خرید نهال گردو در مهردشت✔️ قیمت انواع نهال گردو مهردشت

در این مقاله با ما همراه باشید تا شرایط آب و هوایی مهردشت را شناخته و حساسیت‌های خرید نهال گردو و ویژگی‌های نهال مناسب این بخش را بررسی کنیم.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی مهردشت

مهردشت به دلیل قرارگیری در استان یزد و به تبعیت از آب و هوای این بخش دارای اقلیم نیمه بیابانی سرد و خشک است سردی این بخش به دلیل قرارگیری در ارتفاع ۱۴۹۳ متری با میانگین بارشی ۱۵۰ میلیمتر در سال است این شهر در دشتی بسیار حاصلخیز و زیبا پس از ادغام ۳ روستای مهرآباد، اردی و نصرت تشکیل شده و در بخش بهمن شهرستان ابرکوه قرار دارد. این شهر با مرکز استان فاصله ۱۶۰ کیلومتری داشته و در ۱۱ کیلومتری ابرکوه منطقه‌ای بسیار خوش آب و هوا با ذخایر آب زیرزمینی بالا است.
در زمینه تولید میوه‌هایی مانند پسته و انگور نیز بسیار جایگاه بالایی در استان دارد. با توجه به مناطق دشتی و کوهپایه‌ای شهر مهردشت امکان کاشت محصولاتی مانند گردو، سیب، انار، انجیر، توت و زردآلو نیز میسر شده است. اگرچه میزان بارندگی‌ها در این شهر بسیار بالا است اما به دلیل قرارگیری در استان یزد و تحت تاثیر گرما و خشکی کویر مرکزی این اقلیم طی چند سال اخیر دچار تغییر الگوی کشت شده و اراضی زراعی و باغی آن استفاده از رقم‌های کم آبخواه را می‌طلبد. از جمله مهم‌ترین محصولات زراعی آن نیز جو، ذرت، گندم، دانه‌های روغنی، گیاهان دارویی و تره بار و کلزا است.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در یزد

تاریخچه باغات گردو در مهردشت

گفتیم که مهردشت در دشتی بسیار بزرگ با ذخایر آب زیرزمینی خوب قرار گرفته و در مناطقی که نزدیک به دامنه‌های کوه پایه‌ای و پستی بلندی‌ها است باغداران به کشت و پرورش نهال گردو نیز مشغول هستند. تاریخچه باغات این بخش بیانگر آن است که نهال‌هایی مانند لارا، ژنوتیپ پالیز، اسرائیلی، پکان آمریکایی، نهال مقاوم به گرما به همراه نهال‌های بذری و قدیمی در این باغات مورد کشت قرار گرفته است. استفاده از تجربه باغداران موفق در شهر مهردشت کمک می‌کند باغداران تازه کار بتوانند از شیوه‌های جدید مدیریتی در عملیات هرس، آبیاری، کاشت، سمپاشی و نگهداری از نهال استفاده کرده و باغداری کم چالشی داشته باشند.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در مهردشت

در رابطه با احداث باغ گردو در مهردشت علاوه بر شرایط اقلیمی، عوامل محیطی، خرید نهال سالم و سازگار با این منطقه، در نظر گرفتن عوامل اقتصادی از جمله پارامترهای مهم در این زمینه است. مهیا سازی بستر کاشت، هموار سازی سطح باغ، تعبیه سیستم‌های آبیاری، انتخاب و خرید زمین در نزدیکی منابع آبی نیازمند هزینه کرد بالایی است. در کنار این عوامل برخورداری از نهال‌های مقاوم به خشکی از ارقام سالم و همچنین هزینه نیروی انسانی در موعد کاشت، داشت، و برداشت این محصول نیز جزو ملاک‌های تاثیرگذار در احداث باغ است.

 

 

آیا کاشت نهال گردو در مهردشت حالت اقتصادی دارد؟

اگر در شهر مهردشت که دارای آب و هوای نیمه بیابانی، سرد و خشک است از رقم‌های مقاوم به کم آبی و بادهای سوزان و خشکی استفاده شود، نهال شرایط رشد بهتری را تجربه خواهد کرد و بدون تضعیف ریشه و تنه کمتر در معرض بیماری‌ها قرار گرفته و مسلماً باردهی خوبی را خواهد داشت. همچنین نژادهای پربار و زودبازده به دلیل باردهی زود هنگام و خصوصیات رشدی و باردهی بالا می‌توانند در پروسه راندمان تولید و برداشت بالاترین میوه موثر باشند. البته رسیدگی‌های باغدار و مدیریت بهتر پروسه‌های مراقبتی از جمله عواملی است که ۵۰ درصد موفقیت باغ و سودآوری به آن وابسته است.

 

خرید نهال گردو در مهردشت

اگرچه برای خرید نهال گردو در مهردشت می‌توانید از مسیر کوتاه‌تر یعنی از نهالستان‌های واقع در استان و شهر خرید خود را انجام دهید اما برای حصول اطمینان از کیفیت و سلامت نهال‌ها و برخورداری از خدمات پس از فروش مانند ضمانت برگشت، گارانتی ۲ ساله مرغوبیت و باردهی نهال می‌توانید این خرید را معطوف به نهالستان بزرگ و تخصصی برتر نهال کنید و با کمک تیم مهندسی آن رقم‌های مقاوم به گرما و پربار را با قیمتی مناسب انتخاب کنید.

فروش نهال گردو در مهردشت

در فرایند خرید و فروش نهال گردو در مهردشت هم باغدار و هم فروشنده باید مجموعه‌ای از ضوابط و استانداردها را رعایت کنند. باغدار باید اطلاعات خوبی از نهال سالم، استاندارد و سازگار داشته و فروشنده نیز در قبال سلامت، کیفیت و باردهی نهال باید متعهد بوده و ضمانتنامه معتبر عرضه کند.

نهال گردو مناسب مهردشت

با توجه به متنوع بودن نژادهای نهال گردو و همچنین وجود رقم‌های وارداتی هر نهالی که سازگاری بهتری با آب و هوا و خاک منطقه داشته باشد مسلماً ریشه زایی و عملکرد و باردهی خوبی را نیز خواهد داشت. پس لازم است لازم است نهال گردو مناسب مهردشت از ارقام مقاوم به گرما و خشکی با توجه به اقلیم منطقه انتخاب شود تا با مقاومت بالا بتواند باردهی خوبی داشته باشد.

انواع نهال گردو در مهردشت

گستردگی و فراوانی انواع نهال گردو در مهردشت باعث سردرگمی باغداران در انتخاب رقم‌های پربار و سازگار شده است اما در این بخش این ارقام برای شناخت بهتر معرفی می‌شود.
• نهال گردوی چندلر: اگرچه این نهال مناسب برای مناطق کوهستانی و معتدل است اما به دلیل مقاومت بالا در برابر گرمای ۴۰ درجه، کم آبی و خشکی جزو نهال‌های مقاوم محسوب شده و با باردهی ۶ تن در هکتار، از رقم‌های وارداتی، پایه کوتاه و پربار است که در ارتفاعات ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متری قابلیت کاشت دارد.
• نهال گردوی پکان آمریکایی: پرفروش‌ترین نهال در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری با قابلیت کاشت در ارتفاعات ۰ تا ۲۵۰۰ متری، با باردهی ۶ تن در هکتار، زودگل پایه کوتاه، مقاوم به گرمای ۵۰ درجه
• نهال گردوی پوست کاغذی: رقمی بسیار محبوب ۶۰ درصد مغز به دلیل پوسته بسیار نازک، سازگاری با تمامی اقلیم‌ها تا ارتفاعات ۳۰۰۰ متری، مقاومت خوب به کم آبی، آفات و دمای بالا دیرگل و زود بازده تا 5/4 تن در هکتار

قیمت نهال گردو در مهردشت

دیگر برای استعلام قیمت نهال گردو در مهردشت نیازی به مراجعه حضوری زمانبر و هزینه بردار نیست می‌توانید با کمک لینک زیر این پروسه را به بهترین شکل سپری کنید.

بهترین نهال گردو

بهترین نهال گردو در مهردشت نهالی مقاوم به آفات، کم آبی، خشکی با میوه‌های مرغوب بدون آفت و قارچ بوده که کمترین ریزش برگ و میوه را داشته و زحمت رسیدگی کمتری را متوجه باغدار کند.

نهالستان گردو در مهردشت

با توجه به تفاسیر ذکر شده در مورد اقلیم شهر مهردشت و حساسیت خرید نهال گردو شناخت بهترین نهالستان گردو در مهردشت کمک شایانی به انتخاب نهال سازگار و داشتن خریدی مطمئن و با کیفیت می‌کند. به همین منظور می‌توانید از طریق اینترنت نهال‌های با کیفیت، مرغوب، بدون آفات را با ضمانت دو ساله سلامت و شناسنامه اصیل از این مرجع در ارقام سازگار با شهر مهردشت انتخاب کنید و در کوتاه‌ترین زمان با ریشه‌های آفت زدایی شده تحویل بگیرید.
با مطالعه صفحه خرید نهال میوه مهردشت اطلاعات خود را از نهال‌های مناسب کاشت افزایش دهید

کلام آخر

نهال گردو نهال بسیار سودده از جهت میوه، چوب و پوست و برگ است به همین جهت در اقصی نقاط کشور خصوصاً در شهرهای گرم و خشکی مانند مهردشت تقاضا برای پرورش آن بالا است. لذا با وجود دشت حاصلخیز مهردشت و مهیا بودن ذخایر آب زیرزمینی با خرید نهال‌های مقاوم به خشکی و کم آبی از نهالستان تخصصی برتر نهال می‌توانید این پروسه را آغاز کنید. برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب مهردشت و خرید نهال در مهردشت اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال