایی هستند. مسلماً هر نژادی که بتواند شرایط جوی و زیست محیطی این منطقه را تاب آورده و بهترین محصول دهی را داشته باشد بهترین نهال خواهد بود.

نهالستان گردو در مروست

نهالستان بزرگ و قدمتدار برتر نهال از جمله مراکز تولید و عرضه نهال‌های گردو در ارقام متنوع است که شعبات اینترنتی آن تحت عنوان نهالستان گردو در مروست فعال بوده و باغداران عزیز می‌توانند از این شهر نهال‌های خود را بدون مراجعات حضوری همراه با ضمانت عاری از آفات، تضمین برگشت و شناسنامه اصیل با قیمت ایده‌آل دریافت کنند.
با مراجعه به صفحه خرید نهال میوه مروست می‌توانید با نهال‌های پربار در این بخش آشنا شوید.

کلام آخر

در منطقه کم آب و کم‌بارش مانند مروست مدیریت بهتر منابع آبی و در اختیار داشتن نهال‌های کم آب طلب و مقاوم به خشکی در حوزه گردوکاری بسیار حائز اهمیت است. برای دریافت آموزه‌های باغبانی نوین و نهال‌های مقاوم به خشکی از ارقام پربار می‌توانید با نهالستان بزرگ برتر نهال در تعامل باشید. برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب مروست و خرید نهال در مروست اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال