خرید نهال گردو در کیلان✔️ قیمت انواع نهال گردو کیلان

یکی از مناطق بسیار حاصلخیز و پر آب برای احداث باغ گردو شهر کیلان دماوند است که در نزدیکی پایتخت نیز قرار دارد. در این مقاله با بررسی شرایط اقلیمی آن ارقام نهال گردوی سازگار با این بخش را برای باغداران عزیز معرفی خواهیم کرد.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

شرایط اقلیمی کیلان

شهر کیلان از توابع شهرستان دماوند و در ۱۵ کیلومتری جنوب شرق آن قرار دارد. این شهر دارای رودهای فراوان از جمله: دماوند رود حبل رود و جمع آبرود است و به دلیل نزدیکی و قرارگیری در دامنه‌های کوه پایه‌ای دارای آب و هوای نسبتا سردسیری و کوهستانی است. این شهر با ارتفاع ۱۶۷۰ متری از دریا تحت تاثیر همین ارتفاعات و کوه‌های اطراف آن دارای میانگین بارشی ۳۲۰ الی ۳۴۰ میلی‌متر در سال است که این میزان باعث منابع آبی فراوان در این شهر شده است.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در تهران

تاریخچه باغات گردو در کیلان

اقلیم کیلان از قدیم دارای باغداری و باغات متعدد میوه از جمله باغ گردو بوده است. بارندگی و منابع آبی فراوان، خاک مرطوب و حاصل خیز و غنی و همچنین قرارگیری در ارتفاعات باعث شده آب و هوای این شهر برای نهال‌های سردسیری و نیمه سردسیری بسیار مطلوب باشد.

تعدد باغات گردو در کیلان نشان از این موضوع دارد. این شهر به داشتن باغات گردوی پربار در نزدیکی پایتخت معروف است. جدا از باغات بزرگ و وسیع افراد زیادی با سرمایه‌گذاری و احداث باغ ویلاها به کاشت این نهال تجاری و سودآور در اراضی خود اقدام می‌کنند.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در کیلان

شناخت درست هر سرمایه‌گذار از اقلیم منطقه کیلان باعث می‌شود بتواند مناسب‌ترین نهال را برای این اقلیم انتخاب کند. البته شناخت موارد زیر نیز در این انتخاب و موفقیت باغ بسیار موثر است.

  • نوع خاک و میزان حاصل خیزی و عناصر تغذیه‌ای در آن
  • شرایط جوی و اقلیمی کیلان
  • نوسانات دمایی
  • میزان بارش‌ها
  • سطح ارتفاع از دریا
  • شناخت جمعیت آفات و بیماری گر منطقه

آیا کاشت نهال گردو در کیلان حالت اقتصادی دارد؟

به جرات می‌توان گفت که کیلان دماوند یکی از بهترین مناطق برای کاشت نهال گردو است این منطقه به جهت قرارگیری در ارتفاعات و آب و هوای کوهستانی برای ارقام نهال گردوی سردسیری و نیمه سردسیری بهترین بستر رشد و باردهی است. با توجه به کوهستانی بودن منطقه نیاز سرمایی نهال برطرف می شود با  حاصل خیزی خاک منطقه و منابع آبی فراوان می‌توان بیشترین محصول دهی باغ را شاهد بود.

خرید نهال گردو در کیلان

برای خرید نهال گردو در کیلان باید توجه داشته باشید که نهال با ویژگی‌های زیر کاملاً منطبق باشد و استانداردهای پرورش آن رعایت شده باشد.

  • نهال‌های گردویی را انتخاب کنید که ریشه‌های آن جوان، مویی و پرتراکم باشد زیرا ریشه‌های جوان بیشترین مطابقت را با زمین جدید خواهند داشت. پس از خرید نهال‌های با ریشه‌های زمخت بپرهیزید.
  • هنگام خرید توجه کنید نهال دارای شکستگی، زخم یا برآمدگی و فرورفتگی در تنه نباشد، همچنین تنه آن ترکه‌ای باشد.
  • نهال از حیث عدم ابتلا به بیماری‌ها و آفت‌ها دارای تاییدیه سلامت و قرنطینه باشد.
  • نهال گردو در ارقام تجاری و پربار انتخاب شود و میزان مقاومت و سازگاری آن با اقلیم سردسیری و کوهستانی کیلان رعایت شود.

