خرید نهال گردو در ایور✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار ایور

برای اینکه بتوانید بهترین نژاد گردو را شناخته و در پروسه انتخاب و خرید نهال گردو را به بهترین شکل انجام دهید، لازم است شرایط اقلیمی، نوسانات دمایی و میزان بارندگی این منطقه سنجیده شده و مطابق با آن خرید نهال صورت بگیرد.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی ایور

شهر ایور واقع در خراسان رضوی و قسمت جنوبی آن در ارتفاع ۱۱۳۶ متری از سطح دریا است که جمعیت ۳۹۷۸ نفری دارد. این خطه دارای اقلیم خشک و نیمه بیابانی بوده و دارای زمستان‌های سرد و مرطوب و تابستان‌های گرم و خشک است. میزان بارندگی‌ها در این شهر کم بوده به همین دلیل هیچ گونه رودخانه دائمی در آن جریان ندارد.
اما با وجود کوه‌های مرتفعی همچون مانند دزدلو، ایور، کمرسیاه از جریانات باران‌آور برخوردار بوده و تحت تاثیر جریانات سرچشمه گرفته از این ارتفاعات و کمک حوزه کال شور جاجرم و منابع آبی استخراجی از قنات‌ها و کاریزها باعث تولیدات باغی و محصولات زراعی مانند گردو، خشکبار، بادام، سیب، آلو، هلو، زردآلو، انار انگور و محصولات مزروعی شده است.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در بیرجند

تاریخچه باغات گردو در ایور

با توجه به مزایای کشت و پرورش نهال گردو و سودآور بودن این رقم تجاری، در شهر ایور شاهد باغات سر به فلک کشیده و سرسبز گردو در دشت حاصلخیز ایور هستیم. نگاهی به تعدد این باغات نشان دهنده این است که اکثر این باغستان‌ها در مناطق دشتی و شمال غربی واقع شده تا از شرایط آب و هوایی بهتری برخوردار باشند. در این باغات طی چند سال اخیر در کنار رقم‌های بومی و محلی ارقام چندلر فرانکت، اسرائیلی، تویسرکان و پکان آمریکایی نیز استفاده می‌شود.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در ایور

در رابطه با احداث باغ گردو در ایور نوسانات دمایی تاثیرات بالقوه‌ای در میزان بارش‌ها، منابع آبی، دور آبیاری، میزان رطوبت و خشکی خاک خواهند داشت همچنین بالا بودن میزان گرما باعث می‌شود نهال‌های گردو به دلیل افزایش تبخیر سطحی نیاز آبی بالایی پیدا کرده و متقابلاً با خشکی خاک نهال با تنش‌های بیشتری مواجه شده و ممکن است دچار خشکی ریزش برگ و تاخیر در گلدهی شود. می‌توان با استفاده از مالچ پاشی و کاشت رقم‌های مقاوم به گرما با نیاز آبی کم و همچنین آبیاری زیر سطحی دور آبیاری این نهال‌ها را به بهترین شکل مدیریت کرد.

 

آیا کاشت نهال گردو در ایور حالت اقتصادی دارد؟

عوامل زیادی می‌تواند با پایین آوردن هزینه‌های رسیدگی باغداری، میزان سود حاصل از درآمد را افزایش دهد به طور کلی سود به مبلغی اطلاق می‌شود که پس از کسر هزینه‌های باغداری از فروش محصول به دست می‌آید. برای کمتر شدن این هزینه‌ها می‌توان از رقم‌های معتدله نیمه گرمسیری استفاده کرد تا نهال نیاز آبی کمتری داشته و با مقاومت بیشتری کمتر در معرض بیماری‌ها و تنش‌های محیطی آبی قرار بگیرد. متقابلاً رقم‌های پایه کوتاه هزینه‌های رسیدگی راحت و کمتری داشته و با استفاده از این ارقام تراکم کاشت در یک هکتار بالا می‌رود.

 

خرید نهال گردو در ایور

در هنگام خرید نهال گردو در ایور انتخاب نژاد برتر، مناسب و سازگار بستگی بالایی به تجربه و میزان اطلاعات شما از اقلیم دارد‌ با مراجعه به نهالستان‌های شناخته شده و مجوزدار و معتبری مانند برتر نهال می‌توانید به کمک کارشناسان و تیم مهندسی انتخاب درستی از رقم سازگار داشته و همچنین نهال‌های بدون بیماری توانمند و پربار را با قیمتی مناسب از این مجموعه خریداری کنید.

فروش نهال گردو در ایور

مراکزی که فروش نهال گردو در ایور را انجام می‌دهند با توجه به تنوع نهال‌ها و نیاز سرمایی و آبی آن موظف به ارائه اطلاعات دقیق در مورد رقم انتخابی به باغدار هستند. البته که این فروش باید با خدمات زیر همراه باشد.
* نهال باید دارای لیبل اصیل که مشخص کننده اصالت، سن ،رقم، نوع گلدهی و نام تولید کننده است بوده و دارای ضمانت برگشت باشد.
* نرخ آن طبق قیمت مصوب بوده و با عمر باردهی، نوع گلدهی و رقم آن مطابقت داشته باشد.
* به دلیل مشخص نبودن وجود آفات در ریشه و تنه نهال، فروشنده باید گواهی عاری از آفات و کارت قرنطینه استانی ارائه دهد.

نهال گردو مناسب ایور

معمولاً نمی‌توان هر رقم نهال گردو را به تمامی اقلیم‌ها تعمیم داد زیرا با توجه به شرایط آب و هوایی و خصوصیات نهال هر رقم در منطقه‌ای سازگار محبوب‌تر خواهد بود. به همین دلیل نهالی که سازگاری بالا و مناسبت مقاومت و مناسبت بیشتری با این خطه داشته باشد می‌تواند به عنوان بهترین نهال گردوی مناسب ایور شناخته شود.

انواع نهال گردو در ایور

نهال‌هایی مانند تویسرکان, اسرائیلی، چندلر، فرانکت، ژنوتیپ، پوست کاغذی از جمله انواع نهال گردو در ایور هستند که چند مورد آن به اختصار معرفی می‌شود.
• نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: نهالی پیوندی با استقامت و توانمندی بی‌نظیر در برابر دمای ۴۵ درجه، مقاوم به آفاتی مانند بلایت، پروانه فری، کرم خراط، آنتراکنوز و خشکی و کم آبی، با باردهی ۸ الی ۱۲ تن در هکتار، مناسب برای ارتفاعات صفر تا ۳۰۰۰ متری
• نهال گردوی روند: رقمی مناسب برای مناطق معتدل رو به خشک و مناطق نیمه سردسیری، قابل کاشت در ارتفاعات ۱۰۰ تا ۲۵۰۰ متری، باردهی ۲ الی ۳ تن در هکتار، رقمی ایتالیایی شروع باردهی از سال سوم عمر باردهی بالا
• گردوی تویسرکان: رقمی زود بازده از سال دوم کاشت مناسب برای مناطق معتدل و نیمه گرمسیری، با ارتفاعات ۰ تا ۲۸۰۰ متری و محصول‌آوری ۵ الی ۶ تن در هکتار، زودگل
• نهال گردوی چندلر: رقمی پیوندی پرفروش و محبوب، پایه کوتاه و فرانسوی، قابل کاشت در مناطق معتدل و نیمه خشک با ارتفاعات ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متری با محصول‌آوری ۶ تن در هکتار مقاوم به سرما

قیمت نهال گردو در ایور

قیمت نهال گردو وابسته به زمان گلدهی، میزان محبوبیت نهال در یک اقلیم، هزینه‌های پرورشی سن، نوع رقم و وارداتی یا ایرانی بودن آن متفاوت است. کما اینکه نهال‌های پایه کوتاه و زودبازده به دلیل سودآوری بالا از قیمت بیشتری برخوردار هستند. پس لازم است قبل از خرید نهال گردو با کمک لینک زیر از قیمت نهال گردو در ایور مطلع شوید.

بهترین نهال گردو

بهترین نهال گردو در ایور رقمی خواهد بود که با محصول نهایی با کیفیت تضمین فروش محصول را به دنبال داشته و با رسیدگی‌های کم هزینه بهترین نتیجه را ارائه دهد. این معیارها ارتباط مستقیمی با انتخاب نهال سالم و سازگار با خاک منطقه، دما و شرایط آب و هوایی دارد.

نهالستان گردو در ایور

بهترین نهالستان گردو در ایور نهالستانی خواهد بود که دارای باغ مادری بوده و نهال‌های با کیفیت، مرغوب و پربار را تولید و به فروش برساند لذا برای آشنایی با چنین نهالستانی می‌توانید به وب سایت برتر نهال مراجعه کنید این نهالستان ۵۰ سال سابقه مفید و موثر در حوزه باغداری و توسعه و ارتقاء محصولات تولیدی، با ارائه نهال‌های سالم، پربار زودبازده و مقاوم داشته است. شما عزیزان نیز می‌توانید نهال مورد نظر خود را با ضمانت برگشت دو ساله، گواهی عدم بیماری دریافت کنید.
با مراجعه به صفحه خرید نهال میوه ایور می‌توانید اطلاعات خود را از رقم‌های مناسب و قابل کاشت در این خطه افزایش دهید.

کلام آخر

برای خرید نهال گردو و مراحل کاشت آن باید حساسیت بالایی به خرج داده و تمامی جوانب و پارامترهای تاثیرگذار را بسنجید. کاشت نهال‌های نامناسب با منطقه می‌تواند صدمات و آسیب‌های ناخوشایندی را در سال‌های آتی متوجه باغدار کرده و باعث از دست رفتن نهال شود. لذا اگر تجربه کافی در زمینه خرید نهال گردو و آماده سازی باغ برای کاشت این رقم تجاری را ندارید می‌توانید از بهترین مشاوران و کارشناسان برتر نهال کمک بگیرید.

همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های میوه دیگر که در شهر اسفراین می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال میوه در ایور مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال