خرید نهال گردو در پیش قلعه✔️ قیمت انواع نهال گردو پیش قلعه

اصالت درخت گردو متعلق به آسیای غربی و مناطق مدیترانه‌ای و ایران است که امروزه به جهت ارزش اقتصادی و تجاری بالا در سراسر جهان سطح زیر کشت گسترده‌ای دارد. این نهال، درختی با میوه خوراکی مغذی و چوبی با کیفیت و ارزشمند است. در این مقاله قصد داریم با معرفی شرایط و موقعیت جغرافیایی شهر پیش قلعه نهال‌های سازگار و مناسب در آن را معرفی کنیم.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی پیش‌قلعه

شهر پیش قلعه از نظر موقعیت و پهنه جغرافیایی منطقه‌ای واقع در ۴۶ کیلومتری بجنورد، مرکز شهرستان مانه واقع در خراسان شمالی با ارتفاع ۶۳۰ متر از سطح آب‌های آزاد است. در این شهر جمعیتی بالغ بر ۲۱۰۰ نفر ساکن بوده و منطقه معتدل با آب و هوای سرد و نیمه خشک است. رودخانه پیش قلعه در شمال شرقی و ۱۸ کیلومتری آن قرار گرفته و رودخانه اترک پس از سیراب سازی اراضی باغی و زراعی از این شهر عبور می‌کند. در شهر پیش قلعه و ۶۵ کیلومتری بجنورد سد شیرین دره قرار دارد که ذخیره سازی برای سیلاب‌ها، روان آب‌ها و بارندگی‌های منطقه است و بخش وسیع از کشتزارهای اطراف این محدوده را آبیاری می‌کند. رودخانه اترک و وجود این سد باعث قرارگیری اکثر باغات در پیرامون این منابع شده است. از جمله باغات مهم این بخش باغستان‌های گردو است.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در بیرجند

تاریخچه باغات گردو در پیش‌قلعه

استان خراسان شمالی دارای ۴۶۰۰ هکتار باغ گردو است که عمدتاً از ارقام بذری و قدیمی استفاده شده است. امروزه برای بهره‌برداری هرچه بالاتر از این نهال در منطقه مستعد و مناسبی مانند پیش قلعه تغییر الگوی کشت در دستور کار قرار گرفته و همچنین روش‌های کارآمد در رابطه با کوددهی و رشد ریشه زایی و هرس در جهت متعادل کردن نور گریزی، نورگرایی و افزایش فتوسنتز به کار می‌رود.
روش‌های مراقبتی موجود در باغات و میزان بازدهی نهال‌های کاشته شده می‌تواند مسیر درست در رابطه با انتخاب نهال مناسب را در اختیار افراد تازه کار قرار دهد.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در پیش‌قلعه

از جمله مهم‌ترین عوامل در احداث باغ گردو عوامل محیطی، عوامل اقتصادی، انتخاب نهال مناسب و آماده سازی زمین است. مهم‌ترین مسئله در پروسه آماده سازی زمین، مناسب سازی و اصلاح بافت خاک از جهت سنگینی و سبکی و بافت لومی و شنی آن است تا با درصد شوری و اسیدیته مناسب و عناصر تغذیه بالا منطقه رشدی امن و پرباری برای نهال کاشته شده باشد.

 

آیا کاشت نهال گردو در پیش‌قلعه حالت اقتصادی دارد؟

عوامل زیادی می‌تواند با پایین آوردن هزینه‌های رسیدگی میزان سود حاصل از فروش را برای باغدار ارتقا دهد. یکی از این موارد اصلاح بافت خاک و افزایش قدرت آن در ذخیره آب و همچنین سیرابی ریشه و متقابلاً مقاوم کردن نهال است. این پارامتر می‌تواند با پایین آوردن دور آبیاری و هزینه‌های تامین آب باعث توسعه ریشه زایی و استقامت بالای آن در برابر عوامل بیماری گر شده و متقابلاً ریشه‌های پرقدرت با فتوسنتز بالا و تغذیه رسانی درست به اندام‌های هوایی باعث جوانه زنی بهتر و تولید میوه‌های پربار و با کیفیت می‌شود.

 

خرید نهال گردو در پیش‌قلعه

برای اقتصادی کردن خرید نهال گردو در پیش قلعه لازم است که از قیمت‌ها و کیفیت‌های نهال‌ها و همچنین میزان بازدهی و عمر باردهی آنها مطلع شده و در نهایت با انتخاب درست و سازگارترین نهال با اقلیم معتدل پیش قلعه، آن را با قیمتی منصفانه و اقتصادی تهیه کنید. برتر نهال از جمله مراکز تولید عرضه و فروش انواع نهال‌های گردو است که می‌توانید به صورت اینترنتی رقم‌های سازگار را با کمک راهنمایی‌های پرسنل و تیم مهندسی این مجموعه انتخاب و با ضمانت سلامت و کیفیت تحویل بگیرید.

فروش نهال گردو در پیش‌قلعه

در مراجعه به مجموعه‌های فروش نهال گردو در پیش قلعه سعی کنید شاخصه‌های استاندارد زیر را مد نظر قرار داده و نهال‌ها را با توجه به قواعد و ضوابط زیر انتخاب کنید.
* نهال باید کاملاً از نظر فیزیکی و شیمیایی سالم بوده و بدون رنگ پریدگی، آفت و بیماری به همراه کارت قرنطینه استانی عرضه شود.
* از استانداردهای نهال خوب عمود بودن قسمت پیوند و پایه آن است.
* همچنین نهال باید حداقل دارای ۴۰ سانتی‌متر طول و حداکثر یک و نیم الی ۲ سانت قطر باشد
* هیچگونه برآمدگی و فرورفتگی نامتعارفی در قسمت پیوند نهال وجود نداشته باشد.
* رقم پیوندی دارای شناسنامه بوده تا نام تولید کننده، اصالت نهال، سن، نوع رقم، میزان باردهی و بازدهی آن مشخص باشد.

نهال گردو مناسب پیش‌قلعه

با توجه به ارتفاع ۶۳۰ متری پیش قلعه و همچنین قرارگیری آن در دشتی هموار و حاصلخیز با اقلیم نیمه خشک و سرد نهال‌های معتدله می‌توانند به عنوان نهال گردوی مناسب پیش قلعه با خصوصیات دیرگلی و مقاومت در برابر سرمای احتمالی بهاره توانمند بوده و دچار سرمازدگی و ریزش برگ و شکوفه نشده و بیشترین تناژ محصول دهی را برای هر درخت در هکتار داشته باشد.

انواع نهال گردو در پیش‌قلعه

در نهالستان‌های سطح شهر و مراکز اینترنتی انواع نهال گردو در پیش قلعه عرضه می‌شود که از این میان رقم‌های زیر برای کاشت مناسب‌تر هستند.
• نهال گردوی اسرائیلی: رقمی مناسب برای مناطق معتدله، رقمی میان رس و نسبتا زودگل، مناسب با ارتفاع ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ متری، مقاومت مطلوب در برابر گرما و سرما با باردهی بالای ۶ تن در هکتار، نهالی با عملکرد فوق العاده و بازدهی زود هنگام
• نهال گردوی چندلر: رقم پیوندی و کم ارتفاع، شروع باردهی از سال دوم کاشت، مناسب با ارتفاعات ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متری، مناسب برای مناطق معتدله و نیمه سردسیری با باردهی ۶ تن در هکتار
• نهال گردوی تویسرکان: رقم قدیمی، زودگل مناسب برای مناطق معتدل با باردهی ۶ الی ۸ تن در هکتار، سازگار در ارتفاعات صفر تا ۲۸۰۰ متری، مقاوم به آفت بلایت، گرما و سرما
• نهال گردوی خوشه‌ای: نهالی سازگار با ارتفاعات ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ متری، باردهی ۵ تن در هکتار، دیرگل، مناسب برای مناطق معتدل و نیمه سردسیری، عمر باردهی بالا، پایه کوتاه و پیوندی

قیمت نهال گردو در پیش‌قلعه

قیمت نهال گردو در پیش قلعه تحت تاثیر وضعیت و شدت باردهی و بازدهی، سن و رقم نهال، نوع گلدهی، نوع باردهی و تضمین کیفیت و قیمت آن از سوی نهالستان متغیر است. لذا مرجع معتبر نیازمند است تا قبل از سفارش و ثبت خرید آگاهی خوبی از قیمت‌ها حاصل شود. برتر نهال این فرایند را راحت و ایمن کرده و لینک زیر را پیشنهاد می‌کند.

بهترین نهال گردو

میزان سازگاری نهال انتخابی با ارتفاع منطقه تاثیر بسزایی در مقاومت آن در برابر نوسانات دمایی و وضعیت آبی و خاکی دارد. بهترین نهال گردو در پیش قلعه رقم‌های گردوی معتدله با مقاومت حداکثری در برابر گرما و سرما است. همچنین نحوه رسیدگی باغبان و شیوه باغداری می‌تواند در بهترین شدن یک نهال بسیار تاثیرگذار باشد.

نهالستان گردو در پیش‌قلعه

با مراجعه به نهالستان گردو در پیش قلعه یا مراجعه اینترنتی به برتر نهال بزرگترین تولید کننده نهال گردو در ایران می‌توانید رقم‌های معتدله، سازگار و مقاوم را برای پیش قلعه انتخاب کرده و پروسه باغداری و تاسیس باغستان گردو را با مشاوره‌های تخصصی و گیاهی تیم مهندسی این مجموعه آغاز کنید.
صفحه خرید نهال میوه پیش‌قلعه می‌تواند آگاهی شما را از رقم‌های مناسب کاشت این شهر ارتقاء دهد.

کلام آخر

 مشاوران ما در دفتر مرکزی نهالستان برتر نهال به صورت تلفنی و آنلاین می‌توانند باغداران عزیز شهر پیش قلعه را در پیشبرد فرایند احداث باغ به صورت تخصصی راهنمایی کرده و همچنین با در اختیار گذاشتن نهال‌های عاری از آفات، مقاوم و زودبازده و پربار میزان بازدهی و باردهی باغات شما را افزایش دهند.

همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های میوه دیگر که در شهر تبریز می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال در  پیش قلعه مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال