خرید نهال گردو در بیجار✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار بیجار

بیجار یکی از شهرهای شرقی استان کردستان است و این شهرستان با داشتن اقلیم سرد و بارندگی‌های سالانه مطلوب کاشت درختان میوه مختلف همانند گردو را امکان پذیر ساخته است از طرفی این شهر همجوار با استان‌های بزرگی مثل زنجان، آذربایجان غربی، و همدان است که فاصله اندک با این شهرهای پرجمعیت، فروش و حمل و نقل کالاهای کشاورزی را آسان‌تر ساخته است.

 

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی بیجار

بیجار یک منطقه‌ی کوهستانی است که در امتداد سلسله جبال زاگرس واقع شده است و در ارتفاع 1940 متری از سطح دریا قرار گرفته است از همین رو آب و هوایی سرد و خشک برفی دارد و تقریبا یک سوم از اراضی آن مرتفع و کوهستانی است و نوع خاک آن رسوبی و ترکیبی از رس، آهک و یا شن است.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در سنندج

تاریخچه باغات گردو در بیجار

از گذشته تا به امروز بخشی از باغات این شهر به کاشت درخت گردو اختصاص داده شده است به طوری که شاهد بقایای درختان کهنسال گردو در این شهر هستیم اما با توجه به ظرفیت بالای این شهرستان در پرورش گردو سطح تولید این محصول عدد قابل قبولی نیست که نیاز است سرمایه گذاری برای احداث باغات جدید گردو در این شهرستان صورت گیرد.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در بیجار

  • مرحله اول: انتخاب مکان مناسب برای احداث باغ گردو است که باید شیب آن ملایم و از وسعت کافی برخوردار باشد.
  • مرحله دوم: آزمایش خاک است که بر اساس نتایج به بدست آمده می‌توان درخت گردو را در آن کاشت کرد.
  • مرحله سوم: انتخاب رقم یا نهال گردو که متناسب با اقلیم بیجار باشد یعنی یک رقم سردسیری گردو
  • مرحله چهارم: شخم، کوددهی و اصلاح بافت خاک بر اساس داده‌های آزمایش خاک است.
  • مرحله پنجم: مشخص کردن الگوی کاشت، فواصل کاشت، حفر گودال و کاشت نهال گردو است.

 

آیا کاشت نهال گردو در بیجار حالت اقتصادی دارد؟

کاشت گردو همانند دیگر کسب و کارها لازم است قبل از شروع کار مورد ارزیابی قرار بگیرد به همین منظور باید از همان ابتدا با یک مهندس کشاورزی که در زمینه پرورش گردو تخصص لازم را دارد مشورت کرد و محل احداث باغ را مورد ارزیابی قرار داد، برای اطلاع از بافت و ساختار خاک باغ، آن را مورد آزمایش قرار داد سپس رقم مناسب را انتخاب کرد و هزینه‌های کاشت و داشت و سود حاصل از برداشت برآورد کرد سپس به این سوال پاسخ قطعی داد.

 

خرید نهال گردو در بیجار

خرید نهال گردو در بیجار با توجه به فعالیت نهالستان­های معتبر به امری آسان بدل شده است زیرا این نهالستان­ها با بهره گیری از حضور کارشناسان مجرب و کارآزموده قادرند متناسب­ترین نهال­ها را به باغداران پیشنهاد دهند و باغدار دغدغه­ای برای خرید نهال نداشته باشد و می­دانند هزینه­ای که برای خرید نهال گردو می­پردازند در برابر سودی که در اینده از قبل باغ گردو به دست خواهند آورد بسیار ناچیز است. همچنین شما می‌توانید برای خرید نهال گردو در کرج اینجا کلیک کنید.

فروش نهال گردو در بیجار

به دلیل ارزش و سوددهی بالای درخت گردو سود حاصل از فروش نهال آن نیز بالا است و علاقمند در زمینه‌ی فروش گردو به راحتی می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند به شرطی که از تخصص و تجربه کافی در مورد گردو برخوردار باشند تا بتوانند بهترین ارقام گردو در بیجار به فروش برسانند.

نهال گردو مناسب بیجار

انتخاب نهال گردو صرفا نباید بر اساس تبلیغات افراد سودجو باشد و باغداران بیجاری برای انتخاب نهال گردو مناسب باید خود چند مورد مهم را ارزیابی کنند و یا با یک متخصص کشاورزی مشورت کنند این موارد شامل:

  • زمان شروع باردهی
  • میزان باردهی
  • مقاومت به سرما
  • دیرگل بودن
  • سازگار با انواع خاک‌ها
  • مقاومت به آفات و بیماری‌ها

 

انواع نهال گردو در بیجار

در این شهرستان انواع نهال گردو عرضه می‌شود مانند رقم فرانکت، پدرو، چندلر، فرنور، خوشه‌ای و ژنوتیپ برتر

 

قیمت نهال گردو در بیجار

هر سال به افزایش قیمت میوه گردو در بازار، قیمت نهال گردو نیز در بازار افزایش پیدا می‌کنند اما باید دقت کرد که این افزایش قیمت متناسب با کیفیت نهال و نوع رقم نیز باشد.

بهترین نهال گردو

با توجه به سرما بالای این منطقه باید از ارقام دیرگل، مقاوم به سرما و پربازده استفاده کرد که به نظر می‌رسد رقم ژنوتیپ پالیز برای کاشت در این منطقه بازدهی مطلوبی داشته باشد.

 

نهالستان گردو در بیجار

نهالستان‌ های زیادی در بیجار مشغول فروش انواع مختلف نهال گردو هستند که لازم است خریدداران قبل از خرید، از صلاحیت آن‌ها از طریق سازمان جهاد کشاورزی مطمئن شوند سپس برای خرید به آن‌ها مراجعه کنند.

کلام آخر

علاوه بر کاشت و پرورش درخت گردو، تولید و فروش نهال گردو در بیجار نیز کسب و کاری پرسود است اما لازم است قبل از فعالیت در هر بخش از آن، اطلاعات کافی در زمینه مورد نظر را بدست آورد سپس برای سرمایه گذاری اقدام کرد. همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های میوه دیگر که در شهر تبریز می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال در بیجار مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

ارتباط با برترنهال