خرید نهال گردو در فاروج✔️ قیمت انواع نهال گردو فاروج

نهال گردو از جمله درختانی است که برای رشد بهینه و عملکرد فوق العاده آب و هوای مدیترانه‌ای و مناطق کوهستانی با زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل را می‌پسندد و برای محصول دهی به میانگین دمایی ۱۸ الی ۲۲ درجه و حداکثر ۳۵ درجه نیازمند لذا شهر کوهستانی و نیمه سرسیری فاروج می‌تواند بهترین بستر برای کشت و پرورش این نهال باشد.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی فاروج

شهر فاروج شهری در دل کوهستان و دامنه‌های شاه جهان در خراسان رضوی و مرکز شهرستان فاروج است. از نظر پهنه جغرافیایی این شهر در ارتفاع ۱۲۳۰ متری از سطح آب‌های آزاد با میانگین بارشی ۲۸۰ میلی‌متر در سال به دلیل بارندگی‌های بالا و تحت تاثیر جریانات توده‌ای شاه جهان و کیسمار، سیاهدشت و آلاداغ جزو مناطق سردسیری خراسان شمالی است.
این شهر به پایتخت آجیل کشور نیز معروف است که دارای باغات خشکبار و آجیلی مانند گردو، بادام، پسته و انگور کشمش و دیگر مغزیجات است. این شهر با کشور ترکمنستان نیز همسایگی و هم مرزی داشته و با ۶۷ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی و باغی است.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در بجنورد

تاریخچه باغات گردو در فاروج

از جمله حوزه‌های پرسود و کم ریسک در حوزه کشاورزی باغداری و گردوکاری است که درآمد حاصل از پرورش این نهال بسیار چشمگیر بوده و افراد زیادی را به این سمت سوق می‌دهد. فاروج علی رغم تاکستان‌های پرشمار دارای ۴۰۷۸ هکتار اراضی باغی از جمله باغات گردو به مساحت ۸۰۰ هکتار است. ارقامی مانند چندلر و نهال‌های فرنور، فرانکت و نهال‌های نیمه سردسیری در آن کشت می‌شود.
مهمترین معضلات و چالش‌هایی که گردو کاران شهر فاروج با آن دست و پنجه نرم می‌کنند سرمازدگی و ریزش گلبرگ و جوانه‌هاست که اهمیت استفاده از رقم‌های مقاوم به سرما بیش از پیش نمود پیدا کرده است.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در فاروج

با توجه به قرارگیری کشور ما ایران در عرض جغرافیایی ۲۰ تا ۴۹ درجه شمالی و رشد نهال‌های گردو در عرض جغرافیایی ۳۰ تا ۵۵ درجه شمالی می‌توان اکثر اقلیم‌ها را برای کشت پرورش آن مناسب دانست لذا مکان یابی در این زمینه بسیار مهم است. این نهال برای گرده افشانی به حرارت بین ۱۵ الی ۲۵ درجه سانتیگراد نیازمند است و برای محصول دهی مناسب به میانگین ۲۲ درجه و حداکثر ۳۵ درجه سانتیگراد سازگاری دارد. همچنین هنگام کاشت این نهال باید به بافت خاک دقت کرد که اسیدیته آن باید ۶ الی ۷ بوده و میزان رطوبت نسبی هوا نباید کمتر از ۲۵ درجه باشد.

 

آیا کاشت نهال گردو در فاروج حالت اقتصادی دارد؟

برای اینکه کشت و پرورش نهال گردو در فاروج حالت اقتصادی داشته و بتوان بالاترین سود را از کنار این نهال تجاری داشت باید؛
• نسبت به ۸ تا ۱۰ هزار متر مکعب نیاز آبی سالانه آن توجه کافی شود، این نیاز می‌تواند با آبیاری قطره ای با ۶ الی ۸ هزار متر مکعب مرتفع شود.
• این نهال برای رشد و تولید محصول بیشتر به نور کافی نیازمند است پس هنگام کاشت باید فواصل کاشت و مختصات آن رعایت شود.
• رقم پایه کوتاه بوده، با توجه به رشد انفجاری و تاج پوششی نهال‌های گردو در سال‌های بعدی هرس به موقع و اصولی و همچنین تنک کردن می‌تواند کیفیت محصول‌آوری و کمیت و مرغوبیت میوه‌ها را ارتقا دهد.

 

 

خرید نهال گردو در فاروج 

از آنجایی که نهال‌های گردو رقم‌های حساس به تنش‌های آبی و دمایی هستند لذا لازم است هنگام خرید نهال گردو در فاروج حتماً رقم آن را سازگار با اقلیم کوهستانی انتخاب کنید تا در مواجهه با یخبندان سرمازدگی و تغییرات دمایی فصل به فصل دچار معضل سرمازدگی نشود و با گلدهی به موقع و مقاومت بالا به آفات باردهی خوبی را ارائه دهد به این منظور می‌توانید این خرید را از نهالستان تخصصی و مجهز و با سابقه برتر نهال انجام دهید.

فروش نهال گردو در فاروج

اگر قصد خرید نهال گردو از نهالستان‌های سطح شهر یا مراکز تولید پرورش و فروش نهال گردو در فاروج دارید، در وهله اول از محل نهالستان و مجوزدار بودن فعالیت‌های آن و مسئولیت پذیر بودن این مرکز در قبال سلامت و کیفیت نهال‌ها مطمئن شده سپس رقم انتخابی را از ارقام زود بازده و مقاوم به سرما برای این بخش به همراه ضمانت دو ساله، گواهی عاری از آفات انتخاب کنید.

نهال گردو مناسب فاروج

با توجه به اینکه شهر فاروج در دامنه‌های شاه جهان و در دل کوهستان قرار گرفته و با پستی بلندی‌های متعدد احاطه شده است لذا منطقه سردسیری با زمستان‌های پربارش و برفگیر است پس نهال گردوی مناسب فاروج ارقام دیرگل هستند. رقم‌های مقاوم به سرما از جمله اقوام نیمه سردسیری و معتدله هستند که پس از که از اواخر فروردین شروع به گلدهی می‌کنند و از یخبندان سرمازدگی تا حد زیادی در امان هستند.

انواع نهال گردو در فاوج

با در نظر اقلیم سرسیری و کوهستانی شهر فاروج و وجود خطر سرمازدگی از میان انواع نهال گردو در فاروج رقم‌های زیر می‌توانند مناسبت بیشتری داشته باشند.
• نهال گردوی کانادایی: رقم سردسیری مناسب برای مناطق کوهستانی قابل کاشت در ارتفاعات صفر تا ۲۵۰۰ متری، مقاوم به سرمازدگی و سرمای بهار، رقمی دیرگل با باردهی ۸ تن در هکتار، مقاوم به آفات
• نهال گردوی فرنور: قابل کاشت در ارتفاعات هزار تا ۲۵۰۰ متری، مناسب برای مناطق کوهستانی با باردهی ۶ الی ۷ تن در هکتار، رقمی دیرگل، پایه کوتاه و پیوندی زود بازده
• نهال گردوی فرانکت: رقمی معتدل قابل کاشت در مناطق در مناطق معتدل کوهستانی با ارتفاعات هزار تا ۱۴۰۰ متری، شروع باردهی از سال دوم، باردهی ۶ تن در هکتار رقمی دیرگل
• نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: رقمی قابل کاشت در تمامی اقلیم‌ها با ارتفاعات صفر تا ۳ هزار متری، زود باز ده، دیرگل مقاوم به سرمای زیر ۳۰ درجه و گرمای ۴۵ درجه با باردهی فوق العاده ۹ الی ۱۲ تن در هکتار پایه کوتاه

قیمت نهال گردو در فاروج

اطلاع از قیمت نهال گردو در فاروج به باغداران کمک می‌کند تصمیم گیری خود را برای انتخابی رقم سازگار با اقلیم با توجه به مساحت باغ و بودجه خود در نظر گرفته و با انتخاب رقم‌های پربار و پر بازده و پایه کوتاه میزان سود برداشتی از باغات خود را افزایش دهند لذا با مراجعه به لینک زیر می‌توانید کسب آگاهی کنید.

بهترین نهال گردو

بهترین نهال گردو در فاروج رقمی است که نتیجه دلخواه باغدار را محقق ساخته و میزان سود عایدی از فروش میوه این نهال در مقایسه با هزینه‌های رسیدگی آن چشمگیر باشد. مسلماً چنین هدفی با داشتن نهال‌های مقاوم زودبازده و همچنین توانمند در برابر آفات و سرمازدگی محقق خواهد شد.

نهالستان گردو در فاروج

با این تفاسیر اگر تمایل به احداث باغ گردو و کسب درآمدهای میلیاردی از این نهال تجاری را با برداشت طلای سبز از آن دارید لازم است که جهت خرید نهال گردو انتخاب نهالستان گردو در فاروج حساسیت به خرج دهید.
برتر نهال با نیم قرن تجربه در زمینه تولید انواع نهال‌های گردوی تجاری و پیوندی آماده خدمت و همکاری با سرمایه‌گذاران و باغداران شهر فاروج بوده و این عزیزان علاوه بر انتخاب نهال‌های ضمانت‌دار اصیل و سازگار و با کیفیت جهت آماده سازی زمین و کاشت نهال از مشاوره‌های رایگان این مجموعه برخوردار شوند.
در صورت تمایل می‌توانید میزان اطلاعات خود را با مراجعه به صفحه خرید نهال میوه فاروج از ارقام سازگار افزایش دهید.

کلام آخر

اگر به دنبال شغلی سودآور در منطقه‌ای مستعد هستید شهر کوهستانی فاروج با آب و هوای نیمه سردسیری دشت‌های حاصلخیز و پر آب می‌تواند هدفی ایده آل برای خرید نهال گردو و کشت و پرورش آن باشد. برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب فاروج و خرید نهال در فاروج اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال