خرید ،فروش و قیمت نهال گردو روند در دیوان دره

کاشت نهال گردو در دیوان دره به عنوان یک فعالیت سودآور در نظر گرفته می‌شود، چون این حوزه‌ دارای شرایط آب و هوایی مناسب برای رشد و تولید گردو را دارد؛ دیوان دره به عنوان یکی از مناطق کشور ایران، میزان بارش قابل توجه، خاک حاصلخیز، ذخایر آبی مناسب و ارتفاع استاندارد را داشته و امکانات لازم را برای کاشت و توسعه باغات گردو در آنجا فراهم است، در نتیجه، کاشت نهال گردو در دیوان دره یک سرمایه‌گذاری سودآور و پرامید بوده ولی نیازمند به تخصص و برنامه‌ریزی مناسب دارد.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی دیوان دره

دیوان دره جزو مناطق سردسیری و کوهستانی کشور محسوب می‌شود، طبق بررسی‌های انجام شده این شهر حداقل ۱۸۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد، منطقه دیوان دره با کوهستان «هوازو» ، «تاله سوار» و «شیخ شرف» احاطه شده است همین امر باعث شده تا زمستان‌های دیوان دره سرد و پر برف باشد بنابراین با آب شدن برف‌ها در فصل بهار و فصل تابستان، ذخایر آبی منطقه دیوان دره مملو بوده و هیچ کشاورزی دغدغه کم آبی و خشکسالی را ندارد.

در عوض بهار و تابستان شهر دیوان دره کاملاً معتدل است، یک کشاورز برای خرید نهال گردو و احداث باغ آن باید نژادهای دیرگل را در این شهر انتخاب کند که حساسیت کمتری به سرمای زمستان داشته و بتواند یخبندان را به خوبی تحمل کند، چون بهار این منطقه دیررس بوده و زمستان‌های برفی و یخبندان دارد، البته بهتر بهتر از کشاورزان در شهر دیوان دره حتماً شیب زمین خود را نیز بررسی کرده و بهترین الگوی کاشت را پیاده سازی کنند.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در سنندج

تاریخچه باغات گردو در دیوان دره

طبق بررسی‌های انجام شده و با توجه به باغات سنتی که هنوز در منطقه دیوان دره وجود دارد، مشخص شده تاریخچه باغات گردو در منطقه دیواندره به صدها سال می‌رسد، اکثر باغات گردو از پدران به پسران به ارث رسیده و جزو میراث خانوادگی شناخته شده‌اند، گردو درختی دارای طول عمر طولانی است و بعد از سالها همچنان محصول می‌دهد، به طوری که می‌توان از یک باغ گردو در طول دهه‌ها بهره برد، این موضوع مزیتی برای تولیدکنندگان است زیرا قابلیت پرورش گردو در طولانی‌ مدت و افزایش تولید و سودآوری را فراهم می‌کند.

 

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در دیوان دره

مدیران نهالستان به هنگام عرضه و فروش نهال گردو در این شهر تاکید زیادی به سرمای زمستانی منطقه دیوان دره داشته و درختانی را پیشنهاد می‌دهند که بتواند تا دمای منفی ۳۰ درجه را به خوبی تحمل کرده و گلدهی خود را اواخر فروردین ماه آغاز کند، چون بهار این شهر است، البته به خاطر کوهستانی بودن منطقه دیوان دره درختان باید بتوانند ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح زمین را نیز تحمل کنند، اما در ادامه مقاله بهترین نهال گردو سازگار با این منطقه را برای شما معرفی خواهیم کرد.

آیا کاشت نهال گردو در دیوان دره حالت اقتصادی دارد؟

مهندسین کشاورزی برای باغداران، فروش نهال گردو و احداث باغ آن را توصیه می‌کنند چون درخت گردو به دلایل زیادی در مناطق سردسیری دیوان دره پرسود است:

  • تطابق آب و هوایی: درخت گردو به صورت ژنتیکی برای مناطق سردسیری ساخته شده و دارای تحمل بالا در برابر آب و هوای سرد، بادهای شدید و وزش یخ است.
  • تولید محصول با کیفیت: گردو درختی بسیار پربازده است و محصولی با کمترین نیاز به مراقبت و کشت و پرورش مناسب، تولید می‌کند.
  • بازار مصرف گسترده: میوه‌های گردو در بازارهای محلی دیوان دره و صادراتی استقبال بسیار خوبی دارند.
  • مقاومت به بیماری‌ها و آفات مناطق سردسیری: اگر کشاورزان در شهر دیوان دره به خرید نهال گردو توجه داشته باشند، درخت گردو ژنوتیپ مقاومت طبیعی به بسیاری از بیماری‌ها و آفات این منطقه داشته و از این بابت، نیاز به استفاده از سموم شیمیایی کاهش می‌یابد.

خرید نهال گردو در دیوان دره

برای خرید نهال گردو در دیوان دره بهتر است کشاورزان خود را محدود به نهالستان‌های بومی نکنند، آنها با مراجعه به سایت اینترنتی و جستجو در گوگل می‌توانند بزرگترین نهالستان شمال غرب کشور را شناخته و با شرایط ویژه فروش نهال گردو در این نهالستان آشنا شوند، برای خرید نهال گردو در دیوان دره مهمترین فاکتور علاوه بر قیمت نهال گردو دیرگل بودن آن است. همچنین برای خرید نهال گردو در اردبیل اینجا کلیک کنید.

فروش نهال گردو در دیوان دره

نهالستان‌های معتبر و مجوزدار کشور مانند برتر نهال برای راحتی حال باغداران منطقه دیواندره اقدام به تکثیر و فروش نهال گردو به صورت اینترنتی و آنلاین در این منطقه کرده‌اند، کشاورزان با مراجعه به سایت اینترنتی نهالستان می‌توانند نهال گردو ژنوتیپ را به صورت تضمین قیمت و تضمین کیفیت به همراه کارت گارانتی حداقل ۲ ساله از نهالستان خریداری کنند.

نهال گردو مناسب دیوان دره

همانطور که اشاره کردیم به خاطر سردسیری و کوهستانی بودن منطقه دیوان دره، کشاورزان باید نهال گردو ژنوتیپ و سردسیری را انتخاب کنند که از ویژگی‌های بارز آن دیرگل بودن است، نهال گردو چند لند نهال گردو فرنور و نهال گردو پالیز تیپ ۹ جزو نهال‌هایی هست که می‌تواند تا دمای منفی ۴۰ درجه را تحمل کند، این درختان دیرگل بوده و در ارتفاع ۱۸۰۰ متری نیز قابل کاشت هستند.

 

انواع نهال گردو در دیوان دره

از انواع پر فروش نهال گردو در دیواندره می‌توان به نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۹ اشاره کرد، این درخت در ارتفاع صفر تا ۳۰۰۰ متری کاشته شده و باردهی بالایی دارد، البته نباید درخت گردو فرنور و چندلر را نیز فراموش کنیم، این درختان سردسیری بوده و مقاومت بالایی در برابر یخبندان تابستان زمستانی دارند، همچنین نیاز آبی درختان فرنور و چندلر کم بوده و هر ۱۵ روز یکبار آبیاری می‌شوند.

قیمت نهال گردو در دیوان دره

یکی از دغدغه‌های مهم کشاورزان قیمت نهال گردو است آنها به دنبال خرید اقتصادی و کم هزینه هستند، بنابراین با خرید مستقیم و بدون واسطه از نهالستان‌های مرجع و مادر، هزینه مربوط به دلال و واسطه را حذف کنند، برای آگاهی از قیمت نهال گردو در دیوان دره در سال ۱۴۰۲ می‌توانید کاتالوگ شرکت برتر نهال را دانلود کرده و آن را مطالعه کنید.

بهترین نهال گردو دیوان دره

طبق بررسی‌های انجام شده و آمار فروش نهال گردو در نهالستان‌های کشور مشخص شده نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۹ محبوبیت بیشتری در بین کشاورزان دارد، چون این درخت ویرگول بوده اواخر فروردین ماه گلدهی خود را آغاز می‌کند، همچنین تا دمای منفی ۴۰ درجه را تحمل کرده و هیچ محدودیت ارتفاعی برای کاشت ندارد.

نهالستان گردو در دیوان دره

کشاورزان دیوان دره برای شناختن بهترین نهالستان در دیوان دره باید برخی از نکات را در نظر بگیرند:

  • دارای مجوز و پروانه کسب رسمی از وزارت جهاد کشاورزی باشد.
  • تمامی نهال‌های ارائه شده در این مرکز دارای لیبل و شناسه باشد.
  • به هنگام فروش نهال گردو در مورد قیمت نهال گردو، خدمات پس از فروش و مشاوره رایگان آن کاملاً آگاه سازی کرده به هیچ گونه ابهامی نداشته باشد.

کلام آخر

در ایران، مقدار تولید بیشتر به صادرات اختصاص می‌یابد، این موضوع فرصتی بسیار سودآور برای کشاورزان و تولیدکنندگان گردو است، زیرا با صادرات به بازارهای خارجی، قیمت و تقاضا برای محصول بیشتر می‌شود و در نتیجه سودآوری افزایش می‌یابد، بنابراین کشاورز با خرید نهال با کیفیت و ژنوتیپ به خود کمک می‌کند تا میوه با کیفیت را در کمیت بالا تولید و به بازار عرضه کند. همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های گردو دیگر که در شهر تبریز می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال میوه در دیوان دره مراجعه کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

ارتباط با برترنهال