فروش نهال گردو در کیلان

نهالستان‌های گوناگون در بخش پرورش و فروش نهال گردو در کیلان فعالیت می‌کنند که زیر نظر جهاد کشاورزی هستند. این نظارت باعث می‌شود نهالستان و کارگروه آن پرورش نهار را طبق استانداردها و ضوابط‌های لازم سپری کنند و در نتیجه کیفیت و مرغوبیت نهال بالا  خواهد بود. پس سعی کنید هنگام خرید نهال گردو از مراکزی آن را تهیه کنید که دارای مجوز و اعتبار بالا باشد و برای سلامتی نهال‌ها تاییدیه سلامت و قرنطینه صادر کند. همچنین برای خرید نهال گردو در تبریز اینجا کلیک کنید.

نهال گردو مناسب کیلان

مناسب‌ترین نهال گردو برای اقلیم کیلان دماوند نهال‌های سردسیری و نیمه سردسیری گردو هستند که می‌توانند در برابر سرما و یخبندان ماه‌های سرد کیلان بیشترین مقاومت را داشته و دیرتر شروع به گلدهی و باردهی کنند. این ارقام از سرمازدگی و ریزش گل و میوه در امان خواهند بود در نتیجه باردهی بالایی را تجربه خواهند کرد.

 

انواع نهال گردو در کیلان

  • نهال گردوی فرنور: مقاوم به دمای بالای ۴۰ درجه و سرمای ۳۰ درجه، دیرگل، با باردهی ۷ تن در هکتار
  • نهال گردوی خوشه‌ای: بسیار پربار و پر بازده، مناسب برای ارتفاعات بالای ۱۵۰۰ متری، رقمی دیرگل با باردهی بالا
  • نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: با مقاومت گرمای بالای ۴۵ درجه و سرمای منفی ۳۰ درجه مناسب برای ارتفاعات صفر تا۳۰۰۰ متری، بسیار مقاوم و پربار، با باردهی ۱۰ تن در هکتار
  • نهال گردوی چندلر پیوندی: نهالی اصلاح یافته مناسب برای ارتفاعات ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متری، نهالی دیرگل، مقاوم در برابر گرمای ۴۰ درجه و سرمای ۳۰ درجه

قیمت نهال گردو در کیلان

در رابطه با استعلام قیمت نهال گردو در کیلان مراجعه به چندین نهالستان و مقایسه قیمت‌ها باعث می‌شود اطلاعات درستی از قیمت هر رقم به دست آید اما اگر این کار وقتگیر بوده و شما را دچار سردرگمی می‌کند می‌توانید با مراجعه به این لینک از قیمت ارقام متنوع نهال گردو مطلع شوید.

بهترین نهال گردو

در رابطه با معرفی بهترین نهال گردو تجاری بودن رقم یا قیمت بالای آن زیاد دخیل نیست نهالی که بتواند بیشترین استقامت و تحمل را در برابر تهاجمات و جمعیت آفات داشته باشد و میوه‌های آن درشت و مرغوب و بازارپسند باشد، در هر هکتار بیشترین محصول دهی را داشته باشد، رسیدگی‌های آن برای باغدار کم هزینه و راحت‌تر باشد می‌تواند در زمره بهترین نهال گردو شهر کیلان شمرده شود.

نهالستان گردو در کیلان

جهت دستیابی به بهترین نهالستان گردو در کیلان مراکز معتبر و شناخته شده‌ای مانند برتر نهال  وجود دارد که با پرورش و تولید ارقام متنوع نهال گردوی سازگار با هر شهر و فروش اینترنتی آن به همراه ضمانت نامه می‌تواند مرجعی بسیار مطمئن برای خرید از هر نقطه کشور باشد. صفحه خرید نهال میوه برتر نهال با ارائه ارقام متنوع نهال میوه به همراه خصوصیات شناخت باغداران عزیز را ارتقا می‌دهد پس می‌توانید برای آگاهی به این صفحه مراجعه کنید.

کلام آخر

قرارگیری شهر کیلان در ارتفاعات، آب و هوای بسیار مطلوب و جلگه‌های سرسبز و منابع آبی فراوان و نزدیکی آن به پایتخت باعث شده است امروزه افراد زیادی برای احداث باغ گردو در این بخش سرمایه‌گذاری‌ها کلان را انجام داده و از آن به سود چندین برابری برسند.

برای خرید نهال در کیلان به لینک زیر مراجعه کنید.

 

 

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال