خرید نهال گردو در اشنویه ✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار اشنویه

در این مقاله می‌خواهیم شرایط کاشت نهال گردو در شهر اشنویه را که مانند نهال‌های دیگر نیاز به نکات مهمی را دارد با شما در میان بگذاریم، شهر اشنویه در شمال غربی کشور قرار گرفته و دارای مناطق سرسبز وسیعی است.

 

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی اشنویه

اشنویه یکی از شهرهای آذربایجان غربی بوده، آب و هوای اشنویه سرد و کوهستانی است، زمستان‌هایی سرد و طولانی و تابستان‌های معتدل را دارد، شهرستان اشنویه دارای جنگل‌های سرسبز و خیلی زیبایی است، منطقه اشنویه رودخانه‌هایی پر آب دارد که باعث به وجود آمدن جنگل‌های سرسبز شده است، ارتفاع شهر اشنویه از سطح دریا ۱۴۷۰ متر مربع است، تمامی اطلاعات فوق برای کشاورزان شهر اشنویه حیاتی است تا آنها در انتخاب و خرید نهال موفق‌تر عمل کنند.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در ارومیه

تاریخچه باغات گردو در اشنویه

آب و هوای مناسب علت اصلی پرورش گردوهای مرغوب و با کیفیت در باغات  اشنویه است، بخش اعظمی از زمین‌های باغداری در گرو تولید گردو است.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در اشنویه

از آنجایی که اکثر باغداران شروع به کاشت نهال گردو می‌کنند تا کسب و کار و درآمد خوبی داشته باشند باید به تمام مراحل خرید نهال، کاشت تا برداشت دقت کافی داشته باشند، فصل فروش نهال گردو برای کاشت نهال‌ها مهم است، باغداران باید بدانند که نهال گردو را از اواسط فصل پاییز و اواخر فصل زمستان کاشت، چون این درختان به خواب زمستانی می روند و در فصل بهار شروع به رشد خواهند کرد.

 

آیا کاشت نهال گردو در اشنویه حالت اقتصادی دارد؟

نهال گردو ژنوتیپ‌ هنگام محصول دهی عملکرد بالایی در تولید میوه گردو دارد، علاوه بر تجارت مغز گردو می توان بعد از کهنسالی درخت گردو از آن برای صادر چوب هم استفاده کرد، البته کشاورزان قبل از احداث باغ گردو می‌توانند طرح تجاری آن را با مشاورین سایت نهالستان برتر نهال مطرح کرده و اطلاعات اقتصادی بهتری به دست بیاورند.

 

خرید نهال گردو در اشنویه

نهال گردو انواع مختلفی دارد، سازگارترین نهال گردو در شهر اشنویه نهال ژنوتیپ تجاری بوده و می‌تواند باغدار یک کسب و کار خیلی خوبی را با آن داشته باشد، اما باغدار در خرید نهال گردو باید با توجه به آب و هوای  منطقه، نوع خاک، میزان ذخایر چاه‌های اطراف، نورگیر بودن منطقه نهال را خریداری کند. همچنین برای خرید نهال گردو در شهر تهران اینجا کلیک کنید.

 

فروش نهال گردو در اشنویه

هر نوع از نهال گردو ویژگی‌های خود را دارد، قبل از خرید نهال گردو حتماً با کارشناسان برتر نهال مشورت کنند تا بتوانند بهترین و مرغوب‌ ترین نهال‌های گردو را انتخاب کنند.

نهال گردو مناسب اشنویه

از آنجایی که شهر اشنویه در منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد سازگار ترین نهال گردو با منطقه اشنویه باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • نهالی است که مقاومت زیادی در برابر سرما داشته و دچار سرمازدگی در فصل زمستان نشود.
  • شهر اشنویه ممکن است در ماه فروردین با برف روبه رو شود می‌توان از ارقام دیر گل استفاده کرد.

 

انواع نهال گردو در اشنویه

نهال گردو انواع و ارقام مختلفی را دارد ما در اینجا می‌خواهیم در مورد نهال‌هایی که مناسب منطقه اشنویه است توضیح دهیم

  • نهال گردوی چندلر:دو سال بعد از کاشت شروع به باردهی می‌کند دیرگل است هر ده روز یکبار نیاز به آبدهی دارد.
  • نهال گردوی فرنور: سیستم دفاعی قوی در برابر انواع بیماری و آفت زدگی دارد.
  • نهال گردوی خوشه‌ای: پربار از حداقل ۱۰۰ سال باردهی طلایی را تجربه می‌کند.
  • نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۹: این نهال کانادایی بوده دیرگل و سردسیری است.

 

قیمت نهال گردو در اشنویه

نهال خریداری شده باید دارای لیبل و تاییدیه سازمان جهاد کشاورزی باشد تا هیچ گونه آفت و بیماری نهال را تهدید نکند، برای استعلام قیمت نهال گردو در اشنویه می‌توانید کاتالوگ شرکت برتر نهال را دانلود کنید.

بهترین نهال گردو

بهترین نهال گردو گردوی ژنوتیپ کانادایی هست، از ویژگی‌های بارز نهال گردو کانادایی باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • این نوع نهال گردو مقاومت زیادی را در برابر سرما دارد.
  • این نوع گردو در سطح بالاتری از دریا می توان کاشت.
  • مغز این گردو خیلی با کیفیت هست، این نهال دیر گل است و در برابر سرمای دیررس بهار قرار نمی‌گیرد و قدرت تولید بالایی را دارد.

 

نهالستان گردو در اشنویه

بعضی از نهال‌های گردو در سال اول کاشت شروع به باردهی می‌کنند و برخی دیگر بعد ۳ یا ۴حتی ۵ سال شروع به باردهی می‌کنند، زودبازده بودن نهال گردو رابطه مستقیمی با روش تکثیر آن دارد،  برای کاشت نهال مراحلی را باید طی کرد تا بتوان سود کافی را به دست آورد، مهندسین نهالستان گردو در اشنویه به هنگام فروش نهاد توصیه می‌کنند به آبیاری نهال‌ها دقت کرده و‌ فاصله کاشت نهال‌ها را در نظر داشته باشیم، نوع خاکی که نهال را در آن کاشت خواهیم کرد آنالیز کنید.

کلام آخر

اگر باغداران اشنویه از نهال گردوی خود از موقع کاشت تا برداشت به خوبی مراقبت کند و مهمتر از همه هنگام کاشت به بافت خاک آبیاری و نحوه کاشت آن را اصولی طی کنند،  می‌توانند محصولات با کیفیت و با تناژ بالا تولید کنند، البته کشاورزان اشنویه علاوه بر نهال گردو انواع نهال سازگار با منطقه را شناخته و به صفحه خرید نهال در اشنویه مراجعه کنند.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

ارتباط با برترنهال